Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

This project has investment measures on technical reclamation of landfill for solid municipal waste, situated 1.7 km north of Pavlikeni; it’s been exploited for more than 45 years. The size and borders of the terrain are set by Commission on Regulation for application of the law for preservation of agricultural fields; geodetic photograph has been done. The area is 42873 sq.m. The landfill doesn’t have a bottom isolating screen and equipment for compaction of waste; biogas management hasn’t been carried out; there’s no operating system for collection and disposal of surface and infiltrated water. The waste is domestic, mixed, non-sorted and self-compacted, at places rotting processes are at an advanced stage, which creates a strong objectionable odor and represents an immediate danger to the atmosphere and human health.
The landfill doesn’t meet Ordinance №6 on the conditions and requirements for construction and exploitation of landfills and other facilities and installations for recovery and disposal of waste. Thus, its exploitation was ceased - Order № 428/19.08.2016 of the Director of Regional Inspection on Environment and Water – Veliko Tarnovo.
Resulting from the main project activity, the technical reclamation of the Landfill for waste in Pavlikeni municipality will be completed, since it doesn’t meet the legislation, subject to procedure of violation of the EU legislation in relation to delivered Judgement of the EU Court of 16.07.2015, case C-145/14. The total reclaimed area will be 42873 sq.m.
The biological reclamation includes implementing a set of silvicultural, agrochemical, drainage and cultivating events (the terrain to be grassed). A system of vegetation cares for 3 years has been provided; a monitoring and control plan has been constituted in compliance with Ordinance №6.
Within the project the following activities will be implemented: construction and royalty supervision, organization and management, and information and publicity measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и изпълнение на проекта : Съгласно т. 13 от Насоките за кандидатстване, в рамките на тази дейност са включени инвестиционно проектиране, процедури по приложимото законодателство, строителен надзор, авторски надзор. Дейността включва изпълнението на всички необходими дейности за постигане на пълна техническа и проектна готовност за рекултивация на ДТБО - Павликени и кандидатстване по настоящата процедура. След преустановяване експлоатацията на депото със заповед № 428/ 19.07.2016 г. на Директора на РИОСВ - В. Търново, Община Павликени стартира подготвителните дейности за изпълнение на мерки за неговата рекултивация. 1. В етап на подготовка на проекта са изпълнени следните действия: - изпълнени са процедурите по устройствено планиране за имота, в който ще се извършват СМР. - възложено е и е изпълнено инвестиционно проектиране за рекултивацията на депото. - проведени са всички съгласувателни процедури по екологичното законодателство и други нормативно определени съгласувателни процедури. - Изготвен е Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, съгласно ЗУТ. 2. В етап на изпълнение на проекта, в рамките на тази дейност, ще се изпълнят следните поддейности: 2.1. Изпълнение на авторски надзор. Изпълнението на дейността е възложено ведно с дейността за изработване на инвестиционен проект за рекултивацията на депото. Тя включва изпълнение на авторския надзор по време на извършването на строително-монтажните работи, в съответствие с изискванията на действащото законодателство, както и съгласно разработения и одобрен инвестиционен проект, количествата и видовете СМР и всички дейности и изисквания, отразени в проектната документация и договора за изпълнение на СМР. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантът носи отговорност за изпълнението на строежа в съответствие с одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Дейността е необходима във връзка с правилното реализиране на проекта и извършване на строително монтажните работи. В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. 