Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Justice

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at improving the quality and increasing the attractiveness of the educational environment in 5 schools in the town of Pazardjik - hostel to high school "G. Benkovski", primary school "Lyuben Karavelov",high school "Dr Petar Beron", high school "Dimitar Gachev "and" Hristo Botev" primary school. The target group of the project proposal are students from first to 12th grade studying in municipal schools in Pazardjik (incl. Roma children and children with disabilities).
Provided to implement key activities are related to rehabilitation and upgrading of facilities and equipment, incl. implementation of energy efficiency measures to achieve a minimum grade of energy consumption "C", internal and external restoration repairs, replacement and upgrading of water supply and sanitation, heating, electrical installations of buildings, provision of accessible architectural environment, renovation of the adjacent yards and purchasing modern furniture and equipment for the needs of academic activities and improving a good living conditions in the hostel.
As a result of the implementation of measures to improve the material and technical base of the schools and the hostel will improve the condition of the buildings and courtyards, will create suitable living and learning environment for the target groups, will create conditions for modernizing learning process, providing better social and living conditions for students living in the hostel.
The provision of modern, accessible and accordant to the modern requirements educational infrastructure will have a positive impact on students' motivation to actively participation in the educational process as well as social inclusion and ensurance of equal access to education for children and students with special educational needs, also social disadvantaged children and Roma children enrolled in supported schools.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация, управление и мониторинг на проекта: Дейностите по организация, управление и мониторинг на проекта ще се изпълняват от екип, сформиран с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. При определянето на числеността на екипа е отчетен обхватът на проектното предложение и спецификата на заложените дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор на проект, координатор СМР и оборудване, юрист, финансист и технически сътрудник, които разполагат с квалификация и опит, необходими за реализацията на планираните по проекта дейности. Дейността предвижда планиране, организиране, координиране, контрол и отчитане на изпълнението на отделните проектни дейности, като обхваща: • Провеждане на срещи на екипа за разпределяне на задачи и отговорности и отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите; • Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители съгласно ЗОП - разработване на тръжна документация от членовете на екипа, съобразно техните компентности, и участие в комисии за провеждане на процедурите за избор на изпълнители; • Постигане на заложените цели и резултати и изпълнение на графика на проекта; • Управление и контрол на финансовите потоци и счетоводно обслужване на проекта; • Провеждане на текущ мониторинг и оценка на изпълнението посредством технически и физически контрол на документите и дейностите по проекта и сравнение на действителното с планираното състояние по отношение на дейностите, графика на проекта, бюджета и индикаторите, навременно установяване на потенциални рискове за изпълнението и набелязване на превантивни и коригиращи действия; • Осъществяване на ефективна координация и комуникация с изпълнителите и логистично обезпечаване на изпълнението на дейностите от избраните изпълнители; • Осъществяване на взаимодействие с представители на ръководствата на училищата за осигуряване на необходимите условия за изпълнение на проектните дейности; • Организиране и провеждане на дейностите за осигуряване на информация и комуникация по проекта, които не се възлагат на външен изпълнител; • Поддържане на контакти с УО на ОПРР и отчитане изпълнението на проекта; • Поддържане на архив и досие на проекта. 68 835.52 67 299.30
Дейност 2: Инженеринг – проектиране, авторски надзор и строително-монтажни работи (СМР) на обектите - общежитие на СОУ "Георги Бенковски", ОУ "Любен Каравелов“ и ОУ "Христо Ботев“: Дейността предвижда да бъде извършен инженеринг–проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР, за обновяване на сградите на общежитие на СОУ "Г.Бенковски", ОУ "Л.Каравелов“ и ОУ "Хр.Ботев“ и прилежащите дворни пространства, за които няма изготвени съгласно ЗУТ инвестиционни проекти във фаза технически проект и влязло в сила Разрешение за строеж. За обектите са налични обследвания за енергийна ефективност, обследвания за установяване на техническите характеристики на сградите, архитектурни планове и индикативни КСС по окрупнени показатели. Предвижда се в рамките на инженеринга да се изработят инвестиционни проекти (ИП) във фаза технически проект по реда и условията на Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти на обектите. ИП ще бъдат съобразени с предписанията на техническите паспорти на сградите и извършените енергийни обследвания. ИП ще предвиждат всички видове СМР и дейности, необходими за реализацията на строежа. Проектните решения ще трябва да отговарят на изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ.