Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Justice

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to improve the quality of atmospheric air in Sofia Municipality by reducing PM10 emissions from domestic heating as one of the main sources of air pollution. The specific objective of the project is to replace solid fuel heaters of households with ecological alternatives. The project will be implemented in two stages. During the first stage, all preparatory actions necessary for the implementation of the investment will be carried out. There will be an awareness campaign among the population on the possibilities of replacing solid fuel heating devices, explaining the possible alternative forms of heating and the conditions for inclusion of the willing in the replacement scheme. A study will be conducted among those residents who are heated with solid fuel to replace their heating devices. Analyzes, criteria and mechanisms for the prioritization of households by area district will be developed in the implementation of alternatives with a view to contributing to the reduction of PM10 emissions. The actual technical parameters for replacing the devices will be studied. The first stage will conclude with a comprehensive vision for the replacement of solid fuel heaters. In the second stage, Sofia Municipality will conduct procedures for the selection of contractors and will dismantle the used heating devices and supply and installation of the new heating devices, systems according to the accepted parameters, or connection, restoration of the connection to the gas distribution network and or the district heating system. The environmental benefits of the project will be expressed in the amount of PM10 emissions saved. Socio-economic benefits are related to health protection and improvement of the quality of life of the citizens of Sofia Municipality, improvement of the working and recreational conditions for both the residents and the guests of the municipality, raising the public awareness on the issues of air quality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Организация и управление на проекта и мерки за информация и комуникация на проекта.: Целта на дейността е успешно изпълнение на проекта в съответствие със заложения бюджет, срокове и индикатори. Целта на Изпълнение на мерки за информация и комуникация е да се осигури повишаване на информираността на населението на Столична община за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на проекта и прозрачно изразходване на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. В допълнение, мерките ще подобрят общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от помощта на ЕС чрез ОПОС за проекта за подобряване на качеството на атмосферния въздух в общината. Поддейност 1.1. Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от експерти от Столична община, и външни експерти. ЕУП ще се състои от: 1. Ръководител на проекта 2. Координатор 3. Експерт по съхранение на документацията 4. Финансист 5. Експерт по мониторинг и докладване 6. Експерт по информация и комуникация 7. Експерт по контролни дейности за Район Източен и Район Южен на СО 8. Експерт по контролни дейности за Район Западен и Район Северен на СО 9. Експерт ОВК- за източната част на СО 10. Експерт ОВК- за западната част на СО 11. Експерт ОВК- за северната част на СО 12. Експерт ОВК- за южната част на СО 13. Експерт ОП 14. Експерт юрист 15. Административен сътрудник 1 16. Административен сътрудник 2 17. Технически експерт 1 18. Технически експерт 2 19. Технически експерт 3 20. Технически експерт 4 Професионалната квалификация на членовете на ЕУП и разпределението на отговорностите между експертите гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението на проекта. Ключова функция на ЕУП ще бъде да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще се осъществява по следните механизми: а) преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; б) 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; в) проверки на място, вкл. в жилища, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи, съответстват на действителния физически напредък при изпълнението на поръчката; г) провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, при необходимост. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на ЕУП ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.10. Екип. Взаимоотношенията в ЕУП ще се осъществяват по следните механизми: 1. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с механизмите за вътрешен контрол и оценка на работата. Ръководителят на проекта ще контролира изпълнението на задачите от ЕУП съобразно разписаните функции на всеки експерт. Координатора ще координира всички дейности по проекта. Експертите в ЕУП ще отчитат работата чрез месечни отчети на координатора за съгласуване и последващо одобрение от ръководителя на проекта. Отчета на ръководителя на проекта се одобрява от заместник кмета на направлението, което ще е условие за изплащане на възнагражденията на всички членове на ЕУП. 2. Взаимодействието в рамките на ЕУП ще се осъществява чрез ежедневна оперативна комуникация, регулярни оперативки, работни срещи за обсъждане на специфични въпроси, вкл. относно докладите за напредък от изпълнителите на обществени поръчки по проекта. Пълния текст е прикачен в други документи. 864 443.97 716 790.29
