Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

This project proposal goals is improving the working conditions and the prevention of risk of performed everyday activities in Dimana Ltd. The target group of the project are 162  persons appointed on contracts of various positions of which 41 person falls
within the target group over age of 54.The management of the company constantly strives to improve working conditions and increase the safety of workers and to improve quality of jobs and increase their sustainability. Thus ensure the positive impact on productivity and competitiveness of the enterprise.
The project proposal contains the following activities:
1.Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in the enterprise;
2. Providing an organized transportation to and from the workplace;
3.Providing safe and healthy working conditions, improve work and health status employees within is planned purchase of collective means of protection modernization /reconstruction of production room (underactivity1) and special  personal protective equipment and clothing (underactivity2)
4.Project management;
5.Providing Information and publicity;
As a result of the project the quality of life will be improved and theworking conditions of employees in the enterprise will be reduced
all health risks and work accidents, which in turn will reflect positively on productivity and contribute to creating conditions for improvement access to employment and job quality.3.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието; : Основната цел на дейност e оптимизация УРЧР. Чрез нея ще се постигане СЦ 1 и общата цел на проекта.Целевата група по тази дейност вкл. 162 заети лица или 100% от общата численост, от които 41 лица над 54 години, а 21 лица са хора с увр. Осн. цел e да създаде възможности за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за РЧР. Д-тта предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на с-ма за РЧР съобразно стратегията за развитие на предприятието, в която са дефинирани цели за оптимизиране на организацията и с-мата за УЧР отношение на бизнес процесите планиране, подбор, наемане, обучения повишаване на квалификацията, заплащане на труда и мотивация, вътрешна комуникация, както и по отношение на по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители и повишаване на производителността и опазване на околната среда при организацията на труда. В тази връзка са предвидени следните дейности: 1.Разработване и внедряване на стратегия за УЧР, вкл. оптимизация на работните процеси, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници(над 54г.), съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд и почивка . 2. Закупуване на специализиран софтуер за УЧР. Софтуерът ще разполага с модули за поддържане на досиета, длъжностни х-ки и компетенции на служителите, подбор, назначаване, освобождаване, обучение, командировачни, атестация, управление на отсъствия от работа, инвентарен модул, проучване на нагласите на служителите, планиране и отчитане на времето. В компанията няма внедрен и действащ софтуер за управление на човешките ресурси и информацията по бизнес процесите свързани с човешките ресурси не се поддържа в единна база данни.Софтуерът ще бъде интегриран в системата за РЧР, ще бъде адаптиран спрямо потребностите на компанията и ще бъде внедрен в предприятието. Внедряването на софтуер за УЧР ще доведе до поддържането на информация свързана с ЧР в единна база данни и произичащите от това ползи по отношение на нейното съхранение, анализ и управление. Това ще доведе до значително повишаване на ефективността на с-мата за УЧР. Осъществяването на конкретната д-ст ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели, а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда, които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда. 35 000.01 35 000.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от и до работното място;: Основната цел на дейност e осиг. на организиран транспорт от и до раб. място на сл. в ДИМАНА АД . Чрез нея ще се постигане СЦ 2 и общата цел на проекта.Целевата група на д-тта включва 17 броя лица, к. ще пътуват по един маршрут с начална точка мястото по местоживеене и крайна точка цеха на фирмата, където са раб. им места. Описаните представители на цел. гр. живеят в нас. места, разл. от местоработата им, необходимостта от извършване на ежедневни пътувания е обусловена от местоположението на местожителството им, отдалечено от линии на обществен масов транспорт.Организир. транспорт ще се извършва със собствени превозни средства на дружеството.Маршрута се изпълнява на няколко курса на ден(сутрин и вечер) в работни дни и е за режим на работа с една смяна. Курс 1-Маршрут: (6:30 ч) гр. Батак, Фирма ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 - (7:00 ч) с. Н. Махала, цех Н. Махала, (отиване) - (7:00 ч) с. Н. Махала, цех с. Н. Махала, (7:30 ч) гр. Батак, ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 (връщане). Курс 2-Маршрут: (7:30 ч) гр. Батак, Фирма ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 - (8:00ч) с. Н. Махала, цех Н. Махала, (отиване) - (8:00ч) с. Н. Махала, цех Н. Махала - (8:30ч) гр. Батак, ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 (връщане). Курс 3-Маршрут: (7:30ч) гр. Батак, Фирма ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 - (8:00ч) с. Н. Махала, цех Н. Махала, (отиване) - (8:00ч) с. Н. Махала, цех Н. Махала - (8:30ч) гр. Батак, ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 (връщане). Курс 4-Маршрут: (16:30ч) гр.