Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The current project proposal provides for implementation of Phase I of total modernization of the site and namely: renovation of the bear cage, with which the minimum area norm will be fulfilled, and reconstruction and restructuring of the service building into a “Visitor Training Centre”.  By the implementation of the project the public infrastructure will be renewed, the life conditions and the relaxation and tourism opportunities for the locals and the guests will be improved. The site is visited all year round and teaches children to care for animals, it is also visited by organized school groups. In relation to this, a training hall will be established, where extracurricular practical lessons will be given. 
The activities include:
I.	Renovation of the bear cage: it is provided to renovate the existing bear cage by widening its yard in order to conform with the requirements of the Law on Spatial Planning and Appendix No.1 of the Final Provisions to REGULATION No.6/23 Oct 2003 on the minimum requirements and conditions for keeping animals in zoos and centres for breeding and breeding protected species of animals.
II.	Reconstruction and restructuring of the existing service building into visitor centre:
It includes activities for separation of an entrance hall, lecture hall, manager’s office, a room and dressing room for the staff, and repair of the premises. Through renewing the building stock and the existing infrastructure and environment, unity and aesthetics will be achieved in the overall compositional solution of the zoo.
The activities provided for financing under LAG measure 7.2. “Investments in the creation, improvement or expansion of all types of small-scale infrastructure” in renovation of areas for wide public use, improvement of public infrastructure will contribute to the development of the territory as a better place to live and provide opportunities for a more fulfilling spending free time.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на строително-монтажни работи по проект „Реконструкция, обновяване и модернизация на съоръжения и паркова среда на съществуващ обект Зоопарк (Зоокът) в гр. Павликени“: По време на дейността ще се извърши строителството при стриктно изпълняване на инвестиционния проект, нормативните изисквания по ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, както и условията на ДФЗ/РА. Реконструкцията, обновяването и модернизацията на съоръжения и паркова среда на съществуващ обект Зоопарк (Зоокът) в гр. Павликени включва изпълнението на следните СМР: I. Обновяване клетката на мечката - от север ще се направи разширение на двора към клетката с размери 6м х 4м. То ще се изпълни със стоманобетонова ограда, част от която ще бъде вкопана в терена до нивото на съществуващия двор. Отвън тя ще бъде хидроизолирана и ще се изпълни отводняване чрез система от дренажни тръби и чакъл. - Връзката с двора ще се осъществи като се укрепи отвор в съществуваща преградна стена от североизток с ширина и височина от около 1,5м. На мястото на съществуващи стоманобетонови стълби, рампата от север и част от изгледната платформа ще се направи отново от стоманобетон по-широка рампа. Върху всички алеи и рампи се предвижда да се направи настилка от вибропресовани павета. Отстрани алеите ще бъдат рамкирани с градински бордюри, а рампите и платформата – с бетонов борд. - Сградата за вътрешна клетка на мечката също ще бъде обновена. Предвижда се да се изкърпят компрометираните участъци от мазилката и в последствие сградата да се боядиса с фасаген. - Демонтиране на старият покрив от керемиди и на негово място ще се изпълни нова покривна конструкция от прахово боядисани термопанели. Всички бетонови елементи ще бъдат почистени и обмазани със защитно покритие за бетон. - Изработване и монтаж на нов метален парапет, подмяна шахта от ВиК инсталацията, част от ВиК тръбна мрежа, спирателни кранове. - Подмяна на електрическа и осветителна инсталация, осветителните тела ще се заменят с енергоспестяващи. II. Обслужващата сграда в североизточната част на зоокъта ще бъде основно реконструирана и обновена. Ще се преустрои в посетителски център. Северната част ще продължи да се използва като склад за фуражи. В южното крило ще се обособят преддверие и лекционна зала, кабинет за управител, стая и съблекалня за персонала с баня и тоалетна. - Предвижда се да се премахне изцяло старата покривна конструкция. Комините и надзида също ще се премахнат и върху носещите стени ще се излее стоманобетонов пояс. - Ще се монтира изцяло нова стоманена покривна конструкция. Ще бъдат монтирани покривни термопанели. Покривът ще бъде четирискатен, отводняването ще се изпълни със система от висящи улуци и водосточни тръби. - По външната част на стените се предвижда да се постави топлоизолация и мазилка. - Ще бъде направен и цокъл с височина около 50см. с мозаечна мазилка. - Отвътре стените на помещенията ще се изкърпят, подравнят и ще се направи гипсова шпакловка, ще се боядисат с латекс. Стените на санитарните помещения ще се облицоват с фаянс. Предвижда се да се направи пожароустойчив окачен таван над всички помещения без склада. Осветителната и други инсталации ще бъдат вградени или ще преминават над него. Нивото на пода на всички помещения се предвижда да бъде еднакво. Настилката отгоре за залите, кабинета и стаите ще бъде от теракотни плочи, с первази покрай стените. За санитарните помещения са предвидени керамични плочи, а складът ще остане на циментова замазка. Изцяло ще бъдат подменении ВиК и Ел инсталациите в сградата. Монтиране електрически уреди за отопление – климатик за лекционна зала, инверторни климатици за кабинета и стаята на персонала, стенен конвектор за съблекалнята и електрически отоплители за баня и тоалетна. - Отвън около сградата ще се направи дренажна система чрез полагането на дренажна тръба, изолиране на основите и полагане на чакъл. Общата стойност на предвидените по проекта за Етап 1 строително-монтажни работи е 303 205,80 лева без ДДС. Община Павликени кандидатства за безвъзмездна финансова помощ в размер на 195 000,00 лева. Останалата част от средствата - 113 205,80 лева без ДДС ще бъдат осигурени от общинския бюджет. 190 000.00 0.00
Осъществяване на независим строителен надзор по време на строителството на обект "Реконструкция, обновяване и модернизация на съоръжения и паркова среда на съществуващ обект Зоопарк (Зоокът) в гр. Павликени“: Дейността започва от подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, протоколи по време на строителството, подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа Приложение 15, изготвяне на Окончателен доклад и технически паспорт, до въвеждане на обекта в експлоатация. Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал.1, т.1 от ЗУТ, да проверява и подписва на всички количествени стойностни сметки за изпълнени СМР на обекта. Съгласно изискванията на Закона за устройство на територията, строителния надзор е неразделна част от строителния процес. Тази услуга се планира с цел качествено и точно изпълнение на предвидените строително-монтажни работи и изискването на българското законодателство за съставяне и представяне на всички актове и протоколи по време на строителство. Съгласно чл. 168, ал.1 от ЗУТ лицето, упражняващо строителен надзор носи отговорност за: - законосъобразното започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания на към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл.9, ал.2, т.5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; - точно изпълнение на заложените количества строителни работи в инвестиционния проект; - недопускане на увреждания на трети лица и имоти вследствие на строителството; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - отговорност за оценка на достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите, съставени по време на строителството. 5 000.00 0.00
Организация и управление на проекта.: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта - навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. По време на тази дейност ще се сформира екип за организация и управление на проекта /ЕОУП/, който е предпоставка за качественото изпълнение на проектните дейности. ЕОУП ще включва пет позиции - ръководител, координатор, счетоводител, технически експерт и юрист. Екипът ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Управляващия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителности конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. В хода на изпълнение на дейността ще се води надлежна кореспонденция, координация и отчетност. По време на изпълнение на строителните работи, ще се извършва ежемесечен мониторинг на място. Екипът осигурява изпълнението на заложените по проекта основна и специфични цели, тяхното съответствие с целите на ПРСР, достигане на резултатите, на заложените стойности на измеримите индикатори, постигане на прозрачност при изпълнение на дейностите. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).