Дейност за подобряване на производствените процеси (чрез закупуване на специализирани ДМА и ДНА за създаване на електронни и книжни образователни ресурси).: Чрез закупуване и инсталация на специализирани ДМА и ДНА за създаването на електронни и книжни образователни ресурси: Видео студио - 1 бр.; Фото студио - 1бр.; Аудио студио - 1бр.; Работни стационарни компютри - 13 бр.; Преносими компютри - 13 бр.; Таблети - 33 бр.; Мултифункционално устройство (принтер/скенер/копир) - 5 бр.; Сървър за съхранение на данни - 1 бр.; Мобилни телефонни устройства - 10 бр.; Интерактивна дъска - 2бр.; Архивираща система за съдържание и материали - 1 бр.; Софтуерен пакет от приложения за създаване и обработка на мултимедийни материали - 11бр.; Многоезична платформа за създаване, разпространение и мениджмънт на интерактивни електронни учебници и ресурси - 1 бр., производствените процеси в издателство "Просвета-София" АД ще бъдат подобрени в следните направления:
- За да отговори на нуждите на съвременното дигитално общество и да запази пазарните си позиции „ПРОСВЕТА – СОФИЯ“ АД е длъжна постоянно да повишава конкурентоспособността си, което предполага инвестиции с цел модернизация на производството, съобразно с високите технологични стандарти, повишаване на производствения капацитет, гарантиране на високо качество на произвежданите продукти, както и адекватни реакции от страна на дружеството към революционно изменящия се пазар в издателската дейност в резултат на преминаването от печатни към дигитални продукти. Предвидените за закупуване ДМА и ДНА са последна технологична новост на пазара, с добри технически параметри, които улесняват производството на електронни и книжни образователни ресурси и употребата им (приложение на продуктите) върху различни хардуерни устройства и върху различни операционни системи. Различните хардуерни приложения (мобилни и стационарни компютри, телефонни апарати и таблети), както и най-широко разпространените операционни системи, върху които ще се извършват тестовете на продуктите, ще позволят на издателството да предложи един функциониращ завършен продукт, съвместим при работа върху различни хардуерни устройства.
- Автоматизиране и повишаване на капацитета по обработка, транформиране на съдържанието в ел. формат и обогатяването му посредством внедряване в производствения процес на многоезичната платформа за създаване на интерактивни ел. учебници и ресурси. Автоматизиране на процеса по проследяване на разпространението и дистрибуцията на продуктите. Софтуерната платформа притежава функционалност за дистрибуция на създадените ел. учебници, както и определяне на нива на достъп на различните създатели на съдържанието, което позволява гъвкавост при работа с нея. Платформата е web базирана и позволява работа и в интранет среда.
- Заложената по проекта платформа за създаването на ел. интерактивни ресурси се базира на предварително изработени шаблони. Платформата ще позволява извличането на готови ресурси като самостоятелни файлове, работещи отделно от нея, както и директна връзка с вече съществуваща платформа за създаване на електронни книги и образователни ресурси. Платформата е многоезична, което позволява създаването на електронни ресурси различни от българския език, което прави продуктите подходящи за външните пазари и увеличаване на износа.
- Производствените процеси ще се автоматизират и ще се направи създаването на дигитално съдържание значително по-лесно за изпълнение от страна на автори, редактори и други специалисти от дружеството. Процесът по изработката на електронните ресурси ще дава възможност за създаване, запазване и синхронизация на бележки и други внесени от даден потребител допълнения, които ще се взимат под внимание и ще се изпълняват от служителите при изработката на продуктите. По този начин авторите ще имат контрол върху учебното съдържание и ще могат да усилват ефектите върху него.
- Съкращаване на необходимото време за изработка на един електронен учебник - 6 раб. седмици в момента, а след автоматизация на процесите времето ще се съкрати до 3 раб. седмици.
- Създаване на собствена база с видео, аудио и фото ресурси и тяхното съхранение на сървър. |
659 664.17
|
530 002.61
|
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес (чрез закупуване на специализирани ДМА и ДНА за създаване на електронни и книжни образователни ресурси): Дейността по подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес ще се осъществи с доставката и инсталацията на следните ДМА и ДНА: Видео студио - 1 бр.; Фото студио - 1 бр.; Аудио студио - 1 бр.; Работни стационарни компютри - 13 бр.; Преносими компютри - 13 бр.; Таблети - 33 бр.; Мултифункционално устройство (принтер/скенер/копир) - 5 бр.; Сървър за съхранение на данни - 1 бр.; Мобилни телефонни устройства - 10 бр.; Интерактивна дъска - 2бр.; Архивираща система за съдържание и материали - 1 бр.; Софтуерен пакет от приложения за създаване и обработка на мултимедийни материали - 11 бр.; Многоезична платформа за създаване, разпространение и мениджмънт на интерактивни електронни учебници и ресурси -1 бр.
Няколко са факторите, които оказват влияние върху ресурсната ефективност и ефикасност при производствените процеси в издателството. На първо място трябва да се отбележи, че производствената дейност на издателство "Просвета - София" АД е практически безотпадна и не вреди на околната среда. Производствения процес при създаването на интелектуален продукт, каквито са всички продукти на издателството, се състои от екипна творческа дейност, редактиране на съдържание, илюстрирането на продуктите, производството на хартиените учебници (печата се изпълнява се от външна фирма), или трансформиране на съдържанието в електронни образователни ресурси, допълнителни процеси по анимация, включване на визуални и звукови ефекти и т.н., тестване на различни операционни системи и хардуерни приложения на продуктите, пакетирането на готовите продукти (хартиени продукти) и доставянето им до клиентите (разпространителите), а при електронните варианти те се качват на електронната платформа на издателството http://www.e-uchebnik.bg и он-лайн стигат до потребителите.