Дейност 2. Организиране и провеждане на разяснителна кампания за населението на Столична община: Целта на дейността е да се повиши осведомеността на целевите групи за необходимостта от и възможността за подмяната на старите отоплителни устройства. Изпълнението на дейността води пряко до изпълнение на индикатора за изпълнение „Проведени разяснителни/обучителни кампании за повишаване осведомеността на населението в общината“ Основните послания ще се разглеждат в три основни насоки – ползи за здравето на хората, ползи за околната среда и ползи за семейния бюджет. Целевите групи, обект на образователната кампания, са дефинирани в две групи: целева аудитория 1 - потенциални реципиенти на безвъзмездна помощ за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво; и целева аудитория 2 - широка общественост. Дейността ще се реализира чрез мултиканален подход, който максимизира контакта с целевите групи и осигурява ефективност за постигане на поставените цели. Дейността ще включва следните задачи: - Изработка на образователен 30-секунден клип, който ясно, точно и конкретно дава насоки свързани както със значението на подмяната на отоплителните устройства, така и с указание на точните действия, които желаещите да подменят устройствата си с нови, трябва да предприемат, за да заявят своето желание за участие в проекта. Клипът ще бъде популяризиран чрез дейността в поне 2 национални електронни медии. - Изработка на съдържание, предпечат и печат на информационен плакат А3, която ще обобщава образователната информация, представена чрез образователния клип. Плакатът ще бъде разполаган по основни контактни точки, посещавани от целева аудитория 1 – в смесени магазини, пощи, здравни центрове, пенсионерски клубове, поликлиники, болници и др. - Изработка на съдържание за информационна брошура, която ще обобщава образователната информация, представена чрез образователния клип. Брошурата ще бъде разпространявана до представителите на целева аудитория 1 при лични срещи, по време на информационни и образователни събития, както и под формата на печатен материал тип „вложка“, чрез печатни медии с профил на аудиторията, който съвпада с профила на целева аудитория 1. - За постигане на образователните цели се предвижда реализиране на интернет кампания в рамките на времетраенето на дейността. Интернет кампанията ще бъде реализирана под формата на банери и споделени публикации. - Разкриване на единен телефонен номер, който да бъде достъпен за предоставяне на информация в рамките на дейността. Целта е гражданите да могат да звънят на този единен номер, където да получават информация. - Реализиране на образователни срещи с граждани в отделни целеви квартали. Целта на срещите е предоставяне на възможност на гражданите да се запознаят с възможностите, които проектът предоставя, както и с конкретните условия и действия, които желаещите трябва да предприемат, за да получат нова отоплителна инсталация. По време на срещите ще бъде представян образователният клип и ще бъдат предоставяни образователни брошури на посетителите. 349 525.54 349 525.53
Дейност 3. Проучване на нагласите на населението, използващо дърва и въглища за отопление, във връзка с планирани мерки за подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво.: Целта на дейността е да се проучат нагласите на населението директни данни за обхвата и характеристиките само на отопляващите се на твърдо гориво домакинства в Столична община, които желаят да ги подменят, при какви условия и с какъв алтернативен източник на отопление, както и за географската локация и техническите параметри на жилищата на заявилите желание. Дейността води пряко до изпълнение на индикатор за изпълнение „Проведено проучване на нагласите на населението на твърдо гориво“. Резултатите от проучването ще бъдат използвани за изготвяне на механизъм за приоритетно включване на санирани сгради, за извършване на обследване на място и за други анализи и изработване на обща визия за подхода за подмяната на отоплителните устройства. Проучването ще бъде насочено само към населението, което ползва твърдо гориво за отопление на територията на Столична община. Лицата, участващи в проучването, ще бъдат включени в обследването на място, което ще се извършва в Дейност 7. Този вид проучване е избрано поради неговите предимства предвид спецификата и общата рамка на проекта. Предимствата на този вид проучване са следните: 1. чрез този подход ще се установи точният брой на домакинствата, които имат нагласа да заменят използваните устройства на твърдо гориво с алтернативни, съобразно изискванията на ОПОС - попълването на формуляр с конкретни данни е достатъчно сериозно усилие за допускане, че тези, които изпратят/подадат формуляр, имат нагласа за такава замяна. 