Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

This project proposal is a continuation of the "Hot lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic" procedure for the previous program period 2014-2020.After the successful implementation of the first project,Svilengrad Municipality aims to provide a healthy,diverse and nutritious food for lunch to people who are unable to provide for themselves people living in material deprivation and risk of social isolation and those who find it difficult to make ends meet. he project envisages providing a warm meal to 450 such people, with the food being prepared and delivered by an external contractor on the territory of Svilengrad Municipality. The food will be provided daily until 30.09.2025,at pre-announced points,specified by the contract with the contractor. For people who have difficulty moving, the food will be delivered to their home, compliant with all hygiene requirements.The project proposal is aimed at the following target groups:
1.Individuals and families with no income or with low income, elderly families of pensioners and pensioners living alone who have low income, cannot support themselves with their income and their property and do not receive support from their relatives;
2. People that receive social assistance, including people under Art.4, para 1 of the Ordinance,who are unable to meet their basic life needs and for whom a need for daily additional support has been established;
3. People with low income, who due to available disabilities or health limitations, have difficulty (or impossibility) to take care of themselves, including single people with permanent disabilities, with low personal income from a pension, for whom there is no suitable candidate for an assistant ;
The main activities are: Defining the target groups, preparation of hot meals, providing hot meals and implementing accompanying measures. During the implementation of the project, measures related to informing and publicizing the support from the Fund will be taken.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ПРИГОТВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Тази дейност предвижда закупуването на хранителни продукти и приготвянето на топъл обяд за целевата група от 450 лица.Предвижда се храната да се осигурява ежедневно, без празнични и почивни дни,като планираният период, в който ще се изпълнява услугата е до 30.09.2025 г. -660 раб. дни. Предоставянето на услугата ще стартира от 13.02.2023г. Храната ще се приготвя в същия ден, в който ще се доставя и ще бъдат спазени всички изисквания за хигиена като всеки топъл обяд ще включва супа, осн. ястие, хляб и десерт(веднъж седмично).Обект на производство на храни - кухня-кетъринг, адрес гр. Хасково, бул. "Васил Левски" 13, Рег. № 26070014, Удостоверение за рег № 014/09.01.2013г., издадено от ОДБХ-Хасково, групи храни: 1.Готови за консумация кулинарни изделия 2.Малотрайни и трайни сладкарски изделия 3.Тестени закуски,хлебни изделия 4.Храни със спец.предназначение-детски храни 5.Зеленчуци–сготвени.Избраният изпълнител има разработена и внедрена система за управление на качеството и безопасността на храните ISO 9001:2015 и ISO 22000:2018. ЕТ "ТАНО - Николай Траилов" разполага със съвременна производствена база, кухня-кетъринг, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР,ISO 22000:2018 и действащото законодателство.Кухнята-кетъринг разполага с необходимите инструменти, съоръжения и техническо оборудване, които ще бъдат на разположение за изпълнение на договора, а именно: Хладилни камери-3 бр.; Конвектомат-5 бр.; Тестомесачка-1 бр.; Пасатор-2 бр.; Картофобелачка-1 бр.; Електрически казани-2 бр.; Везна 30 кг.-5 бр.; Зеленчукорезачка-1 бр.; Съдомиялна машина за едра кухненска посуда-2 бр.; Нискотемпературен хладилник, диапазон от -15С до 22С-4 бр. Кухнята има седем обособени зони за работа:1.Санитарно- битова зона 2. Зона за съхранение на продуктите 3. Зони за подготовка на: зеленчуци,пакетирани храни,бели и червени меса,млечни продукти 4. Зона за топлинна обработка 5.Зона за разлив 6. Зона за пакетаж 7. Зона за експедиция Фирмата ще приготвя ежедневно храна по предварително изготвени и одобрени от Възложителя менюта, в необх. кол-ва, съответстващи на изискванията в документацията за участие в процедурата.Дружеството ще предлага на бенефициентите по програмата ястия от бълг.нац.кухня. Менюто ще включва разнообразни ястия,като в рамките на период от 2 седмици не се допускат повторения.Всеки ден едно от ястията ще съдържа месо,а при възможност и реализирани икономии към осн. порцион от супа, основно ястие и хляб, ще се добавя десерт доп. от предвидения по програмата. Към настоящия момент във фирмата има наети 59 лица, Готвачи- 14, Работници кухня-19, Помощник кухня-7,Помощник готвачи-3, Салонен управител-1,Сервитьори- 4, Технолог-3,Диетолог-1, Продавач разнос-1, Технически сътрудници-2, Шофьори-3, Гл.Счетоводител-1.Екип от експерти съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни,които да осигуряват здравословно и питателно хранене на бенефициентите.Рецептите на предложените ястия се съгл. от диетолога и технолога по храните,за да се прецени от практическа гледна точка по отн. на сезона,наличността на продукти и суровините и съответствието с изискванията за здравословно хранене на всички потребители на услугата.След това технологът преценя и техническата възможност за това кои ястия могат да се приготвят, кои няма да намерят място в менюто. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на Възложителя за одобрение, чрез офис сътрудник, който ще осигурява цялата необходима комуникация с Възложителя. 950 400.00 346 544.00
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: В дейността се предвижда предоставянето на храните на целевата група до предварително обособени от бенефициента хранителни пунктове - 18 бр. и до адрес (в случай, че определени лица от целевата група са трудноподвижни). С подписването на договора изпълнителят се задължава да осигури екипи, които да доставят храната от мястото на производство до определените пунктове за предоставяне на топъл обяд или до определени адреси на лицата, които не могат да си вземат храна от пункт. За всеки пункт Бенефициента (Община Свиленград) е определила по 1 лице (общо 18 лица), което отговаря за раздаването на топлия обяд. Храната ще бъде доставяна с превозни средства на изпълнителя, регистрирани в ОДБХ Хасково. Храната ще се предоставя в обособени за целта помещения.Предвидено е почистване на помещенията преди и след предоставянето на обяда. Дружеството изпълнител е сертифицирано по БДС EN ISO 22000:2018 в съответствие с принципите на НАССР и кухнята-кетъринг и транспортните средства подлежат на постояннен контрол от страна както на органите по сертификация, така и ОДБХ – Хасково.Храната ще бъде опакована в индивидуални опаковки за еднократна употреба. 66 528.00 24 258.08
РЕАЛИЗИРАНЕ НА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ: Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към предоставянето на топъл обяд на целевата група ще се предлагат съпътстващи мерки, които се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Свиленград, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др.; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване; Дейността ще се изпълнява от Община Свиленград, като бъде съобразена с броя обслужвани потребители и техните нужди. При стартиране изпълнението на дейностите по проекта ще се направят публикации в местни или регионални медии и на официалната страница на община Свиленград , с информация за изпълняваните дейности по проекта , целта на операцията и финансовата подкрепа на Фонда . 66 528.00 24 258.08
ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ: Дейността е предварителна и предвижда подбор и идентифициране на целевата група по проекта. Дейността е стартирала преди подаване на проектното предложение. Целта е да се осигури стриктно и точно изпълнение на проекта , да се осигури оперативна готовност и веднага след подписване на договора да се стартира с предоставянето на услугата "Топъл обяд". Подборът на целевата група , която ще се възползва от предоставяната услуга ще се извършва поетапно и ще обхване най-нуждаещите се от помощ лица на територията на Община Свиленград (град Свиленград и населените места попадащи в територията на общината). Лицата трябва да попадат в една или повече от следните целеви групи, съгласно чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г.: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица - обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).