Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Финансовото управление и контрол в Община Русе е цялостен процес, интегриран в дейността на организацията и осъществяван от ръководството и служителите. Той се осъществява чрез системи за финансово управление и контрол, включващи политики и процедури, въведени от ръководството на общината с цел да осигурят разумна увереност, че целите на организацията са постигнати чрез:
- съответствие на законодателството, вътрешните актове и договори;
- надеждност и всеобхватност на финансовата и оперативната информация;
- икономичност, ефективност и ефикасност на дейностите;
- опазване на активите и информацията.
Системата за финансово управление и контрол на Община Русе, регламентираща елементите на финансовото управление и контрол, в съответствие със спецификата на администрацията, а именно контролна среда, управление на риска, контролни дейности, информация и комуникация, мониторинг, включва 57 елемента.
Съгласно чл. 2 от Анекс № РД-02-37-5(1)/10.11.2015 г. към Споразумение за делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финансиране по приоритетна ос 1 на ОП "Региони в растеж", Системата за финансово управление и контрол (СФУК) на Община Русе трябва да бъде актуализирана в рамките на 45 работни дни от сключването му.
Във връзка с изпълнението и управлението на инвестиционната програма на Община Русе, спрямо функциите й по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", ще бъде актуализирана системата за финансово управление и контрол. |
19 999.00
|
23 976.00
|
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Екип от трима експерти - ръководител, финансист и технически експерт, ще отговаря за управлението и организацията на дейностите по изпълнение на Инвестиционната програма. Дейността включва определяне на служители от общинската администрация, които да заемат отделните длъжности в екипа. Задачите на екипа за управление се свеждат до:
1. Организиране и координиране на процеса по изпълнение на проектните предложения, част от Инвестиционната програма;
2. Подготовка на искания за промяна на Инвестиционната програма - при възникнала необходимост;
3. Актуализация на одобрената Инвестиционна програма, в т.ч. и списъците с резервни проекти, в случай на настъпили изменения в ОП "Региони в растеж" 2014-2020, законодателството, социално-икономическата среда.
4. Проследяване и мониторинг на изпълнението на заложените индикатори в Инвестиционната програма.
При избора на екип ще бъдат спазени изискванията за образование, квалификация и опит, с оглед доказване на капацитет за изпълнение на инвестиционната програма. С членовете на екипа ще бъдат сключени договори.
Ръководителят ще отговаря за разпределението на задачите на екипа и ще следи за качеството на тяхното изпълнение; ще следи за законосъобразността и целесъобразността на прилаганите нормативни актове и предлаганите решения, становища и мнения; ще осъществява координация и контролира работата с външни за екипа експерти и изпълнители; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; текущо ще информира Бенефициента и УО за напредъка на проектните предложения; ще взема самостоятелни решения, а в случай на възникнали проблеми ще съгласува решенията с водещата организация; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор.
Финансовият експерт ще следи и контролира финансовите потоци в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; ще следи за качеството и прозрачността на финансовото управление на проектните предложения, част от Инвестиционната програма; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента и пряко от ръководителя на проекта; ще комуникира със счетоводителите на отделните проектни предложения, част от Инвестиционната програма, като обобщената информация ще предоставя на УО при нужда; ще планира самостоятелно извършваните дейности, като ги съгласува с ръководителя на проекта; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор.
Техническият експерт ще координира процеса по изпълнение на проектните предложения, част от Инвестиционната програма; ще следи за законосъобразността и целесъобразността на прилаганите нормативни актове при изпълнение на СМР; ще следи за качеството на извършваните СМР като осъществява физически мониторинг на всеки обект; ще контролира изпълнението на СМР на обектите, ще следи за качеството и спазване на сроковете; ще отговаря за неразпространяване на поверителна информация и документация, която създава и обработва; ще комуникира с техническите лица на отделните проектни предложения, част от Инвестиционната програма, като обобщената информация ще предоставя на УО при нужда; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента и пряко от ръководителя на проекта; самостоятелно ще планира извършваните дейности, като ги съгласува с ръководителя на проекта; ще изпълнява задачи, възложени от ръководството на бенефициента, съгласно правата и задълженията разписани в сключения с него договор.
