Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project includes the purchase of 5electric buses with charging stations and additional equipment for servicing line No16, which is incl. in the control system, ticket and information systems, constructed under the pr."Integrated urban transport of the town of Pernik", as equipment it is also provided for buses on line16. Cable routes will be constructed for the charging of the charg.stations and a covered hall for the stay and loading of el.buses at the depot in the Church distr., Act 9907/2015. The main activities are: Preparation of the project proposal, including preparation of Cost Benefit Analysis; Delivery of 5pcs. New electric single buses not exceed 12000mm ± 200mm in length and their accessories thereto, incl.5pcs.slow and 1pc.dual fast charg. stations; Engineering (design, supervision and execution of construction and assembly activities) for the construction of cable trays for the charging of charging stations and the covered hall for the stay and loading of electric buses; Initial registration and insurance of the new rolling stock; Supervision during construction; Organization, management and measures for information and communication of the project; Financial audit-underperformance. The implementation of the project will achieve the needs of the target groups - the population in the town of Pernik-70 888 people - NSI data); tourists and guests of Pernik; companies and organizations active in the territory of Pernik; improving air quality by reducing emissions of PM10 and NOx from public transport with 0.08 t per year; creating more efficient and environmentally friendly public transport with less energy consumption and opportunities for alternative modes of transport; contribution to the achievement of the Specific objective "Reduction of atmospheric air pollution by reducing the amounts of PM10/NOx" under Priority Axis 5 of OPE 2014-2020.
The project builds on the project "Integrated urban transport of the town of Pernik" under OPRD 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектното предложение, в т.ч. изготвяне на Анализ разходи-ползи: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: • Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение • Изработване на бюджет • Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки • Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта • Анализ относно остойностяване на дейностите • Изготвяне на Анализ разходи-ползи Съгласно европейските и национални ръководства и изисквания и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” АРП обхваща: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска 35 820.00 0.00
Доставка на 5 броя нови електрически единични автобуси и допълнително оборудване към тях, в т. ч. 5 броя зарядни станции за бавно зареждане и 1 брой двойна бързозарядна станция : Дейността включва доставка на 5 нови 12 метрови електрически единични автобуси и допълнително оборудване към тях, в т. ч. 5 броя зарядни станции за бавно зареждане и 1 брой двойна бързозарядна станция. • Електробусите трябва да отговарят на следните технически характеристики Тип на превозното средство: новопроизведени, в серийно производство (неограничена серия), нископодови, единични градски автобуси, с две оси, категория М3, клас I, отговарящи на изискванията определени в Регламент (ЕО) № 661/2009 относно изискванията за одобрение на типа по отношение на общата безопасност на моторните превозни средства, техните ремаркета и системи, компоненти и отделни технически възли, предназначени за тях или Правило на ИКЕ на ООН № 107. Автобусите трябва да притежават сертификат за ЕО одобряване на типа на превозно средство издаден от компетентен орган по одобряване на типа, в съответствие с директива 2007/46/ЕО или Наредба № 60 от 24.4.2009 год. на МТИТС за одобряване на типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета. Основни технически данни и изисквания: • Габарити o Външна дължина: не повече от 12 000 mm ± 200 mm; o Външна широчина: не повече от 2 500 mm. ± 50 mm /без да се включват външните огледала за обратно виждане/; o Височина: не повече от 3500 mm. ± 50 mm; • Минимум 3 броя врати за пътници – двукрили; • Седалки за пътниците: минимум 27 бр.. от които минимум 4 затрудно подвижни лица (приоритетни седалки); • Общ брой места за пътници-седящи+ правостоящи: не по-малко от 70; • Климатизация - превозното средство (кабината за водача и пътническия салон) да е напълно климатизирано; • Пробегът на всеки от електробусите през целия му експлоатационен живот е 800 000 км.; • разход на електрическа енергия в (kWh/km) (съгласно условия за изпитване SORT 2) - А =0,79 kWh/km; При електробусите с акумулаторни батерии, пробегът е лимитиран от състоянието на заредената през нощта батерия, като с течение на времето капацитетът й намалява. Системата да позволява в предната част на пулта на водача да се монтират (с прилежащото окабеляване) GPS приемо-предавателно устройство и автоматизирана система за управление и контрол в честотен диапазон 300 - 500 MHZ. 12V. мах 20 А. • Доставка и монтаж на зарядни станции - 5 броя зарядни станции за бавно зареждане (допълнителното оборудване към електробусите) и 1 брой двойна бързозарядна станция ...................................................................................................... ЦЯЛАТА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА ДЕЙНОСТ "Доставка на 5 броя нови електрически единични автобуси и допълнително оборудване към тях, в т. ч. 5 броя зарядни станции за бавно зареждане и 1 брой двойна бързозарядна станция" Е ДОБАВЕНА В ПРИЛОЖЕНИЕ 4.1, КЪМ Т. 12 6 187 200.00 6 000 000.00
