Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Gabrovo Municipality applied with a project proposal "Strengthening the capacity of Gabrovo Municipality in social sphere" under measure "Strengthening the municipal capacity", which is financed by Human Resources Development Programme 2021 - 2027.
The project proposal will allow the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of social services and will ensure the provision of effective and quality care for the vulnerable groups of the population.
The project proposal envisages two new job positions. The new employees will be engaged in receiving and processing documents according to the Social Services Act, as well as directing the citizens to appropriate for them social services, based on their individual needs. Current social employees of the municipality, will also be included in the activities.
It is planned to conduct two trainings, one for employees of the Municipality.
The implementation of the project will increase the effectiveness of the Council on Social Services in Gabrovo Municipality.
Will be carry out an external assessment of the quality of the provision of social and integrated health and social services in Gabrovo Municipality, development of an information site, as well as conducting explanatory and informational campaigns for the provision of personal assistance, social and integrated health and social services, with awareness of society at the local level.
The duration of the project will be 24 months.
As a result, we expect the capacity for organization and management in providing social services for vulnerable groups of municipal administration employees to increase significant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка, обезпечаване и създаване на работни места /фронт – офис/, провеждане на обучения и супервизии, изработване на информационна точка за достъп, реализиране на информационни кампании и анализ на системата от социални услуги в община Габрово: В помещение, собственост на община Габрово, ще бъде обособен фронт-офис за обезпечаване дейностите по проекта. Обособените две работни места ще бъдат оборудвани и обзаведени, ще осигуряват условия за протичане на оптимален работен процес за лицата, наети по трудов договор и лицата, представители на целевите групи - потенциални потребители. За фронт-офиса ще бъдат закупени две работни офис-маси, два работни офис-стола, два стелажа, два органайзера и две отворени системи за съхранение на документи. Ще бъде обособен посетителски кът със столове и маса за разглеждане на информационни материали и попълване на необходимата документация. Ще бъдат закупени презентационни стелажи. Закупен и монтиран електронен информационен дисплей ще визуализира информация, като ще има възможност да се ползва и от лица с увреждания. Ще бъдат закупени закачалка и стойка за чадъри за посетители. За новосъздадените работни места ще е необходимо още: • Преносими компютри с инсталирана операционна система и охладителни поставки; • Сканиращо устройство за документи; • Устройство за мобилен интернет; • Външен хард диск; • Стационарен телефон; • Мобилни телефони за двамата служители; • Таблет; • Флаш памети; За закупуване на обзавеждането и оборудването са необходими 39666,73 лева. Община Габрово предлага широк спектър от социални услуги. Многообразието от услуги изисква наличието на информационна точка, която да улесни бъдещи и настоящи потребители в избора им. За целта ще се разработи информационна точка за единен достъп за подобряване на информирания избор при ползване на социална услуга в домашна среда. Чрез новосъздадения продукт жителите на община Габрово ще имат възможност да се информират за всички социални услуги, които се предоставят в домашна среда, целевите групи, за които са предназначени, дейностите, които се предлагат в услугата. На достъпно място ще бъдат обявени контактите с екипа на съответната услуга.Ще се осигури възможност за електронен достъп до необходимите документи за ползване на съответната услуга. Разходите за дейността са в размер на 2% от преките допустими разходи по проекта, а именно 5744,55 лв. Предвижда се организирането и провеждането на 2 обучения в рамките на проекта за служители на общинска администрация. Едно двудневно изнесено обучение извън община Габрово, което да бъде съпътствано и с обмяна на опит в социалната сфера на общинска администрация с друга община. Едно обучение, което ще се организира и проведе на място в община Габрово. Провеждането на обучения ще повиши капацитета на експертния персонал в администрацията на Община Габрово. Ще се подпомогне превентирането на burnout синдрома, който в сферата на социалните дейности е особено изявен и изисква целенасочена работа по преодоляването му. Предвижда се осъществяване на супервизии – два пъти годишно за общинските експерти. За реализиране на дейността са необходими 6700 лева. Съгласно ЗСУ ангажимент на общините е изготвянето на Анализ на потребностите от социални и интегрирани здравно-социални услуги на общинско и областно ниво, но също така е необходимо да се извършва последващ мониторинг и анализ на качественото предоставяне на социални услуги. Чрез реализирането на дейността ще бъде направена външна оценка на системата от социални услуги в община Габрово. Целта е реално отразяване на напредъка, подобряване на средата за предоставяне на дадена услуга, професионално развитие на служителите, внедряване на иновативни и добри практики и планиране на бъдещото развитие на услугите. Разходите за дейността са в размер на 2% от преките допустими разходи по проекта, а именно 5744,55 лв 89 450.86 31 730.64
Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Община Габрово е реализирала и продължава да осъществява дейности в сферата на социалните услуги, както подпомагани от ЕСФ, чрез Програма „Развитие на човешките ресурси“, така и със собствено финансиране. Целта е да се обхванат възможно най-голяма част от хората в нужда от действащите социални услуги. С възможността да бъде изграден фронт-офис и да се ангажират лица, които да обезпечават дейността му, ще се достигне до целенасочени действия за по-добро информиране на целевите групи, потребители на социални услуги. За целта, Община Габрово предвижда да назначи две нови за общинска администрация лица, експерти в сферата на социалните дейности, които да осигурят функционирането на създадения фронт-офис. Те ще предоставят комплексна услуга по информиране, консултиране и насочване на гражданите към подходящи на техните индивидуални потребности социални услуги. Ще подпомагат заинтересованите лица при попълване на необходимите документи за ползване на исканата услуга, ще насочват гражданите към най-подходящите за тях възможности за разрешаване на възникнала ситуация. Новоназначените експерти ще обработват и анализират информация и впоследствие ще съдействат за получаване на нужните услуги. Информацията ще бъде налична и на новосъздадената единна информационна точка за подобряване на информирания избор при ползване на социални услуги в домашна среда. Предвижда се също, в помощ на тези лица да бъдат наети експерти, в т.нар. back-office, които да подпомагат дейността на фронт-офиса, чрез изготвяне на предварителни оценки на потребностите, проверка и обработване на подадените заявления, анализиране на потребностите на целевите групи, проверки на място, свързани с обезпечаването на дейностите по Механизма за лична помощ. Експертите в помощ на новоназначените служители ще бъдат 5 лица, настоящи служители в общинска администрация. Служителите от back-office ще водят регистър на приетите заявления и изготвените предварителни оценки на потребностите, с оглед избягване на двойно финансиране. Екипът от експерти съвместно ще разработва и предложения за подобряване качеството и ефективността на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината. На територията на община Габрово е сформиран Съвет по въпросите на социалните услуги съгласно чл. 27, ал. 1 от Закон за социалните услуги. Съставът на Съвета е определен с решение на Общински съвет Габрово. За оперативното подпомагане дейността на Съвета се предвижда ангажирането на едно експертно лице, което ще изпълнява функциите на технически секретар на Съвета.Техническият секретар ще координира, модерира и протоколира работата на Съвета по въпросите на социалните услуги. Ще осъществява контакти с членовете и ще ги уведомява кога и къде ще се проведе заседание на Съвета. Ще бъде отговорен за ангажирането на зала с необходимата техника за провеждане на срещата. Ще осигури нормалното протичане на заседанията, като обезпечи членовете с нужните им материали. Техническият секретар ще модерира заседанията, като изготвя и обявява дневния ред и реда на изказване, времето за дискусии и вземане на решения. Ще изготвя протоколи от заседанията, които ще има задължение да изпрати до всички участници и заинтересовани страни. Ще предоставя периодично информация на официалния сайт на Община Габрово за работата на съвета и взетите решения, като по този начин издига публичния имидж на съвета и промотира ползите за обществеността от функционирането му. 223 627.14 79 326.60
Дейност 1 - продължение: Предвид променящите се потребности на населението е необходимо обществеността периодично да бъде информирана за възможностите за социална подкрепа и закрила, както и за наличните социални услуги. За тази цел ще се изработят брошури с необходимата информация. Ще се изготви карта, която ще показва местоположението на всяка услуга в общината и ще информира какви са дейностите, които предоставя. В резултат от дейността, информацията за наличните социални услуги в общината ще достигне до по-широк кръг от лица и ще даде възможност за упражняване правото на информиран избор на всеки потенциален потребител на услуги. В периода на изпълнение на проекта Община Габрово ще проведе три информационни кампании, свързани с предоставянето на личната помощ, за информиране на обществеността относно предоставяните социални и интегрирани здравно-социални услуги и насочването за ползване на социални услуги. Разходите за дейността са в размер на 2% от преките допустими разходи по проекта, а именно 5744,55 лв. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).