Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal is developed in accordance with the objectives and priorities of the procedure "Carrying out construction activities and supply of equipment and furniture with a view to reforming existing homes for the elderly".
The construction of the existing building of the Home for Elderly People "Dr. Adriyan Atanasov", city of Botevgrad is a monolithic reinforced concrete built of columns, washers, slabs and beams.
The existing building is implemented under an approved and coordinated project from 2006.
With the increase in the general standard of living, there are also increased standards for the construction of the environment for Homes for Accommodation and Care for the Elderly.
The current project proposal envisages the reconstruction and modernization of the existing facilities of the Home for the elderly in the city of Botevgrad, the construction of a new annex to the existing building, covering the modern requirements for the services provided, the renovation of the adjoining yard, improving access for people with disabilities in the building and its adjacent spaces, as well as covering the modern requirements for energy efficiency of buildings by providing adequate thermal insulation of the entire building and the construction of energy-saving installations and facilities covering the needs for heating, DHWS, ventilation, etc.
The design solution takes into account the existing facilities and environment, envisaging its renovation, transformation and expansion in response to the increased requirements for the provision of residential care for elderly people of overworking age.
In order to cover the need for additional spaces, the project envisages the construction of a two-storey annex to the existing building, located on a joint to the existing building from its north-western side.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на СМР, авторски и строителен надзор: С цел подготовка на проектното предложение община Ботевград възложи изготвянето на обследване за енергийна ефективност, обследване за установяване на техническите характеристики, както и изготвянето на технически паспорт на сградата на Дом за стари хора „Д-р Адриян Атанасов“, в съответствие с изискванията на Условията за кандидатстване. Въз основа на изготвените в резултат на извършените обследвания документи са предписани енергоспестяващи мерки, както и други задължителни дейности, заложени в настоящия проект и предвидени за изпълнение в рамките на настоящата дейност. В допълнение, като част от подготвителните дейности община Ботевград възложи и изработването на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ за обект „Пристрояване, реконструкция и преустройство на Дом за стари хора „д-р Адриян Атанасов“ находящ се в поземлен имот с идентификатор 05815.304.758 гр. Ботевград“, както и изготвянето на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите по реда на чл. 142 и чл. 169 от ЗУТ. Изготвеният инвестиционен проект, съответстващ на съвременните нормативни изисквания, е задължителната техническа документация, въз основа на която са определени предвидените за изпълнение строителни дейности по проекта, чрез извършването на които сградата на Дома за стари хора в гр. Ботевград ще отговаря на съвременните нормативни изисквания и стандарти за предоставяне на социалната услуга. Предвидените за изпълнение СМР за пристрояване към съществуващата сграда са необходими, във връзка с: - осигуряване на нови стаи за настаняване, вкл. със самостоятелни санитарни възли, с цел намаляване на броя потребители в 1 стая; - обособяване на помещения за живеене, вкл. стаи за настаняване от семеен тип, както и помещения за социални контакти за потребителите; - осигуряването на допълнителни складови и административни помещения за персонала на Дом за стари хора. С цел привеждане на съществуващия Дом за стари хора „Д-р Адриян Атанасов“ в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата ще бъдат изпълнение следните дейности: - Изграждане на сектор за настаняване на трудно подвижни хора; - Разширение на част от съществуващите бани; - Реновиране на всички санитарни възли и бани към стаите за настаняване с цел тяхната функционализация и премахване на високите прагове в разликата на нивата между тях и стаите; - Разширяване на всички балконски врати към стаите и на част от интериорните, отговарящи на съвременната наредба за достъпна среда; - Изграждане на компактен административен сектор на партерно ниво; - Повишаване качеството на медицинската грижа чрез предвиждането на удобен за достъп общ медицински кабинет на партерно ниво и създаването на допълнителен кабинет, покриващ нуждите по физиотерапия изискващ пространство за специализирано оборудване; - Преосмисляне и надграждане на съществуващата електрическа система с цел отговаряне на повишените съвременни нужди; - Извършване на належащи ремонтни дейности по покривите на съществуващата сграда; - Реконструиране на съществуващата алейна мрежа в прилежащото дворно пространство с цел