Разширяване на Националната ДНК база данни и засилване на международния обмен. Осигуряване на необходимите за това лабораторна апаратура, ресурси, хардуерно и софтуерно оборудване и поддръжка на софтуера на ДНК базата данни: Дейността цели осигуряване на цялостен ресурс за разширяване на нац. ДНК база данни с не по-малко от 40000 профила на лица с криминална регистрация, както и разширяване обхвата на межд. обмен на ДНК информация със страните от Съюза. Дейността включва: - Доставка и въвеждане в експлоатация на ново лабораторно оборудване, необходимо за осъществяване на лабораторните анализи - апарат за полимеразна верижна реакция - 2 бр.,тeрмоблок - 4 бр., центрофуга - 1 бр., UV ламинарен бокс - 1 бр. - Закупуването на нови автоматични секвенатори за фрагментен анализ, софтуер и консумативи за тяхната работа, което включва: 1 брой автоматичен 24-капилярен секвенатор за фрагментен ДНК анализ, 1 брой автоматичен 8-капилярен секвенатор за фрагментен ДНК анализ и 10 броя потребителски лиценза на софтуер за анализ на ДНК профили, необходими за работа с тях. Ще се закупят капиляри за секвенатор, оптични плаки, подходящи за секвенатор и PCR, септи за оптични 96-ямкови плаки, контейнер от две части, включващ контейнер с катоден буфер; контейнер с аноден буфер, Hi-Di формамид; стандарти за размер на едноверижни ДНК фрагменти и китове за фрагментен анализ за профилиране на 40 000 ДНК проби от лица, подлежащи на полиц. регистрация; - Осигуряване на поддръжка на управляващ софтуер на ДНК база данни за 60 месеца. Осъществяване на текуща актуализация на системния софтуер и инсталираните стандартни приложения с цел подобряване на функционалността им, скоростта на работа, надеждността и сигурността им и задължителна актуализация на антивирусната защита на системата. С подмяната на оборудването ще се спомогне за увеличаване на капацитета на ДНК профили, което ще допринесе до по-ефективен обмен на информация и ще осигури еднакво прилагане на достиженията на правото на Съюза чрез подпомагане на обмена на информация чрез Прюм ΙΙ. По този начин системата ще бъде адаптирана към по-ефективен и улеснен международния обмен, което ще доведе по-голяма разскриваемост на престъпления. Увеличаването на ДНК профилите, както и поддръжката базата данни е пряко свързано с изпълнение на задълженията ни по договора от Прюм и Решение 2008/615/ПВР- 23/06/2008 г. Дейността е насочена към подобряване на обмена на информация относно всички видове престъпления, както и обмяната на информация във връзка с трафика, производство и разпространението на наркотици и ще допринесе за постигане на целите на проекта, заложени по спец. цел съгласно чл.3, т.2, буква а)от Регламент (ЕС)2021/1149 - Подобряване и улесняване на обмена на информация между и в рамките на компетентните органи и съответните органи, служби и агенции на Съюза и, когато е приложимо, с трети държави и международни организации.Финансиране за дейности, свързани с ДНК база данни до момента, е осигурявано по следните проекти: „Укрепване капацитета на криминалистичните институти на България, Словакия и Унгария, с оглед предизвикателствата и реализиране на стратегическите цели на ЕС в борбата с трансграничната престъпност и тероризма”, чрез което се изгради нова софтуерна и хардуерна платформа за управление на Националната ДНК база данни и се премина към работа със системата “CODIS“, разработена от ФБР. „Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на ДНК и АФИС бази данни. Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на АБИС и включването й в Ballistic Information Network (IBIN)“ бяха закупени консумативи за профилиране на 12 500 лица с полиц. регистрация и беше закупен робот за магнитна екстракция на ДНК, Програма за трансгранично сътрудничество България-Сърбия по Инструмента за предприсъединителна помощ, „Превенция на престъпността чрез подобряване на капацитета за оглед на местопроизшествия и изследване на биологични и други следи” и „Укрепване на сигурността и правосъдието в ЕС, чрез въвеждане на инструментите Прюм и прилагане на международните стандарти за качество в криминалистичната дейност” и "Развитие на Националната ДНК база данни и интегрирането й с полицейските системи". |
3 198 271.67
|
0.00
|
Актуализация и поддръжка на националната автоматизирана балистична идентификационна система (АБИС): По отношение на системата АБИС в рамките на изпълнението на дейността се предвижда осигуряване на постоянна актуализация и поддръжка за 60 м. Поддръжката включва замяна на дефектирал хардуер, актуализация на хардуер, диагностика и профилактика, поддръжка и диагностика на оптичната част на системата, актуализация и поддръжка на системния софтуер, актуализация и поддръжка на специализираните приложения, отстраняване на възникнали софтуерни проблеми и преинсталация на софтуерни продукти, работа с резервните копия на базата данни, мрежова поддръжка. Предвидените дейности са неразривна и необходима част от поддръжка и актуализация на системата АБИС, с цел непрекъсваемост на работоспособността й и обмена на данни. Обновяване на хардуера и софтуера на АБИС, както следва: Обновяване на съществуващия специализиран микроскопски модул „Bullettrax“, предназначен за сканиране на куршуми, до последната версия на производителя; Обновяване на управляващия компютър на микроскопски модул „Bullettrax“, вкл. на периферните устройства;Обновяване на управляващия компютър на микроскопски модул „Brasstrax“, предназначен за сканиране на гилзи;Сървър за данни и корелационен сървър-софтуерът ще бъде обновен до най-новата версия;Обновяване на съществуващия софтуер на АБИС до последната версия на производителя.