Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

“I know what, teach me (show me) how” project is aimed at improving access to employment and quality of the workforce through transfer and introduction of a social innovation to support self-employment and entrepreneurship in times of economic crisis, which by itself will contribute to the achievement of the objectives of the Human resources development Programme (OP HRD) in implementing the strategy "Europe 2020" in the field of employment, combating poverty and social exclusion.
The project includes the following activities:
-Adaptation and validation of social innovation to support self-employment and entrepreneurship in times of economic crises. The study of social innovation and the contribution of the foreign partner will allow the successful transfer of best practices in that field.
-Increasing the capacity of the partners and stakeholders. Through specialized training activities and prototyping, the social innovation will enhance the capacity of 14 Bulgarian experts and will contribute to the sustainability of the innovation introduced in the long term by applying it in other regional branches of CEIBG.
-Pilot action and implementation of social innovation. Testing the innovative model among the 8 representatives of the target group will give an opportunity to see the direct effect achieved by the project. It is expected that 3 persons will start their own businesses by registrating a business entity after implementation of social innovation 
-Evaluation of the results achieved in terms of the applicability of the innovative elements
-Dissemination of results achieved by the implementation of social innovation in Bulgaria will allow adequate evaluation of the implemented innovation and be successfully distributed model to a wider range of stakeholders
-Networking, twinning to exchange practices in the implementation of effective policies and models for encouraging self-employment
-Organization and project management
-Information and communication
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Адаптиране и валидиране на социална иновация за подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в моменти на икомически кризи: Дейността по " Адаптиране и валидиране на соц. иновация за подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в момент на икомически кризи" има за цел да трансферира и осъществи подготовка за въвеждане на с. иновации, добри практики, партньорски подходи към намиране на решения за общи проблеми в областта на предпиремачеството. Насърчаването на самостоятелната заетост е една от основните насоки на развитие, както в България,така и в Гърция. Все повече лица, предимно между 20 и 64 години стартират и развиват самостоятелна стопанска дейност в различни бизнес сектори.На практика един от основните проблеми, с който се сблъскват самонаетите лица и лицата управляващи микро и малки предприятия е липсата на знанията и умения в няколко аспекта: -оценка на жизнения цикъл на бизнес идеята; -повишаване нивото на конкурентоспособност и сегментация на пазара; -начини за справяне в период на криза и адаптация към непрекъснато променящите се условия на пазара. Гръцкият партньор - ЕРИКОН ЕООД притежава богат опит именно в сферата на запазването и укрепването на бизнеси в моменти на криза и стартиране и възстановяването на микро и малки предприятия. Трансферирането на иновативния модел на партньора ще се извърши на няколко етапа: 1.Запознаване на 10 бг. експерти, мениджъри с практически опит, ментори и членове на сдружението с опита и методите на партньорите и начина на функциониране на иновативната система с цел успешното й внедряване в българските условия и разширяване на полето на действие на модела за подкрепа на предприемачеството. Проучването на иновативните практики ще се реализира на работен семинар в гр.Солун, където 10 от бг. експерти и ментори ще имат възможност да се запознаят с основните аспекти и методология за подкрепа на бизнеси в реална среда. Приносът на чуждестранният партньор ще се състои в това да осигури експерти, които да запознаят 10те бг. представители на Бенефициента с особеностите на иновативния социален модел, като обсъдят съвместно начините за въвеждането му в България и нуждата от адаптация. В рамките на 3 дни, българските експерти ще имат възможността да се запознаят подробно с прилагания в Гърция иновативен модел за справяне микро и малки предприятия по време на кризи насърчаване на стартирането на собствен бизнес. 2.