2.2. Упражняване на строителен надзор и инвеститорски контрол. За да се осигури качествено изпълнение на строително-монтажните работи, е необходимо да бъде осигурен строителен надзор в процеса на извършване на укрепителните дейности и мероприятия. Обхватът на договора ще включва осъществяване на строителен надзор по време на изпълнението на всички дейности включени в инвестиционния проект. Строителният надзор ще се възложи по реда на ЗОП на изпълнител, притежаващ необходимия лиценз, съгласно ЗУТ за упражняване на строителен надзор. Изпълнителят на строителния надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение. На базата на заключенията от извършения строителен надзор ще се пристъпи към окончателната приемно-предавателна процедура на обекта. Съгласно Раздел II "Участници в строителството и взаимоотношенията между тях" от ЗУТ, изпълнителят ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; осъществяване на инвеститорски контрол; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. 144 716.00 132 702.52
Техническа рекултивация на общинско депо за битови отпадъци - община Павликени : Д-та ще се изпълни чрез верт.планировка на терена, свързана със събиране, предепониране на място и оформяне на сметищното тяло, с цел постигане на оптимален наклон на откосите, които да осигурят устойчивост без допълнително укрепване, управл.на водните потоци при валежи и създаване на подходящ ландшафт. 1. Технич.рекултивация - Осн. етапи: 1.1. Верт.планировка, почистване на бит. отпадъци от зони извън границите на ДБО и преоткосиране. Ще бъдат предепонирани 63 000 m3 отпадъци извън границите на имота, предназначен за сметище и 140 000 m3 за преоткосиране от откосите в границите на депото. Из-ци за запръстяване (израв.слой над отп.с дебелина 0,2 m) са земните маси от 4 km. разстояние от депо в местността „Дрян Курус“. С това ще се оформи горният изолиращ екран, който трябва да отговаря на Н № 6 от 2013 г. и Н № 26 от 1996 г. и се състои от следните елементи: Газов дренаж; Запечатващ пласт; Дренажна система за атм.води; Рекултивиращ пласт. Общият изчислен геометр.обем на проектната фигура на планираните отпадъци, без слоевете земни маси, е около 280 000 m3. Предепониране е прибутване с булдозер на отпадъци с цел получаване на стабилен откос на тялото на депото. 1.2. Уплътн.на тялото на ДБО - ще се извърши уплътняване на хоризонталната част на тялото на ДБО чрез технология на импулсно уплътняване. Технол.на импулсно уплътн.е подробно описана в т.2.на Част Техн.рекултивация“ от Раб.проект. 1.3. Отвеждане на повърхностните води. Предвижда се да се осъществи с два вида транспортни канали (канавки): - Отводнителен трансп.канал - Предвидено е да минава в северната част на новопроектираното тяло на ДБО, покрай проектирания път (рампа) и да отвежда скатните повърхностни води до долната му част в близост до границите на площадката, като дължината му е 268,5 м. - Отводнителни канали L 2, 3 и 4 - Надлъжните профили ще следват наклона на петите на откосите на преоткосираното депо, като общата им дължина е 1145 метра. 1.4. Изграж.на газоотвеждаща система. Сметищният газ, който се образува при аеробното и анаеробно разлагане на отп.от депото, не е орг.в газоотвеждаща система и се отделя в атмосф. въздух като неорганизирана емисия. За площното отвеждане на газовете от хоризонт.част на тялото на депото ще се използва дренажен геокомпозитен м-л, който се полага изцяло по площите на хор.+177.85, откоса му и хор. + 172,85. като се закотвя на 1 м. по откоса му. Ще се изградят 2 броя кладенци - на хоризонти +172,85 и на хориз. +177,85. Ще се изгради хоризонт.газов дренаж на горния изолационен екран към всеки газов кладенец и се полага по цялото плато специален дренажен композит за отвеждането на биогаза към всеки газов кладенец. 1.5. Запечатващ пласт - Бентонитовата геомембрана ще се презастъпва мин.15 cm в надлъжна и 25 cm в напречна посока. 2. Контрол и мониторинг Комплекс от спец.контролно-измервателни, аналитични и информ.дейности, които дават възможност за оценки и прогнози за състоянието на ок.среда. Планът е изготвен и ще се осъществява в съотв. с изискв. на Н № 6 от 27.08.2013 г. Ще се наблюдават показателите, които определят състоянието на компонентите на околната среда и факторите, влияещи върху тях. Чрез изграждане на необх.наблюдателни съоръжения, определени пробовземни точки, процедури за контрол на депон.