Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Justice

Planning region: All

Description

The project is aimed at improving the access to culture and art of the Roma population from the region of Sliven district. The project envisages the creation and presentation to the public of a book and videos containing biographical data and creative products of emblematic Roma artists. The necessary materials for the book and videos will be collected and documented by a team of researchers "Traveling Katun" , who will undergo training to acquire specialized skills and conduct all necessary research activities. To ensure the work of the research team will be purchased equipment. The results of the work of the research team will be formed into a book and videos, parts of which will be translated into English. The presentation of the products from the work of the creative team will be made in Bulgaria through on-site visits and in Norway through online tools. Through the activities, planned in the project, on the one hand, the Roma will have access to cultural content, and on the other - Roma culture and art (through their prominent representatives / artists and artists /), will be presented to the general public, regardless of their ethnicity affiliation, which will create preconditions for expanding the tools of intercultural dialogue.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Управление на проекта : Управлението на проекта ще се изпълнява от вътрешен за кандидата екип. С екипа ще бъдат сключени договори за услуга съгласно Закона за задълженията и договорите. Екипът за управление на проекта ще е съставен от: - Ръководител на проекта – Антония Захариева - Счетоводител – Таня Кунева Членовете на екипа ще имат следните основни задължения: - Ръководител на проекта - ръководи и организира изпълнението на всички дейности по проекта. Отговаря за проследяване на графика, бюджета и индикаторите по проекта. Разпределя работата на екипа и следи за изпълнението на поставените задачи; отговаря за планиране, координация, мониторинг и докладване на дейностите по информация и комуникация по проекта. Отговаря за техническото отчитане на изпълнението на дейностите по проекта, вкл. осъществява мониторинг на изпълнението на договорите с външни изпълнители. Участва в проверки на място и документални проверки на изпълнителите на дейностите по проекта. - Счетоводител - отговаря за подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и счетоводна отчетност по проекта; подготовка на финансови отчети и справки; подготовка на платежни нареждания и финансови документи по проекта; Подпомага Ръководителя на проекта за извършване на дейностите по финансовия мониторинг и отчитане на дейностите. Управлението на проекта ще се осъществи при следене на процесите и измерване на изпълнението спрямо плана. При изпълнението на проекта, екип за управление ще следи и изпълнява следните основни принципи: • Отчитане на изпълнението – изготвяне и разпространяване на регулярни отчети за статуса на проекта, измерване на прогреса и прогнозиране на бъдещото развитие; • Интегриран контрол на промени – координиране на всички необходими промени в хода на проекта за съгласуване на промените в обхвата, графика или разходите, наложили се поради промени в изискванията или поради външни фактори и условия по време на изпълнение на проекта; • Контрол на качеството – проследяване на специфичните за проекта резултати и оценка на тяхното съответствие с приетите стандарти, и идентифициране на пътища за елиминиране на причините за незадоволително изпълнение; • Контрол на риска – следене на идентифицираните рискови фактори и на ефекта от тяхното проявление върху целите на проекта, идентифициране на нови рискове, появяващи се в хода на проекта, осигуряване изпълнението на плана за реакция на риска и оценка на ефикасността на предприетите действия за намаляване и избягване на риск. През целия период за изпълнение на проекта, екипът ще следи и ще изпълнява описаните принципи и задачи, при спазване на изискванията за изпълнение и отчитане на проекти, финансирани от ФМ на ЕИП. 21 366.25 21 366.27