Реализиране на анализ за идентифициране конкретните нужди от адаптиране на системата спрямо условията в региона от КРИБ Перник, община Радомир и потребностите на целевата група. Анализът има за цел да установи реалните условията и отправните моменти при адаптирането и въвеждането на социалната иновация в България и разширяването на полето му на действие с цел подпомагане на предприемачите за стартиране и устойчиво развитие на бизнеса. Анализът ще бъде възложен от Кандидата на външен изпълнител по реда на ПМС 160/2016г. 3.Провеждане на работна среща в Гърция за анализ на резултатите от проведените проучвания, както и адаптиране на социалната иновация за прилагане в български условия. След направения анализ и запознаването на всички 14 български експерта, ментори и консултанти с неговото съдържания в гр. Солун ще се проведе 3 дневна работна среща, на която 6ма от българските експерти на КРИБ Перник, специалисти в областта на насърчаване на предприемачеството и секторното развитие на бизнеса ще представят резултатите от проведения анализ на нуждите и ще обсъдят с гръцките експерти вариантите за адаптиране и валидиране в български условия на иновативния социален модела подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в моменти на икономически кризи. Изследването и проучването на успешните политики за насърчаване на стартирането на самостоятелна стопанска дейност в Гърция и възможностите за трансфер и прилагане на чуждестранния опит в областта на справянето на предприемачите в моменти на икономически кризи;модели на местни подкрепи от общини- ще подпомогне успешното им реализиране в България. 55 090.00 55 347.06
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни: Целта на дейността е повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи. След направеното проучване, адаптиране и валидиране на иновативния модел за насърчаване на предприемачеството и справянето в момент на икономически кризи ще се проведе прототипиране и пилотиране на социалната иновация. Българските експерти, наети от страна на КРИБ Перник и община Радомир ще изготвят програма, която да включва прототипиране на модела и да предлага начини за неговото пилотиране сред представителите на целевата група - лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност; самостоятелно заети лица; микро-предприятия, стартирани от посочените като целеви групи физически лица, вкл. самостоятелно заети лица; служители в микро-предприятия. За да се изпълни успешно дейността по прототипиране и пилотиране на българските експерти, в това число ментори и консултанти ще бъде предоставено специализирано обучение от страна на гръцкия партньор. Обучението ще се проведе в рамките на 20 лекторски часа за 14-20 български експерта вкл. и ментори, бизнесмени с практически опит - членове на КРИБ Перник по следната програма: - методология за насърчаване на лица за стартиране на предприемаческа дейност - 5 часа; - иновативни подходи за подпомагане на лица, желаещи да стартират самостоятелна стопанска дейност за оценка на жизнения цикъл на тяхната бизнес идеята - 4 часа - начини за повишаване нивото на конкурентоспособност и сегментация на пазара на предприемачите - 4 часа; - иновативни методи за справяне в период на криза и адаптация към непрекъснато променящите условия на пазара - 5 - запознаване с добри практики на успешни бизнеси, преодолели икономическа криза - 2 . Обучението ще обхване всички заинтересовани, които ще имат възможност да придобият както теоретични, така и практически знания и умения в подкрепата на предприемачите и да разширят знанията си в областта на предоставянето на подкрепа за намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес дейността в първоначалния период от съществуване на новосъздаденото предприятие, включително и подкрепа от бизнес ангели. След провеждане на обучението в България се предвижда организиране на кръгла маса в гр. Солун, на която български експерти, съвместно с представители на Солунската регионална камара, местния бизнес и други заинтересовани страни да обменят опит в сферата на подпомагането на предприемачеството/микрто и малки предприятия/ в момент на икономически кризи: - какви са техниките за максимална пазарна ефективност; - използване на социалните мрежи и иновативни подходи за достигане до клиента; - обединяване на ресурси на база сегрегация на пазара и регионална подкрепа. Кръглата маса ще допринесе за обобщаване и затвърждаване на получените знания в областта на прилагането на иновативния социален модел и ще даде възможност на българските експерти да извършват ефективно прототипиране и пилотиране в България. Като резултат от дейността освен обучени 8 експерти, 3ма ментори и 3ма консултанти с местен практически опит за устойчив бизнес ще бъде изготвена и специализирана програма, по която да бъде въведена иновацията. Протоптипирането има за цел да създаде специализирана програма, която да обхваща социалната иновация и да структурира начина за нейното прилагане в България. Експерите, менторите и консултантите по проекта ще съгласуват и утвърдят с гръцките експерти. 42 602.90 43 822.23
