Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Project Reconstruction and rehabilitation of pedestrian environment and construction of public recreation areas is prepared in accordance with the requirements of Operational Programme Regions in Growth 2014-2020, investment priority 3 Urban environment. The realisation of the project is part of a comprehensive, integrated approach for urban regeneration and development, uniting all sites in one architectural spatial, thematic and landscape solution, completing the overal vision of the city centre and connecting it to the Danube River, thus emphasising the identity of the urban landscape and its uniqueness, in complete harmony with the historic architecture of the city and the surrounding landscapes. The project realisation will ensure ballanced and sustainable development of the territory for improving the living conditions, business conditions and security and will improve the transportation and communication services of the city centre. The project proposal includes the following sites, which are located within area of impact with high public functions - Zone A, determined under the Integrated Plan for Urban Regeneration and Development: Reconstruction and rehabilitation of the pedestrian environment along Baba Tonka Street, Ruse; Rehabilitation and construction of public recreation area along the coastline in the area from the railway crossing at River station to Mostova Street - first, second and third stage; Reconstruction and rehabilitation of the pedestrian environment along Raiko Daskalov Street; Reconstruction and rehabilitation of the pedestrian environment along Slavyanska Street; Reconstruction and rehabilitation of the pedestrian environment along Tsarkovna nezavisimost Street; Youth park-reconstruction and landscaping, including construction of large playground and outdoor fitness playgrounds, Vazrazhdane complex, Ruse. The selected sites have the biggest contribution to achieving synergic effect of the Investment Programme of Ruse Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип състоящ се от: ръководител, финансист, юрист, строителен инженер, експерт инвеститорски контрол и технически сътрудник. Целия екип носи отговорност за законосъобразността и целесъобразността на дейността си по прилагането на нормативните актове. Всеки член взема самостоятелни решения по проблеми, свързани с преките си задължения, които съгласува с ръководителя на проекта. С членовете на екипа ще бъдат сключени граждански договори, в които ще бъдат разписани ясно и точно задълженията и отговорностите по управлението на проекта за всяка конкретна позиция. С цел прозрачност и мониторинг при осъществяване на дейностите по проекта са предвидени регулярни работни срещи на членовете на екипа с цел разпределяне на задачи, касаещи текущото изпълнение на проекта и вземане на своевременни решения, свързани с реализацията му. Дейността на екипа включва поддържане на ефективна комуникация с УО на ОПРР, подготовка на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, текущо информиране на обществеността на различните етапи от изпълнението на проекта и т.н. Функционирането на екипа ще бъде подчинено на всички изисквания и указания на УО, и условията на договора за финансиране. Сформираният екип ще бъде отговорен за прилагане на механизмите за наблюдение и вътрешна оценка. Ръководителят на проекта ще следи за стриктното прилагане на тези механизми и ще бъде отговорен за разпределянето на задачите и отговорностите между членовете на екипа. 104 376.00 86 264.58
Информация и комуникация: Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с изискванията на УО на ОПРР 2014-2020 г. Целта на дейността е да увеличи прозрачността и да повиши обществената информираност за помощта и безвъзмездното финансиране, което се предоставя чрез ОПРР 2014-2020 г. Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при стриктно спазване на правилника за информация и комуникация. Дейността включва: 1. На официалния уеб-сайт на Община Русе ще бъде създаден банер, носещ името на проекта. Той ще води към специално създадена статична страница на сайта на Бенефициента, посветена на проекта. На нея ще бъде поместена информация за същността и работата по проекта. Информацията ще включва описание на проекта, неговите цели и резултати, ще се изтъква финансовата подкрепа от Европейския съюз и др. 2. Предвидено е провеждането на информационни събития: - провеждане на информационни събития - две пресконференции за представяне на проекта и резултатите от изпълнението му, - Провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта "Първа копка" и за откриване на обекта - 7 броя, - информиране на широката общественост относно напредъка по проекта чрез средствата за масова информация. 3. За реализиране на дейността ще бъдат доставени следните печатно-информационни и промоционални материали, изцяло съобразени с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.: - банери- 1 брой, - билборд за времето на строителството - 6 броя, - информационна (обяснителна) табела (постоянни) - 6 броя, - тефтер/органайзер - 100 броя, - конферентна папка - 100 броя, - стенен часовник - 200 броя, - автоматични химикалка и молив в калъф - 200 комплекта, - външна преносима батерия - 200 броя, - флаш памет /USB/ - 200 броя, - чаша за топли напитки - 200 броя, - Платнeна еко чанта - 200 броя. Изработването на печатно-информационните и промоционални материали ще бъде възложено по реда на ЗОП на външен изпълнител. Изпълението на дейностите по информация и комуникация ще се осъществява при стриктно спазване на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. 60 000.00 28 020.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва провеждането на процедурите по реда на ЗОП, избор на изпълнители и сключване на съответните договори. За осигуряване на законосъобразното изпълнение на проекта се предвиждат следните видове процедури: • За възлагане на строителството • За възлагане на изпълнението на строителен надзор • За възлагане на изпълнението на авторски надзор • За възлагане на финансов одит на проекта • За възлагане на информация и комуникация на проекта По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазвано изискването за определянето й вземайки предвид всички сключени договори по ОПРР, в които има сходен предмет на дейност. Строителния инженер ще е отговорен за контрол и проверка на техническите спецификации за изпълнение на СМР, авторски и строителен надзор, финансистът на проект за техническата спецификация за изпълнение на финансовия одит, ръководителя на проекта -за техническата спецификация за изпълнение на дейностите по информация и комуникация. Изборът на изпълнителите ще се извърши в съответствие с разпоредбите на ЗОП. Дейността приключва след сключването на всички договори с изпълнители. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР: СМР ще се изпълняват съгласно представените, предварително изготвени, съгласувани със съответните експлоатационни дружества и компетентни органи, и одобрени от Главния архитект на Община Русе технически проекти, за които има издадени разрешения за строеж за всеки от обектите. За всеки отделен обект има изготвени и одобрени количествено - стойностни сметки (КСС), като за обектите в които има недопустими разходи, същите са отделени в отделна КСС. За всички обекти на интервенция са предвидени непредвидени разходи в размер на около 1 % от стойността на общото СМР на съответния обект. Проектът предвижда реконструкция и рехабилитация на 4 улици, етап 4 от Парка на младежта и Първи, Втори и Трети етап от проекта за Рехабилитация и изграждане на зона за обществен отдих по крайбрежната ивица - западната част от нея, като обектите ще се изпълняват едновременно. За да не се затруднява движението е предвидено разделяне на обектите на участъци, които ще се изпълняват в съответната последователност, като се въвежда временна организация на движението, съгласно проектите за ВОД. СМР ще се изпълняват съгласно представените, предварително изготвени и одобрени технически инвестиционни проекти. Предвижда се подмяна на тротоарните и алейни настилки с нови от вибробетонови и/или клинкерни плочи, и ситен филц, тактилни плочи на преходите, подмяна на пейки, кошчета за смет. Предварително в тротоарите се изпълнява рехабилитация на подземни канални мрежи, където в тръби се полагат кабелите за силови мрежи, улично и ефектно осветление, видеонаблюдение, както и за бъдещи кабели, включително и ревизионните шахти. Извършва се рехабилитация на уличното осветление, чрез доставка и монтаж на нови стълбове за улично и парково осветление и осветителни тела, ефектно осветление, изграждане на видеонаблюдение, където е предвидено такова. Предвидено е отводняване на тротоарите, улиците и алеите чрез подмяна на дъждоприемните съоръжения - линейни и единични, както и подмяна на капаците на съществуващите канализационни ревизионни шахти. Изпълняват се поливни водопроводи в Парка на младежта По част пътна се предвижда подмяна на бордюрите и настилките на уличните платна. Ремонтира се трошенокаменната основа под асфалтовите и тротоарни настилки. Решава се въпроса със задължителното отвеждане на повърхностните води от пътното платно чрез описаната по - горе система от дъждоприемни съоръжения и други. Изпълнява се хоризонтална маркировка и се доставят и монтират пътни знаци. Въвежда се постоянна организация на движението съгласно одобрените проекти. Реконструира се и се подменя съществуващата едроразмерна дървесна и храстовата растителност, оформят се площи за озеленяване и отдих. Реконструират се тревните и зацветени площи. Доставят се и се монтират детски и фитнес съоръжения, паркови елементи, скулптурни групи. Всички дейности предвидени за извършване в обектите на интервенция, финансирани със средства от БФП, са по техническа инфраструктура собственост на Община Русе. Всички дейности предвидени за извършване по техническа инфраструктура (включващи реконструкция или изграждане на водопроводни и канализационни мрежи), която не е собственост на Община Русе са определени като недопустими разходи, като за тях е осигурено собствено финансиране. Дейността започва с подписването на акт образец 2 за първия обект и приключва с подписването на акт образец 15 за последния обект. 16 398 021.16 14 935 861.53
Упражняване на строителен надзор: Дейността включва изпълнението на строителен надзор по време на осъществяваното строителство. Упражняването на строителният надзор ще бъде в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности: • упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; • проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя /бивш акт обр.19/; • осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003), по време на строително-монтажните дейности; • осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него(ДВ, бр. 37 от 2004 г.); • контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; • контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); • недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството; • осигуряване присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; • подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; • внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; • съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; • съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обектите в експлоатация, като се представят окончателни доклади и други, съгласно изискванията на ЗУТ; • Изготвяне на технически паспорти на строежите, съгласно изискванията на Наредба №5 / 28.12.2006 г. • Други Дейността на Строителния надзор започва с изпълнението на СМР по съответните обекти и приключва с въвеждането на обектите в експлоатация. Ще се подготвят и предадат на Възложителя всички необходими документи, отчитащи строителството и гарантиращи съответствието на извършеното от строителя с изискванията на инвестиционните проекти, нормативните документи и българското законодателство. 137 850.00 98 519.30
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор също ще тече паралелно с изпълнение на отделните участъци от обектите. С него ще се гарантира точното изпълнение на проектите, съблюдаване на архитектурните, технологични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Ще подписват всички необходими документи по Наредба 3 и ще се вземат необходимите проектантски решения, касаещи изпълнението на СМР, като се вписват в заповедната книга. Авторският надзор също така подписва екзекутивната документация на обекта. 144 150.00 142 200.00
Финансов одит: Дейността касае извършване на независим финансов одит на изразходваните средства по проекта от лицензиран експерт-счетоводител. Дейността цели изпълнението на всички необходими и взаимосвързани процедури в съответствие с Международните стандарти за одит, за да се изрази независимо становище за автентичността на всички аспекти на финансовите отчети, изготвени съгласно българското счетоводно законодателство по време на изпълнението на проекта. Одитът ще гарантира целесъобразното разходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ. Дейността стартира със сключване на договор с избрания изпълнител, като изпълнинието й ще е в съответствие с изискванията на УО, с приложимите европейски и национални норми. 16 260.00 4 920.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).