Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Environment Protection and Climate Change

Planning region: All

Description

Infinitus R and D Ltd is a newly-established company providing consulting, development and management services for projects funded by EU donor programs. Exploring the need to optimize the processes for project data collection and analysis, the company founders identified a vacant market niche for offering complete and structured information on implemented, approved and rejected projects for EU grant funding.

Following this, the company formed a multidisciplinary team to create a new product – a library archive with analytic module for projects funded through EU grant instruments (BIARA). The team members are experts with extensive experience in the fields of economic analysis, legal matters, librarian sciences and information technologies with participation as key experts in a number of innovative projects, incl. projects financed under the EU Seventh Framework Programme.

BIARA classifies as a world-class innovation as it will offer a qualitatively new type of library - an indexed, semantically enhanced, digital archive with options for applying the concepts of object hierarchy, elastic search, automatic profiling and graphic visualization of relevant information from heterogeneous sources. From this aspect the project falls under the “New Technologies in the Creative and Recreative Industries” thematic field of ISIS as it offers an innovation for the library/archiving practices.

The project implementation envisages the employment of 6 experts to develop the product architecture, explore potential information sources, define the methods for extracting, structuring and analyzing relevant data and prototype the end product (TRL 7). The project will be carried out in the town of Pleven, where an office will be rented and the equipment required for the R and D activities will be installed. The estimated project value is BGN 420 616.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти и придобиване на оборудване - 1 сървърна конфигурация, 3 преносими компютърни конфигурации): Дейността е ключова за постигане на общата и някои от специфичните цели на проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на ключовите научни изследвания за разработване на иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви конкурентни предимства. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания, при които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. Обхватът на проектна дейност 1 предвижда реализацията на следващия етап за достигане на ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4) В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, съгласно предложеното описание, съставляващи работен екип в гр. Плевен. Техният основен ангажимент обхваща провеждане на необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. изготвяне на цялостна работна концепция, които да осигурят функционирането на архива като интегриран механизъм с функции на библиотеката по отношение на идентифициране, архивиране, каталогизиране, анализиране и предоставяне на релевантни и актуални информационните масиви. Предвидените функционалности - събиране, идентифициране, обработка, анализ и търсене на информация - са в основата за създаването на конкурентните предимства на услугата спрямо най-близките алтернативни решения, описани в сравнителния анализ - Приложение З към проекта. За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДМА - 1 бр. сървърна конфигурация, 3 бр. компютърни конфигурации. Те ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с дефинирането на специфични информационни източници, от които да бъдат събирани данни за различни проекти, както и дефиниране на техниките за извличане на информация – ръчно или чрез автоматично обхождане (crawling). Базата данни ще бъде предварително заредена с тестови данни (наименование, адрес, секторна принадлежност, предмет на дейност, финанси и пр.), като по същество ще се явява приоритетен списък от организации/институции, чиито сайтове трябва да бъдат открити и съответно обследвани. Това ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 4 в реални условия. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи инсталирането и използването на специфичните библиотеки и системата за управление на базите данни, както и останалите компоненти на дигиталния архив, създавани в процеса на разработка. През периода преди доставката на активите (сървърна конфигутция и преносими компютри) ангажираните специалисти ще работят по предварително разработен списък с приоритетни източници в специализиран софтуер за обработка на данни (напр. програма за електронни таблици), като впоследствие данните ще бъдат пренесени в базата чрез система за управление на съдържанието. 168 277.20 210 528.99
Придобиване на права по интелектуална собственост (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 2 бр. ДНА - специфични библиотеки за разработване на софтуерно приложение и система за управление на бази данни): Като продължение на предходната дейност, настоящата е ключова стъпка към реализация на заложените проектни цели. Тя предвижда създаване на необходимите условия и механизми за същинското развитие на знание-интензивното ядро на иновацията. Изпълнението на дейността по същество осигурява средата за разработката и развитието на иновацията – екипът за изпълнение на проекта може да изпълнява своите ангажименти само ако разполага с необходимото програмно осигуряване, което ще бъде обезпечено именно от софтуерните библиотеки и системата за управление на база данни, които по същество представляват основата за изпълнение на проектните задачи. Предвид същността на иновацията е очевидна необходимостта от осигуряване на програмно решение, на база на което да бъде разработена системата – веднъж на ниво организация на информацията, която ще бъде осигурена от СУБД и втори път на ниво mid-layer (приложен слой), който ще осигурява цялата програмна логика, вкл. механизмите за въведане на информация в базата данни (ръчно или чрез автоматизирано обхождане) и цялостния семантично-базиран механизъм за търсене и анализ на информацията, налична в СУБД, която ще бъде предоставяна чрез потребителския интерфейс. Изпълнението на дейността предвижда достигане на следващия етапна технологична готовност 5 чрез валидация на функционалността и ползите с реални информационни бази данни (TRL 5). 185 000.00 185 894.52
Създаване и тестване на прототип (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта, ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие. Целта е достигане до ниво 7 на технологична готовност на иновативния продукт. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на решението и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу. В рамките на тази дейност екипът създава работещ модел на системата - TRL 6. След извършване на съответните подобрения на база анализ и реализация на концептуалния модел върху СУБД и софтуерните библиотеки, придобити при изпълнение на Дейност 2, системата ще бъде тествана в мноество типови сценарии (процес по осигуряване на качеството на продукта - QA). В рамките на Дейност 3, разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в реални условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите и. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за пазарната приложимост и внедряване на иновацията - съществен елемент на пазарната стратегия. Важно е да се отбележи, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с данни от България и Европа (минимален обем първоначална информация), доколкото за този обхват екипът разполага с налични подходящи архиви (напр. публично наличните регистри на ИСУН и CORDIS, възможност за достъп до бази данни по реда на ЗДОИ) и предварително дефинирани семантични инструменти за търсене и анализ, спрямо които могат да бъдат извършвани паралелни тестове и сравнения на полезността. При успешна разработка на продукта компанията ще осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept). Важно е да се отбележи, че при необходимост от допълнителни специфични проектни дейности или разходи, които не са предвидени в проектното предложение, те ще се осъществят чрез собствени средства. 66 718.80 20 190.09
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 2 бр. временни информационни табели, 2 бр. постоянни информационни табели и 4 бр. стикера за ДМА): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Плевен, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване - сървър и преносими компютри - ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. 620.00 162.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).