Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The aim of the project is to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of people with disabilities and the elderly people from the Municipality of Ivaylovgrad by providing services in a home environment.
The integrated service provides mobile health and social services up to 2 hours per day for a period of 12 months and includes:
- Assistant hourly support at home for activities where the consumer encounters difficulties (home cleaning, shopping, cooking, escorting, administrative activities, communication, etc.);
- professional support by a health assistant / rehabilitator and social worker (information, counseling, rehabilitation support, depending on needs and opportunities in a home environment);
- remote support in a situation of risk (by telemarking, which leads to a connection with a monitoring center and / or a visit to the user's home by a person designated by the user).

The provided services will be provided to 50 users from all the settlements in the Municipality of Ivailovgrad: - Adults over 65 with limited or inability to self-service - 50 persons; - People with disabilities and their families - 8 persons;

The municipality of Ivaylovgrad will award the service to the municipal social enterprise "Social patronage".

10 persons will be involved in organizing and delivering the provided services, which will undergo specialized trainings for the provision of mobile health-care services.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в Община Ивайловград: Надграждане на социални услуги, предоставяни от Община Ивайловград на основа на разнообразните и динамични потребности от подкрепа в ежедневието на хора с увреждания и възрастни хора, както и на необходимостта от ефективно и ефикасно предоставяне на подкрепа (в условията на ограничени ресурси – човешки, финансови и времеви). Цел на услугата Интегрираната мобилна услуга има няколко ключови цели по отношение на потребителите, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания и възрастни хора; - консултативна подкрепа на потребителите (и техни близки) относно двигателния/ физически статус и социалните им права. - превенция, сигнализация и подкрепа при риск, така че потребителят на услугата да запази своята самостоятелност и да живее активен живот в собствения дом; - превенция на социалната изолация и институционализация Този интегративен процес има за цел: - Намаляване на натиска върху социалните услуги от потребностите от професионална подкрепа на голям и нарастващ брой възрастни хора (включително с увреждания), нуждаещи се от подкрепа. - Координация и обединяване на ресурсите на базовите публични услуги – социални, здравни, образователни и други, насочени към социално включване. - Предоставяне на повече услуги от една организация-доставчик , с установени общи принципи на работа и взаимодопълващи се дейности и екипи. - Извеждане на индивидуалните потребности на хората като приоритет в социалната работа и предоставяне на гъвкави, взаимодопълващи се услуги, съпътстващи жизнения цикъл на човека. Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора, които живеят в домашна среда. Пакетът включва: - асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.); - професионална подкрепа от рехабилитатор и социален работник (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда); Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност към настоящия момент. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите се определят в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и капацитета на екипа. Обхват на интегрираната мобилна услуга В рамките на настоящия проект, интегрираната мобилна услуга ще се предоставя на минимум 50 потребители (лица с увреждания и възрастни лица). В допълнение към преките потребители на услугата, екипът поддържа контакти и си взаимодейства с други целеви групи: - Роднини, близки или други помагащи на лицето, с което е сключен договора за интегрирана социална услуга. Близките получават информация за услугата, както и консултация от рехабилитатор и/ или социален работник; - Заинтересвани представители на публична администрация ; - НПО - доставчици на социални услуги, ангажирани в сферата на социалната работа Представители на последните две целеви групи участват в дейности за взаимодействие между НПО и институции за консултиране и устойчиво развитие на интегрираните социални услуги, както и за популяризиране на модела на интегрирани социални услуги. 0.00 65 724.22
