Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal includes the purchase of seven new zero-emission buses, i.e. electric buses, two of which are 12,000 mm (+/- 1,000 mm) long and a minimum of 26. seats (total 75) and five are 8,800 mm with min. 16 pcs. seats (min. total 45). It is planned to build seven charging stations, one for each electric bus with a charge, with input power and a certain efficiency, with a certain output power, fully charging the battery for a maximum of 6 hours at a charge of the battery from 0% to 100% . In addition, the construction of infrastructure supporting the movement of vulnerable groups is planned, namely bicycle lanes with a length of 2500 m in the project partner municipality of Sadovo - between the village of Karadjovo and the village of Katunitsa. This is necessary, because an exceptional part of the population of the municipality of Sadovo is employed in the municipality of Asenovgrad, and through the overall conceptual concept, connectivity is achieved between the electric bus lines and the bike lanes. On the one hand, the environment will be improved, and on the other, it will provide opportunities for alternative modes of movement outside of vehicles with internal combustion engines. The project proposal has developed a detailed and clear mechanism for compensation (subsidization) of the passenger transport services included in the DOU in order to ensure that the assets acquired within the procedure will be used as intended. The management team consists of experts with the necessary education, experience and qualifications. Publicity activities will help to inform the population about the benefits of the project, as well as help the possibilities for monitoring and control by the users of the services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на нови общо 7 броя електробуси с нулеви емисии, от които 2 броя са с дължина 12 000 (+/- 1000 mm) мм и не по-малко от 26 бр. седящи места (мин. общо 75) и 5 броя са с дължина 8 800 мм (+/- 1000 mm) с мин 16 бр. седящи места (мин. общо 45). : Дейността включва придобиването от страна на община Асеновград на общо 7 електробуси с нулеви емисии, както следва: - 2 броя са с дължина 12 000 мм (+/- 1000 mm) мм и не по-малко от 26 бр. седящи места (мин. общо 75) и - 5 броя са с дължина 8 800 мм (+/- 1000 mm) с мин 16 бр. седящи места (мин. общо 45) Тези електроавтобуси ще обслужват минимум приблизителен пътникопоток на месец – 11900 пътници като следва да се отбележи, че при цялостната реализаця на проекта се очаква да нарастнат с поне 30% поради свързаността вече с велоалеи. При реализация ще се движат по пет одобрени и съществуващи линии: Градска автобусна линия №1 – 18 км. двупосочна дължина; Градска автобусна линия №2 - 18 км двупосочно; Градска автобусна линия №3 - 14 км двупосочно; Градска автобусна линия №4 - 11 км двупосочно; Градска автобусна линия №5 - 18 км двупосочно. Към момента автобусният парк е амортизиран и се състои в 7 бр. автобуси, а именно: Отокар Султан – 2014 г.- 2 бр. и Исузу Новобус – 2014г.- 5 бр. Освен замърсяването на въздуха този автообусен парк за 2022 г. при изминати 385 337 хил. км., са разходвали гориво на стойност 244 426 хил. лв. Предвидено е автобусите да имат обособено място за колички за трудно подвижни лица и за детски колички: оборудвано съгласно изискванията по отношение на автобусите, определени в Регламент (ЕС) 2019/2144 на Европейския парламент и на Съвета от 27 ноември 2019 година. Също така е предвидено във всички електробуси да има система за информация на пътниците в реално време, която може да работи независимо, без намесата на водача по време на движение. Също така бордови компютър за управление на информационната система с интегриран модул за акустична информация за спирките, който не се нуждае от допълнително монтиран нискочестотен усилвател. Всеки автобус ще разполага с GPS приемник за автоматична работа на информационната система, както и с възможност за интеграция с външни системи за управление на трафика и таксуването, както и ще е окомплектован със софтуер за настройка и експлоатация