Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The growing number of disadvantaged children is a challenge to all organizations to ensure their good physical and emotional well-being. The entire activity of the municipality of Dobrichka is related to raising the standard of living and the quality of life of its residents. The activities of the project will build on and continue the existing services under the project "Equal chance for all children in the municipality of Dobrichka" for early childhood development with health prevention, which go inseparable with all measures aimed at children with developmental difficulties. More than 200 children, their families and young people up to 20 y. will be supported.Child development is a complex and dynamic process that is influenced by the conditions of the material and social environment in which the child grows up. The focus will be on understanding early childhood as an excl. an important period for ensuring the well-being of the child, through the provision of integrated services for early childhood development of children up to 7 y.of age from vulnerable groups, incl. children with disabilities and their families, as well as future parents. Efforts are aimed at improving access to health care, forming and developing parental skills so that they can successfully cope with their responsibilities and care for children, improving the family environment, increasing the school readiness of children for inclusion in the educational system, as well as preventing child abandonment. The planned activities correspond to those defined by the PRDP 2021-2027, Priority 2 "Social inclusion and equal opportunities". The project will provide a combination of innovative, integrated social, health and educational services, as well as prevention and support measures for children 0-7 y. and their families and youth up to 20 y.The services will have a large mobile component, some of them will be provided in the Center, and others - in the users' homes or in other environments.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Сформирането на професионален админ.екип е гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта, както и осигуряването на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Управлението на проектните дейности ще е насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на дейността и качеството на предоставяните услуги. За по-голяма ефективност при предоставянето на услугите и постигане на максимално точни резултати ще се създаде екип за управление на проектните дейности:ръководител на проекта; координатор; счетоводител. Ще се идентифицират потребителите по целеви групи и нуждата от специалисти за осъществяване на услугите, конкретните им отговорности, спрямо нуждите на потребителите на дейността по СЦ3. Ще се подготви Обява за набиране на специалисти по определени позиции, която ще съдържа: списък от документи, необходими за определената позиция; длъжностни характеристики за отговорностите и задълженията; краен срок за приемане на документи. Ще се подготвят подходящи въпроси за интервю с продължителност 5-10 мин. Със Заповед на кмета на общината ще се назначи екип, отговорен за преглеждане на кандидатурите, насрочване и провеждане на интервюта и избор на подходящите кандидати. Обявата ще бъде публикувана на интернет страницата на общината. В случай, че кандидатите отговарят на критериите, заложени на този етап от процеса, ще се поканят на интервю. А тези, които не са подходящи, съответно ще отпаднат. Така ще се редуцира броя на срещите и ще се подобри качеството на кандидатите, което би спестило ценно време и ресурси при следващите етапи на подбор. Интервюто с кандидата ще се проведе след няколко работни дни след класирането на кандидатите по документи. Информация за класирането ще се публикува на интернет страницата на общината.Екипът, отговорен за подбора ще подготви договорите за назначаване на работа на специалистите, длъжностните им характеристики. Ще се създадат трудови досиета. За по-ефективно споделяне, подписване, съхранение на тези документи, ще се използва система за електронни документи и трудови досиета. За нуждите на дейността по СЦ3, за предоставяне на услугите ще бъде подбран персонал, включващ специалисти от различни сфери: медицински специалисти, социални работници, психолози, медиатори и др. Ще бъдат подбрани и назначени за 19 месеца следните специалисти: на трудови договори: соц. работник-1; медиатор-1; специален педагог-1; психолог-1;логопед-0,5; педиатър-0.25; мед.сестра-0.25; на гр.договори: рехаб./кинезитерапевт-на 40ч./мес.;АГ специалист /гинеколог/ на 20ч./мес.; акушерка-на 20ч./мес. Те ще работят в интердисциплинарни екипи и ще координират усилията си за посрещане на комплексните нужди на децата, младежите и семействата от целевите групи в община Добричка. Ще се създаде и екип за управление на дейностите: ръководител-1; шофьор-1; пом.персонал/чистачка/-0,5. Ръководител-организира, разпределя, координира и контролира всички дейности в ОЦ. Подпомага процеса на адаптация и приспособяване на потребителите на услугите. Обезпечава предоставянето на сигурна и безопасна среда и условия за развитие на потребителите. Участва в подбора на спец. по услугите и в подбора на потребителите и изготвяне на соц. оценки и план според индивид. им потребности. Изготвя и поддържа регистър и досиета на потребителите. Изготвя график, съвместно със спец. за предоставяне на услугите вкл. и транспорт; Шофьор-отговаря за повереното му транспортно средство; за безопасния превоз на пътниците и др.; Хигиенист-отговаря за поддържане на хигиенните норми в ОЦ. Във връзка с управлението и функционирането на услугите ще бъдат извършени разходи за: персонал; материали и консумативи, свързани с пряката работа с потребителите на услугите, разходи за мобилна работа, в т.ч. гориво за автомобил, ремонти, винетки, застраховки, разходи за работно облекло; услуги (режийни разходи, за застраховки на персонала и поддръжка на транспортното средство). 214 123.52 45 955.91
