Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The implementation of this project proposal aims to build a composting installation and a pre-treatment plant for municipal waste for the Gotse Delchev municipality, Garmen Municipality and Hadzhidimovo Municipality. The construction of these installations will contribute to the reduction of the amount of landfilled household waste in the regional landfill for non-hazardous waste, Dobrotino, Mokra Polyana, Gotse Delchev by providing additional capacity for pre-treatment of mixed municipal waste and for separate collection and recycling by composting of green and / or biodegradable waste.The proposed site for the construction of both facilities is located in property №004043, "Mokra polyana" area, in the land of the village of Dobrotino and occupies of the assigned property in which is located an active regional landfill for the municipal waste - Gotse Delchev region, its area amounts to 12.5 decares.
There is an infrastructure on the site and there is no need to build a new one.
 Planned for construction and operation are the following facilities:
- Composting plant with a capacity of 2100 t / year
- pre-treatment plant for mixed municipal waste with a capacity of 12 300 t / year.
- introduction of a system for separate collection of green waste, including containers with a capacity of 1.1 cubic meters (268 pcs) and waste disposal machinery
- construction of a new transformer station at the site.
The target group of this project proposal is the inhabitants of Gotse Delchev, Garmen and Hadzhidimovo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на документации за обществени поръчки за целите на проект "Изграждане на инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране, в рамките на Регионалната система за управление на отпадъците в Регион Гоце Делчев": С оглед навременното провеждане на обществените поръчки и възлагане на изпълнитлени отделните дейности по проекта ще бъде възложено изготвянето на документации за обществени поръчки по реда на чл. 20, ал. 3, т.2 от ЗОП (Събиране на оферти с обява. Покана до определени лица). Промените в нормативната уредба и голямата ангажираност на служителите в общината обуславят възлагането на дейността на външен изпълнител. Планира се провеждането на процедура за избор на изпълнител за "Изготвяне на документации за обществени поръчки за целите на проект "Изграждане на инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране, в рамките на Регионалната система за управление на отпадъците в Регион Гоце Делчев" да се проведе преди подписване на ДБФП с цел оптимизация на времето и пристъпване към изпълнение на проекта възможно най- скоро след подписване на ДБФП. Ще бъдат изготвени 6 броя документации: 1. Изпълнение на инженеринг- проектиране и строителство по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“; 2. Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“ 3. Избор на изпълнител на външна техническа помощ по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“; 4. Строителен надзор по договор за инженеринг- проектиране и строителство по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“; 5. Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“; 6. Доставка на мобилно оборудване за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране и доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени отпадъци от населението за целите на проект „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“, по обособени позиции. Ще бъде заложен максимален срок на изпълнение: 30 (тридесет ) дни от датата на сключване на договор. Възлгането на изпълнението на дейността на външен изпълнител ще даде възможност за нейната оптимизиция и изпълнение във възможно най- кратки срокове, което ще позволи провеждането на процедурите веднага след подписване на ДБФП и възлагане на дейностите по проекта в кратки срокове след подписване на ДБФП. 78 000.00 77 220.00
Изпълнение на инженеринг - проектиране и строителство по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на чл. 20, ал. 1, т. 1 а от ЗОП с открита процедура и включва проектиране, строителство и авторски надзор за изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци. В рамките на инженеринга ще бъдат изпълнени следните дейности: - Изготвяне на Идеен проект на Инсталация за компостиране - Изготвяне на Работен проект на Инсталация за компостиране - Авторски надзор за Инсталация за компостиране - Изготвяне на Идеен проект на Инсталация за предварително третиране - Изготвяне на Работен проект на Инсталация за предварително третиране - Изпълнение на Инсталация за предварително третиране чрез сортиране на смесени битови отпадъци с извличане на рециклируеми