Дейност 2 Подготовка и контрол при изпълнението на договори с външни изпълнители : Подготовката и контрола на договорите с външни изпълнители ще се осъществи от външен за организацията експерт, който ще има задължение да подготви и да организира сключването на договорите с външни изпълнители, както и да осъществява контрол при тяхното изпълнение. Избраният изпълнител ще има задачата да подготви и контролира следните договори с външни изпълнители за: - Разработване и поддръжка на сайт на проекта; - Дизайн и доставка на информационни и рекламни материали; - Дизайн, предпечат и печат на книга; - Доставка на оборудване по проекта. Избраният изпълнител ще консултира кандидата за реда и вида на всеки договор и процедура, съобразно тяхната прогнозна стойност. След определяне на вида на процедурата, изпълнителят ще подготви необходимата документация и образци и ще публикува обществената поръчка в ИСУН и ЦАИС, ако е приложимо. 1 800.00 1 800.00
Дейност 3 Проучвателно-изследователски етап „Пътуващ катун“ : Дейността ще се изпълни на три етапа. Първият етап е свързан със сформиране на изследователски екип в следния състав: Ръководител на изследователския екип – Стела Костова; Трима изследователи – Радослава Кузманова и Иван Георгиев, Хамлет Димитров. Изследователският екип ще бъде назначен на граждански договори. След сформиране на екипа, се преминава към етап 2, в рамките на който изследователският екип ще бъде подготвен за осъществяване на теренната си работа като премине през обучение. За планиране на работата и осигуряване на нейната ефективност, екипът ще премине през обучение за придобиване на комуникационни умения /как да установим първоначален контакт с респондентите; как да водим и записваме структурирано интервю; как да предразположим респондентите да бъдат откровени с нас/ и обучение за издирване и събиране на елементи от културното наследство. Описаните обучения ще бъдат проведени от партньорите от Кралство Норвегия. Обучението ще е двудневно, разпределено в двата основни модула, описани по-горе. Партньорите от Норвегия ще разработят програма и обучителни материали и ще проведат обучението. За обучението ще бъде използван и преводач, който ще подпомогне процеса по предаване на информацията. След приключване на обучението ще стартира третият етап от реализацията на дейността, в който изследователския екип ще събира биографични данни и творчески продукти на ромски творци и артисти. Този етап ще стартира с идентификация на творците и артистите и установяване на първоначални контакти с тях. След това, по предварително разработен въпросник, изследователския екип ще проведе 14 срещи и интервюта. По време на срещите и интервютата ще бъдат направени и кратки записи и видеа, които ще бъдат представяни пред публика във втората година от изпълнението на проекта. За обезпечаване на работата на изследователския екип ще бъде закупено следното оборудване: - Фотоапарати / 1 бр./ - Видео камера /1 бр./ - Преносими компютри /2 бр./ В резултат от изпълнението на дейността: Ще бъде сформиран изследователски екип по проекта; Ще бъде подготвено и проведено едно двудневно обучение по двата модула и ще бъдат събрани и записани биографични данни и творчески продукти на ромски творци и артисти, които ще бъдат подготвени за представяне пред публика. 52 511.23 62 739.52
Дейност 4 Презентативна дейност : Първият етап е свързан с: Предпечат и печат на книга: тираж 500 бр.; 80 страници – стандартен формат 240/205мм, пълноцветен печат; представяща биографични и др. данни за ромски творци и артисти, като разкази, стихотворения и др. Предпечатът и печатът ще бъдат възложени на външен изпълнител, който ще реализира дейностите по дизайн, редакция и предпечат след подаване на информацията, събрана в предходната дейност. Изпълнителят ще сключи с кандидата договор за външна услуга, с ясни параметри и ще има задачата да достави в печат следното: книга: тираж 500 бр.; 80 вътрешни страници – стандартен формат 240/205мм, пълноцветен печат. - Монтаж на заснетите по Дейност 3 видеоклипове и тяхната подготовка за публикуване онлайн. За монтажа на видео клиповете ще бъде назначен експерт-монтажист, който ще извърши монтаж на кратки откъси от заснетите кадри в рамките на дейност 3. Клиповете ще бъдат с продължителност от около 5 мин. и ще представят откъси от проведените интервюта. Вторият етап от изпълнението на дейността се изразява в представяне на книгата и видеоклиповете пред широката общественост. Представянето ще бъде направено от изследователския екип на „Пътуващия катун“ в България. Представянето ще бъде насочено към училища, детски градини и библиотеки към читалища. Екипът ще осъществи пътувания и представяния в следните населени места: -Културни събития: 1.Представяне на книгата и видеоклиповете пред публика в гр. Сливен. Събитието ще бъде организирано и проведено за 50 бр. участници. Ще бъде осигурен кетъринг и мултимедия. За събитието ще бъде наета зала и озвучителна техника. 2.Представяне на книгата и видеоклиповете в сградата на читалище „Пробуда 1929“, с. Горно Александрово. Събитието ще бъде организирано и проведено за 15 бр. участници. Ще бъде осигурен кетъринг и мултимедия. 3.Онлайн представяне за по-широка аудитория в България чрез платформата на Zoom. Прогнозният брой участници е 50. 4.Онлайн представяне за по-широка аудитория в Норвегия чрез платформата на Zoom. За целта ще бъдат направени преводи на резюмето на книгата и на видео-клип, които ще бъдат представени на английски език. Преводите ще бъдат направени от преводач нает по проекта. Прогнозният брой участници е 50. -Образователни събития: 1.Представяне на книгата и видео клиповете в училище СУ „Хаджи Мина Пашов“. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. След представянето на училищната библиотека ще бъде подарено изданието на книгата. 2.Представяне на книгата и видео клиповете в ОУ Петър Берон, с. Жельо Войвода. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. След представянето на училищната библиотека ще бъде подарено изданието на книгата. 3.Представяне на видео клиповете и прочит на откъси от книгата в детската градина в с. Жельо Войвода. При представянето ще бъдат обхванати общо 20 деца. По време на първото, премиерно представяне на книгата и видеоклиповете в гр. Сливен и по време на онлайн представянето чрез Zoom, ще бъдат поканени за участие 4-ма творци, интервюирани в рамките на проекта, за творците ще бъде осигурен хотел и пътни за да присъстват на представянето. Представяне на книгата и видеоклип ще бъде направено и пред публиката в Кралство Норвегия. С тази задача ще бъде ангажиран партньорът от Норвегия, който ще организира и проведе онлайн представяне, което ще има културна и образователна насоченост. За превеждането на онлайн събитието, ще бъдат направени преводи на откъси от книгата и ще бъдат поставени субтитри на видеоклипа на английски език. По своята същност, всяко от планираните представяния пред публика ще има културна и образователна насоченост, тъй като ще съдържа в себе си два основни елемента: - Представяне на ромската култура и изкуство чрез нейните емблематични съвременни представители - Провеждане на обучителни събития за повишаване на знанията на качеството и ролята на ромската култура и изкуство в съвременното развитие на културата. 58 919.08 58 529.47
Дейност 5 Публичност и визуализация: Дейността ще се изразява в няколко направления: - Първото направление е разработване на интернет сайт на проекта, който ще се възложи на външен изпълнител. Сайтът ще е на български и английски език, с поне 5 под страници. Изпълнителят на тази дейност ще има задача да разработи и предложи и векторно лого на проекта, както и да осигури хостинг и домейн и гаранционна поддръжка за две години. - Разработване на информационни и рекламни материали по проекта, които също ще се възложат на външен изпълнител, който ще подготви 1 банер за проекта; 1 информационен плакат, поставен на видно място в офиса на Бенефициента. Наетия по проекта експерт-монтажист ще монтира 1 видеоклип за резултатите от проекта (мин. 2 минути на български език със субтитри на английски език). - Третото направление е логистично осигуряване на събития по проекта (едно събитие за началото на проекта и едно събитие при приключване на проекта) – дейностите по логистично обезпечаване на събитията ще се осигурят от екипа на кандидата. Също така за разпространение на резултатите от проекта ще бъде създадена и поддържана страница във Фейсбук на проекта, на която ще бъдат публикувани новини, платени реклами и видеоклиповете по проекта. 6 316.09 5 845.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).