Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 824 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Through the delivery of a hot lunch, the project proposal aims to mitigate and reduce poverty and overcome social exclusion among those living in extreme poverty, material deprivation, and social isolation. 
The municipality of Kotel will create one dining hall with 19 food distribution points, 17 in populated areas and 2 in the town. A contractor selected after a procedure under the Public Procurement Act will prepare and deliver food in disposable containers, in individual packaging, with vehicles registered for the purpose. 
The food is provided between 11:00 and 12:00 to 1,850 consumers approved by the Directorate of Social Assistance, Kotel, after they fill out and present a diary of the user.
The distribution of food will be accompanied by accompanying measures aimed at reducing social exclusion and/or dealing with extraordinary social situations in an emancipating and sustainable manner, as well as individual counseling and assistance in utilizing social and administrative services, to promote access to health and educational services, to manage family budgets, and to promote a healthy and balanced diet, individual or group consultations aimed at increasing people's awareness of changes in the global climate, their detrimental impact on nature and the quality of life of people. The participation in various environmental initiatives, advice on reducing food waste, and the use of single-use plastic products are some of the initiatives, as well as other forms of individual support, assistance, counseling, in response to specific needs and problems identified by consumers, in order to implement complex measures for their social inclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Котел предвижда да предоставя топъл обяд всеки работен по договор с изпълнител, избран по реда на ЗОП със срок на договора от 14.11.2022 г. до 30.09.2025 г. вкл. съгласно общата продължителност на операцията. Общият брой дни за този период е 720 работни дни, определен както следва: за 2022 г., 2023 г. и за първо полугодие на 2024 г. на база реални работни дни, а за периода от 01.07.2024 г. до 30.09.2025 г. общо 316 работни дни. Услугата по предоставяне на обяда ще се извършва по договор с изпълнител, избран след проведена процедура по реда на чл.18, ал.1, т.1 във връзка с чл.20, ал.1, т.1, б. "в" от ЗОП. Към момента на подаване на проектното предложение, решението на Възложителя за избор на изпълнител не е влязло в сила. В срока за подаване на оферти е получена само една оферта от Фирма "КЕЙ ЕНД ВИ"ООД. Решението за избор на изпълнител е публикувано в ЦАИС ЕОП и влиза в сила на 08.11.2022 г. в срока по чл. 197, ал.1, т.7 от ЗОП. Договорът за възлагане на обществената поръчка с избрания изпълнител може да се сключи преди срока, определен в чл.112, ал.6 от ЗОП, а именно 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител, на основание чл.112, ал.7, т.2 от ЗОП. Договорът за услугата е сключен 11.11.2022 г. и е с № C67123 от регистъра на ЦАИС ЕОП/№ 342 от 11.11.2022 г. от регистъра на Община Котел. Сключено е доп. споразумение № 1 към него с № 217/25.06.2024 г. за промяна на разхода за ед. продукт "топъл обяд". Адресът на кухнята, в която ще се приготвя храната е: гр. Сливен, ул. "Димитър Пехливанов" 2. Правното основание за ползване на кухнята за приготвяне на храната на потребителите е договор за наем със срок до 26.07.2031 г. Регистрационният номер на обекта е № 20070006, с удостоверение за регистрация № 2190/25.04.2012 г. Екипът експерти на изпълнителя, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и сезонно хранене на потребителите с продукти при възможност от местни производители. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания, менюто се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация на базата на тези принципи. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени съответствието им с изискванията за здравословно хранене, като се съобразява със спецификата на хранене на лицата с известни здравословни проблеми. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно да осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на общината за одобрение. Седмичните менюта се изготвят във съответствие с чл.13 от ЗХ и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, съдържат информация за алергените, крайното тегло в готов вид на всяко едно ястие. В представените менюта се изписва № на използваната рецепта за приготвяне на съответното ястие. Закупуването на хранителни продукти в Дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 33 от Регламент № 2018/1046 на ЕП за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. Изпълнителят притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние като не се допуска замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от ЗВМД. Към всяко искане за плащане ще бъдат предоставени и документи от проверки на контролните органи при предоставянето на топлия обяд, отнасящ се до осигуряване на балансирано хранене на потребителите при спазване хигиенните изискванията за безопасност на храните, касаещи приготвянето, пакетирането и транспортирането им. 4 519 624.00 2 028 086.40
