Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to increase the number of disabled people who started looking for work or are employed by providing social and health services, incl. through integrated measures for people with disabilities and their families.
Specific objectives:
1. To establish a Center for social rehabilitation and integration in Kuklen.
2. To support individual development, maintenance and acquisition of new skills and autonomy of at least 50 persons with various types and degrees of disability, through targeted activities for integration and prevention of social exclusion.
3. To increase the number of people with disabilities and their family members who have started to look for work or are employed by providing a variety of consulting, therapeutic and rehabilitation activities aimed at establishing, maintaining and expanding the social skills of a minimum of 50 users and their families.
4. Provide opportunities to return to the labor market of people who care for loved ones with disabilities by providing hourly service.
The main activities:
1. Renovation and repair of the premises, which will provide services - CSRI
2. Delivery of appropriate equipment and furniture for CSRI
3. Provision of social services in the community - CSRI as defined in Law
4. Establishment and operation of an innovative form of social service in the community - providing hourly service for persons with disabilities
5. Information and communication
6. Organization and Project Management 
Target group of the project are people with disabilities and their families. As a result of the project a minimum of 80 persons with various types and degrees of disability and their families will improve their quality of life. The project implementation will extend the capabilities of people with disabilities and their families, will increase their motivation for independent living and promote equal opportunities for employment and integration into the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите - ЦСРИ, Компонент 2: Дейността обхваща СМР, които са необходими и изискуеми съгласно МЕТОДИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СОЦИАЛНАТА УСЛУГА „ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ”. Центърът за социална рехабилитация и интеграция и обособяването на помещенията в него е необходимо да са съобразени с разпоредбите на Закона за устройство на територията (ЗУТ), както и подзаконовите актове в областта на достъпност на сградата и помещенията, санитарно-хигиенни изисквания и осигуряване на безопасност при пожар. ЦСРИ следва да осигурява безпрепятствен достъп в съответствие с нормативните изисквания за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Помещенията, с които СФ "Инди Рома 97" разполага отговарят на изискванията, но е необходимо осигуряването на достъпност чрез изграждане на рампа за хора с увреждания 10/0,9 м с парапет, подмяна на окачените тавани, тъй като представляват опасност за потребителите, вътрешно боядисване на помещенията на Центъра за социална рехабилитация и интеграция, подмяна на дограма и климатизация. Планираните строително-монтажни дейности са определени от СФ "Инди Рома 97" на база изискванията и стандартите за предоставяне на социалната услуга - ЦСРИ, като съответстват на идентифицираните проблеми - липсва достъпност на средата за целевата група - хора с увреждания, помещенията на ЦСРИ не се отопляват през зимата в пълния им обем и съответно са неизползваеми, таваните, стените и част от дограмата са амортизирани и се нуждаят от подмяна. Като лицензиран доставчик на социалната услуга - ЦСРИ, фондацията е длъжна да осигури безопасна и сигурна среда и да извършва периодична оценка на рисковете, произтичащи от средата. СМР са избрани, за да осигурят достъпност и комфорт на потребителите на ЦСРИ. Без тяхното извършване, предоставянето на социалната услуга в общността - ЦСРИ е невъзможно. Планираните СМР по своята същност представляват обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите. Изпълнението на дейността има пряка връзка с предоставянето на планираната социална услуга и е изцяло в интерес на потребителите. Дейността пряко допринася за постигането на конкретна цел 1 по проекта - да се създаде център за Център за социална рехабилитация и интеграция в гр. Куклен. 19 400.00 19 400.00
Доставка на подходящо оборудване и обзавеждане за ЦСРИ, Компонент 2: Дейността обхваща доставката на оборудване и обзавеждане за дейността на ЦСРИ. Вида и количествата на планираното за закупуване оборудване е съобразен с броя на потребителите на услугата и различните дейности на ЦСРИ- консултативни, терапевтични, рехабилитационни и др. Оборудването и обзавеждането е съобразено и МЕТОДИЧЕСКО РЪКОВОДСТВО ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СОЦИАЛНАТА УСЛУГА „ЦЕНТЪР ЗА СОЦИАЛНА РЕХАБИЛИТАЦИЯ И ИНТЕГРАЦИЯ”. ЦСРИ разполага със следните помещения, които ще бъдат обзаведени и оборудвани - приемна, зала за рехабилитация, кабинет за индивидуални и групови терапии, административен кабинет, кабинет на психолога. Планирано е закупуването на удобна мебел за хората с увреждания за приемната, офис маси, шкафове и столове за оборудване на кабинетите, рехабилитационно и терапевтично оборудване: едноканален електроапарат за диагностика и терапия, комбинирана лазерна система с три накрайника, ултразвуков терапевтичен апарат, апарат за магнитотерапия, уред за раздвижване на раменна става, уред за раздвижване на ръка, апарат за дарсонвализация, комбиниран апарат за кавитация, RF и вакуум, липомасажор, инфрачервена лампа, инхалатор ултразвуков, апарат за озон и аромо терапия, апарат за мезотерапия, уред за раздвижване на коляно и глезен, мрежа за упражнение на пръсти и ръце, шведска стена, тренировъчни дюшеци, масажна кушетка, медицинска кушетка, закачалки, щори за помещенията и др.. Оборудването и обзавеждането са избрани, за да осигурят максимална ефективност на услугите, предоставяни от ЦСРИ. Без подходящото оборудване и обзавеждане, предоставянето на социалната услуга в общността - ЦСРИ е невъзможно. Изпълнението на дейността има пряка връзка с предоставянето на планираната социална услуга и е изцяло в интерес на потребителите. Дейността пряко допринася за постигането на конкретна цел 1 по проекта - да се създаде център за Център за социална рехабилитация и интеграция в гр. Куклен. 48 730.00 25 253.26
