Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта
Екипа за управление ще бъде определен от кмета на общината, в съответствие с одобрения бюджет на Проекта. Екипът задължително трябва да включва ръководител, координатор, счетоводител и юрист (юрист - за първите три месеца от Проекта).
За постигане на ефективна координация и оперативност при изпълнение на дейностите, ще се изгради надеждна информационна връзка между екипа на управление и персонала за управление на звеното чрез осигуряване на мобилна телефонна връзка.
Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др. За обезпечаване на необходимите материали, консумативи, ще бъдат избрани изпълнители чрез обществени поръчки. За провеждане на процедурите за обявяване и провеждане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки ще се използва юриста на проекта. Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове.
Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определен за целта шкаф, визуализиран с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ.
Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носят всички от екипа на Проекта.
Задължителна документация:
• входящ дневник за кандидат- потребители;
• входящ дневник за кандидати за персонал на звеното за услуги в домашна среда;
• лично досие за всеки потребител;
• регистър на потребителите;
• лично досие за всеки служител от звеното за услуги в домашна среда;
• правилник за вътрешния ред;
• процедура за жалби и сигнали;
• присъствена форма на назначени на трудов договор, служители от звеното за услуги в домашна среда;
• декларация за поверителност
• други при необходимост
Финансови документи:
• финансов отчет и приложения
• ведомости за заплати и отчети за осигуровките
• други при необходимост
Екипът на управление извършва вътрешен контрол по отношение на договорените социални услуги, начина и времето на изпълнението им от персонала на звеното за услуги в домашна среда чрез проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в Дневника на потребителя и Формуляр за месечен мониторинг. Графикът за осъществяването на посещения се изготвя на база предварително анализирана информация за реализация на дейността, като приоритетно в него се включват филиали с констатирани проблеми при осъществяване на дейността. При констатиране на пропуски или проблеми се предприемат необходимите действия за отстраняването им. Отчитането на резултатите от извършените проверки се осъществява с месечен отчет за извършен вътрешен контрол. Екипът на Проекта изготвя междинни технически доклади, както и заключителен технически доклад и отчита дейността си пред кмета на общината чрез отчетен доклад за извършените дейности.
|
35 410.00
|
229 715.25
|
Осигуряване на публичност и прозрачност на изпълнението на проекта.: Цел на дейността: Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им.
Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности.
За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена общинска информационна кампания чрез информация за проекта в електронният всекидневник RuseInfo.net, информационно съобщение, което ще бъде разпространено във всички населени места на общината, проведени по предварително съгласуван график информационни срещи в 13 населени места на общината. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз.
В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. За провеждане на процедурите за обявяване и провеждане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки, за обезпечаване на необходимите информационни материали / пресконференции и семинар /, ще се използва юриста на проекта. Ще бъдат изработени и разпространени:
- 1 бр. информационна табела;
- 300 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие;
- 25 бр. плакати за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община;
- 300 бр. дипляни за отчитане на резултатите от проекта;
- 60 бр. папка - рекламна
- 1 бр. банер – вертикален.
В рамките на дейността по публичност ще се организират и проведат две пресконференции в началото и в края на изпълнение на дейностите и информационен семинар . Основната цел на форумите ще бъде да запознаят пряко обществеността и представителите на местни неправителствени организации с проекта и социалния ефект от неговото реализиране.
За участие в пресконференциите ще бъдат поканени представители на териториалните поделения на МТСП, АСП, ползватели на услугата, персонала на звеното за услуги в домашна среда, неправителствени организации и медии
|
2 898.00
|
2 958.00
|
Обучение на персонала: Цел на дейността: Въвеждащо и поддържащо обучение на подбраните лица, с цел запознаване с методиката за предоставяне на социални услуги, по която следва да извършват дейността си в домашна среда.
Осигурява се въвеждащо, основно обучение на всички кандидати за лични асистенти и домашни помощници, преди да започнат работа в звеното за услуги в домашна среда и поддържащо обучение, в хода на предоставянето на интегрираните услуги. Обучението ще се извърши от експерт – обучител, за целта ще се сключи договор след проведена процедура по ЗОП. Обучителят ще представи учебна програма. Работата на обучителя ще се приеме с приемо – предавателен протокол след представен доклад анализ за проведеното обучение, отчет за вложения труд, попълнени входящи и изходящи анкетни карти, снимков материал и присъствени списъци .
Поради специфичните особености на Общината обучението ще се реализира в три населени места – Пиргово, Щръклево и Иваново. Първата група за обучение на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда, обхваща селата Пиргово, Мечка и Тръстеник. Втората група за обучение на лицата, обхваща селата Щръклево, Нисово, Сваленик и Церовец. Третата група за обучение на лицата обхваща селата Иваново, Кошов, Табачка,Червен, Божичен и Красен. Обучението за група е 24 часа (три дни по 8 часа).