2. ще се изследват условията, при които гражданите биха заменили уредите си – чрез информацията, която ще попълнят във формуляра. Подходът на проучването за събиране на информация ще включва следните последователни действия: 1) Ще бъде детайлизиран и отпечатан формуляр (засега условно наречен заявление за намерение). Формулярът ще съдържа цялата необходима на лицето информация относно възможните алтернативни форми за отопление по проекта и условията за включване в проекта, както и въпроси, на които да отговори лицето. Въпросите ще бъдат разработени така, че да дават информация за географска локация на обектите, вид на използваното твърдо гориво (дърва/въглища), технически параметри на жилището (вкл. относно саниране), доходен статус (получаване на енергийни помощи), брой лица в домакинството, предпочитана алтернативна форма за отопление и др. 2) Формулярът ще бъде разпространен чрез различни канали – по пощата, куриерска служба, в районните администрации, чрез онлайн попълване и чрез сътрудници, привлечени от Техническата помощ за изпълнение на дейности от Етап 1. Ще се осигури възможност за помощ и разяснение при попълване на формуляра, осигурена по различни канали от Техническата помощ за изпълнение на Първи етап. 3) Попълнените формуляри ще бъдат предавани в указани срок и места или на сътрудниците от Техническата помощ. 4) Получените формуляри ще бъдат обработвани и анализирани -обработката ще се базира на разработени матрици, които ще дават възможност за ранжиране и анализиране на резултатите в различни разрези. Анализът на резултатите ще даде информация за насочване на инвестициите както общо, така и по райони/квартали. В зависимост от броя получени формуляри, ще се направят изводи дали е необходимо засилване на разяснителната кампания, вкл. в определени квартали. Въз основа на данните за брой членове в домакинството ще се установят по-големите емитери на замърсители, вкл. по квартали, и енергийната интензивност. Данните за предпочитаните алтернативни форми за отопление ще бъдат анализирани от гледна точка на налични технически възможности, ефективност, целесъобразност, норма на рентабилност и принос към подобряване на КАВ. 5) Ще бъде изготвен доклад с изводи и препоръки от проучването за целите на посещенията на място и включване на лицата в схемата за подмяна на отоплителните уреди 280 237.20 280 237.20
Дейност 4. Изготвяне на визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво : Целта на дейността е да се изготви цялостна визия за подхода, който Столична община ще приложи през втория, инвестиционен, етап за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с алтернативни форми на отопление. Дейността пряко допринася за изпълнение на индикатор за изпълнение „Разработена визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво“. Подходът за изготвяне на обща визия ще включва изпълнение на набор от проучвателни и аналитични дейности - събиране на данни, изготвяне на анализи, определяне на критерии, приоритизирането им с оглед дефиниране на най-подходящия от екологична и социална гледна точка подход при подмяна на устройствата, като се отчитат и финансовите измерения на инвестицията. Ще се използват резултатите от други дейности, извършени или протичащи паралелно – от проучването на нагласите на населението на твърдо гориво (в Д3), от обследване на място в обектите за подмяна (в Д7), изготвеният механизъм за приоритетно включване на санирани сгради (в Д5) и др. В началото на дейността ще бъдат събрани вече налични данни и анализи за видовете отопление по райони/квартали, приноса на отоплението на твърдо гориво към замърсяване на въздуха в общината, техническите възможности за преминаване към алтернативни форми за отопление в тези квартали, от следните източници: - анализ на текущото състояние по отношение на видовете отопление по райони/ квартали и приноса на отоплението на твърдо гориво към замърсяването на въздуха в общината, извършван от Столична община в рамките на Интегриран проект по Програма LIFE IP Clean Air, - Програма за КАВ 2015-2020 г. на Столична община и от мониторинговите станции - поуки от изпълнението на пилотен проект на територията на район „Нови Искър" на Столична община - „Овъргаз мрежи“ АД за Район „София“, Столична община. Дружеството разполага с актуални данни за дължината на газовата инфраструктура и броя обслужвани клиенти, и с подробни разчети за капиталовите намерения за две години. - „Топлофикация София“ АД. Дружеството разполага с актуални данни за броя абонати на територията на столицата, вкл. по квартали, както и с данни за планирано разширение с нови абонати за двегодишен период. - данни за лицата, получаващи енергийни помощи, и др. Събраните данни ще бъдат предмет на вторичен анализ от гледна точка на допустимите алтернативи за подмяна на отоплителни устройства и специфичните изисквания по ОПОС 2014-2020 г. В този етап ще бъдат изключени от обхвата на извършваните анализи и прогнози кварталите/районите, които