Пилотиране и въвеждане на социалната иновация: Социална иновация за подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в моменти на икономически кризи се характеризира с внедряване на иновативни подходи за стимулиране на лица, желаещи да започнат собствен бизнес и млади предприемачи при справяне с икономически кризи и се характеризира с няколко нива на действие: - Ориентирана е към процеси - насочена е към разработване на нови методи и подходи, произтичащи от специфични опит на чуждестранния партнцор по проекта за решаване на проблемите на предприемачите по време на икономически кризи - Ориентирана е към цели. Иновацията обхваща различни целеви групи - както лица, желаещи да стартират собствен бизнес, самонаети, така и вече стартирали своя дейност млади предприемачи. Като въвеждането на иновативния модел ще позволи подпомагането на лица в различни сектори на бизнеса. - Ориентиране е към съдържание. Предвиденото обучение на представители на целевата група е с нова за България организация и подход на провеждане. Целта след приключването му е и постигане на устойчивост на младите предприемачи в моменти на икономически и/или секторни кризи чрез работа в мрежа, взаимопомощ и обединяване на различни видове ресурси с цел оптимизация на тяхното използване. Така описаната иновация ще въведе изцяло нови подходи при стимулиране на предприемаческата инициатива в България, осигурявайки не само необходимия капацитет за стартиране на бизнес, но и реални условия за неговото дългосрочно и успешно съществуване. След направените проучване на социалната иновация / дейност 1/ и направеното прототипиране на социалната иновация / част от дейност 2/ ще се осъществи: 1. Пилотиране на социалната иновация в България в няколко етапа: - подбор на представители от целевата група - лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност; самостоятелно заети лица; микро-предприятия, стартирани от посочените като целеви групи физически лица, вкл. самостоятелно заети лица; служители в микро-предприятия. С подкрепата на българският партньор община Радомир, Кандидатът КРИБ Перник ще идентифицира 8 предприемачи, или лица, желаещи да стартират самостоятелна стопанска дейност, които да бъдат включени в процеса на въвеждане на социалната иновация и по- конкретно в обучение за стартиращи бинеси и иновативни методи за преодоляване на кризи. - Провеждане на обучение за 8-те идентифицирани представители на целевата група в рамките на 30 лекторски часа за подкрепа на стартиращите бизнеси и иновативни методи за преодоляване на кризи. Обучението ще се проведе от обучените от чуждестранния партньор , български експерта, представители на Кандидата по проекта. Обучението ще обхване няколко аспекта: оценка на жизнения цикъл на бизнес идеята; повишаване нивото на конкурентоспособност и сегментация на пазара; начини за справяне в период на криза и адаптация към непрекъснато променящите се условия на пазара, в това число и иновативни подходи за взаимопомощ и обединяване на ресурсите. Обучението ще бъде извършено по специализирана програма, утвърдена по време на прототипирането на иновативния модел. 2.Въвеждане на социалната иновация в България. След провеждане на пилотното обучение на 8 представители на целевата група се очаква минимум 3 от лицата, които не са стартирали собствен бизнес да регистрират фирма и ще проследи развитието на останалите 5 участника в дългосрочен план. Обучените 14 експерта ще имат възможност да прилагат иновативния модел и да разпространяват въведената добра практика сред широк кръг от предприемачи. 3.Оценка на устойчивостта на иновативния модел. След пилотирането и въвеждането на модела в България, експерти на КРИБ Перник, ще имат възможност на организиране в гр. Солун работна четиридневна среща да споделят впечатленията си от проведеното обучение и съвместно с гръцкия партньор да извърши оценка на устойчивостта на иновативния модел. 40 736.00 55 889.62
