Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

The project proposal aims to develop sustainable and quality employment in the region of municipality of Kresna by encouraging of self-employment and entrepreneurship. This will be done by holding informational and motivational meetings with unemployed, inactive and employed people of different age groups (Activity 1) to be actively involved in the labor market. The focus will be on young people up to the age of 29, as well as those between ages of 29 and 40. Special attention will be paid to disadvantaged social groups who are willing to develop but are disillusioned to seek realization.

For persons who are motivated to be engaged in independent economic activity and entrepreneurship, will be provided complex services as training and real help for realization of own business. They will be invited to take part in Activity 2, during which trainings related to the development of entrepreneurial, managerial and business knowledge will be conducted. In addition, they will receive consultations and mentoring (Activity 3) for the development of business idea, organizational structure, sources of funding, etc., as well as the registration of their own company. In order to achieve better results in the motivational and training process, innovative methods will be applied to address the specific needs of the target group and to increase the engagement of the participants.

Through the implementation of the planned activities will be provided support and opportunity to start an independent business for up to 48 people from the municipality of Kresna as we expect up to 17 of them to become active participants in the labour market, incl. by starting own business.

The project will be implemented by the Association "New Choice", which has many years of experience in the development and implementation of social activities and projects in the municipality of Kresna. The total value of project amounts to 42 313.60 BGN, of which 30 224.00 BGN are direct staff costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Тази дейност полага основите за реализиране на проекта и осигурява устойчивост на резултатите след края му, като се работи с целевите групи за трайна промяна в техните нагласи и формиране на предприемачески дух. Фокусът е върху подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. Дейността ще бъде реализирана в следните етапи: ПОДГОТВИТЕЛЕН ЕТАП В този начален етап от проекта ще се проведат инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Ще се направи анализ на целевата група и ще се отправят покани до подходящите участници за посещение на информационни срещи – чрез поставяне на постери на видни места и в директен контакт с лицата. На тези срещи ще се провеждат разговори с лицата от целевите групи и техния приближен кръг за определяне на проблемите им във връзка с реализацията им на пазара на труда и започване на самостоятелна заетост, както и ще се дава обща информация за възможностите за развитие. Срещите ще се организират от бенефициера периодично – на 3 етапа в рамките на проекта по 10 работни дни на етап по 2 часа на ден. На тази база ще се изберат лица, които реално демонстрират потенциал и желание за пълноценно включване в пазара на труда и самостоятелна заетост, с които ще се проведат индивидуални мотивационни срещи в следващият етап от дейност 1. Предвижда се тези участници да са до 48 души, представители на целевите групи. МОТИВАЦИОНЕН ЕТАП На този етап ще се провеждат индивидуални консултации с подбраните участници, където ще се обсъждат идеите и амбициите им за професионално развитие и започване на собствен бизнес, както и проблемите и предизвикателства пред тях, които ги възпрепятстват да се реализират. Съществен елемент от работата ще бъде изготвянето на оценка за социално включване за всеки участник, тъй като от направеното предварително проучване на целевите групи става ясно, че наред с образователните потребности са налице социално-психологически пречки и дефицити, които трябва да бъдат адресирани (вж. т.11.2 Описание на целевата група). На тази база ще се приложи индивидуален подход към всеки участник за мотивирането му въз основа на анализ на силните и слабите му страни и предоставяне на необходимата социално-психологическа подкрепа. Подходът за изпълнението на тази дейност е иновативен за територията на МИГ „Струма“ в две отношения. Първо, ползва се индивидуален подход към всеки участник за разлика от досега прилаганите общи информационни кампании, с които се достига широко покритие на целевата група, но успеваемостта е много ниска. Опитът ни показва, че за да има реален и траен резултат, е необходима индивидуално насочена работа с участниците. Второ, акцентира се върху социално-психологическите нужди на участниците, които често остават извън полезрението на стандартните мотивационни кампании. За този аспект от дейността ще ползваме иновативния метод, разработен от Фондация „Шипковенски“, който досега не е прилаган за подобен род дейности на местно ниво. Методът изследва социално-битовите условия, в които живее участникът, когнитивните, комуникационните и социалните му умения и възприятия, в които се коренят редица от психологическите проблеми за адекватно интегриране на пазара на труда на целевата група като липса на увереност, липса на себепознание, пред-депресивна изолираност и пр. (вж. т.11.2). Именно върху тези дефицити ще бъде фокусът на индивидуалните срещи от мотивационния етап, за да може да се преодолеят дълбоколичностните проблеми на участниците и да се формира в тях трайна увереност и предприемаческа нагласа. 0.00 11 339.80
