Създаване на творчески клубове по интереси в ОУ „Св. Св. Кирил и Методий” – град Враца: В Училището се обучават ученици с различен етнически произход,социален статус,както и ученици,деца на представители на уязвими групи от целевата група по проекта - потенциални ползватели на соц. жилища и др. представители на маргинализираните общности.Липсата на мотивация за учене на учениците от етнич. малцинства е всеизвестен факт,а родителите често се отнасят с недостатъчно разбиране към желанията на децата си и необходимостта от образователни успехи.Целта на творч. клубове от една страна е да подобри образоват. среда в училище,осмисляйки свободното време на учениците чрез различни занимания,а от друга-да съдейства за овладяването и развитието на базови спортни, творчески, финансови и дигитални умения.Чрез създаването на творч. клубове ще се подобри качеството на обучението и възпитанието,и цялостната образов. среда и ще се насърчи изграждане на соц. умения,взаимод/е,толерантност и уважение сред учениците Създаване на Клуб 1 „Моето утре започва от днес – финансово грамотен“-Целта е повишаване на фин. грамотност на учениците в прогимназиален етап. Учениците ще разберат какво е фин. грамотност,защо и как да я развиват,ще се запознаят с фин.документи,които срещат във всекидневието си (касова бележка,разписка и др.).Темите, ще обхващат въпроси,свързани с:отношението към парите,фин.планиране и бюджет,кредит,спестяване и инвестиции;какво е дебитна и кредитна карта, фин. планиране и личен бюджет,застраховане,доходи и пенсионно осигуряване.Но освен тези чисто фин.теми,ще се разглеждат и въпроси,свързани с грижата за човешките взаимоотношения,подкрепата и съпричастността към другите Създаване на Клуб 2 Спортът е здраве-Спортът би могъл да подобри както образователната среда в училище,така и мотивацията на учениците за постигане на добри образователни резултати.Целта на дейността е да ориентира учениците към изучаване и усъвършенстване на различните елементи във волейбола.Тъй като волейболът е отборна игра,то учениците несъмнено ще придобият и умения за работа в екип.Спортът съдейства не само за физическото развитие,но и за осъществяването на умствено,нравствено,трудово и естетическо възпитание на учениците;допринася за тяхното бодро,жизнерадостно настроение и активност Създаване на Клуб 3 Светът на компютрите-Родителите на много ученици не са в състояние да им осигурят компютърна техника и познания за работа с нея.Целта на дейността от една страна е да подобри образователната среда в училище, осмисляйки свободното време на учениците чрез компютърни занимания,а от друга-да съдейства за овладяването и развитието на базови дигитални умения при използването на новите технологии.Учениците ще развият творческия си потенциал и ще придобият социална,професионална и личностна реализация в дигитализиращия се свят. Ще натрупат знания за компютрите и тяхната роля в съвременното общество,ще придобият умения за работа с графика,създаване и обработка на текст, създаване на презентации и анимации,работа в интернет.Създаване на Клуб 4 Театрална работилничка-Обогатяването знанията на учениците чрез овладяване на терминологията на словесното и театрално изкуство и запознаването с театрални техники и похвати цели да се изгради увереност в собствените сили и възможности на учениците и да се насърчи бъдещата им социална,професионална и личностна реализация.Участниците в Клуба ще развият творческия си потенциал и ще развият интерес към словесното и театрално изкуството.Участието на родителите в дейността ще повишава тяхната ангажираност към училищния живот и ще доведе до сплотяване на общността като цяло.Участниците в клубовете ще могат да покажат усвоените знания и умения по време на представителни изяви,организирани пред родителите,учителите и други гости в края на учебната 2021-2022г. и в края на дейността си–м.април 2023г. Планирано е дейността на клубовете да се проведе в рамките на 100 астроном.ч. за всеки за период от 18м. Предвидени са по 2ч. седмично с времетраене по 60мин.
