Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The municipalities from the Burgas regional waste association are facing the challenge to meet the goals under art. 31 of the WMA. The pre-investment study shows that the municipalities of Burgas, Nessebar and Pomorie have the largest contribution to producing biodegradable waste in the region.This project proposal includes an integrated approach in waste management and employs measures of a higher level in the waste management hierarchy.The chosen method is dry methanation and the respective plant consists of the following elements:
-Anaerobic plant with a capacity of 30 652 t/y, comprised of 8 bioreactors with their respective systems, biogas system, percolate system, gas storage, as well as mobile equipment - 2 front-end loaders
-Composting plant - 6 tunnels for composting the fermentation product, trommel screen,  and  systems.
-Cogeneration system for simultaneously generating electricity and useful heat from the biogas.
-Concomitant infrastructure - road leading to the plant 370 m.(sidewalk, lighting), water - 149 m., and waste water 111m. and 85 for rainy infrastructure,  as well as a medium voltage cable 231 m. long.
-A common system for separately collected biodegradable waste is planned, which includes 10 pieces of waste collection equipment as well as biodegradable waste containers for Burgas Mun., for green waste- 1700 pieces of 240 liters and 6580 p. x120l.-for food waste, Nessebar Mun. - 559 p. x240l. and 939p. x 120l., Pomorie Municipality - 423p x 240l. and 1114p. x 120l. An administrative building with a workshop, laboratory and garage for the waste collection vehicles will be constructed to ensure the operative and administrative service. A reception point with a barrier and a scale at the entrance of the plant is envisaged.The partnering municipalities will jointly award a third party to operate the constructed installation and separately collected waste facilities in the three municipalities, in compliance with the partnership agreement.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Очакваната дата за стартиране на проектните дейности е 1.01.2019г. Община Бургас в качеството си на водеща община е отговорна за цялостната организация и създаване на условия за качествено изпълнение на проектните дейност в съответствие с договора за БФП и Насоките на ОПОС 2014-2020г., графикът за изпълнение и бюджета на проекта. В споразумението за партньорство общините са определили Водещата община да подаде от името на всички партньори проектното предложение; да ги представлява пред Управляващия орган по всички въпроси, свързани с изпълнението на дейностите по проекта, посочени в административния договор. Целта на дейността да се осигури човешки ресурс и да се създаде система за вътрешнопроектна координация и документооборот в съответствие с принципите на доброто проектно управление. Функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответни длъжностни характеристики. Екипът ще включва експерти - служители на Общините Бургас, Несебър и Поморие, както и разширена експертизата, необходима за реализирането на проектните дейности чрез назначени само за целите на проекта експерти по реда на Кодекса на труда. Съставът на екипа за управление на проекта включва 10 експерти, разпределени по следните позиции: 1. Ръководител проект – служител на бенефициента, зает на почасово работно време 2. Координатор на проект – служител на бенефициента на почасово работно време 3. Счетоводител на проекта - служител на бенефициента на почасово работно време 4. Експерт "Управление на обществени поръчки и юридически въпроси" - служител на бенефициента на почасово работно време 5. Технически сътрудник - трудов договор на пълно работно време 6. Експерт „Мониторинг и докладване“ - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 7. Експерт „Управление на отпадъците“ - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 8. Инженер Технология на третирането на отпадъци - служител на бенефициента, зает на почасово работно време 9. Координатор за Община Несебър - служител на бенефициента-партньор на почасово работно време 10. Координатор за Община Поморие - служител на бенефициента- партньор на почасово работно време Необходимостта от включване на експерти от община Несебър и Община Поморие в екипа за управление на проекта произтича от чл. 6 на подписаното Партньорско споразумение, за това, че „екипът за управление на проекта включва и представители на всички общини - партньори“ и от разписаните задължения за участие и отговорност на партньорите в процеса на изпълнение. Координаторите имат роля в процеса на комуникация между партньорите, при възлагане на предвидените обществените поръчки като съ-възложители и конкретни ангажименти по организирането на системата за събиране и транспортиране на РСБрО. 474 240.00 408 114.00
Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури: Дейността цели подготовката и провеждането на обществени поръчки за избор на изпълнители за проектните дейности, в съответствие с принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури, включва следните елементи: 1)Възлагане на обществена поръчка с предмет „Изготвяне на тръжни документации за обществени поръчки по проект „Изграждане на АИ за разделно събрани биоразградими отпадъци на територията на регион Бургас“ . 2)Изготвяне на документации от избрания по предходната точка външен изпълнител за следните ОП по проекта: 1)изпълнение на инженеринг- проектиране и строителство на анаеробна инсталация за биоразградими отпадъци и осъществяване на авторски надзор по време на строителство; 2)изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор; 3) прилагане на мерки по информация и комуникация -процедура по сключено рамково споразумени за организиране на събития; 4) прилагане на мерки по информация и комуникация -процедура по сключено рамково споразумение за рекламни материали; 5)доставка на два броя челен товарач, сметовозна техника за системата по РСБрО- 10 бр. автомобили и съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Бургас - 1700 бр. по 240 л. и 6580 бр. по 120 л.; 6) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър -559 бр. по 240 л. и 939 бр. по 120 л.; 7)доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие - 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л.; 8) доставка на офис и лабораторно обзавеждане и оборудване; 9) Избор на оператор на Анаеробна инсталация и системата за събиране на РСБрО; 10) изготвяне на доклад за НДНТ. 3) Обявяване и провеждане на ОП - от експерт "УОПи юридически въпроси" координирано с координаторите от Община Несебър и Поморие. 4) Изготвяне на документация по реда на ЗООС – преценяване необходимостта от ОВОС, доклад за оценка на събместимостта със ЗЗ и при необходимост доклад за ОВОС се възлагат от Дирекция „Околна среда“ по сключено рамково споразумение. В подписаното споразумение за партньорство Общините Бургас, Несебър и Поморие са договорили съвместно стратегията за възлагане на обществени поръчки по проекта и с Решение на Общото събрание на регионалното сдружение, взето на основание чл. 26, ал. 1, т. 5 от ЗУО, а именно: - Община Бургас – собственик на терена, на който ще се изграждат съоръженията възлага самостоятелно по реда на ЗОП всички обществени поръчки, свързани с: • Избор на изпълнител за подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки по проекта, включително документация и проект на договор за възлагане експлоатацията на инсталацията. • „Инженеринг /проектиране и строителство/ на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци и съпътстващата я инфраструктура. Доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на биоразградими отпадъци, необходими за експлоатация на анаеробната инсталация; • „Извършване на оценка на съответствието и строителен надзор по време на строителство на анаеробната инсталация и съпътстващата инфраструктура. • Изпълнение на дейности по информация и публичност по проекта. - Общините партньори възлагат самостоятелно обществени поръчки свързани с: • Доставка на съдове (само на предназначени за многократно използване) за събиране на биоразградими отпадъци при източника на образуване за територията на своята община. - Страните по настоящото споразумение – съсобственици на инсталациите, определени като съ-възложители по реда на чл.8, ал.1 от ЗОП, възлагат съвместно експлоатацията на изградената инсталация, вкл. извършване на събиране на разделно събраните биоразградими отпадъци. 73 200.00 74 540.00
Дейност 3: Инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор: Изпълнение на инженеринг - проектиране, авторски надзор, СМР, доставка и монтаж на съоръжения, пускане в експлоатация (в работен режим) на стационарните инсталации и съоръжения на площадката. Дейността обхваща процеса на проектиране на анаеробната инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци, формирани от територията на общините Бургас, Несебър и Поморие, нейното изграждане в едно с доставка и монтаж на съоръжения и стационарно оборудване, необходими за функционирането й, включително извършване на всякакви пускови и наладъчни дейности за въвеждане в експлоатация на съоръженията, извършване на авторски надзор по време на строителство. За целите на реализиране на инвестиционното намерение Община Бургас е в процес на изработване на ПУП за терена и ще проведе всички устройствени процедури. Дейността съдържа следните елементи: 1. Изготвяне на инвестиционен проект по всички части, предаден на Възложителя. 2. Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и съгласуване на инвестиционния проект с експлоатационните дружества и одобряванетото му - ангажимент на Община Бургас. 3. След подписване на Акт обр. 2а за откриване на строителна площадка ще започнат дейности по подготовка на строителната площадка, вкл. разрушаване на съществуващи сгради и съоръжения. 4. Изпълнение на СМР, доставка и монтаж на съоръжения и стационарно оборудване, въвеждането им в експлоатация. 5. Изпълнение на авторски надзор по време на строителството. През първия етап на дейността ще се извърши проектиране. Инвестиционният проект ще съдържа всички изискуеми части съгласно ЗУТ и визата за проектиране и ще отговаря на изискванията на ОПОС за инсталацията, най-добрите налични технологии и приложимите нормативни изисквания. Технологичното решение удовлетворява по-високият ред в йерархията за управление на отпадъците - а именно оползотворяване с добив наенергия. Инсталацията за добив на енергия от биомаса съдържа най-общо: съоръжения за съхранение на суровина (биомаса); анаеробна инсталация, аеробна инсталация, когенератор, административна сграда, площадка и площадкова инфраструктура. За работата и ще се изгради съпътстваща инфраструктура – довеждащ път, електричество и ВиК. Капацитетът на анаеробната инсталация е определен на база ПИП и масов баланс на общините, чиито отпадъци ще се третират в нея - Община Бургас, Несебър и Поморие. Предвижда се капацитетът на вход да бъде 30 652 т/год. Избраният метод в ПИП е суха ферментация. Съоръженията, в които протичат анаеробните процеси са ферментатори, процесът в избраните съоръжения е едноетапен. Във ферментаторите по време на процеса постоянно се отделя биогаз, който постъпва в оразмерен когенератор за превръщането му е електрическа и топлинна енергия, които да бъдат оползотворени. За постигане на по-голяма степен на оползотворяване на биоразградимите отпадъци, следващ етап от процеса е фракцията на изход от анаеробното съоръжение да постъпи за последващо третиране в аеробна инсталация (компостираща) от тунелен тип. В нея процесът на минерализация ще бъде подпомогнат чрез оплзотворяване на част от отделената в предходния етап топлинна енергия. На изход ще се получава компост. Предвижда се изграждане на административна сграда, площадка и площадкова инфраструктура. Съпътстващата инфраструктура, предвидена за изграждане предствлява: довеждащ път 370 м.(тротоар, осветление), водопровод-149 м. и битова канализация-111м., дъждовна-85 м.,довеждащ кабел средно напрежение с дължина 231 м. В рамките на дейността проектанският екип ще осъществява авторски надзор по време на строителство, което включва техническа помощ по всички част на инвестиционния проект (в това число изготвяне на екзекутивни чертежи по всички части) и консултации за разрешаване на проблеми, възникнали по време на строителството, участие в приемателната комисия на обекта.Изпълнителят на услугата инженеринг ще има ангажимент да предаде знания и обучи персонал за правилна експлоатация на съоръженията. 41 833 628.40 36 440 120.99
Дейност 4: Изготвяне на документация по законодателството за околна среда: Всяко инвестиционно предложение подлежи на процедури по реда на ЗООС. Възложителят е длъжен на най-ранен етап от своето намерение да предприеме действия по реда на екологичното законодателство. За реализиране на проект "Изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци", следва да бъдат разработени и поддадени в РИОСВ уведомление и документи за преценяване необходимостта от извършване на ОВОС, по реда на Наредба за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда (съгл. чл. 81, ал. 1, т. 2 от Закона за опазване на околната среда). В зависимист от решението на компетентния орган е възможно да бъде необходимо възлагане и процедиране на доклад за ОВОС. Друга необходима документация, която следва да бъде разработена в рамките на дейността е изготвяне на уведомление по чл. 10 от Наредбата за условията и реда за извършване оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. Тези процедури ще се процедират едновременно с ПУП и инвестиционното намерение на най-ранен етап от проекта с оглед получаване на положително становище, необходимо за издаване на визата за проектиране. В хода на процедурата по преценка необходимостта от ОВОС ще се изготви и внесе доклад за оценка на НДНТ. В зависимост от становището на РИОСВ по описаните процедури е възможно да бъде изискано издаването на комплексно разрешително за инсталацията по реда на Наредба за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни. Възлагането на изготвянето на документация по реда на ЗООС ще се извърши по сключено рамково споразумение за Услуги за оценяване въздействието върху околната среда на инвестиционни предложения, планове, програми и проекти на Община Бургас от дирекция „Околна среда“. Докладът за НТНТ ще се възложи чрез директно възлагане на най-ранен етап от Експерт „Управление на обществени поръчки и юридически въпроси“. 0.00 0.00
