Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The current project proposal aims to facilitates the purchase of new technic and equipment for accomplishment of construction services described as energy efficiency measures into the Energy efficiency audit (Appendix B) as follows: Measure 1: Combined excavator–freighter – 1 nbr; Measure 2: Mini–freighter – 1 nbr; Measure 3: Automatic system for management of energy usage - 2 nbr. The accomplishment of the project will result in decrease of energy consumption up to 38,75%; energy savings factor – 56,7%; increase of the capacity for construction services – with 38%. These expected results make the envisaged investment profitable with an investment return rate (IRR) – 18,64% and payback period of 5,19 years (according to Appendix B from the current call for proposals).
What is more, the successful project implementation will contribute to environmental protection and mitigation of climate change, due to saved 36 t CO2 per year and recycling of building materials and resources. 
Benefits and effects for each of the planned energy saving measures are distinctively described in Appendix B - Energy Audit. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит по проекта (дейността е осъществена от лицензиран за тази цел консултант): Инвестициите за повишаване на енергийната ефективност и капацитета на производство на предприятието по настоящия проект се предхождат и планират, посредством обследване за енергийна ефективност (енергиен одит). Енергийният одит дава отговор на въпроса в каква степен ще се понижат разходите за енергия (електрическа и топлинна) и емисиите СО2 на предприятието при внедряване и пускане в експлоатация на новото технологично оборудване по проекта, в съответствие на заложените по настоящата процедура за кандидатстване цели. В допълнение от доклада за енергиен одит се вижда и дали инвестицията е целесъобразна и рентабилна. Обследването за енергийна ефективност се извърши от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Изборът на изпълнител стана на база 3 оферти по критерий най-ниска цена. Процедурата по избор стартира в началото на месец юли и приключи с подписване на договор за обследване за енергийна ефективност на промишлена система с избраната фирма - "Енкон Сървисис" ООД. В рамките на 1 месец и не по-късно от 10.08.2016 г. дейностите по договора бяха изпълнени и приключени с предаване на доклад за енергиен одит към АУЕР. В резултат АУЕР издаде становище за съответствие № BG16RFOP-736 / 07.09.2016 г. 10 000.00 10 000.00
Придобиване на ново технологично оборудване - комбиниран багер-товарач (Мярка 1) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ комбиниран багер-товарач за извършване на земно-изкопни, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 1 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2 или N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с комбиниран багер Komatsu WB97R с помощта, на който извършва земно-изкопни работи. Машината е амортизирана и капацитетът й е недостатъчен. Голяма част от работата на предприятието е свързана с изкопни работи и съответно багерът е силно натоварен от 800 до 1 200 м.ч. годишно или средно по 1 000 м.ч. Разходът на дизелово гориво на в момента функциониращия комбиниран багер-товарач е 9 l/м.ч. - сравнително висок, заради амортизацията на машината. Дневният капацитет на багера е около 280 m3/ден или при средна плътност на почвата от 1 800 kg/m3 капацитетът е около 504 t/ден. Средната годишна производителност за машината е 63 000 t/год. или 35 000 m3/год, а консумацията на дизелово гориво от машината е в размер на 9 000 l/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,14 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 1,41 kWh/t. съгласно Енергийния одит по проекта. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на багерите възлизат на 23,72 tCO2/год. Съществуващата машина се характеризира и с големи разходи за ремонт и поддръжка. За изминалата година по фактури предприятието е похарчило 14 614 лв. за части, труд и масла. Предложената по Мярка 1 енергоспестяващ комбиниран багер-товарач е с обем на кофата от 1,1 m3 с очакваната производителност до 440 m3/ден. При запазване на режима на работа от 1 000 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 6,3 l/м.ч. Така производителността се покачва до 99 000 t/год. или 55 000 m3/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 6 300 l/год. или 62 181 kWh/год. Специфичният разход на гориво за 1 t изкопана пръст е в размер на 0,06 l/t, а специфичния разход на енергия е в размер на 0,63 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 16,60 t CO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 1 ще доведе до 55,45% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 57%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,07 години, съгласно таблица 3.1.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 1 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 20,7 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ комбиниран багер-товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 160 000.00 159 900.00
