Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The current project is a logical continuation and finalization of the previous project BG05SFOP001-3.003-0069: "Elaboration of a system for monitoring of the Updated Strategy to Continue the Reform of the Judicial System 2014-2020” (USCRJS 2014-2020) implemented by the same organizations from 02/2019 to 08/2020. Within the project, a monitoring system and electronic software were developed and applied with data until April 2020.
The main project objective is to outline the progress in the judicial system reform, achieved as a result of the implementation of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap. 
The main project objective will be fulfilled through the achievement of 4 specific objectives:
-Finalize the monitoring of the implementation of the USCRJS 2014-2020.
-Elaborate a methodology for assessment of the implementation of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap. 
-Apply the methodology for assessment of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap for its implementation, and elaborate an ex-post assessment report.
- Increase stakeholders’ awareness of judicial reform progress and their commitment to participate in the following steps for continuation of the judicial reform.
The work will be concentrated in three main activities:
- Activity 1: Continuation and finalization of the monitoring of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap 
- Activity 2: Elaboration and application of a methodology for assessment of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap 
- Activity 3: Information provision and project communication
The project shall perform independent external assessment of the implementation of the USCRJS 2014-2020 and the Roadmap, and specify the progress in reforming the judicial system; the lessons learnt will be outlined and proposals for strategic directions for judicial reform continuation will be made. The dissemination of the ex-post assessment outcomes will increase the stakeholders’ information and commitment to be involved in the next steps of the judicial reform.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Продължаване и финализиране на мониторинга на изпълнението на АСПРСС 2014-2020 г. и Пътната карта за изпълнението й: Проведеният в рамките на проект BG05SFOP001-3.003-0069: "Разработване на система за мониторинг на АСПРСС 2014-2020 г." мониторинг обхвана периода от 2014 г. до края на м. април 2020 г. Целта на тази дейност е този мониторинг да продължи до края на срока на АСПРСС 2014-2020 г. и Пътната карта за изпълнението й. За нуждите на тази дейност ще се използва вече създаденият в предходния проект електронен софтуер, данните от извършения тогава мониторинг и разработеното ръководство за мониторинг. Изпълнението на дейността допринася за постигане на Специфична цел 1 от проектното предложение. В съдържателен план дейността ще се фокусира върху събиране и обработване за периода юни-декември 2020 г. на управленска информация от прилагащите Стратегията институции (годишни и шестмесечни доклади), финансова информация, информация от заинтересованите страни, данни от извършени проучвания, проведени специално за целите на мониторинга, данни от ЕК и др. При установяване на липса на информация за изпълнение на определени действия и мерки от Стратегията с официално писмо ще бъде поискана информация от отговорните институции. Дейността ще обхване и завършването на наличната база данни с информация за действията и мерките по изпълнението на Стратегията през целия период на действие от 2014 до 2020 г. и използването й в електронния софтуер. След приключване на събирането на информация и данни ще бъдат направени логически проверки на тази база и при необходимост ще бъде проверени ползваните източници на информация и ще бъдат направени корекции в нея и електронния софтуер. В изпълнението на дейността ще бъдат включени следните членове на екипа: 3 експерти – юристи, с теоретична подготовка и практически опит в публично-правната, гражданско-правната и наказателно правната област, 1 експерт по оценка на изпълнението на стратегии и проекти, и 1 експерт по информационно осигуряване и бази данни. Разпределението по експерти на конкретните функции и отговорности, свързани с изпълнението на дейността е следното. Ще бъдат използвани вече идентифицираните източници на информацията и данни, както и документите за отчитане на изпълнението (годишните и шестмесечните доклади на Съвета по прилагане на АСПРСС 2014-2020 г.). При наличие на сведения за използване на нови източници на информация, данни и документи (като напр. новата система за следене спазването на върховенството на закона, и годишния доклад за върховенството на закона, която се очаква да бъдат въведени от ЕК) те ще бъдат включени към наличните източници на информация. Участието на експертите-юристи и експерта по оценка на изпълнението на стратегии и проекти се обуславя от комплексния характер на необходимата информация изискващ експертиза в няколко области (специфики на съдебната система и оценяване на реформирането й). В набирането, систематизирането и обработката на информацията тези експертите ще бъдат подпомогнати от експерта по информационно осигуряване и бази данни. Той ще поддържа базата данни по проекта, ще следи за правилното използване на разработения софтуер, както и ще участва в процеса на обработка на данни и създаване на графични приложения, които ще се използват при последващата оценка. 19 480.50 19 480.28