В месец трети и девети от предоставяне на услугите ще се проведе еднодневно надграждащо обучение. Поради специфичните особености на Общината, то ще се реализира в три населени места – Пиргово, Щръклево и Иваново. Обучението за група е 8 часа (един ден по 8 часа).
|
1 750.00
|
569.44
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги: Цел на дейността: Да се предоставят почасови интегрирани социално-здравни услуги и други, според потребността на човека с увреждане в домашна среда на потребители от целевата група от община Иваново, хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Предоставят се интегрирани социално-здравни услуги и други, според потребността на човека с увреждане в домашна среда на потребители от целевата група в продължение на 18 месеца от 35 лица назначени на длъжност "Домашен помощник". Съставят се индивидуални планове за обслужване на всеки потребител и индивидуални графици за предоставяне на услугата. Предоставят се следните почасови услуги за комунално – битови дейности:
1. Пазаруване - снабдяване с ежедневно необходимите продукти, лекарства и др.;
2. Поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителя на услугата;
3. Извършване и / или съдействие за дребни битови ремонти;
4. Помощ при ползване на административни услуги, плащания на данъци, такси и др.;
5. Приготвяне на храна с продукти на потребителя.
При необходимост от предоставяне на почасови услуги за лична помощ, въпреки, че лицата ще бъдат назначени на длъжност „Домашен помощник”, на назначения персонал ще бъдат вменени /включително и в длъжностните характеристики/ и дейности за лична помощ, в това число и дейности с медико – социална насоченост:
1.Помощ за поддържане на лична хигиена;
2. Помощ при обличане, събличане;
3. Помощ при хранене;
4. Помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар;
5. Помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги;
6. Помощ при придружаване до детско, учебно, болнично заведение, месторабота и др.
В зависимост от идентифицираните нужди и проблеми и индивидуалната социална оценка на всеки потребител, освен горе - цитираните услуги ще се предоставя психологическа или друг тип подкрепа от нает експерт психолог, както и здравни услуги от медицинска сестра на непълно работно време / 4 часа / към звеното за услуги в домашна среда по предварително изготвени графици.
Контролът за предоставянето на услугата се извършва от сътрудник, социални дейности на база дневника на потребителя в които са описани по часове услугите, които всеки потребител е получил ежедневно. Отчитането на дейността на членовете на персонала за управление на звеното / Сътрудник, социални дейности / и звеното за услуги в домашна среда се извършва чрез отчетен доклад за извършените дейности пред кмета на общината. За осъществяване на дейността на сътрудника и мед. сестра е необходим технически ресурс – мобилен компютър / 2 бр. / и мултифункционално устройство / 1 бр. / на стойност 1920,00 лв. Ще бъде осигурена мобилна телефонна връзка между екипа на управление със сътрудник, социални дейности и мед. сестра през периода на предоставяне на услугата на стойност 540,00 лв. Предвидени са материали и консумативи на стойност 7156.20 лв. за осигуряване на дейността на Звеното за услуги в домашна среда. Звеното ще бъде осигурено с работно облекло, разходите са заложени към консумативи и материали и включват, манти - зимна и лятна, с визуализация, нестерилни латексови ръкавици и предпазна маска. При очакван голям интерес от страна на потребителите за изготвяне на оценка на потребностите на лицата от целевата група, сме предвидили сумата от 2000 лв. за 200 бр. заявления.
Разходите за трудови възнаграждения на лицата предоставящи услуги на потребителите са в размер на 405892,80 лв. Разходите за трудови възнаграждения за сътрудник, социални дейности и медицинско лице са в размер на 22500 лв. |
440 009.00
|
228 106.00
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Цели на дейността: Да се осигури емоционална подкрепа и превенция на професионално прегаряне на звеното за услуги в домашна среда.
За осъществяване на дейността предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, ще бъде сключен договор с психолог при спазване на изискванията на закона за обществените поръчки. Супервизията е неразделна част от професионалната социална работа и важен компонент на подкрепата за звеното за услуги в домашна среда. Тя се разглежда като един от важните фактори за професионализиране на социалната работа и за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на персонала на звеното за услуги в домашна среда за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. |
10 447.00
|
6 340.25
|
Психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Цели на дейността: Оказване на психологическа подкрепа на потребителите от психолог след идентифициране на проблема при изготвяне на оценката на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители на услуги по настоящия проект. Психологическата подкрепа за потребителите ще се изразява в индивидуална работа с психолог . Ще бъде нает психолог с необходимото образование и компетентност за работа с лица с увреждания и хора над 65 години с невъзможност за самообслужване. |
9 486.00
|
10 618.50
|