Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project envisages delivery, installation and commissioning of facilities for receiving waste from the operation of ships and cargo residues, facilities for prevention and response to operational and emergency pollution (FPROEP), as well as development and implementation of an integrated information platform (IIP) for management and safety in order to optimize and develop information services for maritime and river transport.
The quality implementation of the investment project will bring Bulgarian ports in line with the requirements of the European Union in the field of environmental protection arising from European policies and directives, as well as international conventions and standards in the field of water transport.
In the programming period 2014-2020 of OP "Transport" DPPI implements project №BG16M1OP001-4.001-0005 "Technical assistance for the preparation and implementation of the project" Delivery, installation and commissioning of port reception facilities (PRF) in Bulgarian ports for public transport of national importance " in which inter-investment studies have been prepared with analysis and justification of current and future needs and capacities of PRF and FPROEP for the five public transport ports of national importance, pre-investment study and analysis of the options for implementation of the IIP, cost-benefit analysis, tender documentation for public procurement with subject “Delivery, installation and commissioning of port reception facilities (PRF) in the Bulgarian ports for public transport of national importance ”and“ Implementation and implementation of an integrated information platform in Bulgarian ports ". The prepared documents are a preparatory stage for the current investment project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения (ППС) в българските речни и морски пристанища за обществен транспорт с национално значение: Дейността включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пет комплекта ППС (контейнери и стелажи) – по един за всяко от пристанищата Русе, Силистра, Лом, Варна и Бургас за всички категории отпадъци- течни и твърди, съгласно препоръките на Дунавската конвенция (за реката ) и видове отпадъци за морето съгласно MARPOL, Annex I , Annex V. Дейността включва доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 5 (пет) комплекта ППС (контейнери и стелажи) за всички категории отпадъци - течни и твърди, съгласно препоръките на Дунавската конвенция (за реката) и видове отпадъци за морето съгласно MARPOL, Annex I , Annex V. По един комплект ППС ще бъде доставен и инсталиран на следните терминали на пристанищата с национално значение: - Пристанище Русе (Терминал Русе-Изток и Терминал Силистра), - Пристанище Лом (Терминал Лом), - Пристанище Варна (Морска Гара Варна) и - Пристанище Бургас (Морска Гара Бургас). Всеки от трите комплекта, които ще бъдат доставени на речните пристанища, ще включва съоръженията, описани в приложение 1 в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Всеки от двата комплекта, които ще бъдат доставени на морските пристанища, ще включва съоръженията, описани в приложение 1, в което е посочено и за какви отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Предвидено е дейността да стартира през м. 09.2020 г. и да приключи през м. 03.2021 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 65 000,00 лв., от които след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, допустими за БФП са 62 875,64 лв. 62 875.64 64 730.01
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на съоръжения за превенция и реагиране при експлоатационни и аварийни замърсявания (СПРЕАЗ) в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“ : Доставка, въвеждане в експлоатация и тестване на два комплекта СПРЕАЗ (за нефтоводни и твърди отпадъци) съответно по един комплект до Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток) и до Пристанище Варна (Морска Гара Варна), включително доставка и въвеждане в експлоатация на 5 броя бързоходни лодки в пристанищата Русе и Варна; Дейността включва: - доставка, въвеждане в експлоатация и тестване на 2 (два) комплекта СПРЕАЗ (за нефтоводни и твърди отпадъци) - съответно по 1 (един) комплект за Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток) и за Пристанище Варна (Морска Гара Варна); - доставка и въвеждане в експлоатация на 5 (пет) броя бързоходни лодки – 3 (три) за речните пристанища: по 1 (една) лодка за Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток), Пристанище Лом (Терминал Лом) и Пристанище Видин; 2 (две) за Пристанище Варна (Морска гара Варна). Комплектът СПРЕАЗ, който ще бъде доставен на Пристанище Русе (Терминал Русе – Изток), ще включва съоръженията, описани в приложение 1 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г., в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Комплектът СПРЕАЗ, който ще бъде доставен на Пристанище Варна (Морска Гара Варна), ще включва съоръженията, описани в приложение 1 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г., в което е посочено и за какви видове отпадъци е предвидено да се използват съответните съоръжения. Дейността е стартирала на м. 07.04.2020 г. и се предвижда да приключи през м. 08.2021 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 9 428 000,00 лв., от които след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, допустими за БФП са 9 120 991,27 лв. В резултат на сключения договор № ДЕП-3/007.04.2020 г. за изпълнение на дейността, допустимите по дейността разходи за БФП, след прилагане на изчислените интензитети на държавната помощ във финансовите анализи за допустимите разходи по чл. 56б и чл. 56в на ОРГО, са определени на 8 904 247.24 лв. 8 904 247.24 9 203 999.00