Батак, ДИМАНА АД, пл. Раковски 1 - (17:00ч) с.Н. Махала, цех Н. Махала (отиване) - (17:00ч) с.Н. Махала, цех Н. Махала - (17:30ч) гр.Батак, ДИМАНА АД, пл.Раковски 1 (връщане). Курс 5: (16:30ч) гр.Батак, ДИМАНА АД, пл Раковски 1 - (17:00ч) с.Н. Махала, цех Н. Махала (отиване) - (17:00ч) с.Н. Махала, цех Н. Махала, - (17:30ч) гр.Батак, ДИМАНА АД, пл.Раковски 1 (връщане). Всеки курс с дължина на маршрута общо 22 км. (11 км на отиване и 11км на връщане) и с общо времетраене 1 ч. (30 мин на посока). Организираният транспорт ще се извършва с 2 транспортни средства, собственост на дружеството, от следния вид: леки автомобили /7+1/ с разход 11.2 л. дизел /100км и /8+1/ с разход 11.2 л. дизел /100км“ Организираният транспорт ще се извършва с 2 бр МПС - леки автомобил (7+1), собственост на ДИМАНА. Разходни норми на гориво (дизел) по маршрута, утвърдени от Ръководството на ДИМАНА, във връзка с Наредба 3/1989 за нормиране разхода на горива и на база измерване разхода на гориво по маршрута, проведено от акредитирана изпитвателна лаборатория за транспортни изследвания: -основна разходна норма: МПС1-11,7л/100км; МПС2-11,2л/100 км -през зимен период: МПС1-12,3л/100 км; МПС2- 11,8л/100 км -при вкл. климатична с-ма: МПС1-12,5л/100 км Общо изминати 110км/ден по маршрута. За 12 м. схемата ще бъде изпълнена в не повече от 252 раб. дни, и ще бъдат изминати до 27720 км. Прогнозна цена на гориво (дизел): 1.80лв/л. Прогнозни разходи за гориво за 12 мес.: 5588,35 лв. Разходите за възнаграждения на лицата, к. ще извършват превоза е изчислен спрямо времето на шофиране за един раб. ден в продължение на 12 м. / общо за 252 р. дни/ по съответния маршрут и допустимият размер от 4.20 лв./час. Шофьорите ще извършват превоза на сл. 5 дни в седмицата, общо по 5 ч. дн., 105 ч. м. и 1260 ч. г. Общата с-ст на възнагражд. на шофьорите възлиза на 6237 лв. Общият разход за д-тта възлиза на 11825,35 лв. Вс. суми и еденични цени са без начислен ДДС. Така описаните очаквани резултати от д-тта ще допринесат за постигане на следните, заложени в проекта индикатори: "Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда ", "Заети лица, включително самостоятелно заети, включени като целева група по проекта" и "Брой предприятия, получили подкрепа". 11 825.35 11 146.61
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здрав ния статус на работниците и служителите под дейност - Осигуряване на средства за колективна защита.: Д-та цели осиг. на БЗУТ в "Димана АД" и подобряване на профес., здравен статус и микроклимата в производствените халета на фирмата,свързана е пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта.За изпълнение на настоящата поддейност, въз основа на оценката на риска и идентифицираните опасности в нея се предвижда: 1) Закупуване на антистатични раб. столове-119 бр.,подходящи за седящи и полуседящи професии, за осигуряване на правилно поддържане на тялото на работещия през целия работен ден, нагласяйки се за специфична работна поза. 2)Закупуване на столове за гладачи 8 бр. - Тези столове са подходящи за хората, изпълняващи длъжностите Гладач-7 бр.; Машинен оператор преса–1 бр. Ергоном. антистат. раб. стол е подходящ за правостояща раб. поза, много удобен за краткотрайно сядане и след това бързо изправяне, с височина на седалката: 640мм-850mm, с кръгла неподвижна основа. 3)Ергономични постелки от твърдо и устойчиво PVC- 10 бр. Те са предназначени за длъжността гладач- 8 л., машинен оператор преса -1 л.; машинен оператор кроене – 1 л., за да се повиши физическата устойчивост и борба с умората на заемащите тази длъжност. 4) Закупуване на 4 бр. хидранти - Във връзка с повишаване на пожарната безопасност на обекта, СТМ е препоръчала да се изградят четири броя хидранти, обезопасяващи служителите на фирмата в обекта и в с.Нова Махала. 5) Зкупуване на 25 бр. климатици, от които - в цех в с. Н. Махала: 17 бр. климатици, в т. ч. 2 бр. с вътрешно тяло стенен тип и 15 бр. с вътрешно тяло колонен тип; - в цех в Батак: 8 бр. климатици, в т. ч. 2 бр. с вътрешно тяло стенен тип и 6 бр. с вътрешно тяло колонен тип. За отопление през зимата и охлаждане през лятото в помещенията основно се използват климатици, които поради амортизацията си, се нуждаят от подмяна с по ефективни и енергоспестяващи. В момента и в двата шивашки цеха не може да се постигне комфортна работна температура през двата сезона лято и зима; 6) Извършване на СМР на стая в адм. сграда на фирмата в гр. Батак: демонтаж и монтаж на ПВЦ дограма- 6 бр.; грундиране и боядисване по стени и тавани- 171,96 кв. м; обръщане на прозорци-43,08м.;изграждане на преградни стени- 22,65 кв. м.; монтаж на окачен таван 65,82 м. и на паркет- 