Дейност 5: Изготвяне на доклад за съответствието със съществените изисквания към строежите и изпълнение на строителен надзор при изпълнение на СМР на обект: Анаеробна инсталация за разделно събрани биоотпадъци : В рамките на дейността се предвижда: 1) Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от ЗУТ . Докладът за ОСИП обхваща: проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност; други специфични изисквания. 2) Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Конкретните задачи на строителния надзор на обекта в етапа на изпълнение на строителството ще бъдат свързани с: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството – законосъобразно започване на строителството и всички други изисквания съгласно чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове чрез осигуряване на ежедневно присъствие на обекта; - Контрол на строителните продукти, влагани в строежа – чрез извършване на всички необходими проверки, проби и изпитвания, доказващи качеството им; проверка на сертификати и протоколи от контролните изпитвания за влаганите в строежа материали и съответствието им с нормите на безопасност; - Осигуряване на правилно и своевременно съставяне на всички актове и протоколи в хода на строителството съгласно Наредба № 3 – за съставяне и подписване от всички страни и др.; - Координация на строителния процес чрез контрол на графика и договора за изпълнение на СМР; - Координация по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежите, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. 3) Въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителния надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта до тяхното завършване, въвеждане вексплоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 219 389.00 152 700.00
Дейност 6: Доставка на оборудване, механизация и съдове за биоразградими отпадъци, офис и лабораторно обзавеждане и оборудване: Дейността включва следните доставки: 1) доставка на два броя челен товарач; 2) сметовозна техника за системата по разделно събиране на биоразградими отпадъци – 10 бр. автомобила и съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Бургас – 1700 бр. по 240 л. и 6580 бр. по 120 л.; 3) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Несебър –559 бр. по 240 л. и 939 бр. по 120 л.; 4) доставка на съдове за разделно събиране на биоразградими отпадъци на територията на Община Поморие – 423 бр. по 240 л. и 1114 бр. по 120 л.; 5) доставка на офис и лабораторно обзавеждане и оборудване. Предвиденият капацитет на анеробната инсталация от 30 652 т. /год., обуславя оразмеряването на съоръженията и техниката за разделно събиране на биоразградими отпадъци, за нуждите на трите общини - Бургас, Несебър и Поморие, като са съобразени и с предвидената честота на събиране и транспортиране на отпадъците. Определянето на елементите на системата за разделно събиране на биоразградимите отпадъци е обосновано въз основа на съответните актуални анализи на морфологичния състав на битовите отпадъци, генерирани на територията на съответната община и на прогнозите за образуваните отпадъци. Предвидените за доставка съдове и сметоизвозваща техника са предназначени както следва: - 240л. - за зелени отпадъци и 120л. - за хранителни (Приложение 24.28.1, Раздел 12). - 4 /четири/ бр. специализирани сметовозни автомобили с каросерийна надстройка предназначена за събиране на зелени отпадъци и 6 /шест/ бр. специализирани сметовозни автомобили с каросерийна надстройка за събиране на хранителни отпадъци. 4 590 298.80 4 590 298.80
Дейност 7: Избор на оператор на анаеробна инсталация и системата за събиране на РСБрО: Отчитайки изискванията на Насоките за кандидатване по настоящата мярка, към момента на въвеждане на обектите в експлоатация и преди края на „физическото изпълнение на дейностите по проекта“ следва да бъде възложена експлоатацията на анаеробната инсталация. Поставени са ограничения, при които новоизградената инсталация не може да бъде предадена за експлоатация на общинско предприятие. Общините, чиито отпадъци ще се третират в инсталацията, следва да експлоатират активите, изградени по проекта, при спазване на законодателството за държавните помощи като цяло и в частност в областта на услугите от общ икономически интерес (УОИИ). В тази връзка Общините Бургас, Несебър и Поморие - партньори по настоящото проектно предложение са уредили в споразумението за партньорство отношенията, свързани със собствеността на инсталацията, с начина на възлагане на обществените поръчки и с начина на експлоатация по следния начин: - Страните по споразумението се ангажират изградената със средства по процедурата инфраструктура, в т.