Предварителни дейности
: Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция (ПИИ):
1. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
2. Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; |
18 940.80
|
37 881.60
|
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори.
Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители.
В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности:
1) Изпълнение на инженеринг;
2) Упражняване на строителен надзор;
3) Публичност и информация по проекта;
4) Изготвяне на независима експертна оценка.
|
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) : Дейността включва изготвяне на технически проект, изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност на Покрит плувен басейн". Предвидените строително - монтажни работи ще бъдат изпълнявани чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор), като проектирането се извършва във фаза технически проект.
Обектът се намира в спортен комплекс "Христо Ботев", с идент. 12259.1027.7.1, ул."Спортна", гр.Враца. Представлява покрит плувен басейн с олимпийски размери и спомагателни помещения. Построен е през 1970 г. Сградата е масивна със стоманобетонова носеща конструкция на два надземни етажа и неотопляем сутерен. Покривът е плосък "топъл", а ограждащите стени са от керамични тухли или стоманобетон с външна каменна облицовка. В неотопляемия сутерен се намират абонатна станция, колекторно, филтърно, компенсаторен резервоар и помещение за химически реагенти. На първия и втория етаж са разположени фоайета, коридори, съблекални, помещения за душове, бюфет, фитнес, медицински кабинет, портиерно, офиси, стаи за треньори, за съдии, складови, служебни и санитарни помещения. Главният вход е от североизток.
Покривът на сградата е плосък "топъл" с покритие от битумна хидроизолация или поцинкована ламарина; плосък "топъл" покрив "тип тераса" с покритие от мозайка. Като цяло покривът е в незадоволително състояние. На много места се наблюдават следи от течове и конденз поради компрометирана хидроизолация, лошо отводняване и нарушена вентилация.
Външните ограждащи стени на обекта са: тухлен зид от решетъчни тухли или стоманобетон с външна каменна облицовка или с външна облицовъчна зидария; зид от газобетонови блокчета; стоманобетон с бучарда е стената на неотопляемия сутерен към външен въздух, а под нивото на терена е изпълнен стоманобетон към земя. На басейна е изградена вътрешна стена към неотопляемо пространство от стоманобетон с порцеланови плочки.
Външната ограждаща дограма е AL единична и PVC стъклопакет без стъкло с нискоемисийно покритие("К"). Като цяло дограмата е в незадоволително състояние в по-голямата си част напълно амортизирана с деформирани и неуплътнени крила, което увеличава инфилтрацията на външен въздух и влошава енергийните характеристики на сградата като цяло.
Граничните подове са три вида с различни настилки според предназначението на помещенията: под "над неотопляем" сутерен с настилка от венецианска мозайка; под "към земя" с настилка от порцеланови плочки на басейна; под "граничещ с външен въздух" с настилка от мозайка на еркерно издадените части на втория етаж. Като цяло подовете на сградата са в задоволително състояние, но без топлоизолация.
Предвидените енергоспестяващи мерки(ЕСМ) са: топлоизоиране на външни стени; топлоизоиране на покрив; топлоизоиране на под;подмяна на дограма; мерки по системите за вентилация; мерки по помпи; мерки по тръбна и въздуховодна мрежа; мерки по системите за БГВ; изграждане на система за сградна автоматизация и управление; мерки по осветление;монтаж на фотоволтаична централа за производство на ел.енергия за собствени нужди.
След обследването за енергийна ефективност сградата получава сертификат с клас на енергопотребление G, а след изпълнение на предписаните енергоспестяващи
мерки сградата ще попадне в клас A на енергопотребление. Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи на потребна енергия с 83,69%, което се равнява на 374 961,69 kWh/година, с екологичен еквивалент 423,65 тона спестени емисии CO2.
Освен мерките за ЕЕ се предвиждат и ремонтни дейности, както следва: Изпълнение на съпътстващи СМР „ЕЕ“;Изпълнение на съпътстващи СМР със собствен принос: Преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания, Подмяна на окачен таван на плувна зала,вкл. нова метална конструкция,Пожароизвестяване, Мълниезащитна инсталация,Изграждане на външна рампа за хора в неравностойно положение за осигуряване на достъпна среда. |
2 141 268.50
|
696 384.83
|
Упражняване на строителен надзор на обектa: Дейността включва 2 поддейности:
1. Упражняване на строителен надзор
Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ.
Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП.
Обхватът на договора за строителен надзор включва:
• извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад;
• упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация;
• изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
• заверяване на екзекутивна документация;
• изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР;
• контролиране цялостния строителен процес;
• отговорност за качеството на използваните материали;
• изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта;
Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на НПВУ и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството.
2. Въвеждане в експлоатация
Дейноста предвижда и изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на проекта.
|
56 808.00
|
600.00
|
Организация и управление: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление.
Екипът ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки.
За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения:
-упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Крайния получател;
-предава информация от Крайния получател за СНД;
-организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП;
-контролира под-договарянето;
-контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици;
-провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта;
-организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност;
-повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности;
-контролира първичните счетоводни документи;
-следи за спазване на установените срокове;
-следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта;
-комуникира със заинтересовани страни;
-съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта.
В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. |
31 580.00
|
0.00
|
Публичност и информация : Тази дейност включва осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности.
В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.
Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтересовани страни.
На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. |
1 200.00
|
0.00
|