с неограничен лиценз. Предвидено е да се монтира TFT дисплей, монтиран на гърба на кабината на водача или на друго подходящо място в салона на превозното средство. Всичко това дава възможност за удобство на пътниците, водача, както и да се следи в реално време пробегът и спазването на приетите графици за движение, без да се отклонява от маршрута и да служи за превенция за възможни злоупотреби. Приоритетно е обърнато внимание на безопасността като е предвидено да се разполага с видео регистратор със система за видео наблюдение на салона с минимум 4 камери, покриващи мястото на водача, вратите и пространството за пътници, окомплектована със записващо устройство с обем за съхранение на записи за най-малко 5 денонощия. Така се предотвратяват и вандалските прояви и при инциденти се дава възможност за реакция и разкриване на извършителите. Отново ключово е изведено като приоритет и безопасността като се акцентира върху под с противохлъзгащо покритие, позволяващо машинно почистване и плоска платформата, защитена с алуминиеви (пластмасови) ленти или по друг подходящ начин. Допълнително следва да има съответните подходящи ръкохватки както и със „стоп” бутон, както и удобни ръкохватки за правостоящите пътници. Системите за контрол на превозните средства като спирачни системи, кормилна уредба, ходова част, пневматични системи, шофьорска кабина, осветление, охлаждащи системи, вкл. климатизация и отопление, пожаробезопасност са предвидени да отговарят на най-съвременни изисквания и да бъдат с най-висок клас безопасност. Двигателите са с електро мотор; с мощност: мин. 100 kW и ниво на защита – мин. IP56, съгласно международния стандарт IEC 60529 или еквивалентно. Предвидено е и гаранционно обслужване при необходимост. Всички Регламенти по отношение на безопасност са спазени в техническите изисквания към електробусите. Участието на партньор превозвач гарантира устойчивостта и реализацията на проекта. 6 462 000.61 0.00
Изграждане на 7 броя зарядни станции за нуждите единствено на електроавтобусите, от които 2 бр. за електробуси с дължина 12 000 (+/- 1000 mm) мм и не по-малко от 26 бр. седящи места (мин. общо 75) и 5 бр. за електробуси с дължина 8 800 мм (+/- 1000 mm) с мин 16 бр. седящи места (мин. общо 45), зареждащи напълно батерията за максимум 6 ч. при заряд на батерията от 0% до 100%: Предвижда се всеки един автобус да разполага със собствена зарядна станция, отговаряща на характеристики за зареждащи напълно за максимум 6 часа при при заряд на батерията от 0% до 100%, а именно: - 2 бр. зарядни станции за електробуси с дължина 12 000 (+/- 1000 mm) мм и не по-малко от 26 бр. седящи места (мин. общо 75), зареждащи напълно за максимум 6 ч. - 5 бр. за електробуси с дължина 8 800 мм (+/- 1000 mm) с мин 16 бр. седящи места (мин. общо 45), зареждащи напълно батерията за максимум 6 ч. при заряд на батерията от 0% до 100%. Зарядните станции ще бъдат изградени в имот частна общинка собственост с разрешение за поставяне, а именно в поземлен имот с номер 00702.507.23 по кадастралната карта на гр. Асеновград, ПЗ "Север", застроен целият с площ 14 955 кв.м. с трайно предназначение: урбанизирана територия, начин на трайно позлване: За производството на строителни материали, констукции и изделия. Гранците на имота са, както следва: 507.58, 507.35, 507.52, 507.53, 507.45, 507.17, 507.71 573 000.00 0.00
Изграждане на 2500 м велоалеи в община Садово. : Предвижда се изграждането на 2500 м велоалеи между с. Караджово и с. Катуница на територията на община Садово. Предвижда се да бъде от едната страна свободностояща на общински път PDV 1190 /I-8/ Пловдив (граница община Пловдив - Родопи) - Ягодово (граница община Родопи - Садово) - Катуница - Болярци - Граница общ. Садово Асеновград - Избеглии - PDV 1001. Дейността включва: - Почистване на строителната площадка - Направа на изкопи и насипи за осигуряване на нивата и земната основа - Направа на конструкция от трошенокаменна настилка, с разнородна фракция, - Асфалтобетон на два пласта - неплътен и плътен - Маркировка - хоризонтална и верикална За направата на велоалеята е необходимо транспорт на земни маси от депо, битумен разлив, бордюри, подходящи пътни знаци не само на самата велоалея, както и ограничителни съоръжения с цел безопасност на колоездачите. Велоалеята има подкрепящо писмо за изграждането й, както и ясна схема с нанесен идеен проект и трасе. 1 162 000.00 0.00
Осъществяване на организация и управление на проекта и Осъществяване на информация и публичност: Назначаването на екип от подбрани, квалифицирани специалисти по проекта, ще гарантира качественото и своевременно изпълнение на проектните дейности. Екипът по проекта ще следи за навременното изпълнение на дейностите, осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели, както и резултатите от проектните активности. В него ще бъдат включени служители със следните позиции: ръководител проект, координатор - 2 бр., счетоводител, експерт „СМР" и юрист, които отговарят на следните изисквания за технически умения и квалификации: - Ръководител проект - Координатор проект -1 бр. - Технически експерт - Административен сътрудник - Счетоводителят на проекта - Юрист на проекта Предвидената кампания включва: 1. Разпространение на информация за проекта, осигуряване популяризирането на основните дейности и търсени резултати с цел привличане на заинтересованите страни и целевите групи, както и осведомяване на широката общественост. Провеждането на медийни и информационни кампании ще включва: публикуване на прессъобщения, провеждане на срещи с представителите на пресата, участие в различни медийни изяви. На представителите на пресата ще бъде предоставяна регулярно точна и изчерпателна информация относно същността на проекта, неговото развитие, постигнати резултати, и ще бъде промотиран приноса на финансиращия орган за осъществяването му. Ще бъдат проведени 3 пресконференции – за началото, средата и края на проекта, както и ще се публикуват 8 прессъобщения. 2. Отпечатване и разпространение на материали, свързани с дейностите и целите на проекта - дейността ще включва подготовка, изработка и разпространение на информационни материали, които ще популяризират задачите, поставени в настоящия проект и ще разкрият възможностите, които той предоставя за целевите групи и заинтересованите страни. За целта ще се изработят брошури, календари и комплекти с брандирани рекламни материали (бележници, химикали и други) за по-всеобхватно популяризиране на проектното предложение, привличане на общественото внимание. С цел подчертаване на приноса за финансирането на обекта на интервенция по проекта, ще бъдат изработени табели за визуализация, както и ще бъдат поставени стикери на всеки артикул оборудване, закупен по проекта. Ще бъдат: изработени и разпространени 500 бр. двуезични /на български и английски език/ брошури по проекта с описание на проектните дейности, изработени и отпечатани стикери - 50 броя; ще се изготвят и разпространят комплекти с брандирани рекламни материали за целевите групи – бележници, химикали и др. - 50 бр., 50 бр. календари и др. Със стикерите ще бъдат обозначени и брандирани всички автобуси. 3. Изработване и внедряване на сайта на община Асеновград и Садово на банери, които да препращат към основната информация по проекта кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; 4. Изработка на 3 бр. информационна табели за обозначение приноса, както и задължителната информация, които ще бъдат поставени по време и след приключване на дейностите по изграждане. Предвижда се да бъдат поставени на сградите на община Садово и Асеновград, както и на имота на зарядните станции. 5. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - По време на изпълнението на инфраструктурен проект или строителни дейности на видимо място се поставя временен билборд с големи размери за дейности, които отговарят едновременно да следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. Допустимо е на билборда да бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на бенефициента, както и стойността на съфинансирането в случай, че има такова. - Постоянна обяснителна табела (плакат) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. 123 267.31 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).