Предоставяне на социална услуга в общността - ЦСРИ, съгласно дефиницията в ППЗСП, Компонент 2: Дейността е с продължителност 17 месеца, ще стартира на 5-ия месец от изпълнението на проекта, след приключване на дейности 1 и 2, които трябва да осигурят подходяща среда и оборудване на ЦСРИ. Предоставянето на услугата ЦСРИ цели подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лицата, които се грижат за хора с увреждания, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Консултативните дейности са насочени към кандидат-потребителите, потребителите и/или към техните близки - хора с увреждания и хора, които се грижат за хора с увреждания; Терапевтичните дейности и обучителните практики имат за цел да развият и/или да създадат социални умения, които са нарушени или загубени; Рехабилитационните и интеграционни програми и дейности са насочени към възстановяване и социална интеграция; Терапевтичните, консултативните и рехабилитационните дейности ще се осъществяват от специалисти, които съдействат и подкрепят потребителите и техните близки, посредством индивидуални и/или групови занимания. Планирано е назначаването на ръководител на центъра, рехабилитатор, двама социални работници и психолог, които ще обезпечат предоставянето на социалната услуга на 50 потребители от целевата група. Лицата ще ползват дейностите и програмите (индивидуални или групови) почасово – всеки ден или няколко пъти в седмицата/месеца в зависимост от индивидуалните им потребности. Броят на лицата в групите ще е съобразен с възрастовите особености, потребностите им и възможностите на наличната материална база. Почасовото ползване на услугата обуславя приемане на потребители над определения капацитет, при условие че се спазва работно време на специалистите и графикът на дейностите им го позволява. Освен в сградата на центъра услугата може да се предоставя и мобилно. Мобилната работа се предлага с цел по-широко обхващане на целевите групи и предотвратяване процеса на социално изключване, чрез използване ресурсите на услугата ЦСРИ. Мобилната работа се предлага в случаи, когато присъствието на потребителя в центъра е невъзможно по обективни причини. Основните принципи, които ще се прилагат в дейността на ЦСРИ са: - Недискриминация по пол, етническа принадлежност, здравословно състояние, възраст и др.; - Гарантиране на равен достъп до разнообразни дейности за подкрепа, съобразно индивидуалните потребности; - Индивидуална подкрепа, способстваща за максималното развитие на потенциала на лицата; - Информираност и право на избор при определяне на подкрепата. Програмите, предлагани в ЦСРИ, се разработват в съответствие с потребностите на целевите групи. Разработените програми ще се утвърждават от ръководителя на центъра, с изключение на програмите за психосоциална работа на лица с психични и поведенчески разстройства, дължащи се на зависимости, които подлежат на предварително съгласуване в съответствие с Наредба № 8/07.09.2011 г. на Министерство на здравеопазването (МЗ) и Министерство на труда и социалната политика (МТСП) и с утвърдените методики в областта на психосоциалната рехабилитация. На база предлаганите програми и в съответствие с потребностите на лицата, ползващи услугите на центъра, се изготвят годишни и месечни планове за работа на специалистите. В ЦСРИ се предоставят подкрепящи дейности с краткосрочна и дългосрочна продължителност. Под дейности за подкрепа се разбират структурирани и целенасочени конкретни дейности, предоставяни на определено лице, включващи рехабилитация и интеграция - социална, когнитивна и медицинска рехабилитация, терапии (дейности за развитие), социални и специализирани консултации, психологическа подкрепа. 82 900.00 107 600.04
Създаване и функциониране на иновативна форма на социална услуга в общността - предоставяне на почасови услуги за лица с увреждания, Компонент 2: Дейността е планирана с цел да се постигне конкретна цел 4. Предоставяне на възможности за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, чрез осигуряване на почасови услуги. С цел да се стимулира включването на хората с увреждания и/или лицата, грижещи се за хора с увреждания на пазара на труда, по проекта е планирано разкриването на иновативна социална услуга - почасова грижа за хора с увреждания. За изпълнението на дейността ще бъдат назначени 2 социални работници, които ще поемат грижата за хора с увреждания и ще осигурят възможност на близките, които се грижат за тях да започнат да търсят работа и реализация на пазара на труда. Ще бъде назначен и 1 хигиенист, който ще осигури поддръжката на помещенията. Подкрепата може да бъде информационна, консултативна, практическа, морална, емоционална, образователна (например нови знания за грижи и подкрепа