ИП ще бъдат съгласувани с всички контролни органи,експлоатационни дружества и институции,съгласно изискванията на нормативната база, и ще бъдат получени всички необходими становища и разрешения, съгласно българското законодателство и получено разрешение за строеж въз основа на одобрения технически проект в съответствие с чл. 148 от ЗУТ.Ще бъде подготвено Уведомление за инвестиционно предложение,с което Възложителят ще информира компетентния орган по околна среда съгласно изискванията на екологичното законодателство. Авторският надзор по време на изпълнение на СМР на обектите ще се осъществява от проектанта на техническия проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за инженеринг в частта, касаеща авторския надзор. Авторският надзор ще осигури стриктно спазване на одобрената проектна документация, технически решения,технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация,както и заверяване на екзекутивната документация, в съответствие със ЗУТ. На сградата на СОУ "Г. Бенковски" е извършен основен ремонт през 2011 г. по проект по ОПРР,като е доставено и оборудване за нуждите на учебния процес. Сградата на общежитието на СОУ "Г. Бенковски" е на 6 надземни етажа със сутерен, построена през 1985г. и застроена площ - 483,50 кв.м. Строежът е III-та категория. Сградата на ОУ "Л.Каравелов“ е построена през 1970 г. и се състои от два корпуса с обща застроена площ 1 874 кв.м. Строежът е III-та категория. Сградата на ОУ "Хр.Ботев“ е построена през 1969 г. на 3 надземни етажа със сутерен и с обща застроена площ 1 486 кв.м. Строежът е III -та категория. Предвидените в КСС мероприятия по ремонт и обновяване на учебните заведения са следните: подмяна на покривната хидроизолация;полагане на топлоизолация по външните ограждащи елементи;подмяна на необновената дограма;вътрешен ремонт на помещения и общи части;подмяна на ВиК инсталации и ремонт на санитарни възли; подмяна на електрозахранващата мрежа и на осветителни тела, ключове и контакти;ремонт на отоплителна инсталация;изграждане на вентилация;подмяна на заземителна и мълниезащитна инсталации;въвеждане на мерки за пожарна безопасност;осигуряване на достъпна среда; благоустрояване на прилежащите дворни пространства. По отношение на дворното пространство на СОУ "Г.Бенковски" и прилежащото към него общежитие предвид, че площта на двора (над 78 дка) многократно надвишава нормите за ползване на дворното пространство от един ученик и обновяването й изисква значителни по размер инвестиции, съгласно одобрената Инвестиционна програма на ИПГВР на гр. Пазарджик се предвижда да се благоустрои само тази част от двора(26,8 дка),която е прилежаща и реално се ползва от учениците и настанените в общежитието. Предвиждат се и мерки за конструктивно укрепване на сградите, където е предписано в обследванията за установяване на техническите характеристики на сградите. 3 309 449.43 4 081 191.47
Дейност 3: Строително-монтажни работи (СМР) на обектите - СОУ "Димитър Гачев" и СОУ "Д-р Петър Берон" : Дейността предвижда да бъде извършен основен ремонт и обновяване на сградите на СОУ „Димитър Гачев“ и СОУ „Д-р Петър Берон“ и прилежащите дворни пространства, за които има изготвени съгласно ЗУТ инвестиционни проекти във фаза технически проект и влязло в сила Разрешение за строеж, посредством изпълнение на мерки за подобряване на амортизираната и неотговаряща на съвременните условия инфраструктура. Сградата на СОУ "Димитър Гачев" е построена през 1986 г. със застроена площ 3376,7 кв.м. и се състои от отделни самостоятелни сгради: Блок А – класни стаи; Блок Б – кабинети; Блок В – канцеларии; Блок Д – физкултурен салон със съблекални; Блок Г – кухня и стол; Блок Е – физкултурен салон с плувен басейн, съблекални; Блок З – котелно помещение и топла връзка. Строежът е III-та категория. Като част от цялостното обновяване на образователната институция не се предвижда да бъде извършен ремонт на сградата на Блок Г, която представлява отделна сграда (обособена самостоятелна единица в конструктивно и функционално отношение), чието първоначално предназначение е било „кухня и столова“, и с Решение на ОбС-Пазарджик през 2004 г. е предоставена за ползване на служба „Социален патронаж“, като от 2012 г. е преподписан договор за още 10 години и към момента функционира като „Обществена трапезария“ към Бюджетно мероприятие „Общински социални дейности и услуги“. Мероприятията по ремонт и обновяване на обект СОУ "Димитър Гачев", подробно описани в проектно-сметната документация, са следните: подмяна на топло и хидроизолации и шапки по покрива на сградите; подмяна на дограма; поставяне на външна стенна топлоизолация и полагане на фасадна минерална мазилка; подмяна на ВиК инсталации и ремонт на санитарни възли; ремонт на отоплителна, вентилационна и електрическа инсталация; вътрешен ремонт, включително подмяна на всички линолеуми; подмяна на паркетна настилка в двата физкултурни салона; мерки за пожарна безопасност; изграждане на шумоизолация в актовата зала - блок „В”. Предвижда се благоустрояване на прилежащия терен чрез изграждане на спринтова писта с омекотена саморазливна настилка; нови настилки от ударопоглъщащи каучукови плочи; подновяване на растителността в зелените пространства; подмяна на градински пейки и съдове за смет, съоръженията за игра и спорт; изграждане на фитнес на открито; предвиждане на ефективна система за отводняване на повърхностни води и допълнително външно осветление.