Определяне на целевите групи: Целеви групи по проекта ще бъдат следните:
1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
За извършване на подбора на кандидат-потребители на услугата „Осигуряване на топъл обяд“, информация за нуждаещите се лица се събира от кметове и кметски намесници по населените места, доставчици на социални услуги и институции, налична информация в Община Аксаково, сигнали, подадени по телефон от граждани които познават лица, нуждаещи се от помощ, както и от съобщение на интернет страницата на Община Аксаково.
Подадените Заявления с приложените необходими документи, се входират в „Регистър на постъпилите заявления на кандидат-потребителите“ и за всеки потребител се създава лично досие в което се съхраняват подадените документи.
След приключване на първоначалният прием на документите комисия определена със Заповед на кмета, извършва подбор в съответствие с указаните целеви групи по проекта и изготвя протокол с приложен списък на класираните кандидат-потребители и резервите.
Основна база при извършване на подбора на нуждаещите се от услугата лица са доходите, тяхното здравословното състояние и възможността им за самообслужване.
Въз основа, на предоставената информация се правят допълнителни оценки на потребностите и се класират приоритетно кандидат-потребителите.
Подбора на лицата се извършва единствено въз основа на техните потребности без оглед на пол, възраст или религиозна принадлежност.
Броят на желаещите подали заявление за достъп до услугата по проекта може да надвиши броя на лицата, които ще бъдат обслужвани, поради което се изготвя резервен списък
Необходимите документи от кандидат – потребители на услугата „Осигуряване на топъл обяд“ са следните:
1. Заявление по образец и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация;
2. Документ за самоличност (за справка);
3. Копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК. ЛКК, копие от амбулаторен картон/ ако има такъв/, състояние на лицето и др. ( ако е приложимо)
4. Документ, удостоверяващ представителството ( при наличие на такъв)
С цел постигане на по-голяма гъвкавост при предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд“ и обхващане на по-голям брой нуждаещи се лица, документи се приемат през целия период на изпълнение на проекта, като ползвателите не трябва да надвишават 100 лица.
За доказване принадлежността на кандидат-потребителите към целевите групи Община Аксаково изготвя списък за всички кандидат-потребители, който представя на ДСП-Варна за проверка и отразяване на принадлежността към целевите групи по програмата.
Комисията за подбор се свиква ежемесечно с цел разглеждане на новоподадените заявления-декларации. Изготвят се Протокол от заседанието на комисията и актуализиран списък на лицата и резервите.
При отсъствие на потребител за деня и с цел недопускане на разхищение на хранителни продукти, се сключва, т.н. договор „за един ден“, с кандидат-потребител, включен в списъка с резерви. Този договор има временен характер и е до завръщане на титуляра. |
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд.: Дейността ще стартира на 4.01.2021 г. и ще продължи до 31.07.2021 г. включително. Общия брой на работните дни да периода е 144.
Храната ще се приготвя от Общинско социално предприятие "Домашен социален патронаж" в гр. Аксаково.
Базата е с издаден Акт за общинска собственост № 112/29.03.1999 г. с местонахождение гр.Аксаково, ж.к.“Надежда“ бл.1 и се състои от: коридор, склад за хранителни продукти, кухня, включваща и обособен сектор за риба, помещение с обособени сектори за: съхранение и обработване на яйца, съхраняване и обработване на плодове и зеленчуци, подготвителна за местни продукти, миялно помещение, сервизни помещения - съблекалня за персонала, тоалетна и баня. С отделни входове за получаване на хранителни продукти и изнасяне на готовата продукция. Предприятието разполага с необходимата материална база за складиране на хранителни продукти и приготвяне на храната. Предприятието разполага с персонал от 12 човека – готвач-1, помощник-готвач-1, разносвачи на храна-2, работник –кухня-4, шофьор-1 и административен персонал-3, които ще осъществяват дейностите по предоставяне на топъл обяд на нуждаещите се. Регистрацията на Домашния социален патронаж, като обект за производство на храни и за търговия с храни е документирано с Удостоверение за чл. 12 от ЗХ № 9405/12.11.2013. |
38 874.60
|
38 874.60
|
Предоставяне на топъл обяд: Приготвения обяд ежедневно ще се доставя до домовете на потребителите. За целта общината разполага и е предоставила на ОСП "Домашен социален патронаж" автомобил марка "Хюндай" с регистрационен номер В 5089 РВ, при необходимост ще се използва и автомобил марка "Тойота" с рег. номер В6947 НТ. Упоменатите транспортни средства отговарят на изисквания на Закона за храните. Предприятието разполага с шофьор, който ще бъде ангажиран с разноса на храната.
Дейността по разноса се осъществява и от две лица от персонала на предприятието на длъжност "разносвач на храна".
Храната на лицата под задължителна карантирана ще се оставят пред вратите на домовете на потребителите, след предварително позвъняване по телефона на потребителя. При разноса на храната ще бъдат осигурени всички предпазни средства (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) за опазване здравето на персонала и здравето на потребители. |
1 943.73
|
1 943.73
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, реализирани в рамките на проекта от община Аксаково ще се изразяват в: консултиране и съдействие за ползване на другите социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014-2020 – социални услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник", както и в подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; изготвяне и разпространение на информационни материали за възможностите за ползване на други социални услуги на територията на общината, за които потребителите могат да кандидатстват; за балансирано и здравословно хранене. Предоставяне на информация за превенция от заразяване с Ковид 19.Съпътстващите мерки ще се осъществяват при спазване всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпространението на COVID-19. Ще бъдат осигурени предпазни средства за персонала (маски, ръкавици, дизенфектанти и др. ) . |
1 943.73
|
1 943.73
|