Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project is aimed at overcoming one of the main problems in public infrastructure, related to the low degree of energy efficiency. The main goal of the Project is: Sustainable energy renovation of the Varna AQUARIUM building
Specific objectives of the project:
- Encouraging the increase in energy efficiency of the Aquarium's building stock, through the qualitative application of sustainable energy-efficient measures in 2 administrative buildings;
- Achieving a minimum of 30% primary energy savings for each site while achieving appropriate comfort in the buildings;
- Achieving a minimum "B" energy consumption class after implementing energy-saving measures in the buildings;
- Reduction of energy consumption costs, which will also lead to the saving of a public resource that can be invested in modernizing the activity of the Aquarium;
- Reducing emissions of harmful substances into the environment and improving the quality of the environment;

Expected results:
- 2 renovated public buildings; 2090 sq. m of improved public infrastructure;
- Achieving a minimum of 30% of primary energy savings for each building;
- Achieving energy consumption class minimum "B";
- Improving performance to extend the life cycle of buildings.

The main activities: Initial survey for energy efficiency and preparation of technical passport of the building; Engineering (design, construction and copyright supervision); Independent expert assessment after completion of activities under the Energy Efficiency Act; Organisation and Management ; Information and publicity

Implementation period: 30 months

The project contributes to achieving the objectives of the Recovery and Sustainability Plan of the Republic of Bulgaria, the investment for sustainable energy renovation of the non-residential building stock is in the area of the "Green Bulgaria" pillar, Component 4 "Low Carbon Economy".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): 1. Изготвяне на инвестиционен проект в съответствие с НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 Г. ЗА ОБХВАТА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ - фаза Работен проект (работни чертежи и детайли) въз основа на ЕСМ, предписани в обследването за ЕЕ. С работния проект се осигурява съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; Проектните части на работния проект включват: работни чертежи и детайли, по които се изпълняват отделните видове СМР; 2. Изпълнение на СМР : Аквариум - Пакет ЕСМ от Сертификат/ Индикативна КСС/: В проекта са предвидени следните енергоспестяващи мерки: 1. Саниране на покрив 2. Подмяна на дограма 3. Топлинно изолиране на под 4. Подмяна на енергоизточника за отопление 5. Наладки, автоматизация 6. Подмяна на тръбни трасета по отоплителна/охладителната инсталация и топлоизточника7. Подмяна на осветителни тела с енергоспестяващи 8. Автономна фотоволтаична централа за собствени нужди Административна сграда 1 - Пакет ЕСМ от Сертификата П1: В1+В3+В5+С6+с12;/ Индикативна КСС/; Съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект. 3.Авторски надзор съгласно ЗУТ: Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект и включва следните дейности: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Авторският надзор ще бъде осъществен в съответствие с чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт, съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ . 1 246 778.17 0.00
Строителен надзор съгласно ЗУТ: Под Дейност 1 - Оценка за съответствие на инвестиционния проект и изготвяне на доклад за съответствие, съгласно чл.142, ал.6 т.2 от ЗУТ- Всички части на инвестиционния проект, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Под Дейност 2 - Упражняване на строителен надзор върху строителните и монтажни работи, в това число изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт за съответния обект, с обхват: - упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; - подписване на количествените сметки представени от Изпълнителя за извършените СМР и предаването им на Възложителя; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 (ДВ, бр. 72/2003) по време на строително-монтажните дейности; - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд (ЗБУТ) и наредбите към него(ДВ, бр. 37 от 2004 г.); - контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); - подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; - даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - обсъждане с Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности възникналите проблеми във връзка със СМР и информиране на Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след нарушението; - изискване изготвянето на екзекутивната документация и другата техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя; - подписване съвместно с Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ; - внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - съставяне на констативен акт, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително-монтажните дейности, който удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежа от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя. - съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) ИСКАНЕ за въвеждането на обекта в експлоатация, като се представя окончателния доклад, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенция по кадастъра, съгласно изискванията на ЗУТ. - изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно изискванията на Наредба №5 / 28.12.2006 г 35 400.00 0.00