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи: Дейността "Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи" цели да се направи адекватна оценката на постигнатите резултати, като се проследи логическата връзка между заложените във настоящия формуляр за кандидатстване дейности и реално постигнатите резултати Дейността предвижда извършването на анализ, който ще проследи на практика следните параметри: - проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удостоверяване потребностите на целевата група; - особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; - ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати; В отговор на насоките за кандидатстване по настоящата процедура, дейността ще се извърши след проведена процедура за избор на изпълнител при спазване на приложимото българско законодателство и ПМС 160/1016г. Извършването на оценка на приложимостта на социалната иновация за подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в моменти на икономически кризи ще позволи да се направи задълбочен анали на всички иновативни елементи и възможностите за тяхното приложение в България в дългосрочен план. Трансферирането на добри практики от други страни е свързано както с пробно тестване и въвеждане, така и с необходимостта от адаптиране спрямо реалната икономическа обстановка в страната, в която ще се прилага. За да бъде успешна иновацията в дългосрочен план следва да се направи много внимателен и независим анализ между поставените цели и постигнатите резултати, както и да се оцени бъдещият ефекти от иновативния модел, ако той бъде разпространен сред по-голям кръг представители на целевата група - лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност; самостоятелно заети лица; микро-предприятия, стартирани от посочените като целеви групи физически лица, вкл. самостоятелно заети лица; служители в микро-предприятия.Да идентифицира факторите които стимулират и /или възпрепятстват стопанската дейност, особено връзките между условията за предприемачество на ниво местна власт; държава;социални дейности и др. Изготвянето на подобна оценка ще позволи, както анализ на степента на иновативност, така съпоставимостта на заложените в настоящия проект дейности с постигнатите резултати по компонент 1, който цели да допринесе за трансфера и въвеждането на социални иновации, добри практики, партньорски подходи към намиране на решения за общи проблеми, изграждане на специфични умения за партньорство и др., в сферите на пазара на труда, социалното включване, здравеопазването, равните възможности и недискриминацията, условията на труд и изграждането на административния капацитет в тези области. 3 900.00 3 900.00
Разпространение на постигнатите резултати от прилагане на социалната иновация в България: След пилотирането и въвеждането на социалната иновация за подкрепа на самостоятелна заетост и предприемачеството в моменти на икономически кризи и трансфера на опит в модели за насърчаване на самостоятелната заетост, предприемачеството и създаването на предприятия обучените 14-20 експерта от КРИБ Перник и община Радомир ще мултиплицират придобитите знания и опит. Внедреният иновативен модел ще бъде разпространен от кандидата и партньора по проекта до всички регионални структури на КРИБ като ще обхване минимум 40 представителя на микро, малко и средни предприятия, всички общини в регион Перник, Съвета на професионалните гимназии в региона за дуално обучение и Консултативен съвет на бюрото по труда за регион Перник. Това ще отговори на нуждите на целевата група от придобиване на знания и умения в областта на предприемачеството, стартирането на собствен бизнес, справянето със структурни промени, моменти на икономически кризи и способността за справяне в силно конкурентен местен и национален пазар. Дейността предвижда организиране на един еднодневен семинар в гр. Перник, на който да бъдат оповестени резултатите от прилагането на социалната иновация в България. На семинара ще вземат участие над 20 представители на микро и малки предприятия, лица желаещи да стартират собствен бизнес, заети в микро, малки и средни предприятия от Региона на община Перник. Експертите по проекта, ще представят пред широката аудитория резултатите от вече адаптирания и пилотиран иновативен модел. На семинарът ще вземат участие и лица от целевата група, които са участвали при въвеждането на иновацията, като ще имат възможност да споделят своите впечатление как трансферираният модел се е отразил върху тяхното желание за стартиране на самостоятелна дейност, какви знания и умения са придобили, какви