Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Project envisages implementation of energy efficiency measures in residential buildings privately owned, located in the town of Sandanski, on the following addresses -  33 and 33A "Sv. Sv. Kiril i Metodii" Street, 23 "Chudomir Kantardjiev" Street,  39 "Nikola Vapcarov" Street, a procedure for granting financial assistance BG16RFOP001-2.001 "energy efficiency in peripheral areas" Priority axis 2 "support for energy efficiency support centers in outlying areas" of OPRD 2014-2020
The target groups of this project are the citizens living and / or using the buildings subject to intervention, business representatives directly involved in the implementation of project activities, municipal administration and citizens interested in energy efficiency activities with own or external financing.
The project objectives are consistent with the primary objective of this procedure - to increase energy efficiency in the residential sector in supporting centers fourth level of national polycentric system and the specific aims to reduce energy costs, leading to lower greenhouse gases, improve air quality, extending the life cycle of buildings and improving the attractiveness and the traditional functions of small and medium-sized cities - local and micro support centers in the national polycentric system.
The expected results of the project are: modernized and refurbished three residential buildings in the town of Sandanski - matching actual energy efficiency requirements and acquired new aesthetic appearance, leading to improved urban environment and quality of life in it.
Existing needs from the realization of complex of measures for improving energy efficiency is connected with their unsatisfactory material condition and large energy losses.
It will include the following activities: preparatory activities, engineering (design and construction), monitoring and control.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и отчитане: 1. Формиране на проектен екип. Бенефициентът община Сандански определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта. Екипът се сформира изцяло от служители на бенефициента. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически асистент. Отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробно описание на задълженията на всеки от членовете на екипа е изложено в т. 9 Екип за организация и управление на проекта от настоящия документ. 2. Подготовка на тръжни документации и провеждане на тръжни процедури - Техническото лице по проекта ще подготви всички тръжни досиета по процедурите за избор на изпълнители, като спазва нормативната база, уреждаща съответните обществени поръчки и вземе под внимание актуалните към момента ЗОП; - Тръжните процедури ще бъдат обявени и проведени съгласно ЗОП. Оценителни комисии назначени със заповед на кмета на община Сандански ще извършат оценка на получените оферти за изпълнение на проектни дейности; - Избор на изпълнители. След направената оценка, назначените комисии ще предложат фирми за сключване на договори; - Подписване на договори между избраните изпълнители и община Сандански; 14 604.80 13 344.04
Разходи за инженеринг - проектиране, авторски надзор и СМР.: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление “С”; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. - изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа до първото ниво на сградата (нивото с асансьор), като конкретното проектно решение следва да е изпълнимо и целесъобразно и да отговаря на изискванията на действащата нормативна уредба. 630 062.90 1 451 201.38
Оценка на съответствието: Съгласно чл. 142, ал. 5 на ЗУТ оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2, в т. ч.: - носимоспособност, устойчивост и дълготрайност на строителните конструкции и на земната основа при експлоатационни и сеизмични натоварвания; - пожарна безопасност на строежа; - опазване на здравето и живота на хората и на тяхното имущество; - безопасно ползване на строежа; - опазване на околната среда по време на строителството и на ползването на строежа, включително защита от шум, опазване на защитените територии и обекти и опазване на недвижимите паметници на културата; - икономия на топлинна енергия и топлосъхранение на обекта; - строежите да бъдат проектирани, изпълнени и поддържани в съответствие с изискванията за достъпна среда; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. специфичните изисквания към отделни видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива. 7 000.00 6 444.00
Строителен надзор: С цел гарантиране качествено изпълнение на строително-ремонтните дейности, община Сандански ще избере – фирма, която ще упражнява независим строителен надзор. 24 000.00 22 305.03
Въвеждане в експлоатация: Издаване на разрешение за ползване и въвеждане на обекта в експлоатация. 5 000.00 1 000.00
Дейности за информираност и комуникация по проекта: Тази дейност е необходима, за да се гарантира максимална публичност и прозрачност на проекта. По този начин ще се създаде широка обществена подкрепа за реализацията на дейностите и гарантиране на устойчивостта на резултатите на проекта. 6 300.00 4 500.00
Одит на проекта: Одитът на проекта се извършва от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, като докладът за одит се прилага към окончателния финансов отчет на проекта. Целта на дейността е чрез осъществения контрол да се гарантира, че проектните дейности и управлението на финансовите ресурси и ефективно и ефикасно според заложените проектни цели. Проверка на съвместимост към изискванията на финансиращата програма при спазване на принципите за законосъобразност, целесъобразност и ефективност на вложените средства. 7 000.00 8 280.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).