за възрастен с увреждане) и др. Социалните работници с помощта на екипа на ЦСРИ ще изготви методика за предоставянето на услугата, ще извърши оценка на потребностите, ще изготвя графици за дейността и ще документира предоставените услуги. Дейността ще подпомогне реализацията на комплексни действия по проекта в посока улесняване достъпа до заетост на уязвими групи, както и предоставянето на възможности за връщането на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Иновативната социална услуга ще разшири възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства. Дейността е от голямо значение за гр. Куклен, в които за хората с увреждания липсват перспективи и възможности за ресоциализация и наличието на лице с увреждане, за което трябва да се полагат ежедневни грижи, обрича на бедност и изолация цели семейства. В Куклен все още не са развити алтернативните услуги и хората с увреждания разчитат единствено на своите близки. 35 970.00 34 704.45
Информация и комуникация: Основната цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. Социална фондация „Инди-Рома 97” ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. При изпълнение на проекта, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се указва финансирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, изписване на Европейски социален фонд и общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност . Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността и участниците в него, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма ,,Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.", се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд на всеки продукт по проекта. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планираното използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Информационна табела - 1 бр. В периода на изпълнение на проекта сградата ще бъде обозначена с информационна табела, която упоменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Табелата ще е с размер минимум А2 2. Брошура за изпълнението на проекта. Планирано е изработването и разпространението на 500 броя информационни брошури за изпълнението на проекта. Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. Освен задължителните елементи, описани по-горе, всякa публикация ще съдържа и изявление за отговорността: „Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. Социална фондация „Инди-Рома 97” носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или УО” 3. Ще бъде проведено 1 брой събитие за откиване на центъра с миниму 30 присъстващи. 4. На интернет страницата на организацията ще бъде публикувана регулярно информация за изпълнението на проекта и ще се качи линк към Програмата. 1 000.00 1 000.00
Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Оперативната програма и принципите за добро управление. За успешното изпълнение на проекта и постигането на планираните резултати е от първостепенна важност осигуряването на качествени ресурси за изпълнение на дейностите и управлението на проекта. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който ще включва ръководител екип и счетоводител. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение на проекта”. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Кандидатът ще предоставя на Управляващия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образците. Членовете на екипа ще изготвят лични отчети. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Ръководителят ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати. За постигане на цялостно и всеобхватно наблюдение, контрол и вътрешна оценка на проекта към описаните по-горе средства ще се бъдат добавени и следните вътрешни процедури, средства и методи, които ще се проследяват от експерта мониторинг и контрол: - процедура за текущо проследяване и спазване на крайните срокове за изпълнение на всеки отделен етап на проекта и за постигане на заложените цели и планираните резултати; - събиране на детайлна информация и анализ на междинните резултати; - редовно отчитане на постигнатите резултати след проверка за коректност, валидност и надеждност на представената в докладите на членовете на екипа информация, както и степен на изпълнение на възложените задачи; - контрол върху качеството на изпълнение на всяка проектна дейност въз основа на отчетите на проектния екип; - изготвяне на предложения, препоръки и предприемане на корективни мерки при възникване на потенциални проблеми и трудности при изпълнението на проекта; - контрол над ресурсите използвани за постигане на предвидените резултати и техния принос за изпълнението на целите на проекта; - контрол върху допустимостта и целесъобразността на извършените разходи по проекта; - спазване на принципите за добро финансово управление; - проверка и контрол над прилагането на изискванията за публичност и информиране; - проверка на техническа и финансова отчетност по финансирания проект; - събиране, подреждане и правилно съхраняване на вътрешната документация по изпълнението на проекта за гарантиране на надлежното документиране на дейностите и лесно използване при поискване от страна на националните и европейските контролни органи. Определянето на изпълнители ще се осъществява при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност; свободна и лоялна конкуренция; равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България. Дейността гарантира, че проектът се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 19 400.00 19 394.19

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).