позитиви или негативи откриват, как смятат че моделът следва да се прилага в бъдеще. Освен резултатите от проведеното внедряване на иновацията и впечатленията на експерти и представители на целевата група участвали в него, на семинарът ще бъдат представени и перспективите за прилагане на иновативния модел в дългосрочен план. По време на изпълнение на дейността се предвижда и организиране на кръгла маса в гр. Радомир за разпространяване на партньорски подходи към намиране на решения за общи проблеми. Допълнителен резултат от внедряването на социална иновация и придобития опит от чуждестранния партньор е и обмена на добри практики за подобряване на приложното законодателство, местната политика и институционална подкрепа за предприемачество. Българското правителството все още е длъжник на бизнеса с конкретни политика по насърчаване на стартиращи предприятия и в частност иновативни рискови начинания. Необходими са данъчни облекчения, мерки за намаляване на административната тежест по създаване и обслужване на компанията в първите години от съществуването й. Резерви има в посока развитие на бизнес инкубиране, менторство,създаване на публично частни инициативи по региони вкл. местна власт, финансови институции и развит и укрепнал местен бизнес за подкрепа на иновативни стартиращи предприемачи. На кръглата маса в Радомир, съвместно с Гръцкия партньор ще бъдат предложени възможности и решения за институционална подкрепа на стартиращи бизнеси. 11 286.40 5 980.00
Изграждане на партньорски мрежи, туининг (побратимяване): Дейността по изграждане на партньорски мрежи и туиинг (побратимяване) има две основни направления: 1. Изграждане на партньорски бизнес мрежи между Кандидата по проекта КРИБ Перник и представители на гръцките партньори и местния бизнес. Партньорството представлява реален алтернативен подход за решаване на проблеми на общественото развитие, основани на сътрудничество, а не на съперничество. Принципите на изграждане на партньорските бизнес мрежи са: равенство, прозрачност, доверие, обмен на добри практики и дългосрочно сътрудничество. Изграждането на мрежи ще премине през следните етапи: анализ на средата, идентифициране на потенциални партньори, осъществяване на контакт, изграждане и планиране, оценяване на възможностите за сътрудничество и постигнатите резултати, поддържане на ползотворни контакти, които ще подкрепят прилагането на трансферираната по проекта социална иновация. Изграждането на партньорски мрежи ще се състои чрез организиране на един семинар и една кръгла маса в България. По време на събитията ще се представят мениджърите на местния бизнес, млади предприемачи, лица, желаещи да започнат самостоятелен бизнес. Основните ползи от изграждането на партньорски мрежи са: • Свързват различни сектори и страни • Разпределяне на задачи, сили и средства • Взаимна подкрепа, увеличаване на личните контакти • Обмяна на опит и повишаване на капацитета • Изграждане на култура на взимане и даване • Изграждане на умения за изслушване и уважение • Нови идеи и иновативни решения. 2. Побратимяване на община Радомир с две общини в Гърция. Целта на побратимяването на общини е освен успешния трансфер и обмяната на добри практики за решаване на общите проблеми в областта на предприемачеството, насърчаването на самостоятелна стопанска инициатива и стартирането на иновативни микро, малки и средни предприятия и: - стимулиране на взаимоизгодното сътрудничество между общините в духа на - активизиране на контактите между двата общините и информационния обмен, в икономическата, образователната и културна сфера; - да способства за по-доброто опознаване на историята, културата, бита и предприемаческите инициативи по пътя на взаимни добри посещения и активизиране на обмен. Побратимяването е също така доста гъвкав и удобен инструмент за създаване на сътрудничество – може да се прилага между малки и големи градове, между села и общини... Обект на побратимяването могат да бъдат широк кръг от въпроси, в неговото създаване и развитие могат да бъдат въвлечени много и различни “действащи лица” от две или повече побратимени общности. Доброто партньорство между тях може да донесе много ползи за групи, общности или за цялата община. Като обединяват гражданите от различни краища на Европа, побратимяването им дава възможност да споделят проблеми, да обменят идеи и да разберат различните гледни точки по теми и въпроси от общ интерес. 22 338.40 13 189.15