Предоставяне на топъл обяд: Храната се приготвя в кухнята на изпълнителя по договора за приготвяне и доставка на топъл обяд. Готовата храна се пакетира в индивидуални пакети в самата кухня от служители на изпълнителя, които следват всички хигиенни норми. Товари се в превозни средства, регистрирани по Закона за ветеринарно-медицинската дейност. Доставя се в пунктовете, определени от общината в часовия диапазон от 11.00-12.00 часа, всеки работен ден. Предава се на лицето в пункта с приемо-предавателен протокол при спазване на всички предписани хигиенни норми. Лицата, които раздават индивидуално опакованите храни разполагат със списъци на потребителите, предоставени от ръководителя на проекта, изготвен на база списъка с одобрените потребители. Всеки ден след получаване на храната, всяко лице потребител или пълномощник поставя отметка в дневника си на крайния потребител пред лицето, което раздава храна в съответния пункт. При първо получаване на топъл обяд потребителите попълват карта за участие. С цел недопускане разхищението на храни, неполучен обяд се предоставя на лица от резервния списък, за което същите се уведомяват от лицето в пункта. Тези лица попълват карта за участие при първото получаване на топъл обяд. За трудноподвижни лица, които не желаят да упълномощят друго лице за получаването на храната им, раздаването се осъществява по домовете със специализирани транспортни средства. Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всеки краен получател на база подадено заявление-декларация и получено одобрение за включване в услугата. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец Община Котел ще предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В края на всеки месец дневниците се предават в пункта, попълнени от всеки потребител. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и се предава на координаторът по проекта. В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател, административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си ще удостоверят ползването на услуги от отпадналия краен получател. Тези лица ще бъдат определени със Заповед на кмета на общината и ще бъдат лицата, предоставящи съпътстващи дейности в съответното населено място, кметове/кметски наместници или координаторът на проекта. Когато се окомплектова отчетната документация за представяне към УО, екипът по проекта ще прилага дневниците на получателите, групирани в отделни папки по населени места, на чиято територия се реализират проектните дейности. 316 373.68 141 966.05
Реализиране на съпътстващи мерки: В съответствие с изискванията на чл. 19, пар. 4 от Регламент /ЕС/ 2021/1057 на Европейския парламент и на Съвета, с проекта се предвижда да се допълни предоставянето на храни и/или основно материално подпомагане със съпътстващи мерки на най-нуждаещите се лица, с които да се подпомогне социалното им приобщаване или се насърчи социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Предоставянето на топъл обяд се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и ще се изразяват например в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора, изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършена преценка и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Предоставяните съпътстващи мерки по програмата ще са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите лица и групи и ще бъдат механизмът, чрез който подпомаганите ще се насочват към конкретни и комплексни мерки за социално включване. По програмата ще бъде създадена база данни за подпомаганите лица, в това число ще бъде очертаван и специфичният социален профил на тях и членовете на семействата им. В резултат от това крайните получатели на помощта ще получават информация и ще бъдат насочвани към конкретни мерки и проекти, реализирани с подкрепата на ЕСФ+ по други програми. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм. 316 373.68 141 966.05
Определяне на целевите групи: Преди стартиране на проекта е разработена и обявена процедура за подбор на представители на целевите групи. Процесът на подбор се извърша на следните етапи: 1. Предварителна подготовка на документацията на процедурата и утвърждаването ѝ; 2. Обявяване приема на заявления; 3. Изготвяне на обобщени списъци по населени места с лицата, подали заявления; 4. Оценка на потребителите от ДСП-Котел; 5. Определяне на комисия за подбор на кандидатите съгласно процедурата за подбор; 6. Класиране и обявяване на резултатите от подбора. Определянето на принадлежността на лицата към целевите групи се извършва от ДСП-Котел на база предоставени сканирани заявления от потребителите и изготвен обобщен списък от община Котел. Същите се изпращат по защитен канал. Оригиналът на декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация се предават от служител на община Котел в ДСП-Котел срещу протокол на служител от ДСП в деня на изпращането на списъка или на следващия ден. ДСП извършва проверка за принадлежност към целевите групи по програмата в рамките на до 5 работни дни от предоставянето на списъка от конкретния бенефициент. Определянето на целевата група се основава на индивидуална оценка за всеки отделен случай и преценка на специфични обстоятелства като възраст, увреждане, здравословно състояние, липса на роднини и др. По преценка на ДСП е възможно да бъдат извършени индивидуални анкети на място за конкретни кандидат-получатели, за които в информационната система на АСП няма съществуващи данни за социално подпомагане. ДСП предоставя на общината получения от нея списък с попълнени колони за принадлежност към целевите групи, подписан от директора на дирекцията. Списъкът се сканира във формат pdf. и се представя на общината чрез системата за сигурно електронно връчване или чрез средата за електронен обмен на съобщения на ДАЕУ. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група, ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице, информацията се предоставя от ДСП на общината в отделен списък, а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка. След получаване на списъците от ДСП-Котел, назначената комисия извършва подбор на потребителите и изготвя списък с резерви, на които ще бъде разпределен неполучен обяд. За работата си комисията съставя протокол, който се утвърждава от кмета на общината. Одобрените кандидати ще бъдат информирани лично. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).