Осигурява се достъпна среда-бетонни рампи, платформени подемници и санитарни възли за хора с увреждания на всички нива в сградата. Сградата на СОУ „Д-р Петър Берон“ е построена през 1942 г. и е изградена от два корпуса на три нива без сутерен, разположени Г-образно и застроена площ - 982,50 кв.м. Строежът е IV-та категория. Мероприятията по ремонт и обновяване на сградата на СОУ „Д-р Петър Берон“, подробно описани в проектно-сметната документация, са следните: топло и хидроизолация по покрива на сградата; нови керемиди по целия покрив на сградата, подмяна на улуци и водосточни тръби; подмяна на дограма на капандури; външна стенна топлоизолация и полагане на фасадна минерална мазилка; извършване на вътрешен ремонт, вкл. подмяна на настилки в класните стаи; мерки за пожарна безопасност; ремонт на ВиК, електрическата и отоплителната инсталации. Осигуряване на достъпна среда-бетонна рампа; платформен подемник за хора с увреждания и санитарен възел за хора с увреждания. Благоустрояването на прилежащия терен предвижда изграждане на спринтова писта с омекотена настилка; нови настилки от ударопоглъщащ каучук; подновяване на растителността в зелените пространства; предвиждане на ефективна система за отводняване на повърхностни води. 2 391 517.56 2 969 954.36
Дейност 4: Авторски надзор на инвестиционните проекти на обектите - СОУ "Димитър Гачев" и СОУ "Д-р Петър Берон": Авторският надзор по време на изпълнение на СМР на обектите ще се осъществява от проектанта на техническия проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършване на авторския надзор. Авторският надзор ще осигури стриктно спазване на одобрената проектна документация, технически решения, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на обекта в експлоатация, както и заверяване на екзекутивната документация, в съответствие със ЗУТ. Проектантът ще осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при подписване на протоколи и актове; обсъждане и промяна на конструктивните решения; одобряване на конструктивни решения; изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; изменение на проектни части по време на работа. Проектантът ще проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор, спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност. Проектантът ще съгласува екзекутивните чертежи и при необходимост ще изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 23 712.00 28 454.40
Дейност 5: Строителен надзор и оценка на съответствието на проектите на обектите - общежитие на СОУ "Г. Бенковски", ОУ "Любен Каравелов“ и ОУ "Христо Ботев“: Строителният надзор ще бъде осъществен от избрания консултант/ти след проведена обществена поръчка. Дейността по осъществяване на строителен надзор ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: осигуряване на законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на строително-монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви технически паспорт на обекта, пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация и окончателен доклад до възложителя. Избраният консултант за осъществяване на строителния надзор ще извърши и оценка за съответствието на ИП с основните изисквания към строежите. Оценка за съответствието с основните изисквания към строежите ще бъде извършена на всички части на ИП, които са основание за издаване на разрешение за строеж. Оценката за съответствие ще бъде с обхват съгласно чл. 142, ал. 5 от ЗУТ и ще се извърши като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Оценката за съответствието на част "Конструктивна" на инвестиционните проекти ще се извърши от физически лица, упражняващи технически контрол по част "Конструктивна", включени в списъка на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. Лицето, упражняващо технически контрол, подписва всички документи - графични и текстови, по част "Конструктивна" на инвестиционния проект. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 на инвестиционните проекти във фаза технически проект ще се извърши от физически/юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. 60 771.09 72 925.31
Дейност 6: Строителен надзор на обектите - СОУ "Димитър Гачев" и СОУ "Д-р Петър Берон": Строителният надзор ще бъде осъществен от избрания консултант/ти след проведена обществена поръчка. Дейността по осъществяване на строителен надзор ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: осигуряване на законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на строително-монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви технически паспорт на обекта, пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация и окончателен доклад до възложителя. 18 026.10 21 631.32
Дейност 7: Въвеждане в експлоатация на обектите СОУ "Димитър Гачев", СОУ "Д-р Петър Берон, общежитие на СОУ "Георги Бенковски", ОУ "Любен Каравелов“ и ОУ "Христо Ботев“: Въвеждането в експлоатация на обектите СОУ "Димитър Гачев", общежитие на СОУ "Г. Бенковски", ОУ "Любен Каравелов“ и ОУ "Христо Ботев“, предвид, че същите са строежи от трета категория, ще се извърши съгласно регламентацията в Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. След предаване на строежа и строителната документация от строителя на възложителя – Община Пазарджик, с констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (обр. № 15), който е и основание за съставяне на окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, ще се подаде искане от Община Пазарджик до Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) за издаване на разрешение за ползване на строежите. Въз основа на окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор и протокол обр. 16 за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна приемателна комисия (ДПК) съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството с предложение за издаване на разрешение за ползване, началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) издава разрешение за ползване на строежите. Обектът СОУ "Д-р Петър Берон, който е IV категория строежи, не подлежи на разрешаване за ползване по реда на Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. За този обект ще бъде издадено удостоверение за въвеждане в експлоатация от Община Пазарджик. 7 500.00 6 000.00
