Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 782 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The main subjective of the current project offert is providing an opportunity for a better reconciliation of the professional and personal lives of the BGO Software's workers and emploees by building and adaptind a clindren's playground at the work place for hourly care for theis children as an alternative to the absence of work and facilitation of the access of employment.
The specific objectives of the project are: introduction of new systems for development of human resources and improvement of working conditions and organization in the company; preserving the professional activity and opportunities for development for the working parents by providing peace and security; full care for their kids and providing access to employment and training for the unemployed or unactive persons.
The activities that will be implemented are: "Adaptation and equipment of a children's playground at the work place for hourly care for BGO Software’s workers and employees; Selection of persons registered with the Labor Office Directorate, for involvement in employment as babysitters and additional involvement in childcare training, if necessary; Training of the selected staff for mastering skills in childcare; Involvement of babysitters in subsidiary employment in BGO Software for taking care of workers and employees' children for 12 months period; Project management and reporting activity; Information and communication activity.
As a result of the project activities 25 working parents will have the opportunity to use the services of the children playground at the workplace and better to reconcile their personal and professional lives, 30 children up to the age of 12 will use the playground, 5 unemployed persons will have the opportunity to be involved in subsidiary employment and eventually to be involved in childcare training, and the labor productivity in the company will increase.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Адаптиране и оборудване на детски кът на работното място за полагане на почасови грижи за децата на работниците и служителите на „БГО Софтуер“ ООД.: „БГО Софтуер“ е компания, която успешно се развива в динамичната сфера на IT технилогиите, където човешкият капитал е в основата на успеха, и затова ценим усилията и отдадеността на нашите работници и служители. Наша цел като работодатели е да грижим за общото им благополучие, а за да ги поддържаме спокойни, мотивирани и продуктивни, се стараем постоянно да въвеждаме нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Затова в рамките на настоящото проектно предложение ще адаптираме и оборудваме кът за деца на работното място в офиса на компанията, където за децата на работниците и служителите ще бъдат полагани грижи от наети по проекта безработни лица, като по този начин ще улесним съвместяването на семейния и професионалния живот на работещите родители, а като допълнителен ефект ще улесним достъпът до заетост на безработни лица от различни възрастови групи. Целта на тази дейност е да се създаде един кът за деца в специално обособено за това помещение, което да бъде адаптирано и оборудвано по подходящ начин за безопасното полагане на грижи за деца от различни възрастови групи. В рамките на дейността ще бъдат закупени материали и пособия за обучение и игра, както и подходящо оборудване за помещенията, което отговаря на изискванията за безопасност в детски кътове, детски центрове, занимални и изобщо за помещения, пригодени за работа с деца. Чрез обезопасяване на стените, пода и всички остри ръбове и опасни повърхности със специални възглавници, протектори, постелки и механизми и осигуряване на подходящите материали, пособия и оборудване за игра и обучение, детският кът ще отговаря на всички изисквания за хигиена и безопасност и същевременно ще предоставя една уютна и приветлива среда за децата. Предвиденото за детски кът помещение е разделено на 1 голямо, 3 малки стаи, кухня и санитарен възел, като едно от малките помещения ще бъде приспособено за най-малките до 3 годишна възраст деца и ще бъде оборудвано специално за техните нужди, другите 2 малки стаи ще бъдат обособени като съблекалня и гардеробна за децата и склад за инвентар, обучителни материали и учебни пособия. В голямото помещение ще бъдат полагани грижи за двете групи по-големи деца – от 3 до 6 години и от 6 до 12 години, като размера на цялото помещение е около 250 кв. м. Детският кът ще бъде оборудван подходящо, за да се обезпечи грижата за минимум 30 деца, които да имат достатъчно пространство, както и подходящите в качествено и количествено отношение материали и пособия за учене и игра. Етапите при изпълнение на дейността са следните: проучване на възможните варианти за закупуване на оборудване за помещенията и материали и пособия за обучение и игра; закупуване и доставка на същите; монтиране на оборудването и обзавеждане на помещенията. 0.00 0.00
Подбор на лица, регистрирани в Дирекция „Бюро по труда“, за включване в трудова заетост като детегледачи и допълнително включване в обучение, свързано с полагане на грижа за деца, при необходимост.: Дейността по подбор на лица регистрирани в Дирекция „Бюро по труда“, за включване в трудова заетост като детегледачи и допълнително включване в обучение, свързано с полагане на грижа за деца, при необходимост, ще започне едновременно с дейността по адаптиране и оборудване на детския кът, за да бъде осигурено достатъчно време за включване в обучение на преминалите подбора лица, ако те не притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца. Детският кът в „БГО Софтуер“ не би могъл да функционира без детегледачи, които да се грижат за децата на нашите работници и служители, затова за период от 12 месеца, 5 лица следа да бъдат наети по проекта и включени в заетост. Необходимостта от назначаването на 5 лица, които евентуално ще бъдат и обучени в рамките на друга дейност, ще бъде обезпечена чрез осъществяването на подбор сред такива, които са регистрирани в ДБТ. Целта на подбора е да бъдат избрани най-подходящите представители на целевата група, които да отговорят на потребностите както на родителите, така и на децата и в същото време работата като детегледачи да бъде приятна и ползотворна и за самите тях. Избрали сме да включим в заетост и обучение при необходимост, представители на всички подгрупи в рамките на целевата група - един представител на подгрупата „Безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници, извън образование и обучение, над 54 г.“, трима представители на подгрупата „Безработни участници на възраст от 30 до 54 г. вкл.“ и един представител на подгрупата „Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование“. При невъзможност да изберем плануваното количество лица от съответните подгрупи, ще извършим подбора спрямо предлаганите опции от дирекциите „Бюро по труда“. Компанията разполага с HR специалист, който е и координатор по проекта и ще осъществи подбора на безработните лица. В качеството си на бъдещ работодател ще използваме ДБТ като източник на информация за подходящите кандидати. Първо ще бъдат определени критерии и изисквания спрямо кандидатите за детегледачи; след това ще бъде предоставена информация на дирекциите „Бюро по труда“; следващият етап от изпълнението на дейността е същинският подбор на кандидатите спрямо информацията, предоставена от дирекциите и последният етап е окончателният избор на 5 лица от целевата група на безработните и по възможност от предварително определените подгрупи. 0.00 0.00
