Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 498 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

   Harttcvet LLC was founded in 1995 in Shoumen. The company has a leading role in Northeastern Bulgaria in the production of corrugated paperboard packages. The product range includes: paperboard containers, slotted containers, die packaging and other corrugated paperboard packages. The main raw material for the production is corrugated paperboard, whose dimensions are established prior to delivery. All paperboard containers are diverted to the respective lines depending on the desired box design. The slotted types are sent to a  Printer Slotter, where standard paperboard containers with lids are produced, cut, creased and flexo-stamped, if necessary. This semi-manufactured product is sent to a gluer machine, from which the final product comes out. The die types are sent to Die № 1 and Die № 2 , which produce the packaging, crease it and put the necessary stamp.
   Through the investment project the company has got the intention to expand and increase the production by implementing a new energy-efficient equipment, to improve the energy efficiency of the company, to diversify the product range and to ultimately improve its competitiveness by means of the following activities:
- Delivery, installation and implementation of tearing-stacking machine with flexo-stamp section in order to complete a 2-colour printing line;
- Delivery, installation and implementation of tearing-stacking machine with flexo-stamp section in order to complete a 3-colour printing line;
- Delivery, installation and implementation of recuperative ventilation with utilisation of the residual heat from the machines;
- Delivery, installation and implementation of cogeneration in order to reduce the electric energy consumption of the boiler;
- Implementation of an automated energy management system (EMS);
- Services concerning the implementation and certification of ISO 50001,Energy audit, Visualisation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване. Дейността ще се извърши чрез закупуване на: Разкъсващо-стифиращи устройства - 2 броя, флексопечатни секции - 2 броя, система за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия с Рекуператор- 1 брой, система Когенератор- 1 брой и автоматична система за мониторинг- 1 брой.: Като част от дейностите по проекта ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните активи: Мярка 1 и 2. За линии 1 и 2 ще бъдат закупени Разкъсващо-стифиращи устройства - 2бр. Линиите сега се обслужва от седем работника, защото голям брой технологични операции се извършват ръчно поради липса на Разкъсващо-стифиращо устройство. Номиналната производителност на машината е 6 000 кв. м./час, но поради големия брой ръчни операции постигането на тази производителност е невъзможно и в момента се работи с производителност 2 000 кв. м./час. Опитите да се увеличи скоростта при сегашното положение водят до рязко увеличение на технологичния брак, поради невъзможността работниците, обслужващи линиите да извършат ръчно споменатите операции толкова бързо и то с изискваното качество. След добавяне на новите модули линията вече може да работи със скорост 6 000 оборота / час, което е равно на производителност 6 000 кв.м./час. Тази производителност е три пъти по-висока от производителността при старото състояние ( 2 000 кв.м./час) т.е. едно и също количество продукция ще се произведе за три пъти по-малко време, което води до намаляване на разхода на електроенергия. Увеличението на скоростта на ротощанцата от 2 000 на 6 000 оборота /час се извършва със смяна на предавателното число на зъбната предавка между задвижващия асинхронен двигател с машината – променя се ъгловата скорост и въртящия момент на изхода на зъбната предавка, но потребната мощност се запазва. Разкъсващо - стифиращо устройство - 2бр са за линии 1 и 2, като мерки от енергийния одит: мярка 1 и мярка 2 Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - чрез публична покана.(от 1 до 3 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 9 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(10 месец) Мярка 1 и 2. За линии 1 и 2 ще бъдат закупени флексопечатни секции - 2бр. Друг неблагоприятен момент се получава при необходимост от трицветен печат върху кашоните или опаковките, който в момента е най-търсен от клиентите на дружеството. При сегашното състояние линия 2, състояща се от ротощанца № 2, може да печата двуцветно, а линия № 1, състояща се от ротощанца № 1-едноцветно. Това налага демонтиране на печатащата секция на ротощанца 1 и поставянето и на ротощанца 2 - тогава тя да печата трицветно, но ротощанца № 1 става неизползваема. Това също води до понижаване на производителността. Със закупуването на флексопечатни секции 2бр. разширяваме производството на двете линии, като даваме възможност и на двете линии да работят непрекъснато при необходимост от продукти със трицветен печат. Флексопечатни секции - 2бр са за линии 1 и 2, като мерки от енергийния одит: мярка 1 и мярка 2 Стъпките за изпълнение на дейноста: 1. Избор на изпълнител - чрез публична покана.(от 1 до 3 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 4 до 9 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(10 месец) Дейностите по проекта съгласно енергийния одит( мерки 3, 4 и 5 ) за подобряване енергийната ефективност и намаляване на разходите за енергия включват: -доставка и въвеждане в експлоатация на система за за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия- Рекуператор към аспирационна система- 1 бр. ; -система Когенератор за комбинирано производство на електричество за осветлението и топлоенергия за БГВ- 1 бр.; - автоматична система за мониторинг на електропотреблението- 1 бр. Системата мери чрез хардуер и дава непрекъсната дистанционна електронна информация чрез софтуер за разхода на електроенергия от оборудването- 6 точки, с цел след анализ управлението да взема бързи и ефективни решения. Дейностите се препоръчва от енергийния одит - мерки 3, 4 и 5 Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнители - чрез съобщение за събиране на ценови предложения(от 2 до 4 месец) 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 5 до 6 месец) 3. Инсталиране, тестване пускане в експлоатация(от 7 до 8 месец) 242 307.00 242 307.00
Консултански услуги за: енергиен одит, въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001, сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията ISO 50001 и Визуализация на проекта: Консултанските услуги за извършване на енергиен одит са задължителни за проекта и целят предписване на мерки за подобряване на енергийната ефективност на предприятието. Предписаните мерки се реализират в проекта предлаган от бенефициента, като предварително мерките и резултатите от тях са проверени от АУЕР. Агенцията за усойчиво и енергийно развитие издава становище за съответствие на енергийния одит, което служи на бенефициента да кандидатства по процедурата за безвъзмездна финансова помощ "Енергийна ефективност за МСП". Енергийния одит е единствената услуга от проекта, която трябва да бъде извършена предварително и трябва да бъде регистрирана за стартиране в първия месец и да бъде с продължителност 2 месеца. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001. Разходи за публичност и визуализация - ще бъдат изготвени обозначителни табели 2бр., които ще се поставят на видно място в производственото предприятие. Стъпките за изпълнение на дейноста: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения.(от 1 до 3 месец); 2. Сключване на договор и доставка на активите (от 1 до 6 месец)- не е винаги задължително; 3. Реализация (от1 до 8 месец). 37 200.00 35 620.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).