Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at improving working conditions and risk prevention in the course of daily business activities " Ivanov - 53" Ltd., Vratsa city. The company full-time involved 64 employees of the company , of which 18 persons are over 54 years and 2 persons were reassigned. The main objective of the management of " Ivanov - 53" Ltd is related to ensuring safe working conditions. In connection with the recommendations made by the Occupational Medicine it is necessary to carry out the following activities to reduce the risk when working in the company:
- Provision of employees of personal protective equipment , specialized clothing zalegnati the approved list by decree № 3 of 21.04.2001 year.
- providing appropriate working conditions.
To achieve the above objective and implementation of the measures prescribed by the Occupational Health Service will implement the following activities:
1. Forming a team project management;
2. Providing a good and safe working conditions by purchasing personal protective equipment and specialized clothing.
3. Providing benefits to employees , including the repair and equipping of recreation , nutrition and rest for workers in the enterprise.
4. Providing organized transport to and from the workplace for up to twelve months with details spelled transport scheme , the number of persons route kilometers from where the vehicle goes , the places from which embarkation / disembarkation employees.
5. Providing information and publicity.
With the implementation of the planned project activities will achieve the following results:
- ensure implementation of the project;
- providing the necessary personal protective equipment , specialized clothing;
- providing social benefits for workers;
- providing organized transportation;
- providing publicity for the project;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управление на проекта: Задължителна дейност по настоящото проектно предложение е управлението му. В тази връзка след одобрение на проекта ще се сформира екип, който ще бъде пряко ангажиран за изпълнението, мониторинг и отчитане на дейностите. Екипът по проекта ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Заетостта им ще бъде през целия период на договора. С лицата ще бъде сключен допълнително споразумение към основният им трудов договор за целия сок на проекта. Основните задължения на всеки член на екипа са: РЪКОВОДИТЕЛ 1: Основните задължения на ръководителя по проекта са: - Следи и ръководи целесъобразното и навременно изпълнение на предвидените дейности по проекта. - Получава периодични отчети и анализи и изисква корекции на дейностите при неефективното им изпълнение. - Ръководи цялостната дейност по проекта. КООРДИНАТОР 1: Основни задължения във връзка с изпълнението на проекта: - Организира и координира цялостната дейност по проекта, следи за ефективността на работата по проекта. - Докладва периодично на ръководителя за степента на реализация и качеството на извършените дейности. - Осъществява непрекъсната комуникация на всички нива по проекта. СЧЕТОВОДИТЕЛ 1: Основни задължения във връзка с изпълнението на проекта: Обобщава подадената в оригинал отчетна информация от Ръководителя; - Следи за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на донора; - На база на първични счетоводни документи в оригинал изготвя междинни и финален отчет заедно с Ръководителя на Проекта; - Обобщава финансовите документи по проекта; - Следи за спазването на счетоводните и данъчни закони,счетоводната политика на Бенефициента и финансовите изисквания на Донора; - Изготвяне на ежемесечни доклади свързани със заетостта по проекта. При управлението на проекта ще се спазват разпоредбите на Ръководство за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР по процедура Добри и безопасни условия на труд. 10 500.00 11 294.81
Осигуряване на добри и безопасни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и работно облекло.: В "Иванов - 53" ЕООД работят 64 служителя разпределени на различни длъжности. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на "Иванов - 53" ЕООД осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минимална защита на работещите. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и по модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа. По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които са класифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са: При извършеното посещение в базата на фирмата, се установи, че при лоши атмосферни условия през по-студените месеци от годината (дъжд, сняг, вятър, буря), в халето и в битовите помещения има течове от покрива, те не могат да се отопляват, така, че да се достигне оптимална температура за работа. През летните месеци, когато температурата навън е над 30°С, то температурата в халето рязко се повишава и надвишава 31°С. Като цяло микроклимата в халето и в битовките в най-студените и в най-горещите дни от годината не отговаря на изискванията на Наредба № РД-07-3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. Много е важно да се отбележи, че както ниските, така и високите температури на работното място водят до редица заболявания – ОВИ, бронхити, пневмонии, изменения в сърдечно-съдовата и нервната система при прегряване на организма. ПРЕПОРЪКА: За подобряване на условията на труд в халето, намиращо се в базата на фирмата и за осигуряване на ефективна почивка, СТМ препоръчва: 1. Подмяна на съществуващия покрив с нов; 2. Полагане на хидроизолация на покрива на халето и битовите помещения; 3. Климатизиране на помещението, в което се извършва постоянна работна дейност, както и битовките; 4. При невъзможност от климатизация на работното помещение, да се осигури място за отдих на работещите, като е необходимо разликата в температурите на работните и почивните помещения да не надхвърля 10º С, тъй като ще се предизвика натоварване на терморегулаторните механизми; 5. Поставяне на вентилатори през лятото с възможност за регулиране посоката на въздушната струя; 6. Работното облекло трябва да е подходящо - от естествени материи (памук, лен) и с подходящ дизайн (удобно и по-широко) въздухопроницаемо, което улеснява топлоотделянето. 7. Качеството на използваните обувки да осигурява комфорт при носене и топлопроницаемост. 8. Осигуряване на топли напитки през зимата и разхладителни напитки през лятото. Препоръките на Службата по трудова медицина са свързани с осигуряване на качествени ЛПС и работно облекло, които да предотвратят тежки инциденти по време на работа. В утвърденият списък на ЛПС и работно облекло по видове длъжноси, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всички необходими ЛПС и работно облекло за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в "Иванов - 53" ЕООД, като същите са обект на закупуване по настоящото проектно предложение. Ако се изпълнят тези препоръки, ще има ползи, като за работещите, така и за работодателя, а именно: 1. Здрави работещи и по-малко отсъствия от работа; 2. Мотивация за работа; 3. По-висока производителност; 4. По-високо качество на работата; 5. По-нисък риск от злополуки на работното място. 48 528.00 41 379.08
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка и битовки в предприятието.: В "Иванов-53" ЕООД работят 64 служителя , което предполага, че за осъществяване на дейността ще се закупи необходимото оборудване и обзавеждане на помещенията за отдих, хранене и почивка на работниците, както и в съблекалня, баня и тоалетна и във връзка с предписания от страна на службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите, е водещо за здравословните и безопасни условия на труд като основен елемент на качеството на труда. Качествените и нискорискови условия на труд са не само законодателно изискване, но могат да бъдат мощен катализатор на иновации и по-висока производителност. Добрите условия на труд не са лукс, а управленска практика, която е важно условие за всеки проспериращ бизнес. Инвестициите в качеството на труда водят до по-добро икономическо благоденствие на тези, които са ги реализирали. необходимостта от подобряване на условията на труд поражда загриженост както по хуманитарни, така и по икономически съображения. Добрата работна среда е силен стимулатор за ползотворна и креативна работа. Работната среда е един от най-важните фактори за качеството на свършената работа. За всеки е по-приятно да изпълнява служебните си задължения в креативна, позитивна, ергономична среда със средства на труда, отговарящи и дори надхвърлящи технологичните му способности. Ето защо е добре да се изгради място за почивка, както и санитарно-битови помещения съгласно изискванията на нормативните актове. Осветеността на работното мястото е нещо изключително важно за работния процес. Липсата на светлина по време на работа води до умора и раздразнителност, а това от своя страна затруднява изпълняването на поставените на служителите задачи. Светлината може да има положително влияние върху здравето и физическото състояние на хората. Оказва се обаче, че това не е единственият плюс. Светлината на работното място влияе много добре на мотивацията на служителите и ефективността на тяхната работа. 