фракции, фракция за енергийно оползотворяване и биологично стабилизиране на подситовата фракция в закрити контейнери с оразмерен капацитет за 12 300 тона битови отпадъци годишно Изчисленията са направени при допускане, че инсталацията за предварително третиране приема и обработва отпадъци 365 дни в годината - Изпълнение на Инсталация за компостиране - Осъществен авторски надзор за Инсталация за предварително третиране. Дейностите по изпълнение на всяка една от инсталациите са описани по месеци в графиците представени в ПИП- КИ и ПИП- ИПТ. Преди стартирането на строителството ще бъде актуализирано комплексното разрешително на депото. Към настоящия момент в Министерство на околната среда и водите е внесена информация по реда на чл.125, ал.1 , т.1 на ЗООС и чл. 16, ал. 1 на НАРЕДБА за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни. Предстои входиране на Приложение № 6 от НАРЕДБА за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни в Изпълнителна агенция по околна среда с цел набавяне на актуализирано комплексно разрешително. Провеждането на процедурата стартира преди подписване на ДБФП (индикативна дата за подписване на ДБФП 15.01.2018 г) и се предвижда да приключи в рамките на 92 календарни дни Доставка на оборудване при изпълнение на инженеринг за Инсталация за компостиране Автоматизирана система за разбъркване - 1бр. Система за преместване на машината за разбъркване между редовете- 1бр. Доставка на оборудване при изпълнение на инженеринг за Инсталация за предварително третиране Транспортни ленти и аксесоари - 52 м Захранващ бункер- 1 бр Магнитен сепаратор- 2 бр. Вибро-сито- 1бр. Кабина за ръчно сортиране- 1бр. Преса за балиране- 1бр. Пречистване на въздуха в помещенията за сортиране- 1бр. Модули за ускорено аериране - интензивно компостиране в купове с принудителна аерация Оборудване за вентилация - механична част - 1 бр Вентилатори клетки за стабилизиране- 2 бр. Канали за аериране (включително водоотделители)- 148 м Контролен възел (включително кислородни и температурни сонди)- 1 бр. Електронна везна и съпътстващо оборудване- 1бр. Дизелагрегат- 1бр. Електрическа инсталация- 1бр. Information and Control 1бр. По време на изпълнение на договорът за иженеринг ще бъде проведена и обществена поръчка за избор на оператор на изградените инсталации. Поръчката ще бъде обявена през октомври 2018 г.Ще бъде проведена открита процедура с предвидени 6 месеца в случай на обжалване. Предвижда се договор с изпълнител да се подпише до края на месец август 2019 г. , месец преди въвеждане на изградените инсталации в експлоатация. 7 144 291.20 7 132 454.25
Изпълнение на публичност и визуализация по проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“: Ролята на мерките за информация и комуникация е: - Да се повиши информираността на целевите групи относно целите на проекта, - Да се повиши информираността на бенефициентите и потенциалните бенефициенти относно ползата му за обществеността - Да се повиши общественото признание за ролята на ЕС и фондовете за осъществяването му. Чрез изпълнение на мерки за информация и публичност по проекта ще бъдат информирани жителите на трите общини относно проекта, неговите цели и ползи, ще се повиши информираността относно възможностите на разделното събиранеи опазването на околната среда. Дейностите по информация и публичност ще позволят на обществото да бъде информирано относно напредък на проекта и приноса на ЕС и фондовете за осъществяването му. За изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител по чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП (събиране на оферти с обява). Всички мерки за информация и публичност на проекта ще бъдат изпълнени в съответствие с Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма "Околна среда 2014-2020", както и съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020 г. Като индикативна дата за сключване на ДБФП е приета датата: 15.01.2018 17 388.00 17 388.00
Организация и управление на проекта "Организация и управление на проекта" Дейност 4.1.: "Сформиране на ЗИП" Дейност 4.2: „Избор на изпълнител за външна техническа помощ за проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“: "Организация и управление на проекта" включва дейности, които РСУО Гоце Делчев е предвидил за да обезпечи ефективното и качествено управление на ДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, оценка на проекта, провеждане на мерки за информация и публичност, администриране и докладване на нередности. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. Първата част от дейността е веднага след подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ да се сключат договори със служители на бенефициента, които да сформират Звено за изпълнение на проекта. ЗИП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проекта 2. Експерт Мониторинг 3. Експерт Публичност 4. Счетоводител 5. Координатор и технически сътрудник 6. Юрист Голямата ангажираност на служителите на бенефициента по други проекти и липсата на експертни кадри, налага и осъществяването на втората част от дейността, а именно Избор на изпълнител за външна техническа помощ за проекта. Външните изпълнители ще изпълняват дейности, които не попадат в обхвата на задълженията на Звеното за изпълнение на проекта (ЗИП), но са от съществено значение за ефективното управление на проекта. Външните експерти ще са: 1. Експерт Строителство 2. Експерт Съоръжения/ Инсталации за третиране на отпадъци Подробно описание на задълженията на всеки един експерт (външни и от страна на бенефициента) са разписани в т.9 ЕКИП. Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите. Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЗИП и екипа на Консултанта, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване. Екипът от експерти (външни и ЗИП) ще докладва директно на Ръководителя на екипа. Ще се създадат графици за всички договори с външни изпълнители, а напредъкът по изпълнението ще се следи всяка седмица на работната среща. Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Възложителя. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Консултанта и в архива по проекта. За целта ще се създаде деловодна система, която ще регистрира всяка входяща и изходяща поща. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица. Ще се провеждат редовни седмични срещи между екипите на ЗИП и Консултанта, във връзка с напредъка по проекта. Ръководителят на проекта ще носи цялата отговорност и ще управлява дейностите по проекта, както и рутинните отношения, в тясно сътрудничество с другите основни експерти. Той ще поддържа постоянна комуникация с членовете на екипа на Възложителя и ще ги информира за напредъка на проекта, както и за всички проблеми, които могат да възникнат. Той ще отговаря за цялостното развитие и планиране на реализацията на проекта, за подаване докладите по проекта, работните планове и други ключови документи по проекта, както и ще осъществява постоянно наблюдение на информацията, свързана с изискванията на ОПОС, като изключително внимание ще бъде отделено на предотвратяване налагането на така наречените финансови корекции на общината от страна на ОПОС. Като индикативна дата за сключване на ДБФП е приета датата: 15.01.2018 213 524.89 189 036.08
Строителен надзор по договор за „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“: По смисъла на §24 от „Допълнителните разпоредби” на ЗУТ по договора за инженеринг ще бъде избран изпълнител за дейност Строителен надзор. Той ще упражнява пълен контрол по време на строителството и ще носи отговорност за: • законосъобразно започване на строежа; • извършване на оценка на съответствието и изготвяне на доклад за съответствие, въз основа на което ще се издаде разрешение за строеж. • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти и изискванията на действащото законодателство; • изпълнение на работите в договорените в договора за строителство срокове; • предприемане на необходимите мерки за преодоляване на забава при извършване на работите или във връзка с друго отклонение от договора за инженеринг; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • годността на строежа за въвеждане в експлоатация; • качеството на използваните материали от изпълнителя по договора за строителство, като проверява сертификатите на доставените материали, конструкции и детайли, да установява състоянието им на обекта и да разрешава тяхното ползване при условие, че отговарят на съответните стандарти и други изисквания; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представя всички необходими документи за приемане на обекта; Надзора при завършване на строежа изготвя и окончателен доклад, окомплектован с необходимите документи за оценка на строителството, съгласно действащата нормативна база; • за изпълнение на други задължения по осъществяване на строителен надзор, съгласно действащото в страната законодателство; • да осигури непрекъснато присъствие на негови компетентни служители на местостроежа, като отразява в дневника на строежа съответните констатации, заповеди, инструкции; • да има сключена застраховка ”Професионална отговорност”, която ще е с валидност до приключване и приемане на работите по договора за строителство, както и до края на гаранционните срокове; • да спира със заповед строежа когато това се налага - изцяло, отделни части от него или отделни СМР като уведомява за това възложителя • да разрешава с писмена заповед продължаването на