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Сформирането на професионален екип от специалисти е гаранция за успешно протичане на дейността по проекта, както и осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Управлението на проектните дейности ще е насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на дейността и качеството на предоставяните услуги. Ще се идентифицират потребителите по целеви групи, конкретните им отговорности, спрямо нуждите на потребителите по СЦ2. Ще се подготви Обява за набиране на специалисти по определени позиции, която ще съдържа: списък от документи, необходими за определената позиция; длъжностни характеристики за отговорностите и задълженията; краен срок за подаване на документи.Ще се подготвят подходящи въпроси за интервю с продължителност 5-10 мин. Със Заповед на кмета на общината ще се назначи комисия, отговорна за разглеждане на кандидатите, насрочване и провеждане на интервюта и избор на подходящите кандидати. Обявата ще бъде публикувана на интернет страницата на общината.В случай, че кандидатите отговарят на критериите, заложени на този етап от процеса, ще се поканят на интервю. А тези, които не са подходящи, съответно ще отпаднат. Така ще се редуцира броя на срещите и ще се подобри качеството на кандидатите, което би спестило ценно време и ресурси при следващите етапи на подбор. Интервюто с кандидата ще се проведе след няколко работни дни след класирането на кандидатите по документи. Информация за класирането ще се публикува на интернет страницата на общината. Комисията, извършила подбора ще подготви протокол за подбор и назначаване на работа на специалистите; ще се изготвят трудови договории дл. характеристики; ще се създадат трудови досиета. За по-ефективно споделяне, подписване, съхранение на тези документи, ще се използва система за електронни документи и трудови досиета. За нуждите на дейността по СЦ2 ще бъдат подбрани и назначени за 19 месеца: на трудови договори: соц. работник-1; медиатор-1; педиатър-0.25; мед.сестра-0.25; на гр. договори: АГ специалист /гинеколог/ на 20ч./мес.; акушерка-на 20ч./мес.;специалист по дентална медицина /стоматолог/-на 40ч./мес., със следните ангажираност и отговорности: консултиране, информиране и обучение на потребителите-родители на деца 0-7 г.; посещаване на семействата, предоставяне на информация, подкрепа за разбиране на поведението и нуждите на детето, за да може то да развие своя потенциал; разработване на индивидуален план заедно с родителите, съобразен с ежедневието и с нуждите на детето, младежите до 20г. и семейството; работа в екип заедно с др. професионалисти, които се грижат за детето (вкл.здравни специалисти, спец.педагог и др.), подкрепа през преходния период на детето към услуги за ранно детско образование и грижа; пряка работа с деца и младежи с увреждания и техните семейства, включително рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето. Предоставяне на индивидуална и групова работа от специалистите към услугата, съобразно индивидуалните потребности на всяко дете; напътствия и информация за здравето, храненето, безопасността и пълноценната родителска грижа; осигуряване на ефективна стратегия за ранно откриване на децата, които имат допълнителни потребности или са в риск от затруднения в развитието, както и за улесняване на достъпа до услугите, закрилата и подкрепата, от които те се нуждаят за силен старт в живота. 65 280.76 14 498.17
Услуги за Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги : Инвестициите в грижите в ранна детска възраст са ключова предпоставка за осигуряване на възможности за най-добър старт в живота на всички деца, насърчаване на пълноценното им личностно развитие, както и за прекъсване на предаване на бедността между поколенията. Именно поради това, от изкл. значение е прилагането на комплексен подход в грижите за децата в ранна възраст и развитие на интегрирани услуги за подкрепа на децата, младежите и родителите, които да подпомагат мерките за предотвратяване на изоставянето на деца и осигуряване на възможности за отглеждането им в семейна среда.В общината се изгради мрежа от услуги в Общностен Център, които са пример за интегриран подход при предоставяне на услуги за ранно детско развитие, насочени към информиране и консултиране на родителите, за превенция на рисковете, вкл. чрез услуги за ранна интервенция на уврежданията, за по-добро обхващане и подобряване на готовността на децата и младежите до завършване на средно образование и др. Съчетавайки здравния, образователния и соц. елемент в една услуга, изкл. полезни и основополагащи са резултатите от ПСВ на общината, изпълнен със средства от Световната банка. В община Добричка има висок дял на детско население в риск от бедност и соц. изключване, които имат затруднен достъп до основни услуги, което извежда на преден план нуждата от диференциран подход при проследяване на детското развитие. В дейността са включени: 1.