Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Preservation and development of human capital, limiting the demographic crisis, reducing unemployment and poverty, improving living standards, by promoting education and social inclusion are among the priorities of the Municipality of Tsarevo. In this regard, adequate development of social services is also necessary. According to CRAS, permanently living population in the municipality as of 15.09.2022 is 8,958 people. Of these, 428 persons are registered in the Directorate of Social Assistance Tsarevo, with disabilities over 50%. According to official data, unemployment is 4.63%, but in practice this percentage is much higher. The intensifying financial and economic crises, following the Covid-19 pandemic, the war in Ukraine, high inflation, etc., are significantly worsening living conditions. The elderly, the sick and the poor are most affected by these factors. Guided by the above, and regarding the European, national and municipal priorities for the development of social services and the possibilities of the HRD Programme - procedure "Home care", we developed the idea of creating a service "Home care  in Tsarevo Municipality".
By providing a network of services in a home environment and building appropriate (material and personnel) capacity for their provision, the quality of life and opportunities for social inclusion of people with disabilities and elderly people dependent on care will increase.
It will be realized by expanding the range of social activities, easing the conditions for social inclusion and directing efforts to the individual needs of users of social services. For this purpose, domestic helpers and specialists as psychologist, rehabilitator, nurses will be trained and hired. In this way employment will also be created. The service will be mobile and delivered in the user's home, hourly, according to each person's needs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на грижа в дома: Дейност предоставяне на грижа в дома, включва: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с уврежания и информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. - същата ще се предоставя 18 месеца. По текущата процедура ще бъдат назначени.: 1 бр. медицинска сестра, 1 бр. рехабилитатор, 1 бр. шофьор и 1 бр. психолог при доказана нужда. При липса на интерес от страна на потребителите от психолог, предвиждаме психологичната подкрепа за възрастните хора с невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания да се извършва периодично, като се назначи психолог на граждански договор за това или се извършва от доставчик на външна услуга. 2.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата.Допустимо е съща така и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги ( със средства на потребителите). Ще бъдат назначени 10 домашни помощника, които ще обслужват 53 потребителя на територията на Община Царево за период от 18 месеца.Те ще се грижат да организират по подходящ начин бита и да облекчат ежедневието на нуждаещите се лицата. Един домашен помощник, средно ще обслужва почасово около 5 потребителя, като тази бройка ще варира според индивидулните нужди на всеки потребител. Тази услуга ще се предоставя на територията на цялата община за период от 18 месеца след одобряването на потребителите и назначаването на домашните помощници. 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация, относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултация с диетолог и други специалисти при необходимост. При констатирана нужда от консултация с определен специалист – диетолог, кардиолог, невролог и т.н., който не е част от екипа за предоставяне на услугата, се допуска организиране с такъв, като за предоставените услуги ще бъде сключен граждански договор. 4.Осигуряване на супервизия и обучение на служителите, предоставящи почасовите интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Дейността ще се изпълнява в период от 19 месеца. 5.Екип за управление на услугата. Назначаване на 1 бр. диспечeр, който ще отговаря за координирането, воденето на документация и досиета на всеки потребител. Ще осъществява съдействие при подаване на документи за кандидатстване на услугата, ще изготвя график за посещение по адресите на потребителите, ще извършва ежемесечни проверки по адрес на потребителите и ще следи за правилното водена на документите към проекта от домашни помощници . Ще изготвя отчетни документи,справки и др., свързани с проекта. Изготвяне на индивидуални оценки на потребителите, преди включването им в услугата. Дейността ще се изпълнява в период от 19 месеца. Преди стартиране на предоставяне на услугата "Грижа в дома" се предвижда едномесечен срок за подготвителни и административни дейности по проекта, което налага да бъде посочен 19 месечен период за изпълнение на проектното предложение. 424 805.07 214 656.01

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).