ще бъдат предмет на интервенция по проекта LIFE IP Clean Air (2-3 квартала) и които вече ще са известни. Ще се изготви набор от екологични, социални, финансови и технически критерии - географска локация на обектите по квартали съотнесено към степента на замърсяване от битово отопление, социална поносимост. За целите на прилагането на различните критерии и степенуването им по приоритет, ще се направят финансови анализи за рентабилността на инвестицията и прогнози за: количество и вид на старите отоплителни устройства; нови отоплителни устройства/инсталации по видове; дял на социално слаби домакинства; разходи на домакинствата за избраните допустими алтернативни видове отопление, и др. Ще бъдат изготвени процедурни правила за прилагане на подхода от Столична община, вкл. ще се разработи механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност (допустима съгласно Насоките за кандидатстване). Резултатите от всички извършени анализи и прогнози ще послужат за приемане на критериите, които ще се прилагат, и тяхното комбиниране и подреждане по приоритет. Ще се вземе предвид и механизмът за приоритет на санирани сгради. Като крайна задача в дейността ще бъде разработена обща визия за подхода. 280 237.20 280 237.20
Дейност 5. Разработване на механизъм за приоритетност на инвестициите в санирани сгради : Общата цел на дейността е да се изготви механизъм, по който ще се прилага критерий за приоритетност на санирани сгради. Дейността води пряко до изпълнение на индикатор за изпълнение на Етап 1 „Разработен Механизъм, чрез който кандидатът ще осигури приоритетност на инвестициите в санирани сгради“. Прилагането на механизъм за приоритно насочване на инвестициите в санирани сгради ще допринесе за допълняемост на предприеманите от Столична община и от държавата мерки за осигуряване на енергийна ефективност в жилищните сгради. Ще бъде обобщена наличната в общината база данни за санирани жилищни сгради на територията на Столична община, вкл. в рамките на: - Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради. - изпълнен проект „Енергийно обновяване на българските домове” на МРРБ по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013 г. - Проект “Демонстрационно обновяване на многофамилни жилищни сгради” на МРРБ и Програмата на ООН за развитие (ПРООН) Тези източници представят данни основно за санирани многофамилни сгради. За да се допълнят тези данни и за да се обхванат и еднофамилните жилищни сгради, в рамките на настоящата дейност ще бъде систематизирана и анализирана голям обем различна информация за санирани жилищни сгради на твърдо гориво, събрана в изпълнение на други дейности. Първо, провежданото проучване на нагласите на населението в рамките на Дейност 3 ще генерира данни дали са санирани сградите, в които са разположени жилищата на лицата, попълнили формулярите в проучването. Второ, в рамките на Дейност 7 се предвиждат посещения на място в обектите, за които са постъпили заявления за намерение за подмяна на отоплителните устройства, като при тези посещения ще бъде попълвана детайлна техническа карта, вкл. ще се определя дали и в каква степен са санирани сградите. Ще се извърши анализ на събраната информация и ще бъдат изготвени карти с локация на санирани сгради в райони/квартали, чрез които ще се сравнят разположението на санирани сгради с кварталите с най-високи нива на замърсяване от битово отопление. Ще бъдат изготвени критерии за приоритетно финансиране на санирани сгради, които ще се ранжират по тежест. 80 067.80 80 067.78
Дейност 6. Разработване на механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. : Целта на дейността е да идентифицира прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на подменените отоплителни устройства. Дейността пряко води до изпълнение на индикатора за изпълнение „Разработен Механизъм, отчитащ приходи от предаването на заменените отоплителни устройства за последващо третиране“. Една от основните дейности през втория етап от изпълнение на проекта ще бъде да се извърши демонтаж на заменяните отоплителни устройства на твърдо гориво преди доставката на новите отоплителни устройства. Заменените отоплителни устройства ще бъдат предавани за последващо третиране по реда на чл. 39, ал. 3 от ЗУО, от което се очаква да бъдат генерирани приходи. Предназначението на механизма ще е да дефинира кой и как ще събира старите демонтирани устройства, как ще се предават за последващо третиране, как ще се докладват приходите от продажбата на отпадъци от цветни и черни метали и за какво ще се използват получените приходи. За изготвяне на механизма ще се използват данни от проучването на нагласите на населението да замени използваните отоплителни устройства на твърдо гориво и извършеното обследване на място в обектите/домакинствата. В допълнение, ще бъдат проведени интернет проучвания на пазара на отпадъците от черни и цветни метали и на пазарните цени на тези отпадъци. Ще се изготви списък на площадките за дейности с отпадъци от черни и цветни метали на територията на Столична