Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

"Steiner Mebel" EOOD is an export-oriented manufacturer of luxury furniture and complete interior solutions, which already for over a decade is a preferred partner and supplier for the higher English society. Relying on high quality production, innovative design and tight deadlines, the company has secured a stable competitive position of business in the United Kingdom. The long-term strategy of the company envisages an expansion of the company's operations in geographical terms, multiplying its successful business model. It will continue to position itself as a niche player in the luxury interior solutions sector and will seek realization in the growing markets of Europe and the Middle East.
This project covers the preparation stage of the strategy, which concerns the provision of the production base, necessary to meet the increasing volumes. In this context, an increase in the production capacity and the optimization of the production chain is foreseen, by replacing inefficient, outdated equipment. The envisaged investments in the project for the purchase of advanced, high-performance hardware and software, in consideration of the scale and the objectives of the company, will provide the reliability and continuity of the production process and a sufficient production capacity for the company's growth in the long term.
The planned activities will contribute to enhancing the competitiveness of the enterprise by achieving higher productivity and reduction of production costs due to improved resource efficiency. This will also be helped greatly by the innovative ICT solutions to the equipment, that will accelerate the development of the company and will increase the benefits in the value chain.
The set project objectives are fully consistent with the objective of the current procedure BG16RGOP002-2.001. The project implementation will contribute to increase the production capacity and enhance the export potential of "Steiner Mebel" EOOD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 брой CNC обработващ център, 1 брой кантираща машина, 1 брой калибровъчен шлайф и 1 брой шприцмашина) : Дейността е насочена към модернизация на ключови за компанията отдели чрез внедряването на високотехнологични машини и оборудване от последно. За целите на Цех за механична обработка ще се закупят CNC обработващ център и кантираща машина. За модернизацията на Цех за завършваща обработка ще се закупят калибровъчен шлайф и шприцмашина. Внедряването на CNC обработващ център ще оптимизира радикално производствения процес. Освен че ще внесе допълнителен производствен капацитет, тази високотехнологична система ще замести множество ръчни операции по рязане и разпробиване, окрупнявайки ги в една напълно автоматизирана дейност. Това ще доведе до значително ускоряване на производствения процес и ще сведе до минимум грешките при обработка на детайлите. Иновативният 3D софтуер, внедрен в обработващия център, ще даде възможност за интегриране с конструкторската програма, което многократно ще скъси пътя на всяко изделие от проектирането му до производството му. Пълната автоматизация на тези дейности ще гарантира еднаквост в изработката на детайлите, което е критерият за високо качество. Кантиращата машина е необходима, за да повиши производствения капацитет и качеството на процесите по кантиране на изделията. В момента тези дейности се извършват ръчно с неавтоматизирани инструменти, което обуславя бавното изпълнение и високия производствен брак вследствие на неравномерно залепване или недобро почистване на адхезивния материал. Една от най-важните характеристики на машината е възможността за бърза смяна на подавания материал. Това е ключово за подобряване продуктивността на предприятието поради малките производствени серии и голямото разнообразие от материали, с които се характеризира производството на Щайнер. По аналогичен начин шприцмашината и калибровъчния шлайф ще допринесат за модернизацията на дейностите по завършваща обработка на детайлите. Замествайки ръчната работа по шлайфане и лакиране, те ще ускорят многократно производствения процес и ще увеличат капацитета на предприятието. С автоматизацията на тези дейности ще се постигне еднаквост и равномерност при обработката на детайлите, което ще минимизира производствения брак и ще гарантира високо качество на продукцията. Стъпките за реализация на дейността включват следите етапи: 1. Подготовка на документация и провеждане на процедура по избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор с избрани изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на ППП 3.1. CNC обработващ център и кантираща машина (от 5-ти до 11-ти месец) 3.2. Шприцмашина и калибровъчен шлайф (от 5-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Обучение на персонала. Подписване на финален ППП 4.1. CNC обработващ център и кантираща машина (11-ти месец) 4.2. Шприцмашина и калибровъчен шлайф (8-ми месец) Важна дейност по настоящия проект е осигуряването на необходимата информация и публичност, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006. Предвидените мерки за визуална идентификация на проекта ще са в съответствие с приложимите правила (Приложение XII на Регламент на ЕС №1303/2013) и ще осигурят информиране за финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентноспособност" 2014-2020 (ОПИК). Той се оповестява във всички отчети, документи, публикации и др., свързани с проекта. Предвижда се да бъдат изработени стикери за активите, които ще бъдат поставени на видно място и ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. На мястото на изпълнение ще се монтират две табели (мин. размер А3) – временна информационна табела през периода на изпълнение на проекта и постоянна разяснителна табела след финализиране на проекта, съдържащи изискуемите реквизити. На интернет страницита на Щайнер ще бъде оповестена информация за дейностите по проекта. Съгласно изискванията на ПМС №118/20.05.2014, за реализиране на дейността ще се избере външен изпълнител чрез събиране на три оферти и оценка по предварително одобрени критерии. 