Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project proposal builds Public dining room "Providing hot meals" created by the previous line 2014BG05FMOP001-03.01. Social service community that will provide hot meals on weekdays from week to people with a proven lack of income and relatives to care for them alone living persons and families receiving pensii- minimum retirement age; disability; survivors' pensions; pensions unrelated to work. The project will contribute to achieving the overall objective of the operational program related to the reduction of the number of people living in poverty, by helping them with food, with a view to overcoming the basic material deprivation. The project will complement and build on the existing Public room set up in the municipality of Harmanli, and function in the remaining period of the year for which it is secured national funding. Buying the products of Harmanli Municipality will be tailored to the requirements of national law and in compliance with the principles of openness and transparency. Will ensure the provision of a varied weekly menu, thus ensuring balanced nutrition of target groups in accordance with the requirements of food safety and national standards and norms for food. The municipality has the necessary kapatsitet- technical, financial and administrative for the proper implementation of the project. The project will provide for measures to prevent wastage of food, and feedback mechanism with end users. Will the requirements for publicity and promotion of support from the Fund for European assistance to the most deprived. Beneficiaries will use other social services provided by the municipality of Harmanli. Caregivers will be 150.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1.Определяне на целевите групи: Подбора на целевата група, ще бъде съобразен с Наредба №РД-07-5 от 2008 г. Основната целева група за предоставяне на топъл обяд е: -лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция " Социално подпомагане" -самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери -за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност. Поименното определяне на конкретните представители на целевите групи, ще се извършва от дирекция " Социално подпомагане" гр. Харманли, въз основа на данните от регистрите на подпомаганите лица, въз основа на служебно предоставена информация и въз основа на обосновано предложение. Ще бъде сформирана комисия от представители на общината ,със Заповед на кмета на Общината, в която комисия ще е включен представител на дирекция " Социално подпомагане", определен със заповед на директора, които ще одобрят предложените кандидати от Д-я" СП". Комисията определя конкретните бенефициенти, изготвя протоколи от заседанията и списъци на одобрените лица. Одобрените лица ще бъдат изнесени на видно място: списъци с класирани, чакащи и отпаднали. 0.00 0.00
2.Закупуване на хранителни продукти: Хранителните продукти ще бъдат закупувани съгласно действащата нормативна уредба към момента. Определянето на вида на хранителните продукти , които ще бъдат закупувани за приготвянето на топлия обяд ще се извършва от Община Харманли. Община Харманли, ще изисква от доставчика да гарантира предоставянето на разнообразно седмично меню, с цел да бъде осигурено балансирано хранене на целевите групи при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Дейността на трапезарията стартира на 01.10.2016 г. и ще приключи на 29.02.2020г. Общия брой дни на предоставяне на топлия обяд ще бъде 916 работни дни от периода. Ще се предоставя топъл обяд на 150 потребители. 298 810.90 275 590.90
3.Осигуряване на топъл обяд: За нуждите на „Осигуряване на топъл обяд” ще се ползва безвъзмездно персонала и базата на " Домашен социален патронаж" гр. Харманли. С Решение № 791 от 24.10.2006 г. на ОС гр. Харманли, за нуждите на ДСП, е предоставена за безвъзмездно ползване, кухненски блок и две стаи намиращи се в МБАЛ - Харманли, с Акт за общинска собственост № 892/19.03.2001, ул. Васил Левски №66. В резултат на нормативните промени в закона за социално подпомагане /обн. ДВ бр. 120 от 2002 год. в сила от 01.01.2003 г. / функционирането на съществуващият от 1984 г. в град Харманли Домашен социален патронаж става изцяло ангажимент на общината. С Решение на Общински съвет град Харманли № 852/14.01.2003 год. е образувана бюджетна дейност. Домашен социален патронаж и е структурирано звено на бюджетна сметка със същото наименование, ръководено от управител и квалифициран персонал