Набавяне на необходими разрешителни документи и Въвеждане наобектите в експлоатация: 1.Доклад за оценка на съответствието. Изготвеният от проектантите работен проект се проверява по отношение на това дали съответстват на изискванията, на които трябва да отговарят строежите – на подробния устройствен план и на законовите норми. Като резултат от тази дейност се съставя оценка за съответствие. Тя е необходима за съгласуване и одобряване на проекта. Оценката и доклада ще бъде възложена като поддейност на избрания изпълнител за осъществяване на независим строителен надзор. 2. Разрешението за строеж е документ, който е задължителен за законосъобразното изпълнение на строежа. Строежът може да се извърши, само ако е разрешен съгласно Закона за устройство на територията, т.е. ако за тях е издадено валидно разрешение за строеж.Целта на процедурата е да даде възможност на възложителя да реализира строителството.За получаване на разрешение за строеж възложителят, чрез екипа на проекта подава Заявление до главния архитект на общината (района).Разрешението за строеж се издава едновременно с одобряването на инвестиционния проект, когато това е поискано в заявлението. Разрешението за строеж се издава в 7-дневен срок от постъпване на писменото заявление, когато има одобрен инвестиционен проект. За издаване на разрешение за строеж се заплаща такса, съгласно Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) и съответната наредба, приета от общинския съвет. Основание чл. 143, чл. 144 и чл. 148 от Закона за устройство на територията 3.Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа: документи-протоколи за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа. С тях се удостоверява наличието на условия за подготовка и откриване на строителната площадка и за започване на строително-монтажните работи по определена от общината строителна линия и ниво за строеж - удостоверяване началото на строителството и заемането на терена, на който ще се осъществят строително-монтажните работи; заверка на заповедната книга на строежа; - доказателство за законосъобразността на строежа.Закон за устройство на територията - чл. 157, ал. 2; чл. 158, ал. 1. Дейността ще бъде подготвенаот екипа за организация и управление на Проекта и осъществена от компетнетния орган- общинска администрация 4. Одобряване на План за управление на строителните отпадъци и План за безопасност и здраве- На основание чл.156б от Закона за устройство на територията (ЗУТ) е необходимо след влизане в сила на Разрешение за строеж и преди откираване на строителна площадка да бъде одобрен План за управление на строителните отпадъци и/или План за безопасност и здраве в зависимост от типа на строежа. Планът ще бъде изготвен от проектанта и ще бъде осъществен от избрания изпълнител. Одобряванете ще стане от компетентен орган. 5. Завършените строежи се региистрират пред органа, издал разрешението за строеж . Възложителят прави искане за издаване на разрешение за ползване до началника на ДНСК и. Към искането се прилагат окончателен доклад на строителен надзор, разрешение за строеж (акт за узаконяване), протокол за определяне на строителна линия и ниво, констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - образец № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба №3 от 2003 г., документ (удостоверение) от АГКК за предадена екзекутивна документация или удостоверение от съответната общинска администрация, заверена заповедна книга, документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон, договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура или служебна бележка от съответното експлоатационно дружество, че обектът е присъединен и не е необходимо подписване на нов договор за присъединяване. 6 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка по ЗЕЕ: Сертифицирането за енергийна ефективност на сгради в експлоатация има за цел удостоверяване актуалното състояние на потреблението на енергия в сградите, енергийните характеристики и съответствието им със скалата на класовете на енергопотребление . Издаването на сертификат за енергийни характеристики на съществуващи сгради се извършва след осъществено обследване за енергийна ефективност и е със срок на валидност до 10 /десет/ години, който зависи от скалата на енергопотребление. Сертификатът за енергийни характеристики на сградата се актуализира с издаването на нов сертификат във всички случаи на извършване на дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности. 30 000.00 0.00
Информация и публичност: Дейността предвижда мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. 520.00 0.00