строителството след отстраняване на причините наложили спирането; • да има организация и програма за работа, необходима за осигуряване на качествен строителен надзор; • да контролира цялостния строителен процес в съответствие със количествените сметки на строителя, съгласно офертата и договор за строителство; • в процеса на изпълнение контролира и изисква качествено освидетелствуване на всички производствени процеси и влагани материали, в съответствие с нормативни документи, стандарти и др. • докладване за всички възникнали нередности/ всяко нарушение на разпоредба на общностното право, произтичащо от действие или бездействие на стопански субект, който има или би имало като последица нанасяне на вреда на общия бюджет на Европейския съюз. Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Околна среда" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерииза изпълнение на строителството. Като индикативна дата за сключване на ДБФП е приета датата: 15.01.2018 174 000.00 127 020.00
Доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали за целите на проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“: За целите на проекта и неговото административно обезпечаване ще бъде сключен договор за доставка на канцеларски материали, преносими компютри и комбинирано устройство. Доставеното оборудване е предназначено само и единствено за покриване на нуждите на ЗИП. 21 505.42 22 401.48
Доставка на мобилно оборудване за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране и Доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени отпадъци от населението за целите на проект: „Изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци и инсталация за компостиране на зелени отпадъци за РСУО Гоце Делчев“ по обособени позиции: Поръчката ще бъде структурирана в две обособени позиции. В рамките на абособена позиция 1 се предвижда да се достави мобилното оборудване за двете инсталации, включително и сметосъбиращата машина за разделно събрани зелени отпадъци. Опис на оборудването е представен в т. 24.35 от Раздел 12 на настоящата апликационна форма. В рамките на обособена позиция 2 се предвижда да се доставят 268 бр. контейнери с вместимост 1,1 м3, необходими за нуждите на системата за разделно събиране на зелени отпадъци. 1 232 688.00 992 256.00
Дейности по подготовка на проектното предложение : Подготовката на проектното предложение включва изпълнението на следните дейности: Изготвяне на прединвестиционно проучване за инсталация за предварително третиране Изготвяне на прединвестиционно проучване за инсталация за компостиране Изготвяне на инженерно - геоложко проучване за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране Изготвяне на подробен масов баланс - Приложение №12 по насоките за кандидатстване за инсталация за предварително третиране Изготвяне на обосновки към Приложение №11 по насоките за кандидатстване за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране Изготвяне на план за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция за инсталация за предварително третиране Геодезическо заснемане за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране Разработване на План за използване на получения краен продукт - компост, Схема за контрол на качеството на компоста и План за третиране на остатъчния продукт за инсталация за компостиране Проучване на нагласите на населението и бизнеса за разделно събиране на биоотпадъците за инсталация за компостиране Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовката на необходимите информация и документи за провеждане на приложимите процедури по ЗООС и ЗБР за инвестиционното предложение за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране Изготвяне на АРП за инсталация за предварително третиране Като индикативна дата за сключване на ДБФП е приета датата: 15.01.2018 255 120.00 249 920.00
Изготвяне на оценка на съответствието на Работен проект по част Енергийна ефективност за инсталация за предварително третиране и инсталация за компостиране: Съгласно ЗЕЕ от 14.11.2008 г. Чл. 15. (1) Всеки инвестиционен проект за изграждане на нова сграда, реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на съществуваща сграда трябва да съответства на изискванията за енергийна ефективност, предвидени в този закон. Оценката за съответствие на инвестиционен проект се издава след провеждане на обследване за енергийна ефективност на етап технически или работен проект и служи за издаване на разрешение за строеж. Дейностите по извършване на обследване за енергийна ефективност се извършват от физически или юридически лица, отговарящи на изискванията на чл.23 от ЗЕЕ от 14.11.2008 г. и съгласно чл.142, ал.9 от ЗУТ. 7 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).