Производството на печатна продукция е многократно по-енергоемко от производството на дигитални продукти. За създаването на един хартиен продукт са необходими енергийни разходи за физическото производство, докато при дигиталната продукция разхода е само на енергия, потребявана от оборудването, върху което се създават електронните ресурси. За производството на дигитални продукти се използва единствено интелектуален труд и преките оперативни средства (РС-та, сървъри, софтуерни платформа) са с нисък разход на енергия. В този смисъл проектът ще окаже пряко положително въздействие върху околната среда, благодарение на липсата на материални ресурси, използвани в производството, както и намаляване на вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, тъй като отделяната топлина от хардуерните приложения е минимална. Дигиталните продукти, за разлика от хартиените, не причиняват вреди на околната среда, свързана с добива на дървесина за производството на целулоза и производството на хартиени продукти.
Новото технологично оборудване и софтуерни приложения безспорно ще доведат до оптимизация на производствените процеси при производството на дигитални продукти, както и до спестяване на технологично време - от 6 на 3 седмици, което е безспорен фактор за подобряване на ресурсната ефикасност.
Предвиденото оборудване по проекта е с най-добрите на пазара в този клас енергийно-ефективни параметри. Сравнени с параметрите на настоящите сървъри и хардуерни приложения в издателството, разходът на енергия е с около 11,52% по-малко при сървърите и с 9,83% при хардуерните приложения. Не може да се твърди, че разхода за енергия няма да се увеличи, но отнесен към единицата дигитална продукция, и хартиена продукция, спестяването при първата е над 60%.
Висока е ресурсната ефективност в дружеството що се отнася до спестяване от транспортна дейност и разход за гориво. За продажбата на дигитална продукция този разход е неприложим, тъй като разпространението на дигиталната продукция се извършва чрез on-line продажби, и режийни разходи за поддръжка не са необходими, каквито разходи има за поддръжката на търговските обекти.
|
659 664.17
|
0.00
|
Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти (чрез закупуване на специализирани ДМА и ДНА за създаване на електронни и книжни образователни ресурси): В рамките на дейността за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти ще бъде изпълнена поръчка за закупуване, доставка, инсталация и внедряване на следното производственото оборудване: Видео студио - 1 бр.; Фото студио - 1 бр.; Аудио студио - 1 бр.; Работни стационарни компютри - 13 бр.; Преносими компютри - 13 бр.; Таблети - 33 бр.; Мултифункционално устройство (принтер/скенер/копир) - 5 бр.; Сървър за съхранение на данни - 1 бр.; Мобилни телефонни устройства - 10 бр.; Интерактивна дъска - 2бр.; Архивираща система за съдържание и материали - 1 бр.; Софтуерен пакет от приложения за създаване и обработка на мултимедийни материали - 11 бр.; Многоезична платформа за създаване, разпространение и мениджмънт на интерактивни електронни учебници и ресурси - 1 бр.
През последните години на пазара на учебници и учебни помагала бързо нараства делът на електронните учебници, които съчетават предимствата на образователните технологии и методики със силата и същността на учебното съдържание. Използването на електронни учебници и учебни помагала ще създаде значителни възможности за стимулиране на личностното развитие на ученика: развитие на неговата индивидуалност и способности; изграждане на самочувствие, че може и ще успее; умения да побеждава и изпитва радост от победата.
Производствената платформата за създаване, разпространение и мениджмънт на интерактивни електронни учебници и ресурси предоставя на авторите на учебните материали възможност за избор от няколко хиляди интерактивни допълнения в рамките на медийна библиотека и използването им за обогатяване на електронното съдържание и електронни учебници: например наличието над 1000 интерактивни 3D модела като обиколка на Колизеума, пресъздаване на битките на гладиаторите; интерактивен модел на човешкото тяло, с демонстрация на кръвоносната система, артериалното налягане, мускулите в тялото, човешките органи и тяхното функциониране, и др.; нагледна демонстрация на различни опити по предметите физика, химия, биология, астрономия, при които учениците имат възможност сами да избират измежду различни елементи и да проследяват резултатите от направения избор. Налични са стотици видео клипове, снимки, аудио файлове, които могат да се вмъкнат в съдържанието, с цел да се усили ефекта и въздействието от материала. Включени различни упражнения и шаблони за създаване на интерактивни тестове, които да улесняват процеса по преподаване и възприятие на материала. Наличие над 100 тематично-базирани инструменти и игри, които дават възможност както на учителите, така и на учениците сами да създават упражнения, игри и забавни тестове, и по този начин бързо и лесно да усвояват материята.
Новите учебници ще имат функционалност като отваряне, прелистване на страници, увеличаване на части от страници и пускане на свързано с темата интерактивно допълнително съдържание (3D модели, образователно видео, аудио файлове и упражнения), което прави учебника лесен, приятен за употреба, увлекателен, но най-вече позволява постигането на основната цел на електронните продукти - да окажат въздействие и да помогнат за лесното усвояване на материала.
Новите електронни продукти ще имат функция, която дава възможност за двупосочна връзка между учител - ученик. Функционалност за създаване на виртуална класна стая и задаване на онлайн домашни работи. Дигиталните образователни продукти ще съчетават в себе си иновативните методи на преподаване и едновременно с това забавление от играенето на компютърна игра. Благодарение на иновативните подходи на разработка на такъв тип продукти, те развиват пространственото мислене на децата и учениците, като същевременно спомагат за затвърждаване на знанията по учебни предмети (напр. Математика). За да мине дадено ниво при компютърната игра, детето/ученикът трябва да се пребори с определени препятствия, като в края на всяко от тях трябва да реши конкретна математическа задача, съобразена с неговата възрастова група.
|
659 664.17
|
0.00
|