Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project for renovation of the House of Culture, Gotse Delchev town is included in the list of main projects of the approved under Priority Axis 1 - "Sustainable and integrated urban development" of OP "Growing Regions" Investment Program for the implementation of IPURD in Gotse Delchev 2014-2020.
The project proposal includes a complete external and internal renovation of the building, including the attached yard space, renovation and modernization of all systems and installations of the building.
The main goal of the project is to improve the conditions for access to cultural life through modernization of the cultural infrastructure in the town of Gotse Delchev.
This will be achieved through the implementation of the main activities of the project, namely: construction, reconstruction, renovation, equipment and furnishing of the building of the House of Culture; improving access for people with disabilities as part of others construction work.
The investments in the cultural infrastructure of Gotse Delchev aim to increase the attractiveness of the cultural site and encourage participation in the cultural life of citizens as a factor for social cohesion and integration of those members of society who for one reason or another are vulnerable and unequal position.
Reconstruction and modernization of the building will have a positive impact on regional and local development, will contribute to reducing inequalities in terms of social status, promoting better social inclusion through improving access to cultural and entertainment services and the socialization of different groups in society.
The main activities of the project are related to the implementation of construction and installation works in the municipal building, according to the approved investment projects, supply of equipment and furniture, implementation of construction and author's supervision, management activities, information and publicity and financial audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 "Организация и управление на проекта": Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Възлагането на задължения на екипа за управление ще бъде в съответствие с Постановление №189 от 28 юли 2016, а именно: В случай, че членовете на екипа за управление са служители на бенефициента задълженията по управление могат да бъдат вменени в рамките на установеното работно време посредством длъжностна характеристика или извън рамките на установеното работно време, чрез заповед на органа по назначаване/работодателя на служителя/работника по служебно/трудово правоотношение в държавната администрация, с негово съгласие и срещу възнаграждение за възлагане на допълнителни задължения във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; или сключен трудов договор по реда на чл. 110 от Кодекса на труда във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; бенефициентът може да възложи изпълнението на дейностите и на лица външни за организацията посредством сключване на трудов договор само за изпълнение на дейностите по управление на проекта. Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПРР - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител проект, Координатор, Счетоводител, Инженер, Експерт "Обществени поръчки". Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от УО на ОПРР. Тъй като повечето от дейностите по проекта ще се изпълняват от външни подизпълнители, избрани по приложимия ред по ЗОП, в екипа за управление на проекта е включен Експерт "Обществени поръчки", който ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. В подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки ще участва и инженерът на екипа, който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от страна на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г., както и други компетентни контролни и одитни органи. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Юг и собствено участие на община Г.Делчев, съгласно Актуализираното становище на финансовия посредник. 0.00 18 000.00
Дейност 2 "Изпълнение на СМР": Дейност 2 е основната проектна дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на дефинираните цели на проекта. За начало на СМР, съобразно издаденото Разрешително за строеж ще се счита денят на съставяне на протокола за откриване на стр.площадка и определяне на стр.линия и ниво. В настоящото проектно предложение е включен един обект на интервенция, а именно сграда с културно предназначение и прилежащо дворно пространство, публична общинска собственост. Общинската сграда, обект на интервенция по проекта е със следните характеристики - предназначение: за култура и изкуство, идентификатор на сградата 17395.501.2100.1, находяща се в общински поземлен имот с идентификатор 17395.501.2100 в кв.52 по плана на гр.Г.Делчев. Раздвижена е в обемно-пространствено отношение и се състои от обеми с различна височина, форма и материал. Има три надземни и един подземен етаж. Конструкцията е монолитна, стоманобетонна конструкция със стоманобетонни шайби. От построяването на сградата през 1989г. до момента не са извършвани инвестиции в сградата, освен текуща поддръжка. С предвидените за изпълнение СМР по обновяване на сградата включват: - демонтажни работи, премахване на интериор и екстериор; - осъществяване на енергоспестяващи мерки - топлоизолация на стени, покрив, подмяна на дограма; подмяна на отоплителна инсталация с преминаване към изгаряне на природен газ, изграждане на автоматизирано управление за регулиране на потреблението; - ремонтни дейности за подмяна на настилки и облицовки по подове и стени, направа на хидроизолация на покрив, подмяна на ВиК инсталация, вентилационна и охладителна инсталация, електро инсталация, мълниезащитна инсталация, пожароизвестяване и пожарогасителна инсталация, изграждане на видеонаблюдение, интернет и аварийно-оповестителна система и др.; - ремонт на санитарни помещения, зали и репетиционни, офис помещения, фоайета, стълби и подходи; - направа на леки преградни стени, подмяна на интериорни и екстериорни врати, монтиране на нови парапети - нови озвучителни системи за зали и помещения, сценично ефектно осветление, обновяване на сценични съоръжения за да отговарят на съвременните изисквания и нормативи за безопасна работа, вкл.