Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal "So different, so much the same" is targeted at the most vulnerable groups on the labor market - unemployed / inactive Roma, long-term unemployed, people with permanent disabilities, unemployed / inactive with low education / below average. This project provides symbiotic and complementary intervention approaches covering a wide range of people who meet the criteria of the target group, namely: 19 people not covered by employment and / or education; 30 women with low educational, social and health status; 80 children from disadvantaged families aged 5-6 years; 20 Roma families with school-age children.The project proposal aims to contribute to improving the quality of life, social inclusion and poverty reduction, as well as the lasting integration of the most marginalized communities, including the Roma, mainly in four settlements on the territory of Maritza Municipality - Dink, with .Kalekovets, Rogosh and Manole villages, but other places of residence in the municipality if necessary.These 4 settlements were chosen because of the high concentration of Roma population on their territory. A set of measures are being planned that will be implemented in an integrated manner to achieve the expected results. The proposal includes a set of six activities that are within the scope of the eligible sections of the procedure and will be completed within 18 months:
1. Identification of persons from the target group;
2. Provision of motivational training for active job search to the representatives of the target group;
3. Provision of health counseling / health mediation for women from the target group;
4. Interest clubs for preschool children;
5. Mom, Dad and I Club for families with school-age children;
6. Providing temporary employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на лица от целевата група: Дейността по идентифициране на представители на основните целеви групи е от изключително значение за успешната реализация на проекта. Дейностите по проекта предвиждат разнородни подходи, базирани на нуждите на участниците. По тази причина в рамките на настоящата дейност ще бъдат идентифицирани следните участници: - поне 25 представители на маргинализирани общности, в т.ч.и роми, които не са обхванати в заетост или образование и не са регистрирани в бюрото по труда, - поне 30 жени от маргинализирани общности, в т.ч.и роми с нисък образователен и здравен статус, - поне 80 деца от маргинализирани общности, в т.ч.и роми, посещаващи подготвителна група в детските градини. - поне 20 ромски семейства с деца в училищна възраст. Ще се търсят представители на целевите групи трябва от селата Динк, Калековец, Рогош и Маноле в община "Марица", но при липса на достатъчно идентифицирани, ще се включат и лица от останалите населени места на общината. Дейността включва следните основни елемента: - Сформиране на екип за идентифициране на лица от целевата група, отговарящи на критериите /4 човека/. - Ориентация и изготвяне на план за действие на екипа от 4 човека, работещи за идентифициране на лица от целевата група. - Обход на 4-те населени места /а при нужда и останалите/ и срещи на екипа с представители на кметствата, читалищата, детските градини и други местни структури на територията на общината. - Информационна кампания по населените места от общината за привличане на семейства за участие в проекта - Изготвяне на индивидуален профил на всеки идентифициран представител от целевата група за определяне на капацитета и потребностите. -Изготвяне на индивидуален план за интервенция на всеки едни представител на целевата група, включващ поне на един от следните компоненти: мотивационни обучения,здравни консултации, извънкласни занимания и/или временна заетост - Изготвяне на база данни с всички идентифицирани лица и анализ на ситуацията по отношение на целевата група на територията на община "Марица". 10 316.40 11 348.04
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа на представителите от целевата група: При изпълнение на тази дейност ще бъде организиран и проведен цикъл от обучения, целящ повишаване на мотивацията на представителите на целевата група за подобряване на техните социални компетенции при реализацията им на пазара на труда. След анализа на целевата група от региона открихме, че основната част от икономически неактивните хора са обезкуражени, демотивирани и с ниско мнение за себе си. Поради тази причина, след идентифицирането на поне 25 участника от целевата група и на базата на анализа на личните им потребности, те ще бъдат насочени към възможностите за подобряване на своите така наречените „меки умения”. Те ще могат да се включат в обучителен цикъл от 4 взаимно свързани и надграждащи се обучения. Всички обучения ще имат продължителност от 7.5 учебни часа като всеки участник ще получи общо 30 учебни часа по следните модули: - Базисни умения за общуване - Съвременни подходи за търсене на работа и подготовка на документи - Представяне през работодатели. - Самооценка на трудовите качества и задържане на личната мотивация. За осъществяването на дейността чрез възлагане са необходими следните средства: 25 човека обучаеми * 80 лв/човек = 2 000 лв. 2 000.00 0.00