|
23 500.72
|
23 470.81
|
Допълнително обучение по български език за децата, за които той не е майчин: В ОУ „Св. св. Кирил и Методий” се обучават ученици с различен етнически произход, социален статус, както и ученици, деца на представители на уязвими групи от целевата група по проекта - потенциални ползватели на социалните жилища. Значителна част от тях са от ромски произход. Родителите са с ниско образование, недостатъчна лингвистична грамотност, което води до дефицити в образованието на децата им. Различава се начинът на общуване в семейството и образователната среда. Недостатъчната възможност за материализиране на вербален контакт в учебния час и изобщо в колектива води до понижаване мотивацията за осъществяване на образователна дейност, както и до понижаване самочувствието на детската личност.
Целта на тази дейност е максималната адаптация в бъдеще на всички обучаващи се и новопостъпили ученици към учебно-възпитателната среда, както и социализацията им сред останалите ученици в различните групи на общуване. Дейността е насочена към деца от възрастовите групи от седемгодишна до 11 годишна и от 12 до14 – годишна възраст. Ще бъде създадена една група от 11 до 13 ученика от първи до четвърти клас и една група в прогимназиален етап със същия брой ученици.
|
5 092.78
|
4 990.32
|
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиален етап и за успешно завършване на средно образование: Клуб ”Бъдещето е в моите ръце”.
В ОУ „Св. св. Кирил и Методий” се обучават ученици с различен етнически произход, социален статус, както и ученици, деца на представители на уязвими групи от целевата група по проекта - потенциални ползватели на социалните жилища. Значителна част от тях са от ромски произход.
Родителите са с ниско образование, в повечето случаи са и неграмотни, което води до дефицити в образованието на децата им. Различава се начинът на общуване в семейството и в образователната среда. Недостатъчната възможност за активно участие в учебния час и изобщо в колектива води до понижаване мотивацията за осъществяване на образователна дейност, както и понижаване самочувствието на младежите.
Целта на реализирането на тази дейност е да се ограничи тенденцията за отказ на младежите от етническите малцинства от средно образование. За реализиране на целите ще се използват различни образователни продукти, презентации от ръководителя на групата, беседи, дискусии, споделяне, практическо изпълнение на поставени задачи.
Чрез участието им в Клуба ще се осигурят допълнителни възможности за учениците от групата за да разберат кои са техните възможности и интереси, да се насочат към професии които ги привличат и необходимостта от образование, за да упражняват тези професии. |
4 985.87
|
4 452.07
|
Провеждане на допълнителни занимания по ОН „Български език и литература“ с деца от целевата група.: Предучилищното образование е важен период в живота на детето с оглед формиране на положително отношение към училището и създаване на мотивация за учене. Причините за невключване в предучилищно образование са свързани със социални, икономически и етнокултурни фактори и др. Дейността предвижда предоставяне на допълнително обучение по български език за децата с различен майчин език като ефективно средство за социално приобщаване в групата на връстниците. Целта на обучението е децата да придобият базисни умения, навици, знания и покриване на държавните образователни стандарти, както и стимулиране на децата към активност в процеса на говорене и слушане, и проява на култура в речевото общуване.
Планирано е допълнителните занимания да стартират след провеждане на обществена поръчка от 1-ия месец на проекта през м. януари 2022 г. и да продължат 18 месеца до юни 2023 г., като през летните месеци юни, юли и август 2022 г. и юни, 2023 г. ще се работи с две групи от по 6 деца или общо с 12 деца. Дейността ще се реализира 12 месеца в 4 групи и 6 месеца в 2 групи.
