Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 614 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Public infrastructure (which also includes transport infrastructure) is a major factor in providing basic services to the population in the municipality of Yablanitsa and ensuring access to them. Within the framework of the project, on the basis of approved investment projects, construction and repair works will be carried out for the rehabilitation and renovation of the street pavement and sidewalks in three populated areas of the municipality. The streets subject to intervention under the project are Miko Petkov St. and St. St. St. Cyril and Methodius" in the town of Yablanitsa and "Treti Mart" street in the village of Brestnitsa. Through the implementation of the project, direct transport connectivity of a population of 3909 people (Yablanitsa - 2747, village of Brestnitsa - 1162 people) will be ensured with the republican road infrastructure, the physical and living environment in the Municipality of Yablanitsa will be improved as a prerequisite for ensuring a sustainable, safe and an ecological environment with a higher quality of life and new opportunities for economic and social development. Additional goals will be achieved with the project - ensuring a fast, convenient and safe connection of neighbourhoods in populated areas with the republican road infrastructure, reducing the risk of traffic accidents in the municipality, improving the aesthetic appearance of the settlement, as well as ensuring of an accessible environment for disadvantaged people. The project will help to overcome some of the limitations and problems, based on the one hand on the existing potential and traditions of the Municipality of Yablanica, and on the other hand on the European principles and values. Construction supervision, author supervision, information and publicity and consulting services related to project management will also be carried out within the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – община Ябланица ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители община Ябланица ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните поднормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени три процедури за: 1. Избор на изпълнител за Осигуряване на външна техническа помощ за организация и управление на проект „Строителство, реконструкция и/или рехабилитация на нови и съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях на територията на Община Ябланица “; 2. Избор на изпълнител за Строителство и реконструкция на съществуващи улици, прилежащите тротоари и съоръжения на територията на община Ябланица ; 3. Предоставяне на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ - упражняване на строителен надзор за обект „Строителство и реконструкция на съществуващи улици, прилежащите тротоари и съоръжения на територията на община Ябланица” Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на ОБЩИНА Ябланица за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на ОБЩИНА Ябланица при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя ОБЩИНА Ябланица. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното всички необходими документи за осъществяване на предварителна проверка и последващ контрол върху проведените обществени поръчки за изпълнение на дейностите, В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. ОБЩИНА Ябланица сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Юрист и 3. Технически сътрудник. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 15 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с община Ябланица, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнители на строително - ремонтните дейности по реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари и съоръженията и принадлежностите към тях на територията на Община Ябланица. Обществената поръчка, ще бъде проведена в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на обществената поръчка, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Техническият сътрудник ще подготвят исканията за авансово, междинно и окончателно плащание. При подготовката на авансово, междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на община Ябланица за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Ръководителят на проекта, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на община Ябланица при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. 0.00 0.00
Изпълнение на дейности за информация и публичност: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени Приложение № ІІІ към чл. 13 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 808/2014 на Комисията от 17 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1305/2013 на Европейския парламент и на Съвета относно подпомагане на развитието на селските райони от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР) (ОВ, L 227/18 от 31 юли 2014 г.). Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането. Ще се осведомяват всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Всички мерки за информация и комуникация, които ще се предприемат изрично ще съдържат описание на проекта/дейността, която се подпомага, емблемата на Европейския съюз с пояснение за неговата роля, общото лого на програмен период 2014 – 2020 г., националното знаме на Република България, както и думите: „Европейският земеделски фонд за развитие на селските райони: Европа инвестира в селските райони“. Община Ябланица ще информират обществеността за получената от фонда подкрепа, като в сайта си задължително ще се публикува информация относно описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа на ЕС. Във връзка и изпълнението на проекта се предвидени следните мерки за информация и комуникация: - Изработка, доставка и монтаж на временен билборд с големи размери - 3 бр. Те ще се поставят по време на строителството на видно място. - Изработване, доставка и монтаж на 3 /три/ табели с размери не по-малко от 50 см височина и 70 см широчина, съдържаща информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. Постоянните обяснителни табели се поставят след приключването на обекта.; - Периодично публикуване на информационни материали и прессъобщения на официалната Интернет страница на община Ябланица . 0.00 0.00