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Тази дейност е насочена към предоставяне на комплексни обучения, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Тази дейност е от съществено значение за постигане на търсените по проекта резултати, тъй като е пряко насочена към идентифицираната потребност на целевите групи от повишаване на познанията в сферата на бизнеса, управлението и финансите (вж. т.11.2). Участниците в дейността ще бъдат тези, които са взели участие в мотивационните срещи в Дейност 1 и са проявили желание и потенциал за развитие на собствен бизнес. Очакванията са, че в Дейност 2 ще има до 28 участници (половината от тези в мотивационния етап на Дейност 1). Те ще бъдат разпределени в 3 обучителни групи от 7 до 10 участници. Още в началото на дейността ще бъде проведена анкета сред участниците, въз основа на която ще бъдат оценени техните образователните потребности в индивидуално становище за всеки участник. На тази база ще бъдат създадени индивидуални планове с необходимата за лицата подкрепа, които ще бъдат актуализирани при необходимост в хода на участието им в Дейност 2, а впоследствие и в Дейност 3. Предвидените обучения ще се осъществяват в рамките на 6 дни, като общата продължителност ще е 40:30 лекторски часа. Разписаната програма в т.11.4 е изчерпателна и подготвена специално за интензивни курсове. Езикът на лекциите ще е достъпен и подходящ за всички лица от целевата група, дори и за тези, които нямат висше образование. Програма съдържа задължителните според Условията за кандидатстване модули за обучение: - модул 1 „ВИЕ КАТО ПРЕДПРИЕМАЧ“, - модул 2 „БИЗНЕС ПЛАН, БИЗНЕС ИДЕЯ, МАРКЕТИНГОВ ПЛАН“, - модул 3 „ФОРМИ НА ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ“, - модул 4 „ПЕРСОНАЛ, ПРАВНИ ОТГОВОРНОСТИ И ЗАСТРАХОВКИ“, - модул 5 „ФИНАНСОВО ПЛАНИРАНЕ“, - модул 6 „КАПИТАЛ И ВИДОВЕ ИЗТОЧНИЦИ НА ФИНАНСИРАНЕ“, - модул 7 „СТАРТИРАНЕ НА БИЗНЕСА“. Разширихме програмата, като включихме два допълнителни модула: - модул А „АНАЛИЗ НА ПАЗАРА. МАРКЕТИНГ И Е-МАРКЕТИНГ“, - модул Б „ПРИВЛИЧАНЕ НА ПАРТНЬОРИ“, които да дадат познания за модерните предизвикателства на пазара на услугите, онлайн маркетинга и рекламата, които заемат все по-голяма роля при планирането и развитието на бизнеса на съвременния предприемач. Засегнахме също темата за привличане на партньори, които могат да осигурят на малкия бизнес както жизненоважен капитал, така и експертна помощ, отваряне на пазари и пр. След приключване на обучението по всички предвидени в програмата модули участниците в Дейност 2 ще получат удостоверение за успешно преминато обучение. 0.00 10 367.58
Предоставяне на специализирани консултантски услуги на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност: Това е заключителната дейност по проекта, която надгражда работата с целевите групи в предходните дейности, като се предоставят услуги в подкрепа започването на реална стопанска дейност и осигуряване на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес. До нея ще бъдат допуснати участниците, които успешно са преминали обученията в Дейност 2. Дейността ще се осъществи чрез провеждане на индивидуални консултации на участниците с експерт (ментор), в които ще бъдат разгледани въпроси, свързани с разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; преценка на жизнеспособност на бизнес идеите на кандидат-предприемачите; консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; консултации за подготовка на бизнес планове за лицата от целевите групи; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от различни финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОПРЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност и др. Заниманията ще бъдат адаптирани индивидуално спрямо идеите и потребностите на лицето, желаещо да започне самостоятелна стопанска дейност. Консултациите на всяко лице от целевата група ще са в рамките на 14 часа, които ще бъдат предоставени в няколко срещи, чийто брой и интензитет ще се определи от ментора, след като се запознае с индивидуалния план с необходимата за лицето подкрепа и конкретните му аспирации. 0.00 12 956.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).