Обучение на избраните кадри за усвояване на умения за полагане на грижи за деца.: Тази дейност ще бъде изпълнена само ако избраните след подбора лица не притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или са преминали обучение за полагане грижи за деца. Целта на обучението е лицата, които ще бъдат наети, за да полагат грижи за децата на работниците и служителите в предприятието, да придобият и усвоят важни умения за развитието, възпитанието, обучението и безопасността на деца от различни възрастови групи и с различни нужди. Такова обучение ще осигури увереност на наетите за детегледачи лица, спокойствие на техните родители и успешна връзка и общуване с децата. Видът на обучението ще бъде избран от представителите на целевата група на заетите родители, чиито деца ще посещават детския кът, като съвременните методи на обучение предлагат разнообразни възможности, а в зависимост от тях е и продължителността на самото обучение. Обучението задължително трябва да включва следните теми, като те могат да бъдат допълнени с други в зависимост от избора на родителите: придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Първият етап представлява проучване и презентация на различните утвърдени съвременни методи на възпитание и обучение на деца; втори етап е избор на вида обучение и обучаваща институция, което обаче не може да бъде професионално; третият етап е същинското обучение на лицата за полагане на грижи за деца, което следва да покрива минимално гореспоменатите теми, като може и да ги надгражда и развива. Безработните лица ще бъдат наети като детегледачи единствено след успешно преминаване на обучението, а ако то завършва с полагането на изпит или получаването на удостоверение, след успешно полагане на изпита или получаване на удостоверението. 0.00 0.00
Включване на детегледачите в субсидиарна заетост в „БГО Софтуер“ ООД за полагане на грижи за децата на работниците и служителите за период от 12 месеца.: След адаптиране и оборудване на детския кът, подборът и евентуалното обучението на избраните детегледачи, те ще бъдат назначени на трудов договор за период от 12 месеца, в който ще полагат грижи за децата на работниците и служителите в „БГО Софтуер“. Целта на тази дейност е безработните лица да бъдат включени в заетост, да бъде възстановен активният им трудов статус и да бъдат мотивирани да останат активни и след изпълнението на проекта. След окончателния избор на 5 лица от регистрите на дирекциите „Бюро по труда“ отношенията между „БГО Софтуер“. като работодател, и петте безработни лица, като работници/ служители, ще бъдат уредени при условията на действащото българско трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат назначени на пълен 8-часов работен ден спрямо нуждите на заетите в предприятието родители, като разходите за трудовите им възнаграждения и осигуровките върху тях са определи на база данни на НСИ при покриване на средна брутна месечна заплата на наетите лица за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за последната година, която в случая ще е 2020 г. Към момента на подаване на проектното предложения в НСИ не са на разположение пълните данни за 2020 г., тъй като годината все още не е приключила. Спрямо разясненията по условията за кандидатстване, които стават неразделна част от тях е допустимо да предвидим разумен и обоснован резерв, с който да покрием промяната в средната брутна месечна заплата на наетите лица за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2020 г., предвид това, че изпълнението на проектите ще започне 2021 г. Във връзка с горното сме определили размера на разходите за персонал по следния начин: годишната брутна заплата за икономическа дейност „Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2019 г. е 17 886 лв. Видимо от публикуваните в НСИ данни за 2019 г. за средния годишен размер на заплатата за тази икономическа дейност и досега публикуваните данни за 2020 г. се наблюдава средно годишно повишение в размер на приблизително 5 %. Изхождайки от тази статистическа информация, изчислихме спрямо годишната брутна заплата за икономическа дейност „Хуманно здравеопазване и социална работа“, размера на възнаграждението за в полагане на грижи за децата в детския кът на стойност 19 719,30 лв. и осигуровките за сметка на работодателя – 3 829,49 лв. Така разходите за персонал за един детегледач на година възлизат на 23 548,79 лв. По проекта е предвидено да бъдат назначени 5 безработни лица на пълен работен ден и общите разходи за персонал са в размер на 117 743,95 лв. Безработните лица, които ще бъдат наети по проекта ще бъдат назначени на длъжност „Детегледачка“, с код на длъжността спрямо Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД 2011) 53111001. След подбора и успешното приключване на обучението ще се пристъпи към подписване на срочен трудов договор със срок 12 месеца с петте избрани безработни лица, за заемане на длъжност „Детегледачка“ в детския кът на работното място в „БГО Софтуер“, а след постъпване на работа ще започне същинската грижа за децата. Компанията няма да извършва СМР на помещението, което ще бъде обособено като кът за деца, затова и за нея не съществува задължението за устойчивост на инвестицията и запазването на детския кът и персонала след изпълнение и отчитане на всички дейности по проекта. Като етапи на изпълнение на дейността можем да посочим установяването на трудовоправни отношения между безработните лица и „БГО Софтуер“ със сключване на трудов договор, фактическото полагане на грижи от детегледачите за децата на работниците и служителите в компанията и като финален етап – изпълнение на дейността с изтичане на 12 месечния срочен трудов договор и постигане на резултатите, с което лицата ще бъдат освободени. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).