65,07 кв. м.; доставка и монтаж на осветителни тела- 8 бр.; доставка на материали. Чрез него ще се създадат по-добри условия на ръководния персонал,повишаване на работоспособността му и подобряване микроклимата, като се преустрои празното помещение, граничещо с кроялен участък и се изградят окачени тавани и преградни стени гипсокартон с цел намаляване обема на помещението. Ще се създадат условия за намаляване риска от трудови злополуки и профес. заболявания чрез подобряване на параметрите и условията на раб. среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Изпълнението на д-тта ще допринесе и за повишаване на производителността на труда. Д-тта спомага за постигане на общата цел на проекта, тъй като за същинското създаване на ДБУТ, е необходимо и оборудване, за осиг. на безопасност, без риск от увреждане на здравето и при мин. заболеваемост на служителите. Чрез д-тта ще бъдат оборудвани раб. места в синхрон с Европейските стандарти подкрепящи развитие в областта на политиката на околна среда. Целевата група е 162 заети лица. 131 647.96 131 145.94
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите под дейност - Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейността има за цел осигуряване на ЗБУТ,подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите и е свързана пряко с постигане на СЦ 2 и има принос за постигане на общата цел на проекта. Целта на дейността е да се закупи специално защитно работно облекло и ЛПС на работещите в дружеството, които обуславят и целевата група по проекта. За неговата правилна употреба ще бъде извършено съответното обучение от фирмата доставчик или от ръководителя на фирмата. Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита. Към настоящия момент осигуряването на тези средства се извършва съгласно Наредба № 3.С настоящата дейност ръководителят на дружеството цели да повиши безопасността и да подобри условията на труд чрез закупуване на следното СРО и ЛПС за съответните длъжности по Наредба №3. СРО и ЛПС са описани в утвърден списък съставен въз основа на извършената оценка на риска при полагане труд в "ДИМАНА"АД: „За защита на долни крайници: 1. Защитни обувки тип сабо - 124 чифта 2. Защитни обувки половинки, с връзки, включващи защитни елементи за предпазване - 13 чифта 3. Диелектрични боти - 1 чифт За защита на горни крайници: 4. Метален напръстник – 115 бр. 5. Ръкавели от кевлар или екв.- 8 бр. 6. Двулицева ръкавица с метални пръсти - 1 бр. 7. Диелектрични ръкавици – 1 чифт 8. Защитни ръкавици от механични въздействия с гумени протектори и кевлар или екв.– 14 чифта 9. Защитни ръкавици, топлоустойчиви, потопени нитрил – 4 чифта 10. Защитни ръкавици от полиамид и ликра с нитрилна пяна – 21 чифта 11. Защитни ръкавици (гумени/ латексови) – 42 чифта. За защита на слуха: 12. Вътрешни антифони - 56448 бр. 13. Външни антифони – 3 бр. За защита на лицето и очите: 14. Очила отворен тип - 26 бр. За защита на тялото: 15. Защитен комплект за тяло за предпазване от топлина и допир с нагорещена повърхност - 8 бр. 16. Защитен комплект за тяло за предпазване от лоши метеорологични условия, въздушни течения – 3 бр. 17. Светлоотразителна жилетка - 2 бр. При изпълнението на тази дейност е предвидено закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства, които са по–висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по дълго ще се запазят и експлоатационните качества които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в тази среда. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания, а също така минимизиране на трудовите злополуки чрез подобряване на параметрите и условията на работната среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Целевата група по тази дейност включва 160 заети лица. 18 164.50 18 164.50
Oрганизация и управление на проекта; : Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността,ефективността и ефикасността при осъществяването му. С оглед постигане на заложената цел и обезпечаване проектната реализация,предвижда се да бъде избран външен изпълнител от страна на Бенефициента,отговорен за организацията и управлението на проекта от гл.т. неговото администриране,без припокриване на функции с тези на ръководителя на проекта.Задълженията на избрания изпълнител,обхващат: Цялостно администриране на проекта; Изготвяне на План за външно възлагане в съответствие с разписаните в Ръководство за бенефициента изисквания и предоставянето му на УО на етап изпълнението на договора; Подготовка на всички документи,съпътстващи провеждане на процедури за избор на изпълнител от страна на Бенефициента по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г., участие в провеждането на избора на изпълнител, проверка на съответствието на документите, съпътстващи избора на изпълнител; Подготовка на документи, свързани с техническото и финансово отчитане на проекта в съответствие с приложимите образци, комплектоване на технически и финансови отчети и искания в случай на наличие на Искания за допълнителни документи и разяснения; Подготовка на официална кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта; Предоставяне