Изпълнение и внедряване на интегрирана информационна платформа в българските пристанища: Разработената ИИП ще обединява и представя в подходящ вид резултатите, информационните потоци и данните от внедрените в ДП „Пристанищна инфраструктура“ информационни системи, свързани с изпълнението на процесите по управление на отпадъците в българските пристанища с национално значение и да гарантира устойчивост при опазването на околната среда, ще въведе ефективни ИТ-базирани инструменти и подходи за цялостно наблюдение на фактори, свързани със замърсяване, вследствие на изхвърляне на нефтопродукти в акваторията на българските пристанища с национално значение, и ще осигури наблюдение и предоставяне на данни в зависимост от определените чрез анализ параметри и сигнализиране при настъпили събития, които са идентифицирани като рискови.Дейността е предвидена за изпълнение от 09.2020 до 06.2022 г.- 18 месеца. Подробно описание на самата дейност и финансова обосновка са представени в приложения 2, 3 и 4 към отговори на бенефициента от 04.09.2020 г. Предвидено е дейността да стартира през м. 09. 2020г. и да приключи през м.02.2022 г. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 3 500 000,00 лв., от които поради ограничение на бюджета на приоритетна ос 4 , с договор за БФП се предоставят 1 408 480.43 лв. С анекс № 1, поради освобождаване на ресурс в ПО 4 средствата са осигурени. 3 500 000.00 3 492 770.51
Мерки за публичност, информация и комуникация: Мерките за инф. и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта, считано от датата на сключване на договор с избр. изпълнител до последната планирана дейност по публичност, в т.ч. поставяне на постоянните табели (ПТ) и включват: Организиране и провеждане на публични събития – 2 бр. 1.1.Публичнo събитиe , анонсиращо за началото на проекта – ще бъде проведено в първите месеци след подписване на Договор за БФП в гр. София; 1.2.Публично събитие при приключване на проекта – ще бъде проведено на морско пристанище. Ще бъде голямо събитие, на което ще бъдат направени демонстрации. 2.Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали: луксозен тефтер А5 - 100 бр.; луксозни химикалки 100 бр.; бизнес раница 100 бр.; селфи стик 100 бр.; сгъваем органайзер за автомобил 100 бр.; универсален органайзер за документи и карти 100 бр.; контейнерче за визитки 100 бр.; зареждащо USB за кола 100 бр.; чадър за кола 100 бр., флаш-памет 100 бр., торбички 100 бр.; четка за почистване на компютър 100 бр. 3.Изработване и поставяне на временни информационни билбордове – 6 бр. Билбордовете ще бъдат поставени на подходящи места, на или в близост до площадките, където лесно могат да бъдат забелязани от обществеността. Предвижда се да бъдат изработени и монтирани при започването на изпълнението на дейностите по проекта в съответствие с техн. изисквания на ЕК. Ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта. 4.Изработване и поставяне на ПТ – 6 бр. Предвижда се изработка и доставка на 6 бр. ПТ, чийто монтаж ще бъде извършен в рамките на една седмица след отстраняването на билбордовете, но не по-късно от три месеца след приключването на дейностите по проекта. Ще бъдат изготвени в съответствие с техн. характеристики, приети от ЕК. 5.Изработване и поставяне на информационни стикери за брандиране на доставените и изградени видове ППС в рамките на проекта и за 5 броя корабчета – 200 бр. стикери и 5 бр. подходящи стикери/табели за корабчетата. Във връзка с идентификацията на закупеното със средства на ОПТТИ оборудване, което ще бъде доставено, монтирано и въведено в експлоатация по българските пристанища за обществен транспорт с нац. значение на р. Дунав и на Черно море. 6.Изработка и доставка на ролбанери – 2 бр. Функцията на ролбанерите е свързана с пространствената идентификация на помещенията, в които ще се провеждат публичните събития. 7.Фото заснемане и архив – за всяко събитие се предвижда да има неограничен брой от кадри, от които да се предостъпят авторските права за ползване на прессъобщение (поне 10 кадъра). Необходимо е репортажно заснемане на планираните събития и изготвяне на фотоархив от мероприятията. 8.Изготвяне на медиен мониторинг на публикации, свързани с проекта – 2 бр. Изготвянето на медиен мониторинг (пресклипинг) е свързано с организираните публични събития, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. ДППИ има координираща роля, с цел да бъде обхванат максимално широк спектър от медии, в т. ч. и регионалните медии, на чиято територия се изпълняват дейности по проекта, както и да бъдат обхванати в оптимална степен публикациите, свързани с изпълнението на проекта. 9.Изготвяне и разпространение на прессъобщения във връзка с планираните публични събития и основни етапи от изпълнението на проекта – 4 бр. Изготвянето на прессъобщения е обвързано с планираните публични събития. Прессъобщенията ще бъдат разпространявани до средствата за масова информация, специалисти в сектора воден транспорт, до нац. и регионални медии и база данни журналисти и ще се публикуват на интернет стр. на ДППИ и поне в една от социалните мрежи. Предвидено е дейността да стартира през м.10.2020 г. и да приключи през м.03.2022 г. С анекс № 1 към ДБФП стойността на дейността е до сключения договор № ДЕП-3/15.03.2021 с изпълнителя Ди Ем Ай Девелопмънт ЕООД на стойност 19 980 без ДДС 19 980.00 33 746.04
Управление на проекта : Създаване на ЗУИП определяне на Ръководител, Експерти – 14 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. Общият размер на допустимите разходи по дейността, съгласно одобрения формуляр за кандидастване, е в размер на 295 680,00 лв. Разходите за управление на проекта ще бъдат с нулева ставка ДДС. Поради ограничение на бюджета на приоритетна ос 4 , с договор за БФП по дейността не се предоставя БФП. С анекс № 1 към ДБФП разходите за дейността са осигурени за финансиране от БФП. 295 680.00 101 476.84

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).