Услуги за ранно детско развитие-формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието. Ранното детство е уникален етап от човешкия живот, в който се полагат основите на здравето, ученето, поведението и личностното развитие. Това, което преживяват децата през тези ранни години, има дълготрайно влияние не само върху индивидуалното им благополучие през целия живот, но и върху бъдещето на техните общности.Услугата ще се предоставя безплатно и вкл. подкрепа, консултиране, информиране и обучение на потребителите-родители на деца 0-7 г., прилагане на различни подходи в подкрепа на развитието на тяхното дете, както и допълн. работа със специалисти. Спец. ще посещават семействата, предоставят информ. и ще подкрепят разбирането на поведението и нуждите на детето, за развиване на неговия потенциал. Заедно с родителите ще се разработи индивид. план, който е съобразен с ежедневието и нуждите на детето и семейството. Ще се работи в екип с др. професионалисти, които се грижат за детето (вкл.здр.специалисти, спец.педагог и др.), подкрепа през преходния период на детето към услуги за ранно детско образование и грижа. Общо потребители в услугата-60 деца и техните семейства. 2.Ранна интервенция на уврежданията на деца 0-7 г. и работа с тях. Дейността ще се извършва чрез пряка работа с деца с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето. Предоставяне на индивидуална и групова работа от специалистите към услугата, съобразно индивидуалните потребности на всяко дете.Общо потребители в услугата-40деца и техните семейства. 3.Предоставяне на патронажна грижа за деца 0-3 г. е един от основните механизми за достигане до семействата, особено тези в най-неравностойно положение, с индивидуализирана подкрепа, напътствия и информация за здравето, храненето, безопасността и пълноценната родителска грижа. По света патронажните грижи осигуряват ефективна стратегия за ранно откриване на децата, които имат допълнителни потребности или са в риск от затруднения в развитието, както и за улесняване на достъпа до услугите, закрилата и подкрепата, от които те се нуждаят за силен старт в живота. В услугата ще се вкл. общо 80 деца с техните семейства и бременни жени. 4.Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършване на средно образ.,но на не повече от 20-г. възраст. В услугата ще вземат участие 20 деца и младежи до 20-г. възраст 85 649.41 18 382.36
Услуги за насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности: В дейността са вкл. 3 вида услуги за провеждане на групови и индивид. консултации на деца 0-7 г. и техните родители и младежи до 20 г.възраст , с необх. от подкрепа, които ще се извършват в ОЦ и на мобилен принцип. Цели: наблюдение на здр. статус, физ. и психомоторното развитие на децата; превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и др.рискове в ранната детска възраст. Потребители на услугата: уязвими сем. и техните деца, в т.ч родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не посещават общопрактикуващ лекар. Основното в тази дейност е предотвратяване на заболявания, а не лекуване на децата. С оглед на това ще се предоставят услуги: Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи;Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; Консултации по отношение на съня-информ. по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; Предотвратяване на детски заболявания; Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. Услуга 1.Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар. Семейно консултиране и подкрепа- социални, психо-социални и психолог.консултации; Придружаване; Повишаване на родителския капацитет; Активна работа с ОЗД при ДСП-Добрич с деца: настанени в професионални приемни семейства на територията на община Добричка; в риск от изоставяне; вписани в регистрите за пълно осиновяване; настанени в семейства на близки и роднини; преживели насилие. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения-общуване, изготвяне на семеен бюджет, търсене на работа, родителски умения. Улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции. Услуга 2.Превенция на детската заболеваемост и смъртност, проследяване на грижите, които се полагат за детето в семейството, насоки, консултиране, посредничество. Пренатална и постнатална грижа-социално консултиране и информиране по време на бременността и в следродовия период на майки в риск да изоставят децата си, превенция на изоставянето; Консултиране по въпроси свързани с раждането и кърменето на детето, родилните депресии и др. Засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси, като репродуктивно здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път. Услуга 3.Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. Индивидуална работа с деца с увреждания и ранна интервенция на уврежданията. Предотвратяване изоставянето на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на дете с увреждане. Индивидуални планове за интервенция и индивидуални занимания с деца с установени потребности. Включване на родителите в процеса на рехабилитация и подпомагане процеса на включване в масовото училище на деца до 7 год. възраст. Консултиране по въпроси свързани с правата на деца с увреждания. От дейността ще бъдат обхванати общо 200 деца от 0 до 7 г. възраст и техните семейства и младежи до 20 г.възраст. 26 112.30 5 799.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).