на експертни консултации, свързани със законосъобразното в съответствие с указанията на УО,изложени в Ръководството за изпълнение на ДБФП по процедурата и приложимото законодателство и проследяване на промени в нормативната уредба/приложимите указания на УО с оглед своевременното им прилагане при организацията и управлението на проекта;Проследяване изпълнението на проектните дейности, постигане на заложените цели, очаквани резултати и заложени индикатори и източници на информация за тях; Отчитане на дейностите, свързани с изпълнението на дейността по организация и управление на проекта пред бенефициента; Отговорен за събиране, систематизиране и съхранение на документите,съпътстващи изпълнението на проекта,в отделно досиеорганизирано и структурирано по начин,който улеснява последващото им проследяване и проверка и при спазване на хронологията на изпълнениетоОтговорен за поддържане на ефективна система за комуникация,в т.ч. за разпространяване и координиране потока на информация между всички страни, участващи в управлението, реализацията и контрола на изпълнението на проекта (Бенефициент,представители на УО,избрани външни изпълнители по реда на ПМС 160/2016г., одитиращи институции и др.);Отговаря за оперативната координация на дейностите по проекта, както и за техническата и организационна комуникация, свързана с изпълнението им;Отговорен за спазване и изпълнение на мерките за комуникация и информация в съответствие с указанията, изложени в “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата заинформация и комуникация”2014 - 2020; Планиран в рамките на продължителността на дейността е срок до 1 мес. за подготвителни дейности, свързани с избора. Дейността е пряко свързана с постигане на СЦ 4 на проекта и има принос за постигане на общата цел. С оглед обезпечаване на проектното изпълнение, тя ще протича през целия период на изпълнение на проекта. 20 000.00 20 000.00
Информиране и публичност.: Целта на дейността е да се осигурят мерки за информиране и публичност в съответствие с приложимите изисквания и указания за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. ДИМАНА АД ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания относно изпълнението на дейността. С оглед на това, в рамките дейността се предвижда: -при всички мерки за информация и комуникация да се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики,посочени в акта за изпълнение,приет от ЕК,с упоменаване на ЕС;общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта,вкл. неговите цели и резултати,като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния ДБФП и ще съдържа минимум следната информация:емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз",наименованието на ЕСФ,общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОП "РЧР",наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в бълг. лв; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС,на видно за обществеността място-напр. входа на сградата на организацията, в която ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "ЕС";наименование на ЕСФ;общото лого на програмен период 2014-2020 г. ОП "РЧР;наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране,представени в бълг. лв.;начална и крайна дата на изпълнение. -Във всеки документ,свързан с изпълнението на проекта,ще се посочва, че финансиращата го ОП се осъществява с подкрепата на ЕСФ. Предвижда се в рамките на настоящата дейност,с оглед оптимално осигуряване на ефективно информиране и публичност на проекта и приноса на ЕС за реализацията му да бъдат изготвени: -печатни информационни материали-1000бр.брошури,отпечатани на рециклирана хартия,като мярка за опазване на околната среда,съдържащи емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз"; наименование на ЕСФ; общото лого за програмен период 2014-2010 с наименованието на ОП "РЧР";наименование на проекта и адреса на Единния информационен портал. Брошурите ще се разпространят сред клиенти и бизнес-партньори, както и сред служителите на дружеството, посредством което ще се достигне до максимално широк кръг лица, информирани за приноса на ЕСФ на ЕС чрез ОП "РЧР" за реализацията на проекта. На закупените по проекта КСЗ ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място с визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕСФ, общото лого за програмния период и номера на ДБФП.Ще се спазват изискванията за визуализация на ЛПС и СРО съгласно Ръководството за бенефициента. Етапи на изпълнение: 1.Избор на изпълнител 2.Изработка на материали 3.Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител 4.Разпространение на информационни и комуникационни материали 5.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи и публикации, свързани с изпълнение на проекта. Дейността има принос за постигане на СЦ 3 и на общата цел на проекта. Тя ще протича през целия период на изпълнение на проекта и ще стартира със сключването на АДБФП. Предвиден е срок за подготвителни дейности, свързани с възлагане изработването на материали на външен изпълнител. 2 000.00 1 731.79

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).