|
84 600.00
|
57 805.56
|
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Очакваният брой проектни предложения, с които ще се кандидатства по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", е 8. Оценката на всяко проектно предложение ще се извършва на един етап от двама или трима оценители. За нуждите на процеса по оценка на проектните предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020" ще бъдат наети осем външни оценители и осем помощник-оценители. Изборът на експерти ще бъде извършен при спазване на следните изисквания:
- Висше образование по специалност, конкретизирана от Общината в зависимост от необходимата експертиза за оценка;
- Минимум 3 години опит в съответната професионална област или опит в оценяването на проекти по програми или оферти по процедури за обществени поръчки;
- Допълнителни изисквания (при необходимост).
С наетите външни оценители и помощник-оценители ще бъдат сключени договори.
|
58 080.00
|
57 000.00
|
Техническа помощ за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие: Дейностите за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище Европейски съюз ще са изключително насочени към тематиката за устойчиво градско развитие по чл. 7 от Регламента за ЕФРР № 1301/2013. Мрежата за градско развитие ще насърчава изграждането на капацитет, свързването в мрежа и обмена на опит на равнище ЕС между градските органи, които отговарят за стратегиите за устойчиво градско развитие. Община Русе ще идентифицира темите за участие в дейности за създаване на градски мрежи и прояви на равнище Европейски съюз в периода на изпълнение на проекта, след което ще бъдат определени и служителите, които ще вземат участие в тези прояви. Относно участията ще бъде информиран и Управляващият орган на програмата.
|
42 000.00
|
42 158.80
|
Участие в програми за обмен на опит и добри практики.: Участие в обучения, семинари, работни групи и други по теми, свързани с изпълнението на дейности за устойчиво градско развитие и чл. 7 от Регламента за ЕФРР 1301/2013.
Конкретните теми за участия в програми за обмен на опит и добри практики, включително обучения, ще бъдат идентифицирани в процеса на изпълнение на настоящия проект. Относно участията ще бъде информиран и Управляващият орган на програмата.
|
40 100.00
|
37 374.07
|
публичност и визуализация : Предвижда се доставката на информационни материали за популяризиране изпълнението на настоящия проект. Ще бъдат доставени следните информационни материали:
- мултифункционална бизнес чанта - 50 бр.;
- подложки за чаши - 100 бр. ;
- ключодържатели портмонета - 100 бр.;
- комплект карти за игра - 100 бр. ;
- калъф за костюм и дрехи - 50 бр.;
- кожен визитник с магнит - 100 бр.
- ветрило с дървена дръжка - 90 бр.
|
2 508.25
|
2 520.00
|
Одит : Съгласно изискванията на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. за бюджетни линии с размер на предоставената Безвъзмездна финансова помощ над 200 000 лв. се предвижда проверка под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит). Дейността трябва да бъде извършена съгласно Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, финансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от Сертифициращия орган през м. юли 2013 г. |
2 510.00
|
3 012.00
|
организация и управление : Дейността предвижда сформирането на 3 (три) членен екип за управление и изпълнение на бюджетната линия, подбран като функции, за да осигури администрирането и реализацията на проекта в договорения обем и срокове, съобразно спецификата на обхвата и целта на проекта. Екипът ще включва следните позиции: ръководител, финансист и технически сътрудник. Дейността включва определяне на служители от общинската администрация, които да заемат отделните длъжности в екипа, разработване на граждански договори, с включени ясно разписани права и задължения според позицията им в проектната структура. Запознаване на екипа с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова, техническа отчетност, процедури за вътрешен и външен контрол, разпределяне на задачите между членовете на екипа.
В рамките на дейността ще се провеждат работни срещи на членовете на екипа за оперативно определяне на задачи по текущото изпълнение на проекта, както и срещи при необходимост за вземане на своевременни решения, свързани с реализацията на проекта.
Дейността на екипа ще гарантира поддържане на ефективна комуникация с Управляващия орган на ОПРР 2014-2020, както и други свързани институции, подготовката на междинните и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, публичност и визуализация, съхранение на документация, и т.н.
При изпълнение на дейността ще бъде спазвано ПМС 119/20.05.2014 за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г.
|
30 012.00
|
29 976.73
|