Дейност 8: Доставка и инсталиране на обзавеждане и оборудване за СОУ "Димитър Гачев", СОУ "Д-р Петър Берон, общежитие на СОУ "Георги Бенковски", ОУ "Любен Каравелов“ и ОУ "Христо Ботев“: Дейността предвижда да бъдат осигурени адекватни условия за провеждане на учебния процес в образователните институции и подходяща среда за обитаване в общежитието, посредством доставка на съответното обзавеждане и оборудване. На база на идентифицираните потребности на всяко от учебните заведения са изработени подробни технически спецификации (приложени към проектното предложение) с описание на параметрите и количествата на необходимото за модернизиране на учебния процес в училищата и подобряване на социално-битовите условия в общежитието обзавеждане и оборудване. Предвидена е подмяна на остарялото и амортизирано обзавеждане с ново, както и доставка на съвременно оборудване за нуждите на модернизиране на учебния процес и за осигуряване на добри социално-битови условия за настанените в общежитието пансионери. Класните стаи, специализираните кабинети, физкултурните салони и административните помещения ще бъдат обзаведени в чинове, маси, бюра, столове, бели дъски, секции, шкафове, гардероби, дивани и друго учебно-техническо обзавеждане. Спалните помещения, занималните и готварните на общежитието ще бъдат обзаведени с легла, гардероби, секции, маси, бюра, столове, шкафове и друго обзавеждане, необходимо на пансионерите в общежитието. Оборудването на училищата и общежитието ще включва компютри, мултимедийни проектори, мултифункционални устройства, микроскопи, телескопи, музикални инструменти, телевизори, готварски печки, хладилници, микровълнова фурна и др. 449 113.21 522 063.86
Дейност 9: Дейности за информация и комуникация по проекта: Дейностите за информация и комуникация са насочени към визуализация на подкрепата от ЕФРР с цел ефективно предоставяне на информация на обществеността по проекта. Предприетите мерки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретните мерки за информация и комуникация по проекта ще включват: • 1 публикация на уебсайта на Община Пазарджик с кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП; • Провеждане на 2 пресконференции - една встъпителна по повод стартирането на проекта, и една заключителна - при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му; • По 2 публикации/прессъобщения за всяка пресконференция - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • По 2 публикации за всяка пресконференция на интернет страницата на Община Пазарджик - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • Изработване на информационен банер по проекта с размери 70/100 см.; • 5 официални церемонии за ефективния старт на проекта „Първа копка“ – по една за всеки обект на интервенция; • 5 официални церемонии за откриване на обекта – по една за всеки обект на интервенция; • 2 публикации/прессъобщения по повод 5-те официални церемонии „Първа копка“ - една за анонсиране на събитията и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации/прессъобщения по повод 5-те официални церемонии за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод 5-те официални церемонии „Първа копка“ - една за анонсиране на събитията и една за представяне на информация за проекта; • 2 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод 5-те официални церемонии за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • Изработване и поставяне на 5 броя временни билбордове с размери 4 х 3 м; • Изработване и поставяне на 5 броя постоянни обяснителни табели с размери 70х100 см; • Маркиране с информационни стикери на закупеното по проекта обзавеждане и оборудване, предназначено за постоянно ползване; • Изработване и разпространение на печатни информационни материали - дипляни с размер А4, пълноцветен печат, 5000 броя – 2500 броя с информация за целите, дейностите и планираните резултати по проекта и 2500 броя с информация за постигнатите резултати. 11 950.00 13 791.24
Дейност 10: Одит на проекта: В рамките на тази дейност се предвижда да бъде извършена одитна проверка на проекта като се съблюдават изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС, на ниво бенефициент. Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одиторът ще извършва междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинните искания за плащане и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателното искане за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите, както за междинните проверки по ангажимента за договорени процедури, така и за окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури, одиторът ще извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. За всяко искане за плащане одиторът ще изготвя Доклади за фактически констатации. 14 560.00 17 472.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).