Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Mezdra Municipality has experience in the provision of Public dining from five years. With the implementation of surgery Type 3 "Providing hot lunch", a procedure for direct grant assistance BG05FMOP001-03.02 "Providing hot lunch - 2016", we will have the opportunity to build the activity of the Public dining and operates in the remaining period of the year, which is not provided national financing from the national budget through fund "Social Protection".Until now Mezdra Municipality has provided and wishes to provide hot lunch to 90 users.
     Determining the type and the purchase of food products will be in accordance with national legislation and in compliance with the principles of openness and transparency. With public dining will ensure the provision of a varied weekly menu, which can be provided balanced meal to users in compliance with the requirements for food safety and national standards and norms for food.
      The public dining will contribute to reducing the number of people living in poverty to overcome the basic material deprivation.
      Within the implementation of the operation in Mezdra municipality will be applied and accompanying measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност № 1 Определяне на целевите групи.: Целевите групи по проекта за предоставяне на топъл обяд са съобразени с изискванията за кандидатстване и са в съответствие с предвиденото в Наредба за реда и определяне на целевите групи по Оперативната програма. А именно: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 27 лица; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Д СП - Мездра - 47 лица; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност -16 лица. Допълнителни целеви групи за разпределяне на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение. 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба РД - 07-5 от 2008г. за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. Майки /осиновителки/, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл.8, ал.1 от Закона за семейните помощи за деца. 3. Лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ, по реда на чл.16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: За реализацията на Проект "Осигуряване на топъл обяд", закупуването на хранителните продукти ще се извършва в съответствие с националното законодателство по прозрачен начин, при гарантиране спазването на чл. 30 от Регламент ( ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефективност на разходването на средствата. Хранителните продукти се доставят в Домашен социален патронаж Мездра от фирми, избрани след проведена процедура по ЗОП. При приготвянето на храната се използват продукти, отговарящи на изискванията на законодателството. В обекта е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. През 2015г. е проведена процедура за избор на доставчици на хранителни продукти, като с тях е сключен договор за доставка. Общото описание на хранителните продукти по позиции: „Месо, месни продукти, птици, птичи продукти и риба”; „”Мляко, млечни продукти и яйца”, „”Хляб, хлебни, тестени и сладкарски изделия”, Пакетирани храни, мазнини, подправки и безалкохолни напитки” и „Пресни и преработени плодове и зеленчуци”. Дейността на трапезарията ще стартира от 30.05.2016 г. и ще продължи до 31.12.2019 г. Потребителите на услугата ще получават храна в работните дни от седмицата, като за целия период те възлизат на 904 броя,както следва: за 2016 г. - 152 р.д. м.май - 2 бр. м.юни - 22 бр м.юли - 21 бр. м.август -23 бр. м.септември - 20 бр. м.октомври - 21 бр. м.ноември - 22 бр. м.декември - 21 бр. За 2017 г. - 81 р.д. м.януари - 21 бр. м.февруари - 20 бр. м.март - 22 бр. м.април - 18 бр. Брой работни дни за 2017г. – 167 дни, разделени по месеци както следва: май 2017 г. – 20 работни дни; юни 2017 г. – 22 работни дни; юли 2017 г. – 21 работни дни; август 2017 г. – 23 работни дни; септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 22 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни брой работни дни за 2018г. – 249 дни брой работни дни за 2019г. – 249 дни Общият брой потребителите на услугата ще са 90 бр.лица. 197 276.05 197 314.91
Осигуряване на топъл обяд на потребители от целевите групи.: Дейностите по предоставяне на топлия обяд ще се реализират в Социален комплекс гр.Мездра, ул."Иван Вазов" № 2. Храната ще се приготвя в кухнята на ОЦСУД, която приготвя храна за ДСП, ДСХ и Обществена трапезария. Разполага със следната материално техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на готовата кулинарна продукция,складови помещения и хладилна техника за съхранение на продуктите. В обекта могат да бъдат ангажирани за изпълнение на дейностите по проекта следния персонал: - Гл.готвач 1 бр. - Готвач 1 бр. - Домакин 1 бр. - Работник кухня - 3 бр. От 2011 г. обекта работи по реализиране на дейности по проекти, свързани с предоставяне на храна на лица от определени целеви групи. Храната е разнообразна и се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене, като включва супа, основно ястие и хляб. Готовата кулинарна продукция се приготвя по „Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене”, издателство Техника, София 1998 г., с необходимото качество и количество. Изготвена е и се изпълнява мониторингова програма, за производство на безопасна храна. Ежедневно се извършва входящ контрол на хранителните продукти и изходящ контрол на готовата продукция. 9 863.81 9 865.75
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Мездра, включително и финансирани по ОП РЧР 2014-2020, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или други форми на съдействие, индивидуално или групово консултиране , реализирани в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд", ежемесечно, като за тази дейност ще се изготвя отчет. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от потребителите на услугата, като с нея ще се информираме за нуждите му от съпътстващи услуги, тя ще се попълва и от всеки нов потребител. Ще бъдат изготвени и информационни брошури, с цел популяризирането на Проекта. 9 863.80 9 865.74

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).