Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The main objective of the project is transnational cooperation between partners from two member states of the EU, through social innovation transfer and implementation aimed at better professional development by promoting entrepreneurship among young people.
The specific objectives are inclusive of:
-To Identify and adapt innovative practices aimed at encouraging and facilitating entrepreneurship among young people;
-To Increase capacity of staff of the candidate for the implementation of innovative practice and piloting within the corporate services;
-To promote the innovative European practices among target institutions and organizations in Bulgaria.
Activities include research, adaptation and piloting of innovative practices to promote youth entrepreneurship, puting and exchange of experience of staff Yu Consult for implementation in activity, promotion of results at national level, outcome evaluation by an external organization, management project information and publicity on financial assistance from the ESF / OP Human Resources Development.
The project is aimed at identifying, adapting and implementing two innovative practices aimed at IP 4: "Self-employment, entrepreneurship and business creation including innovative micro, small and medium enterprises." Objectives and activities of the project fully complies with the specific purpose to IP 4: Promote transnational cooperation in terms of exchange of experience, best practices and models for promoting self-employment, entrepreneurship and business creation, including innovative SMEs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване, адаптиране и пилотиране на социални иновации на база на иновативни модели и практики от партньора: Като първа стъпка в изпълнението на проекта по трансфер и въвеждане на соц. иновация е да се проучат детайлно добрите практики и ноу хау, с които разполага нашия межд. партньор- Индисе ИКТ и мениджмънт Португалия. Партньорската орг. развива консултантска дейност повече от 25г., като се специализира в услуги за управленско консултиране, обучения за проф. квалиф. и ключ. компетенции, консултиране за ресурсна и енергийна ефективност и подпомагане на иновативни стартиращи предприятия в ранен етап. Преди 2г. въвежда 2 иновативни подхода за подпомагане и насърчаване на младежи за стартиране на собствен бизнес, като за иновативните решения получава годишната национална награда на Португалия за соц. иновации и й е присъдено отличи за Бизнес лидер от работодателите. ИЮ консулт ООД извършва услуги по проф. ориентация и обучения и услуги за стартиращи предприемачи от 5 години, като от 2 има лицензиран в НАПОО ЦИПО. Иновационните практики включват на първо място toolkit/обучителен пакет за стартиране на бизнес с акцент в/у практически умения и на второ място-платформа в Интернет за свързване на реални бизнес организации с младежи за предоставяне на възможност за практическо наблюдение над дейността в различни сфери за 1 до 5 дни. Дейността по проучване на добрите практики и адаптиране на соц. иновация ще премине през следните етапи: - Ще бъде назначен екип от двама експерти от страна на ВО, който ще отговаря за изпълнението на всички дейности по внедряването на соц. иновация-проучвания, анализи, адаптация, пилотиране. Работните взаимоотношения с лицата ще се уредят в съотв. с насоките за кандидатстване по схемата – съобразени с Метод.за регл. на възнагр. по ОП РЧР в длъжностните х-ки на служителите ще бъде включено изпълнението на дейностите по проекта, които ще бъдат възложени с доп. споразумение към труд. договор или з-д за възлагане с ясно регламентирани задължения и отговорности на лицата и посочен номер на проекта. - Извършване на координирано съвместно изследване на прилаганите практики в областта на младежко предприемачество в Б-я и Португалия- дейността ще се извърши съвместно с партн. организация. Ще се направи и проучване чрез фокус групи (до 100 човека от цел. група от 6те региона)относно изследване спецификата и проблемите на целевата група на национално ниво, нагласите и резервите за стартиране на собствен бизнес, предпочитани сфери. -Обмен на опит- за целта ще бъде организирана учебна визита за обмен на опит в Португалия за 1 седмица, в която ще се включат 2мата експерти на ИЮ Консулт, които ще се запознаят на практика как се прилагат практиките и услугите за консултиране на млади предприемачи като цяло и как се осъществява услугата. -Изготвяне на анализ на националните специфики и адаптиране на иновационните практики - след посещението на място и обмяната на опит експертния екип ще изготви детайлен анализ с възможностите за приложение на национално ниво и ще адаптира методологията, материалите и информацията на национално ниво. установяване на контакт с клиенти на кандидата за включване в инициативата за 'един ден на работното място' и изграждане на Интернет платформа за свързване на млади предприемачи с бизнес организации , които имат желание да се включат в инициативата. - Подбор на представители на целевата група, които ще пилотират иновацията– ще бъдат идентифицирани 20 лица от целевата група по ИП 4, като с предимство ще се ползват младежи до 29г. Подборът на лицата ще се осъществи от експертния екип. -Пилотно включване на представители от целевата група в дейности за насърчаване на предприемачеството, като се прилагат 2те иновативни практики. -Корекции в материалите и методиката според получената обратна връзка. -Ще се обобщят събраните материали, изработи и отпечата сборник с проучените добри практики, който ще се раздаде на мащабното събитие, свързано с разпространение на постигнатите резултати, от които за реално прилагане в организацията ще изберем и разработим учебни материали само за 2 инов. подхода. 131 900.00 133 236.30