Предоставяне на здравни консултации/здравна медиация за жени от целевата група: Детското и женско здраве е често срещан проблем сред по-ниско образованите общности и особено сред представителите на ромското население, като изключение за това не прави и община "Марица". Ромите (собено децата, младите жени и майките), както и другите социално уязвими групи, живеещи на територията на община "Марица" имат сериозни здравословни проблеми и страдат от хронични заболявания. Голяма част от ромските жени не са здравноосигурени. От друга страна при тях се наблюдава най-високо ниво на раждаемост, особено във възрастта под 19 години, както и най-висока честота на вродени малформации, поради близки родствени връзки. Болшинството от бременните ромски жени не посещават женска консултация и първият преглед по време на бременността им е чак при постъпване за раждане.В тази връзка, дейностите, свързани със здравни консултации и медиация, включени в проекта, имат следните конкретни цели: да подобрят осведомеността по въпросите на семейното планиране и репродуктивната здравна помощ;да подобрят качеството на майчиното и детското здравеопазване, както и достъпа до него;да подобрят здравния и социален статус на уязвимите групи. В периода на идентифициране на целевите групи по проекта, ще бъдат подбрани не по-малко от 30 жени, които отговарят на критериите на целевата група от четирите населени места, включени в проекта. Те ще бъдат разделени на 4 групи и ще посещават здравни консултации по определени теми в продължение на 3 месеца. Здравните консултации ще бъдат водени от здравни медиатори /членове на Националната мрежа на здравните мадиатори/, които са преминали специфични умения за работа в маргинализирани общности и са сертифицирани като здравни специалисти. Всички жени от целевата група ще преминат консултации по следните теми: 1. Лична хигиена 2. Хигиена на храненето и околната среда. 3. Майчино и детско здраве 4. Ваксини. Имунизационен календар 5. Превенция на ранни бракове и ранно отпадане от училище 6. Семейно планиране. Контрацепция 7. Превенция на полово-предавани инфекции и ХИВ 9. Хранене на бебето и детето до 3 годишна възраст 9. Превенция на трафик. Освен за жените от целевата група, здравните консултации ще бъдат достъпни и за други жени от общността, които имат желани да участват. За осъществяването на дейността е необходимо извършването на следните разходи: 1. За здравни медиатори: хонорар за 4 човека, 27 консултации /всяка 2 часа/*17,60 лв на час = 950,40 лв 2.Транспорт за придвижване на медиаторите по населените места 27*4 лв = 108 лв. и дневни 27*10лв.=270 или общо транспорт и дневни 378лв. 3. Наем зала за провеждане на консултациите - 27 консултации * 50 лв 4. Информационни материали: - плакати 40 бр.*2лв = 80 лв - брошури 600 бр. *1,42 лв = 852 лв Обща сума за предоставянето на здравни консултации/здравна медиация, посредством възлагане: 3 610,40 лв. 3 610.40 3 971.44
Клубове по интереси за деца в предучилищна възраст: При досегашната ни работа с децата от детските градини и училищата в малките населени места на територията на община "Марица" сме установили, че те имат потребност от насърчаване на творческите им заложби и самоизява. Децата, особено тези от ромски произход, имат изявен интерес към участие в музикални, артистични и спортни занимания. Възможностите за посещаване на клубове по интереси в малките населени места са ограничени, повечето от съществуващите такива са платени, което прави достъпа до тях от страна на деца от семейства в неравностойно положение невъзможен. По тези причини предвиждаме да обособим извънкласни клубове по интереси за деца от предучилищна възраст, чрез които занятия бихме искали да постигнем следните цели: да се подобрят социалните умения на децата; да се провокира интерес към ученето; да се подобрят шансове на децата от маргинализираните групи за интеграция и не на последно място - да осмислят свободното им време. Клубовете са предвидени за децата от подготвителна група /на възраст 5-6 години/ от ДГ "Пролет", с. Рогош, ДГ "Весела", с. Калековец, ДГ "Мечта", с. Маноле и НУ "Отец Паисий", с.Динк. Клубовете по интереси ще предоставят занимания, които не са включени в учебния план и ще се осъществяват на територията на читалищата в съответните населени места. И в четирите села, децата от подготвителните групи ще могат да се включват в следните занимания: -Клуб "Музика и танци" Заниманията ще се провеждат ежеседмично, те ще бъдат водени от специалисти в съответната област и всяко занимание ще има продължителност от 2 учебни часа. 12 260.00 0.00
