Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project emphasizes on the establishment of conditions for high quality professional education through improvement of the educational infrastructure in “Tsanko Tserkovski” Vocational High School – Pavlikeni. It foresees implementation of the following activities: Introduction of energy efficiency measures, recommended in the energy efficiency surveys of the school building and the workshop; Implementation of obligatory technical measures, recommended in the technical reports of the buildings; Optimization of the heating installations; Replacement of the morally-aged furniture and computer equipment. 
Through the realization these results will be achieved: Improved technical basis of the Vocational High School, which enables the easier integration and socialization through the educational process, and future realization on the labour market; Improved quality of the educational environment which will enease the introduction of new methods that make the school more attractive and interesting for young people; The interventions will directly contribute to the decrease of the students' number who preliminary drop out and they will create preconditions for increase in the share of the ones who successfully graduate. The activities concerning the improvement of the access for disabled people to the workshop are a further step in the social integration and isolation fight of this group. The effect achieved through the realized energy efficiency measures will be: optimization of energy costs that realize economy of 134400,00 BGN lv.annually; achieved energy economy of 1253732 kWh/year; saved CO2 emissions of 312 t/year.
The project realization will have direct impact on the students, their families and the staff of the educational institution. The estimated data show that for the year 2016/17 240 students will be studying in 12 classes and 40 students will be studying on individual form. The staff is 43 people with pedagogical, administrative and assisting functions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта - навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. По време на тази дейност ще се сформира екип за организация и управление на проекта, който е предпоставка за качественото изпълнение на проектните дейности. ЕОУП ще се състой от специалисти, които да обезпечат координирането, коректното изпълнение и постигането на заложените цели по проекта. Предвижда се екипът да включва три позиции: 1.Ръководител 2.Координатор 3.Счетоводител Проектът предвижда ясна институционална организация за управление. Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Правилното разпределение на задачите и подбора на подходящия екип за организация и управление на проекта ще гарантира успешното му реализиране, съобразно изискванията на ОПРР и действащото българското законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши разпределение на дейностите на членовете на екипа, като всеки един от тях ще получи индивидуални задачи и отговорности, които ще носи, като бъде обвързан с договор. В същия ще бъде определено и неговото възнаграждение. В хода на изпълнение на дейността ще се води надлежна кореспонденция, координация и отчетност. По време на изпълнение на СМР, ще се извършва системен мониторинг на място. При реализирането на проекта ще се спазват клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителност и конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. 21 300.00 21 296.45
Инженеринг /Изготвяне на работен инвестиционен проект, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР/.: Целта на дейността е да се подобри образователната инфраструктура в ПГАТ "Ц. Церковски", гр. Павликени, чрез което ще се осигурят условия за качествено професионално образование. Дейността обхваща 3 основни момента: 1. Проектиране: По време на проектирането ще се направят точни заснемания, ще се определят видовете строително-монтажни и ремонтни работи, с оглед тяхното прецизиране. Работният проект ще бъде изготвен в съответствие с Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. В изготвения работен проект ще бъдат включени всички предписани енергоспестяващи мерки на база извършеното обследване за енергийна ефективност и следователно допустими инвестиции според реда на настоящата схема за финансиране. Той ще даде пълна яснота за необходимите ремонтни работи и технологии; за задължителните технически мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в техническите доклади на сградите, както и за други необходими строително - ремонтни дейности за постигане на цялостно обновление на образователната инфраструктура. Чрез работния инвестиционен проект ще се осигури съответствието на предвидените СМР със строителните стандарти. Дейността ще включва: Издаване на скица-виза за проектиране; Изготвяне на работен инвестиционен проект, включващ всички части, съобразно действащото законодателство; Част "Оборудване и обзавеждане", вкл. Схема на разположението на кабинетите и разположение на предвиденото оборудване в тях; Подробни КС и обяснителни записки към всяка една от частите; КСС; Съгласуване с оторизираните институции; Издаване на разрешение за строеж. 2. Изпълнение на СМР: През този етап ще бъде извършено строителството, при стриктното съблюдаване на одобрения работен инвестиционен проект, нормативните изисквания на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и изискванията на ОПРР. На този етап ще бъдат въведени предписаните в обследването за енергийна ефективност, енергоспестяващи мерки; ще се изпълнят задължителните технически мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в техническите доклади на сградите; Оптимизиране отоплителните инсталации, ще се изгради достъпна среда за хора с увреждания до сградата на учебната работилница. В настоящото проектно предложение е включено обновяване на сградния фонд, материално-техническата база на осн. сграда на училището и на уч. работилница. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по време на СМР, са свързани с: Топлинно изолиране на външни стени, покриви и под; Подмяна на дограма; Доставка и монтаж на отделни котелни и отоплителни инсталации за двете сгради; Подмяна на водопроводната и канализационната инсталация в двете сгради; Изграждане на достъпна среда до работилницата; Боядисване на помещения в основната сграда и работилницата; Циклене и лакиране на паркет в кабинетите; Подмяна на интериорни врати на кабинетите; Ремонт на електрическите инсталации, включително електрическите табла; Подмяна на осветителните тела с нови, тип LED и изграждане на мълниезащитна и пожароизвестителна инсталации; Дейности по верикална планировка, и др. съгласно техническия паспорт на сградата. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството: Тази дейност е необходима за правилното реализиране на проекта. При нея автора на техническия /работен проект детайлизира някои елементи на проекта по време на строителството като цвят, аранжимент и др. на детайлите. Авторът ще извърши при необходимост корекции в проекта, които се налагат за качественото му и законосъобразно реализиране. Той упражнява допълнителен контрол и за качеството на строителството. Предвижда се тази дейност да се осъществява от проектанта изработил техническата документация по проекта. Изпълнение на дейността ще допринесе за обновяване и модернизиране на учебните кабинети и учебната работилница, за да се осъществява качествено професионално образование. 939 564.67 1 109 282.93