Повишаване на капацитета на екипа на кандидата за прилагане на адаптираните иновативни практики: В рамките на тази дейност 7 служители консултанти-обучители в ИЮ консулт ще бъдат подготвени теоретично и практически да предлагат иновативните практики в работата си по консултиране на предприемачи. След адаптиране на 2те иновативни практики и пилотиране от експертния екип, с иновациите ще бъдат запознати и останалите консултанти на кандидата, като ще се проведе обучение от страна на португалските партньори и експертите по проекта за 7 консултанта на кандидата. Обучението ще е 5 дневно- 30 часа. Ще се наеме зала за 10 човека и презентационно оборудване. работният екип ще е английски и няма да е необходим превод,тъй като всички в екипа владеят езика.Разходите са заложени в перо 5.3. 15 000.00 9 860.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : По същество дейността предвижда реализиране на мерки, които в максимална степен да позволят и на други заинтересовани организации и институции да ползват опита и установените добри практики по проекта. За популяризиране на добрите примери и постигнати резултати ще бъдат предприети следните инициативи: 1. На разработената страница в Интернет като платформа за свързване на бизнеса с млади предприемачи, ще бъде качена подробна информация з апроекта и резултатите от него и контакт на екипа по разработка с цел получаване на допълнителна информация. 2. Организиране на 1 дневно мащабно събитие за представяне на новата услуга пред заинтересованите страни- ще се организира Форум за представяне на новата услуга пред заинтересованите страни. На събитието всички участници ще получат пакет от обучителните и рекламни материали. Ще бъдат поканени поне 100 представители на организации работещи по проблемите на младежка реализация, бизнес и предприемачество- институции- МТСП, АЗ, бизнес инкубатори и центрове по предприемачество, бизнес инкубатори, консултантски фирми, работодатели. На събитието ще присъства представител на португалските партньори, който ще представи добрите практики. 20 000.00 17 390.00
Оценка на постигнатите цели и резултати на проекта: Тази дейност ще бъде изпълнена от външна организация след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство (ЗУСЕСИФ и ПМС 116). Оценката на постигнатите резултати ще проследи връзката между заложените цели в проекта и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. С цел постигане на максимална обективност и безпристрастност тази дейност ще бъде изпълнена от външен изпълнител след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство. Общата цел на оценката ще е да се измери ефективността на изпълнените предходни дейности по проекта и на степента, в която се постигат поставените целите. Същевременно ще се оценява и доколко успешно е финансовото управление на схемите проекта от гледна точка на извършените разходи спрямо заложените в бюджета на проекта, доколко ефективни са практиките и уменията на експертния екип и екипа по управление и организация на проекта. При изпълнението на оценката ще се следват принципите и подходите на оценка с участие на целевите групи и преките потребителни от осъществените дейности. Съществен дял от събраната информация ще обхваща мненията, коментарите и споделеният практически опит на участниците от целевата група, както и на изпълнителите на финансираните дейности и на заинтересованите страни-младежки организации, центрове по предприемачество, ЦИПО, училища и университети, МТСП и др.). Изводите и заключенията от оценката на ефективността на осъществените дейности по проекта ще бъдат систематизирани в подробен доклад и ще се използват за идентифициране на конкретни предложения и препоръки които ще спомогнат за повишаването на цялостния ефект и въздействие на проекта. 3 000.00 0.00
Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ ръководител, координатор и счетоводител. Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори/допълнителни споразумения с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание/длъжностна характеристика за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. 17 300.00 16 358.63
Информиране и публичност: Всички дейности, които ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност относно дейностите, целите и постигнатите резултати по проекта, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. Необходимите разходи, които ще се използват за създаването и изработка на материали и дейности, популяризиращи проекта, и пряко свързани с изпълнение на ангажиментите за публичност и прозрачност при реализация на проекта, са изчислени съгласно Насоките за кандидатстване по схемата за безвъзмездна финансова помощ. Средствата са планирани за осигуряване на следите материали и публични дейности- 200 броя информационни брошури, 1 бр. информационна табела и провеждане на две информационни събитие/пресконференция/ за текущото изпълнение на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за информиране обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Информиране и публичност по време на проекта /месец 1-12/ 3 100.00 3 100.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).