изграждане на нова система за централизирано управление на сценичната механизация; - благоустрояване на дворно пространство и - осигуряване на достъпна архитектурна среда, в т.ч. и облагородяване на района с цел осигуряване на достъп за хора в неравностойно положение - изграждане на рампи, стълбищни и подемни платформи, обособяване на паркоместа за хора с увреждания, указателни табели и др. Обхватът на предвидените СМР включва всички дейности, необходими за цялостното обновяване на общинската сграда и прилежащо дворно пространство. Преди подаването на настоящото проектно предложение са извършени следните дейности и съответно са изготвени и налични: - арх.заснемане, обследване за установяване на техн.характеристики и изготвяне на техн.паспорт; - обследване за енерг.ефективност и издаден сертификат за актуално състояние; - инв.проекти по всички части, съгласно разрешението за строеж; - доклад за оценка на съответствието на инв.проекти; Гореописаните дейности, извършени преди подаването на проектното предложение са финансирани с БФП по Договор №BG161РО001/5-02/2012/035 с наименование "В подкрепа на Община Гоце Делчев за следващия програмен период 2014-2020 г.”. В тази връзка разходите за извършване на тези дейности не са включени в обхвата на настоящото проектно предложение. 4 224 246.79 5 210 180.65
Дейност 3 „Изпълнение на Строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация“: В рамките на дейността ще бъде осъществен надзор в строителството в обхват съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Възложителя и останалите нормативните правила, като лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност най-малко за следното: • законосъобразно започване на строежа; • осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; от ЗУТ • осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. • изготвяне на окончателен доклад до Възложителя. • изготвяне и окомплектоване на документация за въвеждане на обекта в експлоатация в съответствие с действащото законодателство; Съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Въвеждането на обектите в експлоатация ще се извърши с участието на всички участници в процеса – възложител, строител, строителен и авторски надзор, които съвместно са отговорни за подготовката на документацията за въвеждане на обектите в експлоатация, съгласно разпоредбите на действащия Закон за устройство на територията (ЗУТ). Стойността на услугата по настоящата дейност за Строителен надзор е формирана на база изпратени запитвания и получени индикативни ценови оферти от лицензирани консултанти, осъществяващи независим строителен надзор. Към стойността на дейността са прибавени и държавните такси за въвеждане в експлоатация на обекта, събирани по реда на Тарифа 14 за таксите събирани в системата на МРРБ; 0.00 7 353.54
Дейност 4 „Упражняване на Авторски надзор“: Авторският надзор е задължителна дейност, съгласно чл. 162, ал. 2 от ЗУТ и се осъществява от проектанта, изготвил инвестиционния проект. Авторският надзор включва контрол над работата на обектите, който гарантира точното изпълнение на инвестиционния проект, съблюдаване на архитектурните, технологични, стилистични и строителни правила и норми, както и подготовка на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Авторския надзор ще бъде извършен съгласно чл.162 от ЗУТ, като предписанията на проектантите, свързани с авторските им права, за точното спазване на изработения от тях инвестиционен проект ще се впишат в Заповедната книга и ще бъдат задължителни за останалите участници в строителството. Авторският надзор се упражнява от откриването на строителната площадка до приключване на изпълнението на СМР и предаване на обекта на Възложителя. По смисъла на чл. 162 от ЗУТ, авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Целта е контрол на изпълнението на СМР от страна на проектантите, което да доведе до правилно изпълнение на проекта и успешно въвеждане на обекта в експлоатация. 0.00 17 500.00
Дейност 5 "Доставка и монтаж на оборудване, машини и съоръжения и обзавеждане": В рамките на дейността се предвижда доставка и монтаж на специализирано оборудване, съоръжения и обзавеждане, като част от цялостното обновяване и модернизация на обекта на интервенция по проекта - сградата на Дом на културата гр. Гоце Делчев. Видът и количеството на предвидените доставки са подробно посочени в техническата спецификация, която е част от проектното предложение и е изготвена на база изготвените от проектантите отделни части на инвестиционен проект. От построяването на сградата на Дом на културата до момента не са правени инвестиции за подмяна/подобряване на оборудване, машини и съоръжения по сцената и основните зали, офис обзавеждането. Липсват системи за пожароизвестяване, оповестяване. Повечето системи - отопление и вентилация, озвучаване, осветление и сценична механизация са морално остарели и амортизирани и е необходимо да бъдат обновени. Монтираната горна и долна сценична механизация в основната театрална и концертна зала не отговаря на съвременните изисквания