Дейност 2: Разработване и приложение на методология за извършване на оценка на изпълнението на АСПРСС 2014-2020 г. и Пътната карта: Разработването на оценка на изпълнението на АСПРСС 2014-2020 г. е специфична дейност, предвид специалния статут на вътрешните заинтересовани страни и повишената обществена чувствителност към темата. За нуждите на последващата оценка е възможно да се използва богат и разнообразен арсенал от методи. Богатството от налични методи и спецификата на целевата аудитория налагат да се подберат най-подходящите методи за набиране на информация за нуждите на последващата оценка, като те се тестват предварително в пилотни изследвания. След началния подбор, тестване и окончателната селекция те ще бъдат представени в доклад за методологията на последващата оценка. Този доклад ще бъде анализиран и приет от ръководителя на проекта. След което той ще бъде приложен. Последващата оценка на изпълнение на АСПРСС и Пътната й карта ще представи цялостна картина за изпълнението на Стратегията и напредъка на съдебната реформа. Тя ще отговори каква е ефективността (степента, в която са постигнати целите), ефикасността (степента, в която желаните ефекти са постигнати на разумна цена), полезността (степента, в която нейните ефекти са съответствали на потребностите на заинтересованите страни) и устойчивостта (степента, в която положителните ефекти са продължили да бъдат налице след прекратяване на прилагането на инициативата) на програмната интервенция в лицето на Стратегията. Последващата оценка ще изведе уроците от опита при реализация на Стратегията. Тя ще начертае следващите стратегически насоки в развитие на съдебната реформа. По този начин последващата оценка ще постави солидна основа за разработване на следващи стратегически интервенции. В изпълнението на дейността ще бъдат включени следните членове на екипа: 3 експерти-юристи, 2 експерти – социолози, 1 експерт по оценка на изпълнението на стратегии и проекти и 1 експерт по информационно осигуряване и бази данни. Експертите-юристи ще бъдат ангажирани при разработване на методологията с техните познания и опит за контактуване на различните заинтересовани страни, както и с адаптиране на методологията. В процеса на подготовка на доклада те бъдат ангажирани с анализ на ефективността, ефикасността и въздействието на изпълнението на АСПСС 2014-2020 г. и Пътната карта. Те ще имат основен принос при разработване на доклада, като всеки от тях ще покрие съответните части на Стратегията, свързани с реформиране на административното, наказателното и гражданското право. Експертите-юристи ще направят обобщение на постигнатия напредък в съдебната реформа и ще изведат уроци и препоръки за бъдещи подобни реформи. Експертите социолози ще предложат, тестват и изберат подходящо социологически методи за събиране на информация от заинтересованите страни. В доклада за методологията те ще разработят избраните методи, като ще предложат теми за дискутиране и въпроси за допитване, също и предложение за организиране и логистика на работните срещи. Те ще очертаят кръга от лица за интервюиране и анкетиране. След това те ще приложат избраните методи. Те ще участват в обработката на информацията и подготовката на доклада. В него те ще представят паспортните данни на използваните методи и ще интерпретират получените резултати. Експертът по оценка на изпълнението на стратегии и проекти ще подпомага подготовката на доклад за методологията с познанията и опита си при избор на най-подходящи методи. Той ще е отговорен за описване на технологията на прилагането им. При разработване на оценката той ще следи за правилното приложение на методите и ще участва в структурирането на доклада за оценка. Експертът по информационно осигуряване и бази данни ще извършва обработка на социологическата информация и ще подпомага другите експерти при извличане на допълнителна информация от електронния софтуер. Изпълнението на дейността допринася за постигане на Специфична цел 2 и 3. 39 666.06 39 475.85
Дейност 3: Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Според Насоките за кандидатстване по процедура BG05SFOP001-3.003 (по-нататък Насоките) всяко проектно предложение трябва да включва дейност за осигуряване на информация и комуникация по проекта. Настоящата дейност е хоризонтална по своя характер, тя не надгражда резултатите, а допринася за тяхното разпространение и повишаване на информираността сред заинтересованите страни. Реализацията на дейността ще допринесе за постигането на Специфична цел 4 на проектното предложение. Целта на тази дейност е да се осигури публичност за напредъка в изпълнението на проекта, запознаване на заинтересованите страни с постигнатите текущите и окончателните резултати на дейностите на проекта и поддържане на текуща комуникация с тях. Тази дейност ще обхваща организирането на една начална и една заключителна пресконференция за медиите, на които ще бъдат разпространени съобщения за пресата; подготовка, публикуване и разпространение в 500 бр. на цветна информационна листовка за проекта (factsheet) на български език; използване на интернет страницата на Клуб „Икономика 2000“ – www.club2000.org за представяне на проекта, текущите му резултати и за комуникация със заинтересованите страни; публикуване и разпространение в 400 бр. на доклада за последваща оценка; организиране на една национална кръгла маса със заинтересованите страни за представяне и обсъждане на резултатите от проекта. Също така ще бъдат поставени информационни табели за проекта на входа или друго подходящо място в офисите на двата партньора по него. Осигуряването на информация и комуникация по проекта ще стане в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Тези изисквания ще бъдат стриктно прилагани при подготовката на печатните материали – доклад, съобщения за пресата и информационна листовка, както и при подготовката и организирането на кръглата маса и на двете пресконференции и при публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Клуб „Икономика 2000“. За изпълнението на тази дейност ще отговаря координатора на проекта. При подготовката и изпълнението на предвидените активности в рамките на тази дейност ще бъде използван капацитета на всички останали експерти от екипа за изпълнение на проекта. Изпълнението на тази дейност ще бъде пряко контролирана от ръководителя на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).