Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Implementing this project propozal the Municipality of Kula would continue to insure hot food of poor people. That activity has started some nine months and had a good social reflection. The project gives a chance to complete, upgrade and expand the National program for social catering. In the period of /31/ thirty one months the project would contribute for achievement of the main goal of the program - reducing of the number of people living in poverty by provision of food and satisfaction of the primary human needs. The following focus groups will be included:
- people and families who are an object of social assistance
- people without income and with no relatives to take care for them
- lonely people and families with very low retired pays.
We offer the following activities as project goals:
- definition of the focus groups
- purchase of food products
- insurance of hot lunch
- insurance of some extra activities like an individual consulting and assistance for use of other social and administrative services
The cooking and distribution of lunch will be held in a specialized kitchen hall of the Day center of elderly people in Kula.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на хранителни продукти.: Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство. по прозрачен начин и при гарантиране спазването на принципите на чл.30 от Регламент /ЕС, ЕВРАТОМ/ 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходите на средствата. Община Кула е провела процедура по ЗОП за доставка на хранителни продукти за социалните услуги. С доставчиците са сключени договори. Дейността на трапезарията е планирана за срок от 31 месеца , считано от 01.03.2023г. Общият брой на потребителите е 60 души. Потребителите ще получават топла храна всеки работен ден, като за целия период на предоставяне на услугата са 647 дни, 60 потребителя. Крайна дата на предоставянето на услугата е 30.09.2025г. 132 566.40 63 360.00
Осигуряване на топъл обяд.: Община Кула ще реализира дейностите по осигуряване на топъл обяд, след сключване на договор за финансиране. Услугата ще се предоставя в специализирани помещения - кухненски блок и трапезария, които са били използвани и в предишни дейности по предоставяне на СУ "Топъл обяд". Сградата, в която се помещава услугата е с адрес: гр. Кула, ул. "Възраждане" 40 и е със статут: публична общинска собственост. Разположена е на комуникативно място в центъра на града, с подход от главната улица на град Кула. Сградата е пететажна, а трапезарията се намира на партера. Изградена е рампа за хора с увреждания. Кухненските помещения са просторни, ремонтирани, оборудвани с всички съвременни уреди и принадлежности. Разполага със складови помещения с хладилници и фризери за съхраняване на продуктите, помещения за подготовка на продуктите с течаща топла и студена вода и плотове със специално покритие. Кухнята разполага с комбинирана печка на ток и газ и всички необходими помощни средства за облекчаване труда на готвача - миксер, картофобелачка, кухненски съдове и др. Храната се приготвя от един правоспособен готвач и един общ работник. Услугата ще се предоставя до крайна дата 30.09.2025г. 9 279.65 4 435.20
Предоставяне на съпътстващи мерки.: В периода след стартиране на проектните дейности до 30.11.2023 г. дейностите по предоставяне на съпътстваща подкрепа ще се осъществяват от партньорската организация Център за иновации и развитие (ЦИР) - гр. Кула. ЦИР ще създаде екип от двама свои експерти: Единият ще е с професионален опит за обгрижване на лица от маргинални групи, другият ще има опит в провеждането на проучвания.Експертите ще са взаимно-заменяеми за да се гарантира постоянна работа, като ще са отговорни за цялостното изпълнение на дейностите. Експертите ще прилагат системен и ситуационен подход за пълната реализация на поставените дейности, гарантирайки систематичност в работата и съобразяване с наличната ситуация. Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално или групово консултиране и оказване на подкрепа на потребителите. Те ще се изпълняват от неправителствена организация, с която е сключен договор и частично и от служителите, включени в екипа за управление на проекта на общинско ниво. Съпътстващите мерки ще бъдат насочени към информиране и консултиране на потребителите на "Топъл обяд" за ползване на други социални услуги в общината, ползване на административни, здравни и др. услуги, управление на семейния бюджет, здравословно и балансирано хранене, правилно съхраняване на хранителните продукти, предпазване и профилактика на сезонни и други заболявания и др. Предвиждат се подкрепящи дейности при появила се необходимост при конкретни проблеми на потребителите или по тяхно желание. Ежемесечно ще бъдат провеждани срещи за получаване на обратна информация относно качеството на предоставяната услуга между членовете на екипа и потребителите, както и при конкретни появили се проблеми. С цел информираност на цялата общност ще бъде изработен плакат на социалната услуга и брошури. Информационни брошури и дипляни ще бъдат изработвани и при предоставянето на конкретни съпcтстващи мерки - например за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и др. За срещите с потребителите и проведените съпътстващи мерки ще бъдат изготвени протоколи и доклади. За получаването на обратна връзка са предвидени анкетни листи. Считано от 01.12.2023г. дейностите по предоставяне на съпътстваща подкрепа ще се изпълняват от трима служители на община Кула определени със заповед на кмета на Община Кул, след изтичане на договора на НПО Център за иновации и развитие. Съпътстващите мерки ще бъдат насочени към информиране и консултиране на потребителите на "Топъл обяд" за ползване на други социални услуги в общината, ползване на административни, здравни и др. услуги, управление на семейния бюджет, здравословно и балансирано хранене, правилно съхраняване на хранителните продукти, предпазване и профилактика на сезонни и други заболявания и др. Предвиждат се подкрепящи дейности при появила се необходимост при конкретни проблеми на потребителите или по тяхно желание. Ежемесечно ще бъдат провеждани срещи за получаване на обратна информация относно качеството на предоставяната услуга между членовете на екипа и потребителите, както и при конкретни появили се проблеми. С цел информираност на цялата общност ще бъде изработен плакат на социалната услуга и брошури. Информационни брошури и дипляни ще бъдат изработвани и при предоставянето на конкретни съпътстващи мерки - например за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене и др. За срещите с потребителите и проведените съпътстващи мерки ще бъдат изготвени протоколи и доклади. За получаването на обратна връзка са предвидени анкетни листи. От 01.12.2023г. до приключването на проекта, съпътстващите мерки по проект "Топъл обяд в Кула" ще се изпълняват от служители на община Кула, назначени със Заповед на Кмета на общината.Служителите са с опит в сферата на социалните услуги, участвали са в проекти, свързани с предоставяне на социален услуги със сходен характер. Трима служители от община ще предоставят съпътстващите мерки по проекта. 9 279.65 4 435.20
Определяне на целевите групи: С натоящия проект Община Кула има намерение да предоставя топъл обяд на 60 лица от град Кула, от следните целеви групи: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал.1 от Наредбата РД-06-53/17.09.2021 г., които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски доходи от пенсия, за които няма подходящ асистент по механизма Лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане. На територията на община Кула няма регистрирани скитащи и бездомни лица, както и лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на Закона за убежището и бежанците. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).