създаване на подходящи наклони за достъпна среда, отводняване на терена и новопредвидено алейно осветление; - Oсигуряване на нормативно необходимите пътища за евакуация при аварии и пожар: Обособяване на съществуващото стълбище в стълбищна клетка съгласно чл. на чл. 47 от Наредба № Iз-1971. чрез самозатварящи се врати с огнеустойчивост; - Изпълнение на предписаните енергоспестяващи мерки; - изграждане на системи за отопление - съобразно заложените дейности в енергийния одит. 3 117 363.90 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: С цел привеждане на съществуващия Дом за стари хора „Д-р Адриян Атанасов“ в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата ще бъдат изпълнени следните дейности: - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане; Съобразно нуждите за привеждане на съществуващия Дом за стари хора в резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата е изготвен и остойностен списък на необходимото оборудване и обзавеждане, което да бъде доставено и монтирано по проекта. Част от наличното към момента оборудване и обзавеждане в Дома за стари хора е физически и морално остаряло, поради което в рамките на настоящата дейност е предвидена подмяна на амортизираното оборудване и обзавеждане, както и осигуряване на ново медицинско оборудване, нужно за предоставянето на социалната услуга резидентна грижа за лица в надтрудоспособна възраст. С цел осигуряване нормалното функциониране на предвидената нова пристройка към сградата на Дома за стари хора е предвидено подходящо оборудване и обзавеждане за новите помещения, обезпечаващо ползването им като цяло. Мебелировката следва да осигурява домашен уют и комфорт и да позволява личните и общите вещи да се съхраняват. Предвиденото оборудване и обзавеждане по проекта е с цел осигуряване на необходимата материална база, спрямо нуждите на социалната услуга, което да позволява независим живот на потребителите и да насърчава тяхната самостоятелност. Оборудването и обзавеждането ще гарантират безопасна и сигурна среда за лица в надтрудоспособна възраст и за хората с увреждания. Предвиденото оборудване и обзавеждане има за цел също така стаите да дава възможност за адаптиране към индивидуалните нужди на потребителите. 234 133.78 0.00
Организация и управление на проекта и дейности за информация, комуникация и публичност: Поддейност 1 – Организация и управление на проекта: Дейността е насочена към осигуряване на необходимия експертен капацитет за успешно администриране и изпълнение на дейностите по проекта, отчитане на постигнатите резултати и верифициране на изразходваните средства по проекта, съгласно изискванията на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ). За успешното управление и организация на дейностите по проекта ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), съобразно изискванията на процедурата и в съответствия с разпоредбите на националното законодателство. Поддейност 2: Информация, комуникация и публичност по проекта. Дейността е насочена към изпълнение на мерки по информация, публичност и комуникационни дейности, с цел да се повиши осведомеността за функционирането и целите на Механизма за възстановяване и устойчивост на широката общественост и в подкрепа на видимостта на финансовата подкрепа предвидена в Националния план за възстановяване и устойчивост. В съответствие с изискванията на Регламента и правилата за комуникация и визуализация, крайният получател ще ги прилага, като: - популяризира действията и резултатите от проекта чрез предоставяне на последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността; - публикува на интернет страницата си кратка информация (непосредствено след началото на изпълнението на проекта), включително за етапите и целите на проекта, като откроява и финансовата подкрепа от МВУ; периодично публикува информация за напредъка, постижения и резултати, снимки от дейности и събития, както и ясна информация за финансирането от МВУ; - при закупуване на оборудване поставя стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос чрез МВУ; - изготвя и разпространява информационни материали по негова преценка, така че да достигнат до най-широк кръг хора, с цел да повиши осведомеността за съществуването, финансирането и целите на Механизма за възстановяване и устойчивост, при спазване изискванията Правилата за комуникация и визуализация. - посочва произхода и осигурява видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато популяризира действията и резултатите от тях, като предоставя последователна, ефективна и целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Кандидатът е предвидил изпълнението на следните мерки: 1. Провеждане на 2 пресконференции: в началото на проекта и в края на проекта; 2. Изработване на информационни и визуализиращи материали – билборд, постоянна табела, рол-банери – 2 бр., плакати с информация за проекта – 20 бр.; 3. Изработка на стикери, които ще се поставят върху доставените по проекта обзавеждане и оборудване. 100 544.93 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).