The project goals aim at supporting technical facilities, which include automated gates, and specialized devices for e-services at the Border Check Points, biometric data capture modules at electronic biometric data collection counters, a distributed biometric capture system and mobile border control tablets, a server system for the central component, network infrastructure, workstations, workstation monitors and information displays. The project fully complies with the objectives and priorities of the procedure and the program. The main goal of this project focuses on further developing activities already implemented and ensuring the normal functioning of the Entry/Exit System, through which the data on the entry/exit and the refusal of entry of third-country nationals crossing the external borders of the member states are registered. By maintaining the technical facilities used, the Centralized System for Management of Electronic Gates and Counters for Collection of Biometric Data, we will be able to further improve the management of the external borders and facilitate the timely and rapid verification of the authorized period of stay within the territory of the EU Member States. The system will register electronically the time and place of entry and exit of third-country nationals admitted for a short-term stay on the territory of the member states and will calculate the duration of their authorized stay.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Следгаранционна поддръжка на национални компоненти на Система за Вход/Изход по въздушни граници.
: Осигуряване на непрекъснатото функциониране на Система за Вход/Изход по въздушни граници, чрез обновяване на следгаранционна поддръжка на техническите средства и прилежащата инфраструктура.
Следгаранционната поддръжка включва поддръжка на устройства, технически средства и софтуерни продукти:
1. Следгаранционна поддръжка на технически средства, в това число: автоматизирани гейтове и специализирани устройства за електронно обслужване на гражданите, модули за заснемане на биометрични данни на електронните гишета за събиране на биометрични данни, разпределена система за снемане на биометрия, таблети за мобилен граничен контрол, сървърна система за централна компонента, мрежова инфраструктура, работни станции, монитори за работни станции и информационни дисплеи.
2. Следгаранционната поддръжка на Софтуерните продукти, в това число:
- Централизирана система за управление на електронни гейтове и гишета за събиране на биометрични данни
- Централизирана система за управление на съдържанието на информационните дисплеи
Таблети за мобилен граничен контрол
Сървърна система за централна компонента и дисков масив
Мрежова инфраструктура
Работни станции и монитори
Информационни дисплеи
- Софтуерни лицензи за сървърна виртуализация
- Софтуерни лицензи за операционни системи.
Сървърна виртуализация и операционни системи.
Предвидено е договорът с изпълнител да е с продължителност 24 месеца, с възможност за удължаване на следгаранционната поддръжка с още 12 месеца, при осигурено допълнително финансиране.
Не е налично припокриване с дейности от вече сключени договори.
3 652 000.00
0.00
Видимост, прозрачност, комуникация: Мерките за видимост, прозрачност и комуникация по тази операция ще бъдат реализирани съгласно изискванията на чл. 50 от Регламент (ЕС) 1060/2021 на ЕП и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на проекта.
Предвижда се в рамките на дейността да бъдат организирани и проведени две публични събития - начална пресконференция за представяне на проекта и заключителна конференция, които предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространяване на прессъобщения до средствата за масово осведомяване.
На тези събития ще бъдат поканени представители на централната власт, гражданското общество, целевите групи, медиите и други. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на ДКИС. Заключителната конференция ще се проведе в края на проекта за информиране обществеността за постигнатите резултати по проекта.
При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята страница кратко описание на проекта, целите и очакваните резултати, съгласно изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, свързани с финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация за постигнатия напредък и резултати по проекта. При реализиране на проекта, в документите и комуникационните материали ще бъдат спазени изискванията за визуализация и ще бъдат включени емблема и текст подчертаващ подкрепата на ЕС, ще бъдат изработени табели с логото на ЕС, които ще бъдат поставени на места, непосредствено до обслужваното оборудване, съгласно Регламент (ЕС) 2021/1060.
Ще бъдат доставени рекламни материали, които ще бъдат раздадени на събитията с цел подчертаване на подкрепата на източника на финансиране - ИУГВП.
32 403.78
0.00
Управление и изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането му, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от управлящия орган (УО) и ръководство на МВР, оказване на съдействие на външните изпълнители, както и изготвяне на доклади за напредъка пред УО.
Предвижда се създаване на работни екипи: Екип за управление - ръководител на проекта, координатор на проекта, счетоводител на проекта и технически сътрудник по проекта и Екип за изпълнение на проекта, състоящ се от 6 експерта от отдел "Проектиране, разработка и развитие на АИС и компоненти на АИС" от ДКИС и 3 експерта от РДГП Аерогари към Главна дирекция "Гранична полиция" за поддръжка и експлоатация.
Работата ще се организира съгласно изискванията на Системите за управление и контрол по ИУГВП и нормативните документи. Експертите от екипа за изпълнение на проекта ще участват в дейностите по изпълнение, администриране, поддръжка и осигуряване на системите, а екипът за управление на проекта ще изпълнява дейностите по управление, координация, финасово-отчитане и обезпеченост, и докладват периодично на УО за напредъка по проекта и за възникнали трудности при необходимост.
227 196.22
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN