Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Justice

Planning region: All

Description

The investment proposal meets the needs of the residents of the municipality of Vratsa,related to access to a renewed and modernized building fund of the cultural infrastructure. The main goal corresponds to the specific goals of the procedure-to improve the energy characteristics of the building of the Youth House-Vratsa and to improve the conditions for access to cultural life in the Municipality of Vratsa.The goal will be achieved by implementing energy efficiency measures and repairs in the building of the Youth House-Vratsa,which will contribute to reducing the final energy consumption and,accordingly,extending the operational life of the building.
The main target groups are:residents of the municipality of Vratsa,whose cultural needs will be satisfied by gaining access to modern cultural initiatives;the guests of the city;the children and young people of the Vratsa municipality,who participate in the various formations of the Youth House-Vratsa;disadvantaged people who will get equal access to the services offered.
The project activities are related to the implementation of the construction works of all EE measures that are prescribed as mandatory for the building in the EE survey,thermal insulation of external walls,thermal insulation of the floor,replacement of windows,replacement of a subscriber station and installation of an air-water heat pump,construction of a building automation and heating system,installation of a photovoltaic plant for the production of electrical energy for own needs.
The activities included in this proposal will contribute to improving the conditions for the development of youth initiatives and activities.
The expected results are related to providing conditions for access to the modernized building fund-an object of the cultural infrastructure of the municipality of Vratsa,providing an accessible environment for people with disabilities and meeting the needs of the population for participation in the cultural life of the city.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предварителни дейности: Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция: 1. Обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 2. Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ, и изготвяне на технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; 3. Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС. 32 892.00 0.00
Актуализация на технически проект и упражняване на авторски надзор: За реализиране на инвестиционното намерение ще бъде актуализиран одобреният инвестиционен проект. Преработката ще бъде разработена във фаза „Технически проект“ по следните части: - Архитектура; - Конструкции; - Електро; - Водоснабдяване и канализация; - ОВК; - Енергийна ефективност, вкл.Оценка за енергийната ефективност; - Пожарна безопасност; - Пожароизвестяване; - Геодезия; - План за безопасност и здраве; - План за управление на строителните отпадъци (ПУСО). По всички части, след актуализацията на проекта ще бъдат изготвени подробни количествени сметки и обобщена. В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. Към настоящия момент се изпълнява проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" по програма "Културно предприемачество, наследство и сътрудничество", финансиран от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2020 г., с бенефициент Община Враца и партньори Младежки дом-Враца и Регионален исторически музей-Враца. Дейностите, които се извършват са ремонт на покрива и на две изложбени зали - Бяла и Синя зала. Предвидените дейности в настоящото ПИИ няма да дублират дейностите по проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" - при актуализиране на техническия проект детайлна информация ще бъде предоставена на проектантите с цел избягване на двоино финансиране. 0.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на офертите, избор на изпълнители и сключване на договори. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по реда на ЗОП. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1)Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор; 2) Актуализация не технически проект и упражняване на авторски надзор; 3) Упражняване на строителен надзор; 4) Информация и публичност по проекта; 5) Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. 0.00 0.00
Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор: Дейността ще се изпълнява чрез инженеринг - изготвяне на технически проект, изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект „Внедряване на мерки за енергийна ефективност за обект „Младежки дом - гр. Враца“. Техническият проект ще се изготви на база предварително изготвените Енергийно и техническо обследване, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ. Авторският надзор ще се извърши в съответствие с разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект, се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Лицето, извършващо Авторски надзор по време на строителството, следи дали изпълнителят, по смисъла на Чл. 163, използва правилната документация и следи за нейното стриктно спазване и изпълнение. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Към момента на кандидатстване се изпълнява проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" по програма "Културно предприемачество, наследство и сътрудничество", финансиран от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2020 г., с бенефициент Община Враца и партньори Младежки дом-Враца и Регионален исторически музей-Враца. Дейностите, които се извършват са ремонт на покрива и на две изложбени зали - Бяла и Синя зала. Предвидените дейности в настоящото ПИИ няма да дублират дейностите по проект "Младежки дом - атрактивно културно средище" - при изготвянето на техническия проект ще бъде предоставена детайлна информация на проектантите с цел избягване на двойно финансиране. В изпълнението на СМР се включва следното: 1. Топлоизолиране на външни стени; 2. Топлоизолиране на под; 3. Подмяна на дограма; 4. Мерки по с-мите за отопление подмяна на абонатна станция и монтаж на термопомпа въздух-вода; 5. Изграждане на с-ма за сградна автоматизация и управление; 6. Монтаж на фотоволтаична централа за производство на ел. енергия за собствени нужди. Съгласно Препоръка 2019/1658 от 25.09.2019 г. на европейската комисия за прилагане на изменената Директива относно енергийната ефективност, използването на ВЕИ не е мярка за енергоспестяване, тъй като не води до спестяване на потребна енергия, а има само икономически и екологичен ефект и води до спестяване на първична енергия. 7. Подмяна на радиатори; 8. Преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания; 9. Пожароизвестяване; 10. Доставка и монтаж на 2 броя ел. платформи между партер и първи етаж и втори и трети етаж. Генерираната енергия ще се използва единствено за покриване на собственото потребление в сградата. Това осигурява значително намаление на разходите за закупуване на електроенергия от външен доставчик. Фотоволтаичните модули се предвижда да бъдат разположени на покрива. След изпълнение на енергоспестяващите мерки, сградата ще постигне изискването за сграда с близко до нулата потребление на енергия и ще попадне в клас на енергопотребление А. Предвидено е да се извърши преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания, както и монтаж на 2 броя ел.платформи между партер и първи етаж и втори и трети етаж. Всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията, в зависимост от вида и предназначението на съответната сграда и установените необходими и технически възможни мерки, определени в оценката по чл. 2, ал. 2 от Наредбата. Разходите за тези мерки ще се поемат от Община Враца като съфинансиране. 1 752 333.83 0.00
Упражняване на строителен надзор на обекта: Дейността включва 2 поддейности: упражняване на строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация. По време на изпълнение на СМР ще се упражни строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхватът на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад; ; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; • осъществяване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. • Въвеждане в експлоатация Дейноста предвижда и изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след СМР и преди въвеждане в експлоатация. 61 560.00 0.00
Информация и публичност: Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най- голям брой заинтерсовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 1 200.00 0.00
Организация и управление: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. Екипът ще бъде избран по реда на ЗОП и ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на ПИИ ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. 26 519.76 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).