община. Данните са публични и регистър на такива площадки е публикуван в Националната информационна система за отпадъци в ИАОС. На този етап Столична община възнамерява да възложи на изпълнителите на дейността по демонтаж на устройствата да извършват и предаването за последващо третиране на демонтираните уреди. Възможно е да бъде възприет и друг подход, ако в хода на изпълнение на тази дейност се установи по-целесъобразен подход. Ще бъде изготвен алгоритъм, който ще включва поредица от указания за последователни стъпки за установяване на прогнозния размер на приходите, начин на предаване на ОЧЦМ, начин на докладване на реалните приходи и начин на трансфер на приходите към Столична община, вкл. таблици и формуляри. Получените средства от продажбата на ОЧЦМ представляват извънбюджетен източник за финансиране на определени мероприятия в общината. Столична община възнамерява да използва получените приходи за неикономически дейности, насочени към изпълнение на мерки за подобряване на КАВ от Програмата за КАВ, напр. облагородяване на междублокови пространства. За целта кметът на Столична община ще внесе в Столичен общински съвет предложение за решение за целево изразходване на средствата с описание на предложените мероприятия. 56 047.40 56 047.40
Дейност 7. Обследване на място с посещения в домакинствата и изготвяне на анализи: Целта на дейността е да се обследват конкретните параметри за подмяна на отоплителните устройства чрез посещения на място в домакинствата/обектите, които са заявили желание да им бъдат подменени отоплителните устройства. Посещенията на място ще бъдат извършвани във всички обекти, за които лицата са попълнили формуляр за кандидатстване в рамките на проучването на нагласите на населението в рамките на Дейност 3. За извършване на обследването на място ще бъдат изготвени детайли технически карти (чек-листа), които експерти ще използват при посещения на място за конкретизиране на всички параметри за подмяната. Чрез разговори с лицата/домакинствата те ще ги информират подробно за предстоящите действия по подмяна на устройствата, вкл. относно отговорностите им в тази връзка, и ще верифицират на място посочените във формулярите за кандидатставане данни. Експертите ще извършват физически оглед на жилищната сграда за установяване дали и в каква степен е санирана, в т.ч. по отношение на външните сградни ограждащи елементи - подменена дограма (прозорци, врати, витрини и др.) и извършено топлинно изолиране на външните ограждащи елементи (външни стени, покриви, подове и др.), - и по отношение на системи за поддържане на микроклимата – ремонт/подмяна на електрическа инсталация на сградата и др. Ще се извърши и оглед на конкретното жилище по описаните в техническата карта показатели (вид на сега използваното отоплително устройство и вид на използваното твърдо гориво (дърва/въглища), технически възможности за прилагане на заявената алтернативна форма на отопление и т.н.). Всички технически карти от обследванията на място ще бъдат обработвани и данните ще бъдат обобщени и анализирани от гледна точка на брой домакинства и алтернативните форми за отопление по видове съгласно допустимите по проекта. Резултатите ще бъдат използвани при изготвяне на обща визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства в рамките на Дейност 4. 520 440.80 520 440.80
Дейност 8. Изготвяне на средни/пределни цени за единица продукт за различните алтернативни форми за отопление : Целта на дейността е в пряка връзка с изпълнение на инвестиционните мерки. Резултатите ще бъдат използвани при остойностяване на разходите за подмяна на отоплителните уреди при детайлизиране на бюджета за Етап 2 и определяне на прогнозна цена на обществените поръчки за доставчици на уредите. Резултатът от дейността води пряко до изпълнение на индикатор за изпълнение „Разработен документ със средни/пределни цени за отопление за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройство на дърва и въглища“. За изчисляването на цени за единица продукт за различните алтернативи ще бъдат извършени пазарни проучвания сред доставчиците на уреди/устройства/инсталации по видове за всички допустими алтернативи на отопление. Ще се извършат изчисления на пределни и средни цени за единица продукт, като изчисленията се базират на събраната информация от пазарното проучване и резултатите от прогнозите относно потенциалния брой заявени от населението единици отоплителни устройства, спрямо наличния финансов ресурс. Въз основа на изчисленията ще се определят отделно пределни и/или средни цени на единица продукт за всяка от допустимите отоплителни алтернативи 56 047.40 56 047.40