Придобиване на ново технологично оборудване - мини челен товарач (Мярка 2) - 1 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупен енергоспестяващ мини челен товарач за извършване на товаро-разтоварни дейности на инертни материали, като част от строителните услуги, които "Комфорт БГ 2" ЕООД предлага, представен и описан в Мярка 2 от енергийния одит към проекта. Машината попадат в определението за транспортно средство категория N2/N3 съгласно чл.149 от Закона за движение по пътищата, което я прави допустима за финансиране по настоящата процедура за кандидатстване. По настоящем "Комфорт БГ 2" ЕООД разполагат с мини челен товарач Komatsu с помощта, на който извършва товаро-разтоварни дейности на инертни материали. През 2015 г. машината има заработени 1 200 м.ч. при среден разход на дизелово гориво в размер на 6,9 l/м.ч. Номиналната товароносимост на мини товарача е 0,945 t. При положение, че машината прави по един курс на всеки 5 min, средната годишна производителност ще бъде 13 608 t/год. Много често Дружеството взема техника под наем, за която харчи 8 280 l/год. дизелово гориво или 81 724 kWh/год. Специфичният разход на горивото за 1 t преместен или натоварен материал е в размер на 0,61 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 6,01 kWh/t. Предвид консумацията на дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии при работа на наетата техника възлизат на 21,82 tCO2/год. Разходите за ремонт и поддръжка на сега работещият в предприятието мини челен товарач са сравнително големи. Предложената по Мярка 2 енергоспестяващ мини челен товарач е се характеризира с нисък разход на гориво и голяма товароподемност от 1,134 t. При запазване на режима на работа от 1 200 м.ч./год. (за сравнение с функциониращата в момента машина) разхода на дизелово гориво е около 4,2 l/м.ч. Така производителността се покачва до 16 330 t/год., а разходът на дизелово гориво се очаква да бъде 5 040 l/год. или 54 482 kWh/год. ССпецифичният разход на гориво за 1 t преместен материал е в размер на 0,31 l/t, а специфичният разход на енергия е в размер на 3,05 kWh/t. Предвид консумацията на енергия от дизелово гориво, генерираните въглеродни емисии възлизат на 13,28 t CO2/год. При определяне на нето икономиите от реализиране на мярката в годишен аспект са приети разходи за консумативи и поддръжка в размер на 500 лв./год. за дейности, които не се покриват от гаранцията като смяна на масла. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 2 ще доведе до 49,28% фактор на енергийни спестявания (ESR) и повишаване капацитета на извършената работа с 20%. Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 5,77 години, съгласно таблица 3.2.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 2 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 12,9 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на енергоспестяващ мини челен товарач: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новата машина, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 78 000.00 77 900.00
Придобиване на ново технологично оборудване - автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението и прилежащия към нея софтуер (Мярка 3) - 2 бр.: В рамките на тази дейност ще бъдe закупена автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението (консумацията на дизелово гориво) в предприятието - 2 бр., представена и описана в Мярка 3 от енергийния одит към проекта. Целта на тази мярка е да осъществява мониторинг на работния процес на новия комбиниран багер-товарач и мини челен товарач. Планираната системата за мониторинг се състои от две точки на измерване и запис на информация, като процеса се осъществява от специален софтуер. Като информацията може да бъде наблюдавана от различни устройства. Предвид спецификата на производственото оборудване и размера на консумацията на дизелово гориво се планира около 8% икономия на енергия при въвеждане на посочената по-горе система. Предприятието разполага с квалифициран персонал, които да анализират събраната информация в процеса на мониторинг и да осъществяват превантивна дейност при прекомерен разход на дизел по отношение на извършената работа. При посочения процент на планирани икономии на енергия в резултат от въвеждане на системата за мониторинг, годишната консумация на енергия ще се понижи до 102 972 kWh/год. или 10 433 l/год., а генерираните въглеродни емисии ще възлизат на 27,49 tCO2/год. Предвид гореизложеното изпълнението на Мярка 3 ще доведе до 8% фактор на енергийни спестявания (ESR). Това прави инвестицията рентабилна със срок на откупуване 2,15 години, съгласно таблица 3.3.4 от Приложение Б по настоящата процедура за кандидатстване. В допълнение прилагането на Мярка 3 ще допринесе за опазване на околната среда, в следствие на спестени 2,39 tСО2/год. Изпълнението на тази дейност ще премине през 2 етапа: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, което включва: 1) подготовка и съгласуване с УО на ОПИК документация за провеждане на процедура за избор на изпълнител с публична покана, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ; 2) провеждане на процедурата за избор; 3) съгласуване и сключване на договор с избрания изпълнител. Етап 1 ще отнеме 4 месеца (от 1-ви до 4-ти месец ); Етап 2: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотрелението: провеждане на 72 -часови проби, инструктаж и обучение на персонала за работа с новото оборудване, застраховане и извършване на спомагателни административни дейности (предаване-приемане, гаранционни карти, техн.паспорти, оформяне на счетоводни и други документи). Етап 2 ще отнеме 8 месеца (от 4-ти до 10-ти месец). Закупеният по настоящата дейност актив ще бъде позициониран и съхраняван в база на "Комфорт БГ 2" ЕООД, намираща се на територията на гр.Бургас. 3 000.00 2 900.00
Публичност и визуализация (дейността ще бъде осъществена чрез изработка на информационна табела - 1 бр. и поставяне на метална тебела за всеки един от активите по проекта - 3 бр.): Визуализацията на проекта става чрез: 1) информационна табела – в края на проекта, пред входа на предприятието ще бъде поставена информационна табела, описваща наименованието на проекта, източниците на финансиране, логото на ЕС и финансиращия орган; 2) поставяне на табела върху всеки актив – ще бъдат поставени 3 броя метални табели на всяко едно от закупеното по проекта оборудване с наименованието на проекта, логото на ЕС и финансиращия орган; Подготовката и изработката на описаните по-горе методи за публичност и визуализация ще бъдат съобразени с общите правила за публичност, съгласно Насоките за кандидатства 290.00 241.67

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).