Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

In connection with the implementation of the objectives set out in art. 31, para 1 of the Waste Management Act, the Municipality of Karlovo envisages the construction of a composting plant with a capacity of 6500 t / year in the land № 36498.37.364, with an area of 20000 m2, Stara Reka, Karlovo , municipality of Karlovo, which will serve the population of the municipality. With the construction of this installation and the purchase of the facilities under the project, green waste from households, gardens and public parks will be collected and treated. The goal is to recycle this waste to obtain a quality finished product "compost" - a humus product that can be the pre-investment study with the leading part of the selected technology was prepared, through the application, which will receive a quality compost. The municipality has chosen to apply for an open composting installation - composting systems in gutted rows with chutes and forced aeration. In pursuance of the separate collection objectives, the project proposal envisages the purchase of 209 "brown" containers with a compatibility of 1100 liters and a specialized vehicle for collecting and transporting the green waste from households, 3 trucks for collecting the green mass of parks, gardens and households in other settlements in the municipality, as well as 2 mobile shredder for shredding the wood fraction, 1 wheel loader and 1 screening machine. No accompanying infrastructure is envisaged. The implementation of the project will reduce the amount of input material of the separated sewerage installation and hence reduce the amount of landfilled landfill, which will lead to an extension of its service life. The project proposal is in line with current national legislation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен от: 1. Ръководител на проекта; 2. Технически асистент и отговорник за проектния архив. 3. Счетоводител ; 4. Юрист 5. Експерт докладване и мониторинг; 6. Координатор по проекта и информация и публичност или комуникация. Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Ръководителят на екипа ще бъде лице от структурата на Общинска администрация, назначено със заповед на Кмета на Община Карлово. Другите членове на екипа ще бъдат служители на Община Карлово. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПОС 2014-2020 г. Експерти извън ЕУП от Община Карлово ще изготвят процедурите по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по настоящото проектно предложение. 71 550.00 37 760.47
Дейност 2: Инженеринг (проектиране, СМР, доставка на машини и оборудване (стационарно) и авторски надзор) за обект изграждане на компостираща инсталация за нуждите на община Карлово: Дейността сама по себе си включва: 1.Изготвяне на Работен проект,съгласно разработения ПИП,избраната технология и разпределените в Генералния план части на проекта (зони), както следва: -контролно-пропусквателна зона (приемна зона), която включва изграждане на: ограда за ограничаване достъпа до обекта, бариера, кантар и площадка за измиване на гумите; -зона за съхранение на входящия материал - площадка на която да се съхранява постъпилия зелен отпадък; -зона за дробене и хомогенизиране, на която ще се раздробява зеления отпадък от домакинства или остатъка - едрите частици не разградили се при процеса на компостиране; -зона за компостиране (оформяне на кумове компост) - след дробенето и хомогенизирането следва оформянето на куповете за основния интензивния процес на компостиране; -зона за пресява на продукта след интензивната фаза -зона за доузряване, -зона за съхранение на готовия продукт "компост" - закрит навес -зона за съхранение на машините и оборудването -Админ. сграда - битовка Работният проект ще се изготви съгласно глава седма на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, след което ще се изготви Комплексен доклад за съответствието и съгласуване на проекта със съответните институции, на която база ще бъде издадено от общината Разрешение за строеж. С издаването на разрешението за строеж ще стартират следващите две под дейности: 2 Строително - монтажните работи с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен и/или биоразградим отпадък, включително необходимата инфраструктура за експлоатация на съоръжението, съгласно Работния проект, който ще бъде съобразен и ще отговаря на: - настоящото проектно предложение - Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти - Наредба за разделно събиране на биоотпадъците, приета с ПМС 275/2013 г. (обн. ДВ бр. 107 от 2013 г.); - Наредба за третиране на биоотпадъците, приета с ПМС 235/2013 г. (обн. ДВ бр. 92 от 2013 г.); - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци (обн. ДВ, бр. 81 от 17.09.2004 г.); - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци (обн. ДВ, бр. 80 от 13.09.2013 г., в сила от 13.09.2013 г.); - Съответните общински наредби за управление на отпадъците по чл. 22, ал. 1 от ЗУО. В разработения проект на Работна фаза ще бъдaт описани и oстойностени в количествено стойностни сметки всички строително - монтажни дейности, които трябва да се изпълнят. Изпълнителят на строителството е отговорен за воденето на цялата строителна документация, изпитването в лаборатории на вложените материали и качественото изпълнението на проекта. 3. Изпълняване на авторки надзор по време на строителството - съгласно действащото законодателство не може да стартират строително-монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Авт.надзор се подписва в заповедите в Заповедната книга на строежа, както и съгласува и подписва всички документ свързани с изпълнение или при необходимост-изменение на първоначално изготвения работен проект. Дейности по т. 2 и 3 ще стартират след приключване на: - съгласъвателните процедури на проектите по всички инстанции - издадено и влязло в сила разрешение за строеж - избран изпълнител на дейността Стр. надзор - изготвен Доклад за съответствието на проектите По проекта не се предвижда изграждане на съпътстваща инфраструктура. 4. Доставка и монтаж на машини оборудване и техника необходимо за пускане в експлоатация на инсталацията (стационарно), съгласно разписаната технология в ПИП и изготвените в резултат на т. 1 от тази дейност Работни проекти. 3 313 234.28 3 707 185.59