801 890.30 797 110.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 брой CNC обработващ център): Тази дейност ще бъде реализирана чрез внедряването в производствения процес на CNC обработващ център с вграденa интелигентна система за контрол и управление от най-ново поколение. Това е изключително високотехнологична система, която чрез напълно автоматизирания процес на работа по 5 интерполирани оси (X, Y, Z и 2 ротационни оси) позволява изпълнението на сложни елементи от разнообразни материали с необходимото високо качество. Функционалните характеристики на вградения софтуер включват иновативни приложения за 3D дизайн, които позволяват интегрирането им с конструкторските програмни апликации. Това ще даде възможност за разработването на нови за компанията дизайни и продукти, които да гарантират развитието на Щайнер в съответствие с най-модерните тенденции в интериорния дизайн. Пример за такъв продукт са нашумелите напоследък 3D MDF панели. Това е иновационен и много актуален артикул, който се радва на растящо търсене в световен мащаб. Към момента Щайнер осигурява този продукт чрез подизпълнители. С внедряването на CNC обработващ център предприятието ще разполага с технологията и капацитета да произвежда този артикул както за собствени цели, така и за продажба като краен продукт. Стъпките за реализация на дейността включват следите етапи: 1. Подготовка на документация и провеждане на процедура по избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на ППП (от 5-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Обучение на персонала. Подписване на финален ППП (11-ти месец) Важна дейност по настоящия проект е осигуряването на необходимата информация и публичност, която ще бъде извършена съгласно разпоредбите на ЕС и ОПИК, както е описано в дейност 1. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 брой CNC обработващ център, 1 брой кантираща машина, 1 брой калибровъчен шлайф и 1 брой шприцмашина) : Технологичната модернизация на процесите в цеховете за машинна и завършваща обработка (описана в дейност 1) е от голямо значение за предприятието и поради положителния му ефект по отношение на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. На първо място това се изразява в намаляване на използването на суровини. Внедряването на високотехнологични машини от най ново поколение позволява прецизен контрол на изпълнението. Във всеки един момент интелигентният софтуер, управляващ оборудването, следи за подаването и консумацията на материали и коригира потреблението в зависимост от производствената програма. Това гарантира използването на точно необходимото количество материал без излишен преразход. При кантиращата машина по този начин се спестяват значителни количества адхезиви, а при шприцмашината - бои и полиращи субстанции. Със замяната на ръчния труд и автоматизирането на производствените дейности се минимизират възможностите за грешки. Това води до намаляване на производствения брак, при което почти 100% от вложените суровините в цеховете за машинна и завършваща обработка ще бъдат използвани за производство на крайната продукция (изкл. технологично обоснования отпаден материал). Това е валидно за всички предложени за закупуване машини. От съществено значение за подобряване на ресурсната ефективност е енергийната ефективност. Всички предложени технологични нововъведения ще способстват за това, но в най-пълна степен това ще се реализира в цеха за машинна обработка. Интелигентните системи за управление на CNC обработващ център и кантиращата машина ще регулира във всеки един момент консумацията на енергия в зависимост от зададената производствена програма и подадения материал. Това е възможно благодарение на автоматичното регулиране на скоростта на рязане в зависимост от получения натиск върху материала, адаптирането на вакуумната система, контролираното включване на охлаждащи устройства (вентилатори и помпи) и аспирационната система, автоматично затваряне на вентилите за компресиран въздух, когато машината е спряла и др. Не на последно място, значителен положителен ефект за компанията ще се реализира вследствие на подобрената производителност, която измерва ефективността и ефикасността на оползотворяване на вложения човешки ресурс. За това ще способстват всички предвидени модернизации по производствената верига: - високата продуктивност на всички предвидени за закупуване активи, - оптимизирането на производствените процеси чрез автоматизация и окрупняване на дейностите и редуциране на човешката намеса, - интегрирането на CNC обработващ център с конструкторската програма, което многократно ще скъси пътя на всяко изделие от проектирането му до производството му и ще спести редица ръчни процеси. Стъпките за реализация на дейността включват следите етапи: 1. Подготовка на документация и провеждане на процедура по избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор с избрани изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на оборудването и подписване на ППП 3.1. CNC обработващ център и кантиращата машина (от 5-ти до 11-ти месец) 3.2. Шприцмашина и калибровъчен шлайф (от 5-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Обучение на персонала. Подписване на финален ППП 4.1. CNC обработващ център и кантиращата машина (11-ти месец) 4.2. Шприцмашина и калибровъчен шлайф (8-ми месец) Важна дейност по настоящия проект е осигуряването на необходимата информация и публичност, която ще бъде извършена съгласно разпоредбите на ЕС и ОПИК, както е описано в дейност 1. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).