ИНЖЕНЕРИНГ (проектиране, авторски надзор и строителство) за изграждане на кабелни трасета и на покрито хале : Дейността ще се изпълнява на инженеринг и включва: проектиране, авторски надзор и извършване на строително-монтажни дейности за изграждане на кабелни трасета за захранване на зарядните станции и покрито хале за престой и зареждане на електрически автобуси. Целта на тази дейност е да осигури необходимата инфраструктура за експлоатацията на новопридобитите превозни средства. В рамките на дейността, избраните Изпълнители: 1. Ще изготвят работни инвестиционни проекти за изграждане на кабелни трасета и хале за престой и зареждане на електробуси, съгласно задания за проектиране и технически спецификации на Възложителя, изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на ЗУТ и НК по настоящата процедура; 2. Съгласуване на инвестиционните проекти с експлоатационните дружества и др., съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ. Одобряването на работните проекти ще се извърши по реда на ЗУТ - разглеждане и одобряване от главния архитект на Общината, след което ще се издадат разрешения за строеж; 3. Изпълнение на СМР, съгласно одобрените инвестиционни проекти; 4.Осъществяване на АН по време на строителството. Ще се осъществи контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството. След приключване на строително-монтажните работи, проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. Поддейност 3.1.: ИНЖЕНЕРИНГ (проектиране, авторски надзор и строителство) за изграждане на покрито хале за престой и зареждане на електрически автобуси Поддейността включва изготвянето на проектна документация и изграждане на хале съгласно Наредба №4/ 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за съответната фаза за проектиране. Проектирането и последващото изграждане е с цел спазване на изискванията за правилно съхранение, експлоатация и защита от неблагоприятни външни условия на електробусите и бавнозарядните станции. Покритото хале, под което ще бъдат монтирани зарядните станции ще бъде разположено на територията на депото в кв. Църква, намиращо се на ул. „Владайско въстание“ 1 / вход откъм ул. „Петър Пенчев“, Акт за публична общинска собственост № 9907/2015 г., на съществуващата площадка и ще служи за престой и зареждане на електрически автобуси. Предвижда се да бъде изградено до съществуващо хале, предвидено за гараж и ремонт на автобусите, доставени по проект „Интегриран градски транспорт на град Перник“, финансиран по ОПРР 2014-2020. Халето ще бъде с размери 41 м х 15 м и височина 6 м, като проектното решение следва да е съобразено с броя зарядни станции и броя автобуси, които ще се зареждат на тях, както и транспортната им схема и организация на разположение. Предвижда се да бъде изпълнено от носеща стоманена конструкция, ограждане и покритие, всички завършващи профили на сградата – затварящи ъгли, билни елементи, обкантващи профили около отвори, улуци и водосточни тръби до нивото на терена, и др. Светлата височина на покривната едноскатна конструкция ще бъде около 5-6 м. Покривните и стенните покрития се предвижда да бъдат от термопанели. Поддейност 3.2. ИНЖЕНЕРИНГ (проектиране, авторски надзор и строителство) за изграждане на кабелни трасета за захранване на зарядните станции ...................................................................................................... ЦЯЛАТА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА ДЕЙНОСТ "ИНЖЕНЕРИНГ (проектиране, авторски надзор и строителство) за изграждане на кабелни трасета и на покрито хале " Е ДОБАВЕНА В ПРИЛОЖЕНИЕ 4.2, КЪМ Т. 12 639 600.00 12 000.00
Първоначална регистрация и застраховки на новия подвижен състав – 5 бр. електрически автобуси : Съгласно българското законодателство моторните превозни средства се регистрират в 14-дневен срок от придобиване на собствеността. Електробусите както всички превозни средства се регистрират по идентификационен номер (VIN), категория, марка, модел и други данни. За всяко регистрирано превозно средство се издава свидетелство за регистрация и се предоставят табели с регистрационен номер. Застраховка гражданска отговорност е задължителна за всяко превозно средство което е регистрирано или подлежи на регистрация съгласно българското законодателство и има за цел да обезщети имуществените и неимуществените вреди, които водачът на застрахованото моторно превозно средство е причинил вследствие на ПТП по негова вина на трети лица. В това число влизат всички участници в движението, както и пешеходци и велосипедисти. На автобусите ще бъде сключена и КАСКО застраховка, която покрива следните рискове: • пожар и природни бедствия • пътнотранспортно произшествие • сблъскване с и/или удар от други физически тела (в случаите, когато това не е ПТП) • злоумишлени действия на трети лица (вандализъм) • щети на паркинг • кражба на цялото МПС. 72 000.00 40 007.90
