Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 824 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project is aimed at unlocking the economic potential of the Harmanli area by combining the efforts of the local business to promote the products and services of the municipality, based on the exceptional territorial, climatic, natural and other values.
Local products and services are still not very popular. Many of them, although with very good quality characteristics, it is still too hard to be imposed on the market. This reduces their competitiveness and successful implementation on the market.
Through the project activities, local businesses will be given the opportunity to analyze their problems and to look for the right ways to increase consumer interest in local products and services.
It will take innovative actions for the region to promote local products, goods and services to their approval among consumers as quality market, with excellent peculiarities and unique origin.
Permanent cross-sectoral partnerships will be established, which, with an integrated and innovative approach, will create appropriate tools to promote local products, goods and services. An organizational model will be created between local entrepreneurs to attract more consumers, marketing and sale of local products, goods and services.
This will track the benefits not only for local businesses and the region as a whole, but will also introduce a new mechanism for quality and territorial identity of local productions.
Synergy of experience, structured dialogue, effort, teamwork and stakeholder expertise will lead to a strong, quality, and sustainable identity of local products, goods and services, and has also been successful in foreign markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Дом на виното": "Дом на виното" е замислен едновременно като изложбен, туристически и информационен център, както и като място за организиране на срещи и събития. Въпреки, че основната му цел е да популяризира местния тероар и местните винарски изби, наравно с това ще бъдат рекламирани и местните продукти и стоки. Създаването на "Дом на виното" иска да постави акцент върху една от най- важните характеристики на територията на Община Харманли, а именно винопроизводството и богатството на региона в климатичен, природен и географски аспект, като и в икономически и туристически. Тези ресурси крият неизчерпаем капацитет за развитие, които създават много възможности за развитие на територията. Чрез "Дом на виното" ще се насърчава партньорството между местния бизнес и местните предприемачи. Друга негова характеристика е да бъде от полза за туристи и гости на града, които да получат качествена и изчерпателна информация за региона. В "Дом на виното" ще се провеждат съвместни събития на местни производители - изложения, дегустации, беседи, представяне на продукти и др. На това място ще могат да се правят записвания за винени турове, избор на маршрути, предварителни заявки за съставяне на конкретни туристически продукти и услуги в зависимост от предпочитанията. "Дом на виното" ще предоставя възможност на представители на местния бизнес да осъществят партньорски взаимоотношения, да сформират мрежи, да осъществяват сътрудничество за съвместно популяризиране на местни продукти. Тази дейност цели да се завишат стандартите за предлагане на местни продукти, стоки и услуги до нивата на лидерите в тази сфера. Да се изгради база за пряка комуникация с потребители и клиенти. Да се покаже богатството и разнообразието от местни продукти, дори и тези, които до този момент не са били показвани на широкия пазар. Да се търси от всички туристи и гости на града обратна връзка, която да доведе до решения за справяне с ниската конкурентоспособност на местните производители. Да се оказва подкрепа на млади предприемачи да придобиват опит. В рамките на проекта ще бъдат проведени: - 20 броя Дегустационни изложения на местни продукти - 10 броя Работни срещи за междусекторно партньорство - 10 броя Лекции/беседи с участието на външни гости - експерти по туризъм, сомелиери, историци, търговци и др. Концепцията на тази дейност се базира на това, че работата, чрез партньорство на местния бизнес е особено важна в селските райони, където често се обяснява на скептично настроени хора, че туризма и популяризирането на местните продукти и услуги са важни и може да допринесат за местната и регионалната икономика. Въпреки голямото положително икономическо въздействие на местни събития и активността на бизнеса, твърде много хора не разбират взаимовръзката между туризма и качеството на живот на местните жители. Прекалено често местните предприемачи, които са експерти в рекламирането и продаването на своите продукти на потребители от другаде, прекарват малко или никакво време, рекламирайки и „продавайки“ бизнеса си от самото населено място, от където продуктите произлизат. От друга страна, ако местната общност не подкрепя и не става свидетел на повече и по- наситени, разнообразни и интересни събития, общността скоро ще спечели репутацията на несигурна или неприятелски настроена. В крайна сметка това не само ще унищожи бизнеса, но и ще навреди сериозно на икономическото развитие и жизнеспособността на региона. Именно затова тази дейност обединява в себе си не само усилията на местния бизнес за партньорство, но ще развие и организационни умения у заинтересованите страни, ще постави основите за сформиране на стратегия за свързване на отделните икономически сектори и за последващи действия за развитие на региона на община Харманли. 24 650.00 24 650.00