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор. : Настоящата дейност предвижда осъществяване избор на консултант по смисъла на чл. 142 от ЗУТ за оценка на инвестиционния проект за съответствието му с основните изисквания към строежите във връзка ал.4 и ал.5 на чл. 142 от ЗУТ, изготвяне на комплексен доклад за съответствие и осъществяване на строителен надзор при реализацията и изпълнението на настоящия проект. Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива. Всички документи - графични и текстови, на инвестиционния проект се подписват и подпечатват от съответния квалифициран специалист и от управителя на фирмата консултант, извършила оценката за съответствие. Докладът за оценка на съответствието се подписва от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. Съгласно изискванията за ЗУТ, строителният надзор е неразделна част от строителния процес. Строителният надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Тази услуга се планира с цел качествено и точно изпълнение на предвидените СМР и изискването на българското законодателство за съставяне и представяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - Законосъобразно започване на строежа; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; - Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Законосъобразното започване на строежите, изготвяне на протоколи за откриване на строителните площадки и определяне на строителните линии; - Следи за изпълнение на строежите съобразно одобрените технически / работни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Следи за спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд на обектите, следи за спазване безопасност на децата, ако СМР се извършва по време на учебен процес; - Дава оценка за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация; - Следи за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Следи за стриктно спазване на мерките за енергийна ефективност, както и изпълнява и други функции, възложени от ОПРР или бенефициента по проекта. 46 900.00 36 758.40
Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждане на обекта в експлоатация Дейността е насочена към спазване на нормативните изисквания за енергийна ефективност на обществените сгради. Строителните работи, предмет на настоящето проектно предложение, ще бъдат приети и въведени в експлоатация съобразно изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. 1 666.10 1 500.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обекта: Дейността цели да се поднови остарялото обзавеждане и компютърно оборудване, с оглед постигане на изцяло модернизирана визия на учебното заведение, отговаряща на съвременните стандарти. Закупването на описаното в Приложение Б - Индикативен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане е необходимо с оглед на нормалното функциониране на учебното заведение и протичане на учебния процес. Всяка част от оборудването и обзавеждането има свое предназначение и ще допринесе за цялостно подобряване качеството на образователната среда и повишаване на нейната привлекателност сред учениците. 50 490.00 50 784.00
Одит на проекта: Дейността цели да гарантира, че средствата по проекта са използвани законосъобразно и отговарят на критериите за допустимост на разходите. При осъществяване на тази дейност ще се използват методите, утвърдени от добрата одиторска практика. Ще се извършва засилен контрол, произтичащ от високите изисквания на ОПРР. Ще се използват и методи, гарантиращи стриктното спазване на данъчното, финансовото и счетоводното законодателство в Република България. Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма, извършваща финансови одити. Одиторът ще изготви одитен доклад при окончателно искане за средства като за изпълнение на дейността ще подготви отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента. 10 833.33 4 200.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е да се гарантира публичност, прозрачност и отчетност за хода на изпълнение на дейностите по проекта, информиране на широката общественост, популяризиране и промотиране на дейностите и приноса на ЕС, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 - 2020 г., чрез използване на подходящи комуникационни средства. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва: - Организиране и провеждане на 2 публични събития - начална конференция за запознаване на местната общност с проекта, екипа, целите и дейностите, които предстои да бъдат реализирани и заключителна конференция - при приключване на дейностите по проекта и отчитане на постигнатите резултати; - Организиране и провеждане на 2 официални церемонии - Церемония "Първа копка", при стартиране на СМР /непосредствено след съставяне на Акт-образец № 2 за откриване на строителната площадка/ и Церемония "Откриване на обекта", след приключване на СМР /непосредствено след съставяне на Акт-образец № 16 за установяване на годността за ползване на строежа, издаден от ДНСК. - Предвиждат се 3 публикации в регионален ежедневник; - Изработване на временен билборд с големи размери, който ще бъде монтиран на видимо за обществеността място непосредствено преди започване на СМР; - Изработване на постоянна табела, която ще бъде поставена на видимо за обществеността място, непосредствено преди или след приключването на проекта; - Изработване на информационни стикери, предназначени за закупеното оборудване по проекта. - Ще се публикуват периодични съобщения на интернет страницата на Общината - www.pavlikeni.bg, както и и страниците на местния вестник „Павликенски глас”. Дейността е предвидена, с цел информиране на населението на територията на Община Павликени, относно изпълнението, резултатите и финансирането по проекта и е задължение, с оглед прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014-2020 г. 10 416.67 6 984.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнител: Дейността по подготовка и провеждане на тръжни процедури и сключване на договор с външен изпълнител, произтича от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. Във връзка с характера на проекта и естеството на допустимите бенефициенти следва изборът на изпълнител да се осъществява по реда и изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП). В рамките на дейността ще бъдат подготвени необходимите тръжни процедури, ще се подпишат договори и ще се възложи изпълнението на дейностите по: *Инженеринг; *Строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствие; *Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обекта; * Информация и комуникация; * Одит. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).