Строителство и реконструкция на съществуващи улици, прилежащите тротоари и съоръжения на територията на община Ябланица.: На база на готови и одобрени от гл. архитект на община Ябланица, инвестиционни проекти, във фаза Технически проект, избран от община Ябланица по реда на ЗОП строител ще изпълни: - Обект 1 – -„Реконструкция и рехабилитация на съществуваща ул.“Мико Петков“, тротоари, съоръженията и принадлежностите към нея, находящи се в гр.Ябланица“; - Обект 2 – „Реконструкция и/или рехабилитация на съществуваща улица - ул. „Св. Св. Кирил и Методий" ., тротоари, съоръженията и принадлежностите към нея, находящи се в гр.Ябланица“; - Обект 3 – „Реконструкция и/или рехабилитация на съществуваща улица - ул. „Трети март“ , тротоари, съоръженията и принадлежностите към нея, находящи се в с. Брестница, община Ябланица“; Чрез изпълнението на трите обекта ще се осигури директна транспортна свързаност на население от 3509 души (Ябланица – 2486, с. Брестница – 1023 души) с републиканската пътна инфраструктура. Улица „Мико Петков ” в гр. Ябланица е една от най-оживените в населеното място, тя е в изключително лошо състояние и създава опасност за шофьорите, пешеходците и собствениците на домовете разположени по нейното протежение. Реконструкцията ще обхване участъка от кръстовището с републикански път I-3 “Гара Бяла – Луковит – Ябланица - Ботевград“ до кръстовището с ул.“Рила“. При км0+390 улицата пресича река, премостена с мостово съоръжение с правоъгълна конструкция с отвор 10м. Съоръжението е в добро експлоатационно състояние и в настоящия проект се предвижда само частичен ремонт на тротоара и смяна на стария с нов парапет с височина 1.10м. Улица „Св. Св. Кирил и Методий” в гр. Ябланица е от първостепенно значение на жителите на община Ябланица. На улицата са разположени филиала на центъра за спешна медицинска помощ ФЦСМП гр. Ябланица и средно училище „Васил Левски“. Началото на предвидените СМР по улица започва при улично кръстовище с ул. Генерал Гурко“ при ОТ154 или път III-358 и края е при ОТ113 - улично кръстовище с ул. „Изгрев“. Улицата преминава през ОТ154-ОТ128-ОТ112-ОТ113 от регулационния план на град Ябланица. Улица „Трети март ” в с. Брестница е с асфалтова настилка, която е компрометирана. На места се забелязват пукнатини и пропадания. Тротоарите са изпълнени частично в зоната на кръстовището с републиканския път I-4 ”Коритна-Велико Търново“. Основните видове СМР, предвидени при изпълнението на трите обекта включват: - Земни работи - изкопи и насипи до проектно ниво, Разкъртване на асфалтови пластове от съществуваща настилка, вкл. изкоп, натоварване, транспорт на определено разстояние, разтоварване и оформяне на депо, Технологично фрезоване, - Асфалтови работи – Доставка и полагане на асфалтови и асфалтобетонови смеси от различен тип; - Пътни работи – доставка и полагане на трошенокаменни фракции, доставка и полагане на бетоновви бордюри от различен тип, вкл. понижени бордюри, доставка и монтаж на бетонови плочи; - Организация на движението – доставка и полагане на хоризонтална маркировка, доставка и монтаж и укрепване на пътни знаци, временна организация на движението; 0.00 0.00
Упражняване на авторски, строителен надзор и инвеститорски контрол. Въвеждане на обекта в експлоатация.: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите, отговорни за подготовката на техническите проекти. По време на реконструкцията предписанията на проектантите за точното спазване на изработените от тях инвестиционни проекти се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Съгласно разпоредбата на чл. 168, ал. 2 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до ІV категория. Строителството и реконструкцията на предвидените във проекта улици са 3-та и/или 4-та категория строеж. Поради тази причина община Ябланица е задължена да осигури надзор на строителните обекти от лицензиран консултант по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Строителен надзор ще включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Предприятието, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя. Същият ще послужат на РДНСК за разрешение за ползване на строежите и на Гл. Архитект на община Ябланица за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ябланица , които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: - предотвратяване на излишни разходи - контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали - контрол върху качеството и количеството на вложените материали - контрол върху оферти и актове - контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи - контрол за изпълнението на проектната документация. - Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. - осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).