Създаване и администриране на интернет страница: Интернет страницата е една от най- добрите форми на интернет реклама. На нея ще бъде поместена информация за местните фирми от Община Харманли - производители и търговци. Информацията ще обощава данни за дейността на всяка фирма от региона на МИГ Харманли, снимков материал, информация за топ продукти, информация за контакти и връзка - телефон, факс, е-мейл и др. Ще има възможност за препратка към съответната интернет страница /ако има такава/ на съответната фирма с цел по- детайлно разглеждане на продуктите и услугите. Страницата ще съдържа няколко подстраници - новини и актуална информация, обяви и др. Ще предоставя възможност за ежемесечен бюлетин на потребителите. Страницата ще бъде достъпна на български и английски език, което дава възможност на потребители от цял свят да се запознаят с местните производства, услуги и търговия. Един професионално създаден сайт и надеждно поддържан чрез качествени хостинг услуги е в състояние да разкрие истинските качества на предлаганите продукти и услуги пред потенциални клиенти. Той ще представлява своеобразен градски портал към много местни услуги, новини, събития и т.н. Чрез него всеки местен бизнес ще може да рекламира дейността си и продуктите си, ще може да запознае потребителите с предимствата и качествата им, ще има възможност да обявява промоции, да привлича клиенти, да осъществява контакти с други търговци и дистрибутори. В съвременните пазарни условия, собствениците на местен бизнес неминуемо имат нужда от уеб сайт, тъй като ресурсите на Интернет днес се използват изключително активно и няма никакъв друг начин да се предостави актуална, достоверна, изчерпателна и точна информация за фирмите и продуктите им 24 часа в денонощието, 365 дни в годината! Местният бизнес може да бъде преглеждан от потенциални клиенти по всяко време. Чрез интернет страницата местния бизнес ще намали разходите си за реклама и времето за разясняване на оферти, спецификации, условия и цени. Една такава обща платформа на местния бизнес ще увеличи доверието на потребителите, както и ще предостави възможност за генериране на допълнителни поръчки. Това ще създаде конкурентно предимство на региона и продуктите и услугите произхождащи от него. Чрез единна интернет страница местният бизнес може да достигне до места, до които до сега не е успявал да достигне, защото тя ще осигури глобално покритие и ще гарантира на местните фирми тясно насочен маркетинг, т.е. чрез търсенето по ключови думи през Google ще се достига много по- лесно до местните стоки и услуги. В качеството си на най- масовото средство да глобална комуникация, Интернет ще работи за местния бизнес, чрез уеб страницата, тъй като в 21-ви век вече изцяло се промениха методите за пазаруване и продаване на продукти. Така местни и международни клиенти ще имат по- лесен достъп до местния бизнес и по- лесно ще се осъществява комуникацията по между им. Тъй като интернет страницата е насочена към вътрешния и външния пазар, тя ще съдържа основно цялостен бизнес каталог на местния бизнес, като визията, структурата и дизайна на страницата ще е съобразена не само с потребителското търсене, но и с всичко, които местните фирми предлагат. Това от своя страна ще привлече интереса и на инвеститори в региона. 16 296.00 16 296.00
Регистрация на местна марка/географско означение на местни продукти: Дейността е свързана с регистриране на географско означение на местни продукти и производства, включващи в себе си наименование за произход, качество и географско указание. Към това се отнасят означаване на продукти, произведени в района на южен Сакар - Община Харманли, които се отличават от сходни стоки, непроизхождащи от същото място. Географското означение, в което ще бъдат включени местните продукти е връзката, която съществува между качествата и свойствата им /населено място, микрофлора, климат, местни суровини, почва, природни фактори и др./ и съответната географска среда. Това ще даде на местните производства правна закрила и ще гарантира за потребителите произхода, качеството, вкусовите свойства на продуктите им. Правната закрила ще обхваща забрана за: 1. Използване в търговската дейност на географското означение за стоки, които са сходни на местните стоки, за които ще е регистрирано, доколкото се експлоатира известността на защитеното означение. 2. Неправилно използване или имитиране на географското означение, дори и когато истинският произход на стоката е отбелязан, или използването му в превод или заедно с изрази като “род”, “вид”, “тип”, “имитация” и други подобни. 3. Използване на всяко друго невярно или заблуждаващо указание по отношение на източника, произхода, естеството или съществените качества на стоката, посочено върху опаковката, в рекламни материали или документи, свързани с местните продукти, което указание може да създаде невярно впечатление относно нейния произход; 4. Други действия, които могат да въведат в заблуждение потребителите относно истинския произход на местните продукти. Новорегистрираната местна марка за географско означение ще важи за продукти, произведени задължително в местните географски ширини с местни суровини. Марката ще гарантира произхода и качеството на местните продукти, като същевременно ще ги направи разпознаваеми сред потребителите. Ще отличи техните свойства, които се дължат на географското разположение, годишната температура, влажността на въздуха и др., които са уникални за тези географски координати и се влияят от природните особености на района на производство. Всички местните продукти и стоки, които произхожда от района на южен Сакар - Община Харманли и чиито качества или свойства се дължат предимно на географската среда, включваща природни и човешки фактори, ще получат знака на географското означение. Освен по произход, тези стоки и продукти трябва да притежават качества, известност и други характеристики, които могат да се отдадат на този географски произход. Това ще определя параметрите, по които те ще се класифицират, за да притежават емблемата на местен продукт. Упражняването на контрол ще се характеризира с документални и физически проверки, които ще гарантират произхода, производството и качеството на местните продукти, както и ще предоставя правото на ползване на марката в зависимост с разписаните предварително изисквания и условия. 5 500.00 5 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).