и на действащите към момента правилници и нормативи за безопасна работа с такъв вид съоръжения. Това важи с особена сила за горната сценична механизация, която представлява особен вид подемно-транспортни съоръжения под които играят артистите и участниците в други културни събития и представления. В тази връзка одобрения инвестиционен проект по част "Технология сцена" предвижда изпълнение на мерки за обезпечаване на безопасността на игралното сценично пространство, чрез ремонт и обновяване на горната и долна сценична механизация, така че тя да отговаря на съвременните технологично решения и сценографски тенденции в театралното изкуство, а така също и на изискванията на Наредба за устройство и безопасна експлоатация на сценичните съоръжения на Министерство на културата и останалите действащи правилници и нормативи. Допълнително ще се предвиди и изцяло нова система за централизирано управление на сценичната механизация с нови пултове и табла за управление, които ще отговарят на правилника за противопожарни и строително-технически норми. В рамките на дейността се предвижда да бъдат извършени доставка, монтаж, тестване и пускане в експлоатация (за които е приложимо) на: - Доставка на машини и съоръжения за сценична механизация; - Доставка и монтаж на сценично облекло - завеси и др. елементи за сцени и зали; - Доставка и монтаж на 555 бр. седалки за основната театрална зала в Дом на културата; - Доставка и монтаж на машини и съоръжения за сценично ефектно осветление; - Доставка и монтаж на машини и съоръжения за озвучителни системи; - Доставка и монтаж на мултимедия и кино система; - Доставка и монтаж на обзавеждане; Всички новозакупени и доставени артикули ще бъдат маркирани със информационни стикери, че са закупени с финансиране от ЕС, съгласно изискванията на Единния наръчник. Част от гореизброените дейности за доставка на специфични системи, като озвучаване, сценично ефектно осветление, машини и съоръжения за сценична механизация ще се изпълняват паралелно с изпълнението на СМР, предвид необходимостта от полагане предварително на трасета, кабелни линии и др. елементи. В тази връзка ще се провеждат регулярни срещи между възложител и изпълнители на СМР и доставчици, като целта ще бъде съгласуваност между отделните линейни графици за изпълнение на изпълнителите. Необходимите средства за дейността са в размер на 1 319 117,30 лв без ДДС, в които са включени: - доставка на машини и съоръжения по част "Технология сцена" – 266 500,00 лв без ДДС; - доставка на оборудване по части Електро Сценично ефектно осветление и Електроозвучаване и акустика - общо в размер на 849 532,30 лв без ДДС; - доставка на обзавеждане – сценично облекло и седалки общо в размер на 203 085,00 лв без ДДС“ 337 791.93 805 052.33
Дейност 6 "Публичност и визуализация": Осигуряването на публичност и визуализация на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Тя ще бъде осъществявана в пълно съответствие с изискванията на Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Нейната основна цел е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните и инвестиционни фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. В дейността са предвидени за изпълнение и следните под-дейности: • Организиране и провеждане на 2 пресконференции. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни и електронни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи, заинтересованите страни и местната общност. • Изработване на 1 рекламно-информационен банер, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития. • Изработване на 1 бр.временен билборд (по време на изпълнение на СМР) и 2 бр.постоянна обяснителна табела (след приключване на СМР) за обозначаване на обектите на интервенция и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. • Публикации в печатни и електронни регионални медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 8 бр.платени публикации за проекта в печатни и електронни медии. Също така на уебсайта на общината регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта. • Официални церемонии - "първа копка" по повод стартиране на СМР и официална церемония за откриване на обектите след приключване на изпълнението на СМР и въвеждане на обектите в експлоатация; • Отпечатване на брошури/дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 500 бр. дипляни с резултатите от изпълнението на проекти. Те ще бъдат разпространени сред местна общност. • За всяко от събитията (пресконференции и официални церемонии) ще бъдат изготвени и залепени на определени места плакати, информиращи местната общност за предстоящото събитие. Предвидени са и рекламни материали за участниците в информационните събития - външна батерия 120бр., раница-120бр., флаш памет-120бр., папка-120бр., пад за писане-120бр., химикалка-120бр., чадъри-120бр., тениски-120бр., термочаша-120бр. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. 0.00 13 476.00
Дейност 7 "Одит на проекта": Предвид стойността на исканата безвъзмездна финансова помощ по настоящия проект, а именно над 200 000 лв., община Гоце Делчев в качеството й на бенефициент е длъжна да осигури извършването на независим одит по проекта. В рамките на дейността ще бъде извършена одитна проверка на изпълнения проект с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. За окончателното искане за плащане по проекта, одиторът ще провери дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, и ще изготви доклад за фактически констатации съгласно приложение 11.11 Образец на доклада за фактически констатации. Одитът ще се извършва в съответствие с действащото законодателство, указания на УО на ОПРР и Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).