1. Санитарните помещения /тоалетна, умивалня и баня/ са в много лошо състояние с обрушен фаянс, течове по ВиК инсталацията, обрушени стени. С проекта искаме да се ремонтира ВиК инсталация, да се постави фаянсова облицовка по стените, окачен таван, по пода -теракот. Да се оборудват тоалетните с нови седала и клекала. Да се монтират нови порцеланови мивки с нови смесителни батерии. Да се оборудва баня с душ. Ще се монтират алуминиеви врати и ПВЦ прозорци. С горните мероприятия значително ще се подобрят санитарно-хигиенните условия на работещите в базата около 25 човека. Помещението е с квадратура - 18 кв.м. 2.Битови помещения: В настоящия момент работещите в базата около 25 човека се събличат във фургони и в неприспособени за това помещения. С проекта искаме да се оборудват съществуващите помещения /бивши складове и помещения за архив/ с квадратура около 82 м2 за Битови помещения за преобличане и почивка на работниците. Ще се монтира окачен таван, ще се подмени дограмата с ПВЦ прозорци и алуминиеви врати. Ще се изпълни под от теракот. Ще се измажат стените, ще се шпакловат и пребоядисат. Ще се закупи следното оборудване за помещенията:- КУХНЯ ТРАПЕЗАРИЯ: Столове - 12 бр., Маса - 2 бр., Кухненско обзавеждане - 1 бр.; Електрическа скара - 1бр.; Кухненски аспиратор - 1 бр.; Хладилник - 1 бр.; Ел. бойлер - 1 бр. - СЪБЛЕКАЛНЯ: Столове - 4 бр.; Маса метална - 1 бр.; Шкаф за дрехи за 2 души метален - 4 бр.; Пейка за съблекалня - 1 бр. 27 440.00 27 397.90
Осигуряване на организиран транспорт до и от работно място, за период до дванадесет месеца.: В "Иванов-53" ЕООД работят 64 служителя, от които на 23 работника ежедневно се налага да пътуват от и до работните места. Предвидения транспорт е в съответствие с нормите и изискванията на европейското законодателство, а постигането на заложените цели, чрез успешното реализиране на съответната дейност заложена в проекта ще създаде условие за запазване и повишаване на заетостта, усъвършенстване и оптимизиране на работния процес, като го направят по-ефективен и удобен за целевата група. В дългосрочен план дейността по проекта ще окаже положителен ефект върху конкурентоспособността на предприятието, чрез повишаване на ефективността на работната сила и създаване на условия за рационално и използване, който е съобразен с нуждите на заетите лица и е удобен за целевата група. С цел оптимизиране на транспорта се предвижда да бъде следвана следната транспортна схема, която ще се осъществи от лицензиран превозвач: Маршрут 1. Враца - София, тръгване от базата на фирмата която се намира в Източно промишлена зона на гр. Враца, което е на 5 /пет/ километра от центъра на града. Ще се извозват 15 човека до гр. София. Ще изминат 100 км. по 0,50 лева/км – 50 лева/ден. За работните 251 дни в годината това прави 12550,00 лева. Маршрут 2. София - Враца, тръгване от гр. София. Ще се извозват 15 човека до базата на фирмата която се намира в Източно промишлена зона на гр. Враца, което е на 5 /пет/ километра от центъра на града. Ще изминат 100 км. по 0,50 лева/км – 50 лева/ден. За работните 251 дни в годината това прави 12550,00 лева. Маршрут 3. Враца - с.Селановци, тръгване от базата на фирмата която се намира в Източно промишлена зона на гр. Враца, което е на 5 /пет/ километра от центъра на града. Ще се извозват 8 човека до обекта ни в с.Селановци. Ще изминат 78 км. по 0,50 лева/км – 39 лева/ден. За работните 251 дни в годината това прави 9789,00 лева. Маршрут 4. с.Селановци - Враца, тръгване от обекта ни в с.Селановци. Ще се извозват 8 човека до базата на фирмата която се намира в Източно промишлена зона на гр. Враца, което е на 5 /пет/ километра от центъра на града. Ще изминат 78 км. по 0,50 лева/км – 39 лева/ден. За работните 251 дни в годината това прави 9789,00 лева. 46 184.00 44 322.00
Осигуряване на информация и публичност.: Публичността по настоящото проектно предложение ще се осъществи при спазване на условията в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Осигуряването на публичност по настоящото проектно предложение ще се извърши посредством: - поставяне на информационна табела на видно място в дружеството 1бр.; - всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС и ОПРЧР; - периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на "Иванов-53" EООД; - поставяне на стикери на закупеното работно облекло и ЛПС/ където е възможно/. Изпълнението на дейността ще стартира през втори проектен месец и ще бъде с продължителност до края на проекта. Необходимите средства за изпълнението на дейността са в размер на 2000 лв. 2 000.00 1 922.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).