С 24 деца (18 деца от централна сграда - 3 групи от по 6 деца и една група от 6 деца от филиал „Звездица“) от втора до четвърта група ще се реализира допълнително обучение по ОН „Български език и литература“ по график, утвърден от директора и по теми от годишното тематично направление, но с допълнителни задачи към тях. Децата, които ще бъдат включени в заниманията, ще са деца в риск, от социално слаби семейства и с майчин език, различен от българския, чиито родителите ще попълнят информирано съгласие за включване в дейността. С тях ще се провеждат допълнителни занимания два пъти в седмицата в дните понеделник и сряда от 10:30 ч. до 11:30 ч. |
29 993.19
|
30 003.91
|
Включване в празници и развлечения в детската градина на деца от целевата група.: Включване в празници и развлечения в детската градина на децата от целевата група. Празниците и развлеченията са ефективни форми, които спонтанно привличат за участие детската личност, като обогатяват художествено-естетическите й възприятия. Тематичното разнообразие и богатството на културния календар ще спомогне за развитие на различни умения в децата и разкриване на таланти. Това ще спомогне за повишаване самочувствието, артистичното присъствие и емоционалния комфорт на децата. Участието на деца от различни групи общности ще допринесе за по-бързата адаптация и ще повиши толерантността и уважението към другите.
Процедурите по закупуване на материали,консумативи и оборудване ще стартират през първия месец след подписване на АДБФП и ще се проведат от ДГ по реда на чл.20, ал. 4,т. 3 от ЗОП. Детското заведение прилага системата на делегиран бюджет като Директорът е второстепенен разпоредител с бюджет по смисъла на чл.289 от Закона за предучилищното и училищното възпитанието и организира провеждането на поръчките.
Ще се подготвят и реализират Ден на толерантността и Световен ден на добротата. Децата от четвърта група ще представят първият празник пред всички деца от детската градина с цел преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи спрямо различието.Децата от трета група ще изнесат втория празник пред всички деца в детската градина.Ще се проведе и Седмица на таткото, която ще премине под надслов Заедно с татко е забавно.Първи ден - Моята любима приказка-разказване на любима приказка на таткото от детето с много артистичност и любов.Втори ден Да направим нещо от хартия - дава се неограничена възможност на въображението и умението на деца и татковци, които ще режат, сгъват и лепят заедно.Трети ден - С татко готвим сладко-провокиране на татковците да влязат в кухнята със своите деца и заедно да готвят. Четвърти ден -В ритъм с татко - това може да е караоке вечер за цялото семейство, може татко да посвири на някакъв музикален инструмент или да използват заобикалящите ги предмети за инструменти.Пети ден- Ден за изненади–таткото заедно с детето подготвят изненада за близък човек.Изненадите могат да включват подарък - Например букет от есенни листа,събран при разходка,извършване на някаква домашна работа,в която да се отмени член от семейството,да се организира домашно кино, да поправят заедно нещо повредено, да посадят заедно дърво и др. |
4 872.20
|
4 872.20
|
Обособяване и допълнителни занимания в клуб „Изобразително и приложно изкуство“, „Театър“, „Музика“, „Народни танци“.: Реализиране на допълнителни занимания в клубовете по „Изобразително и приложно изкуство“ (учители от детската градина), „Театър“ (учители от детската градина), „Музика“ ( старши учител по музика), „Народни танци“ (външен преподавател, нает на граждански договор), което ще допринесе за изграждане на мотивация и увереност в собствените възможности на децата, преодоляване на различията, пълноценна и резултатна интеграция в образователната система на децата от уязвими групи. Дейността е планирана без летните месеци, когато децата намаляват и учителите са в отпуск Предвижда се обособяване на три клуба с ръководители учители от детската градина. Подборът на децата за участие в клубовете ще е по предложение на учителите на детските групи, проучване сред и с информираното съгласие на родителите. Допълнителните занимания с децата ще се провеждат два пъти седмично по утвърден график и План за работа. Дейността ще се реализира само през учебно време Дейността ще допринесе за осигуряване на щастливо детство на всяко дете, изграждане на мотивация и увереност в собствените му възможности, развитие на творчеството и работата в екип, както и запознаване с националните ценности и традиции. Разходите за различните клубове са определени след проучване на цените в интернет, като за доказателство предоставяме хиперлинкове с посочени дата и час на влизане към съответните интернет базирани източници. Процедурите по закупуване на материали,консумативи и оборудване ще се проведат от ДГ по реда на чл.20,ал.4,т.3 от ЗОП. Училището прилага системата на делегиран бюджет като Директорът е второстепенен разпоредител с бюджет по смисъла на чл.289 от Закона за предучилищното и училищното възпитание и организира провеждането на поръчките.