Ще се извърши и разширяване на капацитета на системата, вкл. на системата за създаване на резервни копия,състоящо се в повишаване на възможностите за съхранение, обработка и менажиране на данни. Този процес се реализира чрез обновяване на съществуващата инфраструктура с актуализирани модули и съпътстващи софтуерни ъпгрейди. Базата данни прави резервно копие на сменяем твърд диск. При разрушаване на базата данни, се извършва възстановяването ѝ до нивото на последно направеното резервно копие, ежемесечно ще се проверява целостта на базата данни, съхранявана в системата, и коректността на записите на резервните копия. АБИС е в експлоатация от 2005г. През 2017г. системата е обновена хардуерно и софтуерно, през 2018г. страната ни е включена в межд. мрежа на ИНТЕРПОЛ–IBIN, за осъществяване на межд. обмен на балист. данни. До момента са въведени балист. данни, съдържащи гилзи и куршуми от над 4000 случая, които включват всички тежки престъпления в страната с употреба на огнестрелно оръжие. Ежедневно в системата се извършват проверки на всички новопостъпващи гилзи и куршуми, вещ. доказателства от престъпления в страната, както и проверки на иззети незаконно притежавани огнестр. оръжия. През 2020г. стартира въвеждане в системата и на гилзи и куршуми от изгубени и откраднати огнестр. оръжия. За да се гарантира оперативната съвместимост при межд. обмен на балист. данни с другите държави, както и надеждното и безпроблемно функциониране 24/7в седмицата, е необходимо да бъдат осигурени постоянна актуализация и поддръжка. За споделянето на балист. данни в рамките на междунар. мрежа на ИНТЕРПОЛ–IBIN, както и оперативната съвместимост, процеса може да бъде гарантиран единствено, когато АБИС е актуализирана до последните версии на производителя. Това гарантира изпълнението на задълженията ни, като член на мрежата на IBIN с цел обмен на балистични данни. В рамките на сключеното споразумение за членуване в IBIN между INTERPOL National Central Bureau (NCB) и страната-член, информационният масив от балистичи данни на страната-член се копира в IBIN. Страната-член има пълни права над нейните данни, вкл. възможността да ги изтрива, обновява или разкрива. В този процес е ключово използването и поддръжката на последните версии на софтуера на фирмата-производител, както и актуализирана хардуерна инфраструктура.Подръжката е осъществявана по проект „Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на Националните ДНК и АФИС бази данни. Обновяване и разширяване на хардуерното оборудване и софтуера на АБИС и включването ѝ в Ballistic Information Network (IBIN)“ съфинансиран по ФВС 2014-2020, след което до 2022г. е осигурена с нац. финансиране от бюджета на МВР. |
2 405 634.00
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация : Проектното предложение съдържа дейности по видимост, прозрачност и комуникация и е изцяло в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал.
Дейността включва:
- Организиране на откриваща и закриваща пресконференция. Откриващата и закриващата пресконференции ще се проведат в заседателната зала на централната сграда на МВР в гр. София, ето защо са предвидени разходи за кетъринг (60 бр. вода, сокове и кафе). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР.
- изработването на информационна табела и рекламни материали (тефтер, химикал, флашка и други).
Рекламните материали задължително ще носят логото на Фонд „Вътрешна сигурност “. На доставените материали и оборудване ще бъдат поставени стикери с логото и наименованието на проекта и начина на финансиране. |
2 413.52
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: Дейността се разделя на поддейности, както следва: 4.1. Дейност по управление на проекта и 4.2. Дейност по изпълнение на проекта.
Поддейност 4.1. е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа, за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и подписване на заповедта за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение, и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител на проект , Координатор на проект, Счетоводител/финансист по проекта от ДПУБ и Технически сътрудник от НИК.Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители.
Екипът ще изготвя междините и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с управлението на проекта и изисквани от Управляващия орган; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта.
Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК. Стойността за възнаграждения за екипа по управление на проекта са: 22 892,52 лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 11501,07. лв. Обща стойност: 34393,59лв.
Поддейност 4.2. включва експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт-юрист обществени поръчки, и експерт в специфичната област - ДНК. Екипът по изпълнение на проекта ще подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки по съответните дейности, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; ще участват в пълния цикъл на разработването на документациите за обществени поръчки, ще следи план графика за изпълнение на проекта и ще отговаря за предпиемането на корективни мерки при отклоняването от графика; ще следи спазването на Вътрешните правила за управление цикъла на обществените поръчки в МВР, СУК, Регламентите и др. нормативни актове. Стойността за възнаграждения за екипа по изпълнение на проекта са: 9447,29лв. брутно сума, за осигурителни вноски - 3535,02 лв. Обща стойност: 12982,31лв.
Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта.
Етапите на изпълнение са както следва:
1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит.
2.Изпълнение на текущи дейности, в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта.
3.Отчитане на проекта – техническо и финансово.
За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта.
В дейността са включени непреките разходи в размер на 113073,91 лв. представляващи 2 % от допустимите преки разходи, който са прибавени към общата стойност на дейността. |
160 449.81
|
15 372.94
|