от 24 души. На практика се запазва съществуваща до този момент ДСП - представляващо звено Общинска служба за социално подпомагане до 31.12.2002 год. През 2007 г. и до настоящият момент Домашен социален патронаж гр. Харманли има филиали в с. Славяново /обслужва и с. Болярски извор/ в с. Черепово /обслужва и селата Изворово, Браница и Овчарово/. През м. октомври 2007 год. бе открит и филиал в с. Върбово /обслужващ и селата Орешец и Смирненци/. Кухнята в Харманли обслужва и лица от селата Българин и Бисер. Всички тези обекти, общинска собственост, бяха изоставени, а някои от тях разграбени и занемарени, поради което се наложи общината да инвестира около 40 000.00 лв. за възстановяването им. В Община Харманли съществува траен приоритет в стратегията си свързана с насочването на социални услуги и грижи към най-уязвимите групи -възрастни,самотни хора,хора с увреждания, и с намалена социална адаптация. Работещите в ДСП поемат все повече и повече отговорности на базата не само на повишаване броя на обслужващите на базата на увеличаване собствената си натовареност. През 2007 год. наред с ремонта на кухнята в с. Върбово и закупуването на пикап за обслужване на филиала, бе закупен и микробус, с който ДСП започна сама да вози готовата храна в Харманли и по този начин бяха намалени транспортните разходи. Кухнята на ДСП е обзаведена с 5 броя фризери, 2 броя хладилници , 2 броя конвектомати, 2 броя печки. Освен количествено стремежът на ДСП е и повишаването качеството на предлаганата услуга. Както в Харманли така и във всички филиали са разработени програми за добри производствени и хигиенни практики включващи мерки за контрол на технологичните операции, поддържане хигиенното състояние на обекта, мерки за поддържане сградите и прилежащите терени и т.н. При приготвянето на храната има стремеж да се удовлетворяват специфичните потребности на хората от съответната възрастова група. Разработват се менюта, които се раздават около две седмици предварително на обслужваните за да се запознаят и изразят мнение за предпочитаното от тях ястие. Този начин на работа съществува само в ДСП гр. Харманли, докато във всички останали общини се работи на твърдо меню и обслужваните дори не знаят какво ще им се предложи следващият ден. Този подход е много трудоемък, но в замяна на това улеснява обслужваните.През 2007 започна поетапно въвеждане на Системата на анализ и контрол на критичните точки /НАССР/. Стриктно се следи сроковете на годност и качеството на приеманата продукция и при забелязване на нередности тя се връща. Ежедневно се контролират и записват температурите на съхранение във фризерите и хладилниците и при отклонение от нормативите се реагира незабавно. ДСП не е само кухня, а Комплекс от социални услуги в зависимост от нуждите на потребителя. С назначаването на медицинско лице е реализирана още една от възможните услуги. Редовно по график се посещават възрастните хора, следи се за здравното им състояние. Най-общо целта ни е в досегашните офиси на ДСП да се развие едно чисто социално звено. Община Харманли има дългогодишен опит в предоставянето на топла храна по домовете. 14 940.55 1 742.05
4. Предоставяне на съпътстващи мерки: На територията на Община Харманли функционира Център за обществена подкрепа / ЦОП/. Той осъществява дейности за подкрепа, свързани с подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и подобряване на нови способности и самостоятелност на лица с различен вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Консултативните, терапевтичните дейности се осъществяват от специалисти, които съдействат и подкрепят потребителите и техните семейства посредством индивидуални и/или групови занимания. Център за обществена подкрепа функционира в отделна сграда, в която са обособени сектори на логопеда, психолога, специалиста по социални услуги, сектор за групова работа.Материалната база е изключително добра. Услугата разполага с компютри, лаптоп, мултимедия, игри, книги и пособия необходими за консултации и работа с деца. Персоналът периодично получава методическа помощ-супервизия, участия в семинари и обучения. На потребителите се осигурява съдействие за получаване на медицинска помощ и рехабилитация от служители с нужното медицинско образование, които са отговорни за изпълнението на стандартите и критериите за здравни грижи; осигурен е достъп до информация; възможност за създаване на нови социални контакти; възможност за участие в културни мероприятия. 14 940.54 25 817.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).