Дейност 3: Доклад за оценка на съответствието и Строителен надзор : Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности за всички обекти: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на подробния устройствен план; • Изискванията по чл. 169 на Закона за устройство на територията • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 3. Изготвяне съвместно със строителя на необходимата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 59 940.00 52 740.00
Дейност 4: Информация и публичност: Дейностите по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г. договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: -Изработка на печатни брошури–5000 броя. Брошурите ще представят проектните дейности и сроковете за изпълнението им, размерът на финансирането, финансовите източници и избраните изпълнители. -Поставяне на 1 брой билборд - на или в близост до строителната площадка, в съответствие с изискванията за публичност и информация на ОПОС, както и в съответствие с изискванията на Възложителя. Проектът и местоположението на билборда, следва да се съгласува предварително с Възложителя и да се одобри по надлежния ред (съгласно изискванията на ЗУТ). -Поставяне на 2 броя рекламни пана, изработени в съответствие с изискванията за публичност и информация на Оперативна програма „Околна среда”. - Поставяне на 1 брой постоянна обяснителна табела. Монтажът на табелата, следва да се извърши в рамките на една седмица, след премахването на билборда и приключване на СМР. -Информационни стикери -Проектът предвижда изработването на информационни стикери за поставяне върху приложимото оборудване и обзавеждане, закупено по проекта. -Организиране на публични събития: Две конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и към момента на приключването му, т.е. начална и финална конференция по проекта. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка. Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите: Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване; Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страницата на Община Карлово; Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите; -Официална церемония „първа копка“ предвижда: Изпращане на писма-покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на Община Карлово; -Официална церемония „откриване на обекта” Дейността предвижда: Изпращане на покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на Община Карлово; Подготовка на терена за събитието, вкл. обезпечаване на подходяща ритуална церемония; -Публикуване на информация за проекта в интернет страницата на Община Карлово Първата публикация се прави в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ, като представянето включва като минимум – наименование на проекта, стойност на проекта, стойност на европейското и националното съфинансиране, цел на проекта, основни дейности и етапи на изпълнение на проекта, очаквани резултати, срок за изпълнение, информация за контакти с ръководителя на проекта. На интернет страницата се поставят и всички съобщения до средствата за масово осведомяване, които община Карлово е разпространила във връзка с проекта. Текущото развитие на проекта се представя на интернет страницата на общината. - Платени публикации в местен печат и/или телевизия-3 бр. - Ще бъде изработен Интернет банер с линк към сайта на ОПОС, който е задължителен реквизит съгласно Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020. Дейността ще се изпълнява при стриктно спазване на Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. 53 640.00 37 882.00
Дейност 5: Доставка и монтаж на необходимите съоръжения и оборудване (мобилно): В изпълнението на тази дейност се предвижда да бъде извършена доставка и монтаж на необходимите съоръжения за функционирането на компостиращата инсталация, както и необходимото оборудване за организиране на разделното събиране на биоразградимия отпадък, съгласно един от задължителните документи „Опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника “, който включва: 1. Мобилни шредери - 2 бр. 2. Доставка на челен товарач - 1 бр. 3. Доставка на ситова машина - 1 бр. 4. Доставка на специализиран автомобил за събиране на зелени отпадъци от домакинствата - 1 бр. 5. Доставка на камиони с каросерия за събиране на зелени отпадъци - 3 бр. 6. Доставка на съдове за събиране на зелен отпадъци - пластмасов контейнер „кафяв“ тип Бобър обем 1100 л. - 209 бр. След извършването на доставката и монтажа на оборудване ще се провеждат курсове на обучения на персонала, който ще работи на инсталацията. При обявяването на обществената поръчка ще бъде изготвена спецификация на това оборудване. Машините, оборудването и съоръжения ще бъдат нови, като това ще се удостоверява от избрания изпълнител с декларации. 939 723.60 803 355.12
Дейност 6: Предварителни дейности, необходими за изготвяне на проектното предложение и кандидатстване: Тази дейност включва поддейности, изпълнени в резултат на сключен Договор №76/06.06.2016 г. между Община Карлово и ДЗЗД "Енерджи- Инвест", в съответствие с изискванията на първата покана за компостиращи инсталации. С цел осигуряване на тяхното съответствие с настоящите насоки за кандидастване, същите са актуализирани. Изпълнените поддейности са както следва:  Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците;  Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци;  Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП);  Изработване на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт – компост, Схема за контрол на качес- твото на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък;  Изготвяне на анализ разходи-ползи;  Предоставяне на експертна помощ в хода на подготовка на проектното предложение - подпомагане на общинската администрация при съгласуване на проекта с РИОСВ. 318 600.00 318 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).