За дейност Клуб „Изобразително изкуство“ ще се закупят: статив за рисуване, квилинг комплект и инструменти, флумастри, акварелни бои, ножички, стан за тъкане, бои за рисуване с пръсти, комплект есенни листа и помпони за изработване на животни, лепило, ножици за декоративно рязане, апликация за стена Цветната градина. За съхранение на материалите и пособията ще бъде закупен стелаж „Ежко Бежко“ и дидактичен шкаф.
За 20-те деца, участници в клуб „Изобразително изкуство“ ще са осигурени необходимите материали и пособия за реализиране на образователните и художествено-творчески и приложни задачи.
За дейност Клуб „Театър“ ще се закупят: сцена за куклен театър, комплект за театър с кукли Грозното патенце и Пинокио, комплект за театър Фермата, шапки животни, насекоми и птици, цветя.
Децата обожават да влизат в роля и така по забавен и непринуден начин овладяват книжовен български език и подобряват своята комуникация с останалите деца.
За дейност Клуб „Музика“ ще се закупят: големи и малки музикални камбанки, големи и малки музикални звънчета, комплект с 30 музикални инструмента, комплект ритъм и движение, дървено кречетало, дървена свирка, барабан, окарина.
Музикалните инструменти и комплекти са необходими както за нагледно запознаване на децата с видовете инструменти, така и за свирене с детски музикални инструменти.
За дейност Клуб „Народни танци“ ще се закупят: българска народна носия за момиче и момче, ямурлуци, гега цървули, диадеми, косичници, пафти, чорапи с фолклорни мотиви.
Чрез народните танци се развива у децата усет за ритъм, такт, запознават се с видовете народни танци, с празнично – обредния календар, което неминуемо води до обогатяване на децата и запазване на българските обичаи, традиции и ценности.
|
43 028.64
|
40 310.03
|
Стая на игрите: Стаята на загадките и играчките ще насърчи симбиозата в отношението между играта и човешките взаимоотношения в процеса на физическо, социално, емоционално и интелектуално развитие, както и задълбочаване на ангажимента към ранното детско развитие, като в същото време се осигури и защитата на човешките права на всички останали деца: Член 31 от Конвенцията на ООН за правата на детето, "признава правото на детето на отдих и почивка, на участие в игри и развлекателни дейности, подходящи за възрастта на детето и на свободно участие в културния живот и изкуствата." Дейността ще осигури адаптация и социализация на децата, което води до симбиозата щастливи деца – спокойни родители. Чрез обособяването на Стая на загадките и закупуването на играчки, енциклопедии и образователни игри по Метода Монтесори за експериментиране, откривателство и съвместни игри с родителите ще се съдейства за подобряване на образователната среда в детската градина. Родителите са най-важната част от играта за децата си. В игрите с мама и татко, кака и батко, баба и дядо децата могат да са истинско чудо, ако те просто прекарват повече време с тях. И двете страни ще се научат взаимно на търпение и толерантност. Въпреки че някои деца не са в състояние да изразят интереса си и да реагират по типичните начини (усмивка/жест), в и чрез игрите родителите ще се научат да разпознават уникалните начини на своето детето да отговаря или общува - например с тялото. За целта е напълно достатъчно те само да наблюдават поведението на детето си и заедно да прекарват времето си с него в игри и забави. Концепцията на дейността се основава на разбирането, че играта за малките деца е средство за ранно учене и път към по-нататъшната образователна подготовка. Играта е основно право на всяко дете. Подкрепените чрез дейността семейства ще развият силна и положителна връзка помежду си. |
5 006.99
|
5 006.03
|