отпадъци и осиг. опазването на застрашените компоненти на ок.среда, ще се постигне непрекъснат мониторинг на закритото депо. Измерв.и анализите по контрол.показатели ще се извършват със стандартизирана апаратура, стандартни методики,утвърдени от МОСВ. 3. Биолог.рекултивация Съгласно работния проект със собствени средства на общ.Павликени, извън обхвата на настоящия проект. С изпълнението ѝ ще бъде завършена техн.рекултивация на ДБО на Община Павликени, неотговарящо на нормативните изисквания, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на ЕС от 16.07.2015 г. по дело С-145/14, с обща площ в размер 42 873 кв.м. Дейността е ключова за изпъл.целите на проекта. 2 948 301.50 2 690 233.00
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: 1. Организация и управление на проекта Организацията и управлението ще се изпълнят по реда на чл. чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ. За изпълнение на дейността Община Павликени ще мобилизира свои служители (експерти) с опит в управление и изпълнение на проекти и екип от експерти по договор за външна техническа помощ, който допълнително да гарантиране и осигурява качественото изпълнение на заложените дейности през периода на изпълнение на проекта. Освен участието на свои експерти в екипа за управление на проекта, изпълнителят на техническа помощ ще извършва и следните дейности: - ще оказва активно съдействие и подпомага дейностите на ЕОУП, както и препоръки и методически действия в рамките на проекта при извършване на необходимия текущ и периодичен контрол върху извършване на СМР и при подготовка на: искания за средства и периодични доклади на ниво проект; - ще разработи всички имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта документи, като: - насоки, правила и процедури за осъществяване на ефективна организация и управление на проекти, финансирани със средства от ЕС; - образци на документи, контролни листа и др. документи, необходими за мониторинг и докладване, верификации, разплащания, изпълнението на мерки за информация и комуникация и др.. Община Павликени ще отговаря за управлението на проекта, осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. За целта ще се предвидят механизми за взаимодействие между членовете на ЕОУП и изпълнителя на техническа помощ при изпълнение на задачите и отчитане на работата с цел осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. 2. Мерки за информация и комуникация Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Община Павликени предвижда дейности за информация и комуникация, които да обхващат целия период на изпълнение на проекта и да популяризират приноса на ЕС и на Оперативна програма "Околна среда" 2014-2020 г. Тези дейности ще включват като задължителен минимум приложимите за процедурата мерки и реквизити от Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Мерките ще насърчават и повишаване на общественото самосъзнание за постигане на най-високите нива на йерархията за управление на отпадъците, като води до минимално количество на отпадъците, предназначени за крайно обезвреждане/депониране. Предвиждат се следните мерки: - Публикуване на информация за проекта на сайта на общината; - Временен билборд минимум 4х3 метра - 2 бр.; - Постоянна обяснителна табела - 2 бр.; - Официална церемония "Първа копка" и церемония за приключване; - Пресконференции за стартиране и за приключване на проекта; - Платени публикации в печатни медии - 4 бр.; - Информационни и рекламни материали. 3. Подготовка на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта Дейността включва изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта, съгласно действащото законодателство - Закона за обществените поръчки, в т.ч.: - Обществена поръчка: Извършване на СМР за обект „Техническа и биологическа рекултивация на съществуващо общинско депо за битови отпадъци в Община Павликени“, с местонахождение в ПИ с идентификатор 55052.330.13 по КККР на гр. Павликени, Община Павликени, Област Велико Търново; - Обществена поръчка: Упражняване на строителен надзор и инвеститорски контрол в процеса на изпълнение на СМР; - Обществена поръчка: Външна техническа помощ за управление на проекта; - Обществена поръчка: Изпълнение на Мерки за информация и комуникация. 123 720.70 112 830.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).