Управление на интегрираната мобилна услуга: Целта на дейността е създаване на ефективна организация и управление на мобилните услуги, които ще се предлагат по проекта- формиране на екипи за предоставяне на услугата и екип за управление на услугата . 1. Организация на работата - Формиране на екипи - Екип за управление на услугата- Ръководител -4 часа, счетоводител- 4 часа , социален работник- 4 часа, организатор дейности - 4 часа и психолог- 8 часа- общо 5 лица - Мобилен екип за предоставяне на услугата -- водещ социален работник - 8 часа; - рехабилитатор/здравен асистент-8 часа; - асистенти- 8 часа (2 л.), шофьор - 8 часа(1 л.)- общо 5 лица 2. Планиране на дейността -Водещият социален работник и здравния асистент планират дейността по оценка на потребностите и изработване на индивидуален план за мобилна услуга на всеки потребител. 3. Водене на документация: - Обща документация; - Документация за персонала по проекта; - Документация, свързана с интегрираната мобилна услуга - Регистър на потребителите на интегрираната мобилна услуга; - Лично досие на всеки потребител с приложени документи: o заявление за ползване на интегрираната мобилна услуга; o медицински документ, удостоверяващ здравословното състояние (ако е приложимо); o оценка на потребностите от интегрирана мобилна услуга; o договор за предоставяне на социални услуги; o индивидуален план за интегрирана мобилна услуга; o формуляри за домашни посещения; o обратна връзка за удовлетвореност на потребителя; o други релевантни документи за конкретния потребител; o опис на документите в досието. 4. Мониторинг на предоставяната мобилна услуга -Екипът работи съобразно разработената Система за мониторинг и вътрешен контрол върху дейностите и качеството на предоставяната услуга. Мениджърът екип провеждат текущ мониторинг на доставката на услуга, като проследяват спазването на работното време и план с услуги от екипа, проверяват документите за пряка работа с потребителите, наблюдават пряката работа с тях и проучват удовлетвореността им от работата на екипа и от услугата. Наблюденията се вписват във формуляра за домашно посещение при конкретния потребител, аналиризат се от екипа индикатори за качеството на индивидуалната и екипна работа и, при необходимост, се предприемат мерки за подобряване на услугата. 5. Отчетност - Изготвят се месечни отчети за дейността на екипа за управление и екипа на услугата. Отчетите се съхраняват в документацията на проекта и се предоставят на финансиращия орган и на ангажираните държавни институции за проверка и информация. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни, а финансовите - съгласно Закона за счетоводството. 6. Финансово управление - Финансовото управление на услугата се осъществява съобразно бюджета на проекта и изискванията на ОПРЧР. Доставчикът гарантира ефективното управление на услугата чрез: - ефективно разпределение на задачите в екипа; - оценка и управление на риска; - разработване и прилагане на релевантни писмени процедури; - анализ на резултатите за потребителите (съобразно индивидуалния план); - оценка на удовлетвореността на потребителите; - анализ на предложенията, оплакванията и похвалите от потребителите; - значими постижения и подобрения на услугата. 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала: ОБУЧЕНИЯ Целта на обученията е повишаване на квалификацията на лицата включени в Екипите на Проекта. I модул: специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“ за всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи; ІI модул. Управление на интегрираните социални услуги: Основни теми: 1. Формиране и управление на екипи; 2. Въвеждане на подкрепяща система за управление; 3. Водене на документация; 4. Организация на социалната и консултативната работа; 5. Решаване на конфликти и справяне с професионалното прегаряне ІІI модул. Обучение на супервизия. Основни теми: 1. Теоретична обосновка; 2. Формат на супервизия; 3. Практическо упражняване на супервизия. В рамките на тази тема участниците ще имат възможност да предоставят собствени случаи от практиката и да участват в обсъждането им, както и да влизат в различни роли. Продължителност и време на провеждане: 3 дневно обучение по 8 учебни часа – 24 учебни часа. Обучението ще се провежда извън Община Ивайловград до 1 месец след формиране на екипите. СУПЕРВИЗИЯ Skype Supervision е отдалечена форма на професионална подкрепа на специалисти във формат "въпрос-отговор". Експертите предварително формулират съответните въпроси и типични проблемни ситуации, пред които са изправени в работата си. По време на надзора могат да се разглеждат случаи от текущата практика иважни въпроса, свързани с мотивацията за сътрудничество и получаване на помощ, характеристиките на предлаганата професионална помощ, въпросите за професионалните граници и риска от емоционално прегаряне. Така експертите ще могат да „съчетаят” практическите умения и теоретичните знания, придобити по време на обученията. 0.00 0.00
Психологическо консултиране и подкрепа : Психологическа подкрепа се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. Услугите са насочени към възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите и техните близки. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще се работи по моделиране на поведението. Ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).