ч. движимо и недвижимо имущество да бъде общинска собственост; - Страните се договарят, че след изграждането на инфраструктурата (анаеробна инсталация), преди въвеждането й в експлоатация, правото на собственост върху същата ще бъде разпределено между общините партньори. За целта Община Бургас, ще прехвърли съответната част от собствеността на инфраструктурата (анаеробна инсталация) на всеки от партньорите, съобразно договорените дялове на съсобственост, както следва: 54,61 % за Община Бургас, 33,38 % за Община Несебър и 12,01 % за Община Поморие. - Страните по споразумението се ангажират да не прехвърлят на трети лица собствеността на изградената със средства по процедурата инфраструктура, в т.ч. движимо и недвижимо имущество, и съпътстваща инфраструктура, най-малко в продължение на 5 години от окончателното плащане на средствата за проекта по настоящата процедура на ОПОС 2014-2020 г. - Страните по настоящото споразумение възлагат съвместно (като съ-възложители по реда на чл.8, ал.1 от ЗОП) на трети лица, експлоатацията на изградената инсталация и извършването на услугата по събиране и извозване на разделно събрани биораградими отпадъци от териториите им. 0.00 0.00
Дейност 8: Мерки за визуализация и популяризиране на проекта: Екипът за управление на проекта отговаря за прилагането на задължителните изиквания за мерките за информация и комуникация на ЕС и тяхното изпълнение на ниво проект. Проектът за изграждане на анаеробна инсталация е от голяма обществена значимост, неговата устойчивост до голяма степен се базира на информираността и активността на гражданите за разделно събиране на биоразградими отпадъци. В рамките на Дейността се осигурява публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните и постигнати резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие за реализацията на проекта. Предвидените мерки са насочени към максимално широк кръг заинересовани лица - деца, граждани, фирми генериращи биоразградими отпадъци при спазване на указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. Предвидени са следните мерки за визуализация и публичност: - провеждане на две публични събития (пресконференции) - в началото на изпълнението на проекта за представяне на целите, предвидените дейности, очакваните резултати, размера на инвестицията и източниците за финансиране и в края на проекта - при въвеждане на обекта в експлоатация, за изпълнените дейности и постигнатите резултати, както и размера на инвестицията и източниците за финансиране. - провеждане на две официални церемонии - При стартиране на строително-монтажните работи, предвид голямата обществена значимост, ще бъде организирано официално събитие „първа копка“. При приключване на строително - ремонтните дейности ще бъде организирана церемония по откриване на новоизградената инсталация, на която отново ще се представят резултатите от изпълнението на проекта. - изработване и доставка на 1 бр. банер за целите на всички събития; - изготвяне и монтаж на 1 билборд по време на строителство; - осигуряване на 3 информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място в общините Бургас, Несебър и Поморие -- партньори по настоящия проект; - един брой постоянна информационна табела, която ще бъде поставена на обекта след приключване на СМР; - в хода на изпълнение на проекта ще се провеждат различни информационни събития, за които се предвиждат рекламни и информационни материали: печатни материали - брошура - 4500 бр.; рекламни материали (екоторбички) - 1000 бр,; тениски - 300 бр.; папки - 1000; екобележник и химикал - 1000; филтриращи бутилки - 1000 бр. - ще се изработят стикери: за оборудване - общо 11 419 бр.(вкл. за съдове за отпадъци - 11 315 бр. и 104 бр. за офис и лабораторно обзавеждане и оборудване) и за автомобилите - 10 бр. - 1бр. промоционален филм за мултиплициране на резултатите от проекта. През целия период на изпълнение на проекта, екипът на проекта ще предоставя информация за напредъка на строителните дейности, която ще бъде публикуване в национални, регионални медии за създаване положителна нагласа у населението и включването му в устойчивото изполване на инсталацията. Информация ще бъде публикувана и на страницата на общините Бургас, Несебър и Поморие. 59 530.24 61 685.49

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).