Дейност 9 Изготвяне на документации за обществени поръчки : Целта на тази дейност е да се подготвят документации за обществени поръчки за възлагане изпълнението на основни дейности от Етап 2. Дейността е необходима за изпълнението на инвестиционните мерки през втория етап на проекта. Столична община възнамерява да изпълни тази дейност в първия етап на проекта, за да гарантира бързо стартиране на процедурите за възлагане на основните дейности от Етап 2 за подмяна на отоплителните устройства, които има риск да се забавят в случай на обжалване. Дейността ще включва изготвяне на следните документации: 1. Възлагане на обществена поръчка за избор на изпълнители чрез процедура по ЗОП за изпълнение на обществена поръчка с обект услуга и предмет „Демонтаж на отоплителни устройства на твърдо гориво“. Демонтажът на старите отоплителни уреди ще бъде сред основните дейности за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво в Етап 2. Изготвянето на документацията за възлагане на обществена поръчка за демонтажа ще се базира на резултатите от предходни дейности, които ще генерират необходими данни за изготвяне на документацията, вкл. технически спецификации и прогнозни стойности на поръчката. По-конкретно, ще се използват резултати, получени основно от дейности 4,6 и 7. В рамките на Дейност 4 и Дейност 7 ще се събере количествена и качествена информация за обектите/домакинствата, чиито уреди ще бъдат подменяни. В Дейност 6 ще се изготви механизъм за отчитане на приходите от предадените заменени отоплителни устройства, който ще включва и разработена процедура за предаване на устройствата за последващо третиране по реда на Закона за управление на отпадъците след физическия им демонтаж. 2. Възлагане на обществени поръчки за избор на външни изпълнители чрез открита процедура за изпълнение на обществени поръчки за проектиране/доставка/монтаж на нови отоплителни устройства. При изготвянето на документациите ще се използват резултати от предходни дейности, по-конкретно изготвянето на визия и изчисляване на пределни/средни цени. При изготвянето на обща визия за подхода за подмяна на отоплителните устройства ще се разгледат възможните допустими начини на възлагане на подмяната на устройствата в зависимост от допълнителните указания на УО на ОПОС относно начина на възлагане/закупуване на устройствата. Изготвянето на документации за доставка/монтаж/проектиране ще се базира на приетия подход от Столична община за начин на доставка, като ще бъдат конкретизирани броят и видът на обществените поръчки. На настоящия етап се допуска, че ще бъдат изготвени отделни документации за всеки от алтернативните методи за осигуряване на нови отоплителни устройства – присъединяване към газоразпределителна система, присъединяване към топлофикация, отоплителни устройства на електричество, устройства на пелети, устройства на газ и др. В случай на преценена целесъобразност, за някои поръчки (например доставка и монтаж на отоплителни устройства за отопление на пелети и др.) ще се използват обособени позиции. Изготвянето на всички документации ще включва всички необходими документи, вкл. решение за откриване на процедура, технически спецификации, условия за участие, методика за оценка на офертите, образци на документи и указание за подготовката им, проект на договор. Информацията, включена в изготвените документации, по-специално в техническите спецификации и прогнозни стойности, ще послужи за изпълнение на Дейност 10. 64 054.40 64 054.40
Дейност 10. Подготовка на предложение за определяне на параметри на втория етап на проекта.: Целта на дейността е да се подготви проектното предложение за втория етап от изпълнението на проекта, съгласно насоките, указанията и изискванията по настоящата процедура на УО на ОПОС 2014-2020 г. Тази цел пряко кореспондира с целите на проекта, тъй като инвестициите за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват съобразно планираните в настоящата дейност човешки и технически ресурси, дейности и бюджет. Дейността допринася пряко за изпълнение на индикатора за резултат „Представено предложение за определяне на параметрите на втория етап от проекта на база резултатите от изпълнението на първия етап“. Дейността ще се базира на резултатите от първия подготвителен етап и ще включва задачи, необходими за да се изпълнят изискванията, посочени в Насоките за кандидатстване. Ще бъдат изпълнени следните задачи: 1. Ще бъдат изчислени целевите стойности за общото количество намалени емисии ФПЧ10 , получени в резултат на изпълнение на проекта. Тази задача има за цел да се изчисли индикаторът за резултат от изпълнение на проекта. Базовата стойност на индикатора за Столична община е посочена в „Указания за изчисление на целевата стойност на индикатора за резултат за втория етап от изпълнението на проект по процедура „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ по ОПОС 2014-2020 г.“, Приложение № 7 към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Целевата стойност ще бъде изчислена въз основа на изчисленията за подменени отоплителни устройства от всички жилища със съответния вид алтернативен отоплителен метод за всяка година от изпълнението на проекта, като ще се следват насоките в гореспоменатите „Указания...“. 