Подобряване достъпа до образование на деца и ученици от етническите малцинства и от уязвими групи от община Враца и стимулиране активното включване на родителите им в образователния процес: В краткосрочен и дългосрочен план предоставянето на качествено образование и обучение има ясно и положително въздействие върху успеваемостта на децата и учениците, върху успешната им реализация на пазара на труда, справянето с бедността и преодоляване на социалното изключване на уязвими групи. Качественото образование пряко допринася за повишаване шансовете за устойчива заетост и повишаване нивото на благосъстояние на местните общности. Богатият практически опит на партньорите в дейности за социално включване и трайна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства и/или от уязвими групи, доказва голямата роля и положителното въздействие на родителите върху участието и постиженията на техните деца в образователния процес. Успешното сътрудничество между родители и образователни институции е гаранция за постигане на устойчиви резултати, но обикновено това сътрудничество е трудно постижимо и не е безпроблемно. Родителите на ромските деца рядко са припознавани като равностойни партньори на педагозите и рядко са насърчавани да участват активно в образователния процес. Често пъти причината е не само в неосъзнаването на образованието като ценност от страна на ромската общност, което е предпоставка за ранно напускане на училище и/или системни отсъствия. Налице е и липса на умения за ефективна комуникация и взаимодействие между ромските семейства и образователните институции, липса на ефективни програми за родителство и др. Целта е се да подобри достъпа до образование на деца и ученици от етническите малцинства и/или от уязвими групи, и стимулиране активното включване на родителите им в образователния процес чрез изграждане на Училище за родители. Фокусът на Училището ще бъде върху изграждането на капацитет у родителите за ефективна комуникация с образователните институции и активно включване в образователния процес, което ще допринесе за намаляване броя на преждевременно отпадналите от образователната система деца и ученици от уязвими групи и етнически малцинства в община Враца и подобряване на тяхната успеваемост в училище и в детската градина. Училището за родители ще работи в следните основни направления: провеждане на тренинги с родители в ДГ "Звънче" и ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", които са партньори по проекта; провеждане на обществени дискусии в детската градина и училището и провеждане на 2 изнесени обучения на включените в Училището родители.
В училището ще бъдат включени по 60 родители от уязвими групи с различна етническа принадлежност от ДГ и училището, партньори по проекта. Общо 120 участника, като задължително ще бъдат включени и родители на деца, живеещи в социални жилища. Преди стартирането на Училището за родители ще бъде проведено анкетно проучване на потребностите от обучение на родителите включени в проекта. На базата на получените резултати ще бъде разработена програма за обучение, включително темите за 10-те тренинга, 2-те изнесени обучения и 2-те обществени дискусии и срещи с успели хора с изграден авторитет в местната общност и успешна професионална и/или социална кариера. По различните теми на Училището за родители ще бъдат разработени и раздавани на участниците информационни материали по тематичните области. Тематичните области на образователната програма ще обхващат както предоставяне на знания, така и изграждане на умения за разбиране нуждите на децата от подкрепа и как тя да им бъде предоставена, изграждане на хигиенни навици и навици за здравословен начин на живот, грижа за собственото здраве и здравето на децата, умения за справяне с поведенчески проблеми на децата и учениците, предоставяне на информация за съществуващи социални услуги на територията на община Враца и др. На обществените дискусии планираме участие на минимум 40 - участници в Училището за родители, живеещите в социалните жилища, местни лидери, граждани и др. На участниците ще бъдат раздавани инф.и рекламни материали, представящи проекта, неговите цели, дейности и резултати.Дейността ще се изпълнява в рамките на 13 м. |
94 926.54
|
81 914.59
|