Организация и управление: Чрез дейността се създава организация, която гарантира: - Прилагането на процедури с цел да се осигури разумна увереност, че финансовите интереси на ЕС и българската държава са защитени и че целите на инвестициите ще бъдат постигнати при спазване на приложимото европейско и национално законодателство; - Недопускане извършването на нередности, включително измами, корупция, конфликт на интереси и двойно финансиране; - Управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестиция и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или извършването на плащане без подписите на ръководителя на организацията и на лицето, отговорно за счетоводните записвания; правила за достъп до активите и информацията; процедури за предварителен контрол за законосъобразност; процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори; процедури за последващи оценки на изпълнението; процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции; - В рамките на горепосочените контролни дейности КП отговарят за изпълнението на инвестицията като осъществяват контрол върху изпълнителите. - С оглед гарантиране на целите на организациите и адекватното управление на рисковете за постигането им, КП: Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство и на договора за финансиране; Определя звено/екип за изпълнение на инвестицията. - Възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП; - Осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. - Представя в ИС за Механизма финансово-технически отчет (ФТО) със съдържание и в срокове съгласно условията за изпълнение; - Докладва напредъка по изпълнението на етапите и целите, заложени в ПИИ чрез ФТО, посредством ИС на МВУ, най-малко веднъж в рамките на съответното тримесечие. Сроковете за представяне на ФТО са уредени в Условията за изпълнение на одобрените инвестиции по настоящата процедура. - Текущо попълва информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители и подизпълнители; относно разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията; - Осигурява аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във ФТО; - Осигурява достъп за извършване на проверка на място на инвестицията, в т.ч. до екипа за управление на инвестицията, активите, свързани с нея, до цялата документация, включително електронни документи, които се съхраняват в организацията; - КП отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи, записи в счетоводната/разплащателна система, включително статистически данни и други данни, отнасящи се до финансирането, както и записи и документи в електронен формат, в продължение на пет години след плащането на баланса (окончателно плащане) или, когато няма такова плащане, след трансакцията на последното плащане; - Осигурява достъп до документи и на мястото на изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително ЕК, ЕСП, ОЛАФ и Европейската прокуратура съобразни със срока, определен в чл. 132 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046. 22 000.00 0.00
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградите-Подготвителна дейност. : Подготвителна дейност. Обследванията за установяване на техническите характеристики на сградата и сградните инсталации, свързани с удовлетворяване на изискванията на чл. 169, ал. 1, т. 1 – 5 от ЗУТ са изпълнени в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 год. за техническите паспорти на строежите и обхващат: • Установяване на конструктивната устойчивост на сградите; • Изготвяне на предписания и препоръки за изготвяне на проектна документация; • Изготвяне на мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти Обследването включва: 1. съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ; 2. установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 3. анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени с нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация; 4. разработване на мерки; 5. съставяне на доклад за резултатите от обследването, който включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа в съответствие с действащите към момента на обследването нормативни актове. 0.00 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ-Подготвителна дейност. : Подготвителна дейност. Обследването за енергийна ефективност на сградата, включена в ПИИ има за предмет: - идентификация на сградните ограждащи елементи на конструкцията и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; - разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, приложими за конкретната сграда; - технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението „разходи – ползи“; - оценка на емисиите CO2, които ще бъдат спестени в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. С обследването за енергийна ефективност на сградата се установява нормализираното (базово) потребление на енергия на сграда при съществуващото й състояние към момента на обследването, определят се специфичните възможности за намаляване на нормализираното потребление на енергия при гарантирано поддържане на нормативните параметри на микроклимата, извършва се техническа и икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност на сградата. Обследването на сградата обхваща: 1. средствата за измерване и контрол на енергийните потоци в сградата; 2. системите за изгаряне на горива и преобразуване на входящите в сградата енергийни потоци, в т.ч. от възобновяеми източници; 3. топлопреносните системи – водни, парокондензни, въздушни; 4. електроснабдителните системи; 5. осветителните системи; 6. системите за осигуряване на микроклимата; 7. системите за гореща вода за битови нужди; 8. елементите на конструкцията на сградата (ограждащи и вътрешни) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).