2. Ще бъдат изготвени документи, които ще послужат за изготвяне на обосновката и предложението на Столична община за изпълнение на Етап 2. Ще бъдат изготвени следните документи в посочената логическа последователност: 2.1. План за изпълнение – включващ идентификация и описание на дейностите. За изготвяне на плана за изпълнение ще бъдат използвани резултатите от първия етап и при описание на съответните дейности ще се реферира към съответния документ, изготвен през първия етап, в който се намират съответните данни и аргументи. Допустимите дейности ще бъдат съобразени с указанията, посочени в Насоки за кандидатстване както по отношение на допустимост/недопустимост на дейностите (т.13), така и по отношение на допустимост/недопустимост на разходите (т. 14). 2.2. Ще бъде разработен анализ на остойностяване на дейностите през втори етап съгласно указанията, посочени в раздел 13.6. Допълнителни изисквания към Насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. Анализът на остойностяването ще се извърши за всички предвидени дейности през втори етап. За дейности, за които е релевантно, като база за остойностяване ще се използва изготвеният през първия етап документ със средни/пределни цени. 2.3. Детайлизиран бюджет за Етап 2 на проекта, отчитащ всички указания за допустимост на разходите 2.4. План за външно възлагане. 80 067.80 80 067.80
Дейност 11. Мерки за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво. : Дейност 11 ще се извършва през втория етап от изпълнение на проекта и ще включва две основни поддейности: Поддейност 11.1. Демонтаж и предаване за последващо третиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Преди доставка и монтаж на ново отоплително устройство на краен получател, Столична община ще извърши събиране на отоплителните устройства на дърва и въглища и предаване за последващо третиране и рециклиране. Ще бъдат изпълнени следните последователни действия: 1. Демонтиране, изнасяне и натоварване на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях от имотите, в които ще бъдат подменяни отоплителните устройства на всички одобрени кандидати, с изкл. на зидани камини, за които крайните получатели ще попълват декларация, че няма да използват дърва и въглища в тях; 2. Транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи от лице, притежаващо Регистрационен документ с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20 от Наредба № 2/23.07.2014 за класификация на отпадъците, до площадка с необходимите разрешителни по ЗУО за временно съхраняване и оползотворяване на отпадъци с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; 3. Претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; 4. Последващо разкомплектоване, отстраняване на вредни вещества, сортиране на получените метални отпадъци съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците, като се отделят по видове черни метали (желязо тънко, желязо дебело, чугун) и други отпадъци (включително смеси от материали); 5. Претегляне и предаване на получените метални отпадъци с цел последващо оползотворяване от лице, притежаващо Комплексно разрешително (по ЗООС) или Разрешително за дейности с отпадъци (по ЗУО) за дейност с код R4 „Рециклиране/ възстановяване на метали и метални съединения“ от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; 6. Превеждане на получените приходи от предадените за рециклиране метални отпадъци в банкова сметка на Столична община, като общината ще използва приходите за неикономически дейности за озеленяване и облагородяване на публични пространства. При изпълнението ще се спазват стриктно всички изисквания на нормативната уредба във връзка със събиране и предаване за последващо третиране и рециклиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Ще бъдат попълвани и подписвани всички изисквани документи в целия процес на изпълнение, в т.ч. декларации за произход на отпадъка по чл. 39, ал. 4 от ЗУО, приемо-предавателни протоколи, удостоверения и кантарни бележки и други.. Поддейност 11.2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на отоплителни устройства за битово отопление. Дейността ще се извършва в жилищните имоти на физически и юридически лица, които са одобрени за участие в проекта. В рамките на дейността ще бъде извършено следното: - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на електричество (климатици); - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на пелети и на радиатори; - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства на природен газ и на радиатори. Техническите параметри на всички доставяни отоплителни устройства ще отговарят на европейското и националното законодателство. Ще се извършва устен инструктаж на крайния получател на място и ще му бъдат предоставени писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новото отоплително устройство, както и документи от производителя. Ще бъде подписван приемно-предавателен протокол между крайния получател, доставчика и възложителя. На всеки краен получател ще бъде осигурено гаранционно обслужване и годишен технически преглед на устройството между два отоплителни сезона в гаранционен срок не по-кратък от 24 месеца. 41 672 670.18 34 255 508.82

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).