Надзор по време на строителството и оценка на съответствието на проекта: Дейността е свързана с реализирането на Дейност 3 ИНЖЕНЕРИНГ (проектиране, авторски надзор и строителство) за изграждане на кабелни трасета и на покрито хале“ от раздел 7 и включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ; - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти; - Упражняване на контрол на количествата и качеството на изпълнените СМР; - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя междинни доклади за напредък; - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга; Дейността има за цел: - Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал. 11 от ЗУТ. - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството. Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория/категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес - изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи, сдружение на собствениците. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за инженеринг в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. След приключване на СМР, упражняващите строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до Възложителя, както и ще съгласуват констативните актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ. Строителният надзор ще носи отговорност и за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството. В случай, че АДБФП бъде сключен през м. март 2020, се предвижда обявяването на процедурата за избор на изпълнител да стартира през м. ноември 2020, а договорът да бъде сключен през м. април 2023 г. 12 000.00 0.00
Организация, управление и мерки за информация и комуникация на проекта: Дейността е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси;- Постигане на ефективна координация и комуникация с подизпълнители; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта;- Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и да популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма на ЕС за осъществяването му. Дейността се състои от две поддейности: 1. Организация и управление и 2. Мерки за информация и комуникация на проекта. Предвид, че се предвижда сформиране на смесен екип за управление на проекта, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване, БФП ще бъде предоставена под формата по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (финансиране с единна ставка, определено чрез прилагане на процент към една или няколко определени категории разходи), която е в размер на 3,64%. Поддейност 1. Организация и управление на проекта. След сключване на АДБФП, бенефициентът ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Структурата на ЕУП ще се състои от служители на Община Перник, партньора (при установена необходимост съгласно Споразумение за партньорство №1 от 26.08.2019 г.) и външни експерти, избрани в съответствие с националното законодателство. Управлението ще се осъществява през целия период на физическото изпълнение на проекта. ЕУП ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Сформираният ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител проект - вътрешен член на ЕУП 2. Координатор - вътрешен член на ЕУП 3. Счетоводител - вътрешен член на ЕУП, 4. Експерт Подвижен състав - вътрешен член на ЕУП, 5. Експерт СМР - вътрешен член на ЕУП, 6. Специалист “Контрол и съхранение на документацията” - вътрешен член на ЕУП, 7. Експерт – Тръжни процедури - външен член на ЕУП, 8. Експерт–Финансист - външен член на ЕУП, 9. Експерт- Електроинженер - външен член на ЕУП, 10. Експерт- Мониторинг и докладване - външен член на ЕУП, 11. Експерт- Изпълнение на мерките за информация и публичност - външен член на ЕУП. За целите на организацията и управлението на проекта и провеждането на срещите на екипа, ще бъдат използвани помещения в административната сграда на Община . Перник, определени за офис на проекта. За протичане нормалната работа на ЕУП по проекта, под-дейносттавключва и доставката на материали, консумативи и оборудване на стойност 9600,00 лв. с ДДС, за които няма да бъде обявявана обществена поръчка, тъй като бенефициентът има сключен договор с доставчик, който ще извърши и доставките по проекта след предварително подадена заявка. Поддейност 2. Мерки за информация и комуникация на проекта ...................................................................................................... ЦЯЛАТА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА ДЕЙНОСТ "Организация, управление и мерки за информация и комуникация на проекта " Е ДОБАВЕНА В ПРИЛОЖЕНИЕ 4.3, КЪМ Т. 12 234 750.00 181 545.29
Финансов одит - недопустима дейност по проекта: Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по АДФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността завършва с изразяване на независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети по проектите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Формата на докладване е във формат, съобразен с образеца на Одит за фактически констатации и Указанията на ЕК. 3 600.00 3 600.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).