Oрганизация и управление на проекта: Дейността „Организация и управление на проекта“ ще осигури качественото, коректно, ефективно и целесъобразно изпълнение на заложените в настоящето проектно предложение, дейности. Това ще се реализира при спазване на изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП и Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Дейността предвижда следните етапи на изпълнение: 1. Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции на ръководителя, координаторите, счетоводителя и техническия сътрудник на проекта. Ръководителят на проекта ще има следните задълженията: - ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта; - следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители; - организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта; - незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. Координаторите - 2 лица по проекта ще отговаря за изпълнението на следните дейности: - осъществяване на кореспонденцията и подпомага оперативната комуникация между Кандидата и партньорите по проекта; - осъществяване на своевременното и акуратно достигане на информацията до всички членове от екипа на проекта, експертния състав и целевата група; - следи за навременното изпълнение на предвидените дейности спрямо заложения план за действие; - осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите; - Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; - Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта; - Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици. Счетоводителя на проекта отговаря за: - проследяване на ефективното и ефикасно разходване на средствата, заложени в бюджета на проекта; - съхранението на всички разходооправдателни документи, като следи да съдържат всички необходими реквизити; - води отделна счетоводна аналитичност за нуждите на проекта; - управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите; - представя периодично актуализирана финансова информация на ръководителя на проекта за изразходваните по проекта средства; - изготвя финансови документи и отчети за авансово, междинно и окончателно искане за плащане по проекта. Техническия изпълнител по проекта ще: - завежда и съхраняване на цялостната документация; - подпомага изготвянето на технически и финансова документация по проекта; - изготвя работни и отчетни документи по проекта; - подпомага цялостното техническо изпълнение на дейностите по проекта. 2. Подготовка на документи за избор на изпълнители по реда на ПМС 160/2016г. за доставка на външни услуги. 3. Отчитане на извършените дейности. Изпълнението на дейността ще осигури навременното, качествено и ефективно изпълнение на предвидените дейности и ще допринесе пряко за постигане на заложените резултати и трансфер на социални иновации в България. 18 000.03 17 996.16
Информация и комуникация: Дейността „Информация и комуникация“ цели популяризирането на осигурения финансов принос от Европейския социален фонд и в частност ОП РЧР. Основната цел, която следва да бъде постигната в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ; - популяризиране на важността на междурегионалното и транснационалното сътрудничество между партньори от страни-членки на ЕС, чрез трансфер; - популяризиране на дейностите по въвеждане на социални иновации, добри практики и изграждане на специфични умения за партньорство. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Изпълнението на дейността ще доведе до изработването, доставянето и разпространението на следните материали за информиране и публичност: - Изработени и поставени 10 броя плакати с размер А3. - Изработване и поставяне на информационен банер/транспарант -1 бр. - Изработени и разпространени 150 бр. диплянки. - Предпечат и печат на 200 бр. тефтери. - Предпечат и печат на 150 бр. падове А5. - Реализирани 12 бр. публикации в интернет. Информационните материали ще бъдат поставяни на видно място и разпространени сред широк кръг потенциални бенефициенти и обществеността. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, да се упомене ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – диплянки, плакати, стикери, и публикации при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. Финансовият ресурс необходим за изпълнението на дейността включва и предвижда разходи свързани единствено с обезпечаване на изискванията за популяризиране на финансовия принос на ЕСФ и ОП „РЧР“ и залагането му е от изключителна важност, за да може проектното предложение да отговори в максимална степен на изискванията за кандидатстване по настоящата схема. 1 940.00 1 833.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).