Клуб "Мама, татко и аз" за семейства с деца в училищна възраст: Целта на този Клуб е дългосрочна и целенасочена работа с ромските родители и децата от ромски семейства в насока - разбиране на ролята на семейството в образователния и интеграционен процес чрез въвличане на целевите групи в общи занимания. Тази дейност предполага родителите в неравностойно положение да прекарват повече време със своите деца и най-вече взаимно да разберат позитивите от учебния процес и важността от образование. С осъществяването й родителите на деца от ромски семейства ще се приобщят към учебния процес, което ще доведе до увеличаване на възможностите за възпрепятстване и ранното отпадане от училище. Участието на деца и родители в клуб "Мама, татко и аз" ще спомогне да бъде насърчена креативността им и ще повиши личната им самооценка. Дейността включва провеждане на 4 интерактивни тренинга за родители;60 съвместни тематични/творчески занимания с деца и родители; 4 еднодневни екскурзии за деца и родители. Тренингите и заниманията се предвижда да се проведат в КИЦ "Малтепе", с. Маноле. За осъществяването на дейността Клуб "Мама, татко и аз" за семейства с деца в училищна възраст е необходимо извършването на разходи за: 1.Еднодневни тренинги за родители /за 20 човека всеки/ - 4 броя: - Разходи за командировъчни (транспорт 4,40лв. и дневни - 10лв., общо 14,40лв. * 4 дни = 57,60лв.) и възнаграждение на треньора - 6 обуч. часа * 20лв. * 4 дни = 480лв. Общо възнаграждение и командировъчни - 537,60лв. - Материали - 80 чов.*5 лв = 400лв - Наем на зала - 4 дни *100лв = 400 лв - Обяд - 80 чов. * 8 лв = 640 лв - Кафе паузи - 4 кафе паузи за 80 човека *2лв = 640 лв -Транспорт до Малтепе-4 тренинга *190 лв.= 760 лв 2.Творчески занимания – 60 броя: -Фасилитатор -60 занимания *2 часа*15,50 лв= 1 860лв -Командировъчни фасилитатор - 60 занимания*14,40 лв = 864лв - Канцеларски материали - 60 занимания*45 лв= 2700лв 3.Еднодневни екскурзии – 4 броя /всяка за 30 човека/: - Транспорт- 4 екскурзии *400 лв =1600 лв - Аниматор - 4 екскурзии *120лв = 480 лв - Храна и напитки -120 човека * 20 лв = 2400 лв - Материали - 4 екскурзии *80 лв = 320 лв Обща сума за провеждането на клуба, посредством възлагане: 13 601,60 лв. 13 601.60 0.00
Осигуряване на временна заетост на 19 безработни и/или неактивни лица: Дейността предвижа наемане на работа на 19 безработни лица от целевата група за период от 6 месеца на длъжност "общ работник". Броят на лицата е 19 - по едно лице във всяко населено място от община "Марица". Лицата ще бъдат от силно уязвими групи - безработни и /или неактивни с ниско образование /под средното/ от ромски и/или друг произход. Ще бъдат наети по трудово правоотношение. Изпълнението на дейността не само допринася за постигането на основната цел на проекта - представителите на целевата група да подобрят мотивацията си за реализация на пазара на труда и да им се предоставят конкретни възможности за заетост и подобряване на икономическото им състояние, а и създава условия за професионална кариера и развитие на наетите лица, упражняване на достоен труд и пълната икономическа и социална интеграция в обществото на хора от маргинализирани групи от община "Марица". Длъжността "Общ работник" е с код по НКПД 96220001 и е от професиите, неизискващи специална квалификация. Наетите общи работници ще извършват товаро-разтоварни дейности в населените места от община "Марица"; ще помагат при извършване на ремонтни работи; ще отговарят за почистването на складове, дворни площи и работни помещения от отпадъчни материали и не на последно място ще извършват всякакъв вид дейности, касаещи облагородяване на тревни и цветни площи, също реконструиране и изграждане на съоръжения за тях. Включването в субсидирана заетост за период от 6 месеца, налага: 1. Покриване на 100 % от сумата на МОД (610 лв. за 2020 г.) за длъжността "общ работник" - 19 заети * 610 лв.*6 месеца = 69 540 лв; 2. Покриване на всички дължими вноски за сметка на работодателя - 18,92%, за 6 месеца за 19 лица или обща стойност 13 156,97 лв. Обща сума, необходима за наемането на лица от уязвимите групи: 82 696,97 лв. 82 696.97 90 966.67

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).